Moi! Olisin kysellyt kokemuksia Tila-auto Ford Galaxy:stä. Harkinnassa on vm1999 2.3L-koneella, automaatti. Minkälainen auto ajaa ja onko luotettava? Entä huollot, onko kalliit ja entä onko jotain tyyppivikoja? Ja onko ko.autossa yleensä ruostevikoja/vaurioita. Onko auton kulutus kohtuullinen kokoon nähden?
Kiitos kaikille vastauksista jo etukäteen...
Galaxy
9
3994
Vastaukset
- sharan
Ajo-ominaisuudet verratuna -03 corolla huomattamasti
parenmat, pieniä sähkövikoja, eihän tuon ikäisiä kannata käyttää merkkikorjaamoissa niin säästää huomattavasti huoltohinnoissa. itsellä vw sharan 2.0 automaatti. kulutus 9-12.L, jos paljon ajoa mieti dieseliä. tavaraa mahtuu kyytiin paljon jos vain 5 paikkaa käytössä. - G4x4V6autom
Itelläni on 3 viikkoa ollut -97 mallinen Galaxy 2.8l V6 4x4 automaatti.
Ihan ekaks, nykäsee pahasti 2-3 vaihteen välissä ja vähä vähemmän 1-2 vaihteen välissä. Paikallinen Delta-auto (merkkikorjaamo) ei osaa auttaa muuten kuin vaihdattamalla vaihdelaatikon. On muutenkin kallis huolto. Vaihtoivat kaikki öljytkin jo 6 (kuudessa) tunnissa.
Tokaks, muuten kulkee aivan "ihanasti" ja tehoja riittää. Bensaa menee kaupungissa n. 17,5l/100km, maantiellä varmaan n. 10l/100km.
Kolmanneks, ikkunat höyrystyy, jos ei pidä flektiä kolmosella. Flekti pitää muuten aikamoista huminaa kolmosella.
Neljänneks, alkaa kuulemma kova humina ulkona, jos ajaa yli 100 km/t. Kokeilin jo kerran moottoritiellä, tuntuu pitävän paikkansa.
Ei muuta kuin osta pois vaan, jos automaattivaihteet ei nyi. Voi viedä vähemmän bensaakin kuin V6 (2.8l). - vika
on automaattilaatikko. Se hajoaa......
- Vw Hemmo
Itselläni on Vw Sharan VR6, eli siis jotakuinkin täysin sama auto kuin Galaxy. Ajolleen on aivan mahtava peli, mutta automaattilaatikko tuottaa huolia aina vuoden välein. Teettää sitä kuuluisaa nykimistä vaihtaessa. Kun viittii vaihdella "käsipelillä" vivusta niin tuntuu toimivan ihan moitteetta. Vaihteista huolimatta suosittelen lämpimästi.
- G4x4V6autom
Vw Hemmo kirjoitti:
Itselläni on Vw Sharan VR6, eli siis jotakuinkin täysin sama auto kuin Galaxy. Ajolleen on aivan mahtava peli, mutta automaattilaatikko tuottaa huolia aina vuoden välein. Teettää sitä kuuluisaa nykimistä vaihtaessa. Kun viittii vaihdella "käsipelillä" vivusta niin tuntuu toimivan ihan moitteetta. Vaihteista huolimatta suosittelen lämpimästi.
Mitä tarkoittaa "mutta automaattilaatikko tuottaa huolia aina vuoden välein", eli ookko saanu korjattua nykimisen pois aina välillä?
Jotenkin musta tuntuu, että vika olis ohjelmallinen, eli TCU:ssa (vissiin tarkottaa Transmission Control Unit). Löytyyköhän Suomesta tarpeeks taitavaa nörttiä joka vois korjata vähä ohjelmaa? - ongelmana
G4x4V6autom kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "mutta automaattilaatikko tuottaa huolia aina vuoden välein", eli ookko saanu korjattua nykimisen pois aina välillä?
Jotenkin musta tuntuu, että vika olis ohjelmallinen, eli TCU:ssa (vissiin tarkottaa Transmission Control Unit). Löytyyköhän Suomesta tarpeeks taitavaa nörttiä joka vois korjata vähä ohjelmaa?oli nykäisy ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Nykäisy oli terävä/voimakas. Laatikkoa yritettiin korjata kiristämällä pantoja, vaihtamalla venttiilikoneisto ja solenoidit. Lopuksi vaihdettiin myös elektroniikkayksikkö ja tehtiin "sopeuttamista". Eipä tullut kuntoon ja edessä oli koko laatikon vaihto. Jos jollain on tietoa mikä laatikossa hajoaa, olisin kiinnostunut kuulemaan, koska myös uusi laatikko on alkanut oireilemaan. Nyt tosin nykäisy on huomattavasti miedompi. Aion aloittaa kokeilut vaihtamalla öljyt vaikka kilometrejä laatikon vaihdon jälkeen on tullut vasta n. 20tkm. Fordin mukaan öljyjä ei tarvitse vaihtaa, mutta toiset suosittelevat niin tekemään 2-3 vuoden välein, kilometreistä riippumatta. Olisin myös kiinnostunut kuulemaan mitä vuosittain laatikolle pitäisi tehdä.....
- G4x4V6autom
ongelmana kirjoitti:
oli nykäisy ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Nykäisy oli terävä/voimakas. Laatikkoa yritettiin korjata kiristämällä pantoja, vaihtamalla venttiilikoneisto ja solenoidit. Lopuksi vaihdettiin myös elektroniikkayksikkö ja tehtiin "sopeuttamista". Eipä tullut kuntoon ja edessä oli koko laatikon vaihto. Jos jollain on tietoa mikä laatikossa hajoaa, olisin kiinnostunut kuulemaan, koska myös uusi laatikko on alkanut oireilemaan. Nyt tosin nykäisy on huomattavasti miedompi. Aion aloittaa kokeilut vaihtamalla öljyt vaikka kilometrejä laatikon vaihdon jälkeen on tullut vasta n. 20tkm. Fordin mukaan öljyjä ei tarvitse vaihtaa, mutta toiset suosittelevat niin tekemään 2-3 vuoden välein, kilometreistä riippumatta. Olisin myös kiinnostunut kuulemaan mitä vuosittain laatikolle pitäisi tehdä.....
Eipä auttanut öljynvaihto nykäsyongelmiin. Vaihtoivat muuten 6 (kuusi) tuntia öljyjä paikallisessa Ford huollossa, ei sitten niin tullu kalliiksi...
Jotenkin itsestäni tuntuu siltä, ettei vaihtamisen tekevä ohjelma ole oikein kunnossa. Joko yhteys kaasua ohjaavan ja vaihteita vaihtavan ohjausyksiköiden välillä ei toimi oikein tai koko ohjelma on pahasti perseellään, koska vaihteen vaihto ja kierrosluvun pudotus (kaasu) ei osu ajoituksellisesti oikein ja vaihteen kytkeytyessä kaasua on ehkä hieman liikaa.
Reippaasti kiihdyttäessä (rpm > 3000) 2-3 väli ei nykäse lähes ollenkaa, eli toimii oikein. Taas huijaamalla, rpm>4000 ja nopea kaasujalan nosto saa vaihteen vaihtamaan huomaamattomasti n.45 km/h vauhdissa. Eikö muuten VW Transporterissa käytetä tätä samaa AG4-automaattilaatikkoa? En ole kuullut kenenkään valittavan Transportterin laatikoista.
Edellä mainittuihin perustuen oletan vian olevan ohjelmallinen moka, joka ei ota huomioon jotain kuluneisuutta tms.
- 1999
Itse ostin -99 2.3l käsivaihteisen ruotsista 3 vuotta sitten. Olen nyt ajannut sillä n. 60000km
ja melko hyvin on kestänyt. Nyt mittarissa on 188000km. Öljyt ja suodattimen olen vaihdattanut 10000km välein. Tulpat on vaihdettu kerran (platinakärkitulpat). Jarrulevyt eteen ja palat uusin heti kun ostin auton. Ns. koiranluut on vaihdettu eteen. Bensaa kuluttaa matka-ajossa ison (570l)suksiboksin kanssa n. 9litraa/100km.
Käsijarru on herkkä jäätymään talvella (tyyppivika), joten sitä ei juuri kannata käytää.
Auto on hyvä ja vaivaton ajaa kaikilla keleillä.
Tällä jaksaa ajaa myös hyvin pidempiä matkoja, itse olen käynnyt sillä 11 kertaa lapissa.
Lapsi perheelle ja muulle tilaa tarvitsevalle hyvävalinta. - Galxymies2.3
On kyllä tykki peli 2.3 pensa kiihtyy hyvin Mummot jää. Hyvin mahtuu bassot takatilaan jytkymään. Ruoste ei ole ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818