historia, keskustelu & DVD:t ?

its_just_a_question_of_

Olen tässä keikan jälkeisissä tyhjissä fiiliksissäni (en siis missään nimessä tarkoita, että keikka jätti tyhjäksi, mutta nyt tuntuu, että kun se on ohi, kaikki on ohi...) surffaillut ympäri nettiä ja etsiskellyt hyviä DM-saitteja... onko nyt tosiaan niin, että Suomessa / suomeksi ei niitä juurikaan ole väsätty? Etsin niinkin yksinkertaista asiaa kuin bändin historiikkia ihan alkutaipaleelta asti. Samoin etsiskelin täydellistä luetteloa Deppareiden DVD-julkaisuista, että voisin tsekata, mitä kokoelmistani vielä puuttuu. Ja myös kieltämättä sellaista hieman fanaattisempaa keskustelupalstaa, joka olisi aktiivisempi kuin tämä... ;)

Anyone?

Kiitos :)

12

1341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SisterOfNight

      Suomalaiset depparifanit on aika tehokkaasti hajaantuneet eri maiden DM-yhteisöihin, siitä johtunee tämänkin palstan "tyhjyys". Eri suomenkielisiä keskusteluja löytyy eri puolilta ja pari suomalaista fanisivua tiedän, mutta siinä se sitten on. Laitoin galleria-sivulleni linkit tietämiini suomalaisten fanien sivuihin (Jaakon, Outsiderin ja sitten Enjoy The Silence -sivut). Näitä keskusteluita on eri hämärissä nurkissa pitempään kestäviä Demin ja YleX:n sivuilla ja yksittäisiä löytyy sitten sieltä täältä mutta tosi harvoin. Suomalaisia depparifaneja löytyy ainakin DMF:ltä.

      Ehkä kukaan ei jaksa tehdä fanisivuja. Jos haluaa tehdä kunnolliset, siihen menee tosi paljon aikaa ja sitten lisäksi rahaa webbihotelliin. Itsellä on ollut jotain suunnitelmia ja jotain alkuunkin olen tehnyt, mutta se on jäänyt siihen rahakysymykseen, innostus lopahtanut siihen. Kaikki informaatio, viralliset ja epäviralliset tiedot on kuitenkin saatavilla englanninkielisiltä forumeilta. Ja bändihistoriaa on kirjoina ja sitten tällä Sacreddm-forumilla on tosi paljon vanhoja lehtiartikkeleita. Itse en siis kaipaa historiaa sen enempää. Sitten on vielä sekin, että depechemode on nykyään tavaramerkki eli .fi -tunnusta ei Viestintävirastolta kannata ees yrittää, laki kieltää =).

      Suomalaiset fanisivut toki olisi hyvä olla, sellaiset joilla tiedotetaan eri puolilla järkättävistä teemabileistä, kerätään Suomeen liittyvää bändihistoriaa, liittuen keikkoihin tms. sekä vanhoja lehtileikkeitä sekä tietty olisi keskustelufoorumi. Fanit voisivat myös pitää paremmin yhteyttä sitä kautta. Tämä olisi ehkä ainoa järkevä tapa tehdä semmoista yhteistä sivustoa.

      Mutta enpä paasaa enempää. On tullut päätä auottua tälläkin palstalla ihan riittävästi.

      • Yks Devoteesin jäs.

        Finnish Devoteesiin liityin joskus aikanaan. Siellä ei tosin tapahdu mitään. Olisko aika polkaista siihenkin vauhtia?? Foorumin ylläpitäjä on mielestäni nähnyt aikas paljon vaivaa. Harmi ettei sielläkään ole mitään toimintaa.
        Myönnän että itsekin olen laiska sinne naputtamaan tekstiä. Otanko vai enkö? Itseäni niskasta kiinni.
        Vielä on keikanjälkeisfiilarit. Mulla oli huono olo jo sunnuntaina ja tiistaina diagnoosiksi varmistui keuhkoputkentulehdus. Keikalla olin 39 asteen kuumeessa. Muistikuvat aika hataria, mutta ei varmaan kuumeesta johtuvia. Jotenkin sitä vain leijaili mukana unenomaisesti. Ah ja oih.


      • (sisterofnight)
        Yks Devoteesin jäs. kirjoitti:

        Finnish Devoteesiin liityin joskus aikanaan. Siellä ei tosin tapahdu mitään. Olisko aika polkaista siihenkin vauhtia?? Foorumin ylläpitäjä on mielestäni nähnyt aikas paljon vaivaa. Harmi ettei sielläkään ole mitään toimintaa.
        Myönnän että itsekin olen laiska sinne naputtamaan tekstiä. Otanko vai enkö? Itseäni niskasta kiinni.
        Vielä on keikanjälkeisfiilarit. Mulla oli huono olo jo sunnuntaina ja tiistaina diagnoosiksi varmistui keuhkoputkentulehdus. Keikalla olin 39 asteen kuumeessa. Muistikuvat aika hataria, mutta ei varmaan kuumeesta johtuvia. Jotenkin sitä vain leijaili mukana unenomaisesti. Ah ja oih.

        Huomasin, että palstanpitäjä on laittanut ETS_kotisivuilleen chat-mahdollisuuden. Laitoin ton Finnish Devotees -linkin myös mun galleriasivulle. Vitsit kun olin taas laiska kirjautumaan sisälle, mutta kyllä te keksitte miten sen näätte!


      • (sisterofnight)
        Yks Devoteesin jäs. kirjoitti:

        Finnish Devoteesiin liityin joskus aikanaan. Siellä ei tosin tapahdu mitään. Olisko aika polkaista siihenkin vauhtia?? Foorumin ylläpitäjä on mielestäni nähnyt aikas paljon vaivaa. Harmi ettei sielläkään ole mitään toimintaa.
        Myönnän että itsekin olen laiska sinne naputtamaan tekstiä. Otanko vai enkö? Itseäni niskasta kiinni.
        Vielä on keikanjälkeisfiilarit. Mulla oli huono olo jo sunnuntaina ja tiistaina diagnoosiksi varmistui keuhkoputkentulehdus. Keikalla olin 39 asteen kuumeessa. Muistikuvat aika hataria, mutta ei varmaan kuumeesta johtuvia. Jotenkin sitä vain leijaili mukana unenomaisesti. Ah ja oih.

        Olin edellisellä kerralla kipeä, keuhkoputkentulehdus kanssa, kuumettakin vähän. Keikasta tosiaan jäi vähän sellainen unenomainen fiilis, sellainen ylimaallinen muistikuva. Mitään en kyllä missannut. Keikan jälkeen olin taas loistokunnossa, tauti oli kadonnut. Nyt kävi toisin päin, tauti iski jälkeenpäin =(


      • MrsFeathers

        Olen alkuperäinen kysyjä, mutta otinpa nyt vastoin periaatteitani oikein asiaan sopivan nickinkin ;)

        Selasin läpi nuo galleriasi linkit. Hyviä alkuja näyttävät olevan, mutta näkee, että useissa on juuri tuo mainitsemasi into / aika loppunut kesken. Päivityksiä ei juuri näy.

        Mulla olisi kyllä aikaa vaikka millä mitalla (työsoppari kun juuri päättyi eikä uutta näkyvillä ihan lähitulevaisuudessa) ja sivuja olen muutenkin aika paljon tehnyt. Ehkäpä alan viritellä jotain... jossei muuta, niin omaksi ilokseni ja harrastuksen vuoksi. Katsotaan sitten, olisiko siinä vaikka potentiaalia johonkin muuhunkin.

        Jos hyviä ideoita sivuston sisällöstä muillekin tulee mieleen, niin raapustakaahan niitä tänne! Olisihan se tietty kiva, että sivuilla kävisi sitten muitakin kuin minä ja pari kaveriani ja niistä olisi jollekulle jotain iloa/hyötyä ;)


    • -Sukka-

      - One Night In Paris The Exciter Tour 2001
      - 101
      - Videos 86>98
      - Devotional

      On myös DVD sinkkuja, sekä Playing The Angel on saatavilla sillä DVD bonuksella..

      Luulisin että depechemode.comin kautta löytyy luotettavinta tietoa kaikista virallisista julkaisuista.

      • hmmmmmmmmmmmm

        Mitä noista suosittelette? Mulla itsellä on ainoastaan tuo Devotional, mutta nyt suunnittelin jonkun muunkin DVD:n ostoa. Varaa ei ole vielä kaikkia ostaa, joten mikä olisi mielestänne "paras" hankinta?


      • MrsFeathers
        hmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Mitä noista suosittelette? Mulla itsellä on ainoastaan tuo Devotional, mutta nyt suunnittelin jonkun muunkin DVD:n ostoa. Varaa ei ole vielä kaikkia ostaa, joten mikä olisi mielestänne "paras" hankinta?

        Devotionalia en omista, mutta tänään juuri katselin omaa One Night In Paris -DVD:tä. Palautui ainakin ihanasti ja elävästi mieleen se edellinen keikka :) Vaikkakin odotan malttamattomana, millainen DVD Angel-kiertueesta tulee... niin - tuleehan siitä DVD? Tietääkö joku?


      • Higher Love
        MrsFeathers kirjoitti:

        Devotionalia en omista, mutta tänään juuri katselin omaa One Night In Paris -DVD:tä. Palautui ainakin ihanasti ja elävästi mieleen se edellinen keikka :) Vaikkakin odotan malttamattomana, millainen DVD Angel-kiertueesta tulee... niin - tuleehan siitä DVD? Tietääkö joku?

        dvd Milanon keikalta, julkaistaan syyskuussa.


      • (sisterofnight)
        hmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Mitä noista suosittelette? Mulla itsellä on ainoastaan tuo Devotional, mutta nyt suunnittelin jonkun muunkin DVD:n ostoa. Varaa ei ole vielä kaikkia ostaa, joten mikä olisi mielestänne "paras" hankinta?

        Sitä suosittelisin itsekin, siinä on mahtavat lisukkeet (Martin laulamassa Surrenderia pukuhuoneessa samalla vetäen Lancômea silmiin on unohtumaton elämys).

        Jos pidät dokkareista ja olet enemmän kiinnostunut Music For The Masses -aikakaudesta, silloin ehkä 101 olisi paras. Siinä live-osuudet ovat vaan pätkittäisiä ja dokkarissa on ihan oma tarinansa joukosta faneja, jotka voittavat New Yorkissa tanssikilpailun ja matkustavat bändin perässä halki maan Kaliforniaan. Mut enemmän musiikkia on tosiaan ONIPissa.

        Videos 86>98 dvd on sitten sellaista sillisalaattia, johon en ihan ensiksi upottais rahoja, jollei mulla jo muita olisi.


      • DVD

        Tämmöinen dokumentti-DVD on olemassa: Random Access Memory

        cdon.com:ssa oleva kuvaus kuuluu näin:This film, Depeche Mode: Random Access Memory documents the band's life in music over the past three decades, from their rise in the late 1970s to the present day. With the aid of rare band footage, exclusive interviews, previously unpublished photographs - many from private collections - numerous contributors and a host of other features, this programme, the first of its kind on this legendary group, will delight their millions of dedicated fans.


      • _SUkka-
        (sisterofnight) kirjoitti:

        Sitä suosittelisin itsekin, siinä on mahtavat lisukkeet (Martin laulamassa Surrenderia pukuhuoneessa samalla vetäen Lancômea silmiin on unohtumaton elämys).

        Jos pidät dokkareista ja olet enemmän kiinnostunut Music For The Masses -aikakaudesta, silloin ehkä 101 olisi paras. Siinä live-osuudet ovat vaan pätkittäisiä ja dokkarissa on ihan oma tarinansa joukosta faneja, jotka voittavat New Yorkissa tanssikilpailun ja matkustavat bändin perässä halki maan Kaliforniaan. Mut enemmän musiikkia on tosiaan ONIPissa.

        Videos 86>98 dvd on sitten sellaista sillisalaattia, johon en ihan ensiksi upottais rahoja, jollei mulla jo muita olisi.

        101 DVD:n mukana tulee myös se Pasadenan keikka kokonaan..

        Eniten katsottu itselläni noista neljästä on Videos 86>98. Sisältää yhteensä 30 videota ja muutaman lyhytfilmin.. Sitä suosittelen jos jo yhden keikan, eli sen Devotionalin omistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe