Mitä eroa näillä on tai miten ne eroavat tekniikaltaan?.
VVTL-i,VVT-i ja (Dual VVT-i)?.
23
5894
Vastaukset
- jEppa
Dual vvt-i siis säätä molempia, imu- sekä pakonokkaa. Ajoitusta, ei nostoa.
- Juha
jEppa kirjoitti:
Dual vvt-i siis säätä molempia, imu- sekä pakonokkaa. Ajoitusta, ei nostoa.
http://www.toyota.fi/innovation/technology/engines/vvt_id.asp ?
- kari
Juha kirjoitti:
http://www.toyota.fi/innovation/technology/engines/vvt_id.asp ?
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
- jEppa
kari kirjoitti:
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
tekniikkaa käytettiin jo pitkän aikaa sitten japanin maaperällä 3s-ge koneessa.
Suoraruiskutusta sensijaan niissä ei ollut.
Ja tekniikan paremmuudesta tuskin täällä kannattaa alkaa väittelemään, onko vähäiset päästöt/kulutus tärkeämpi kuin viritysaste? Nykyisellä suunnittelulla tähdätään varmasti vähäisempiin päästöihin, moottorin tehot ovat toissijaisia.VVTL-i taas oli tehokas, taloudellinen sekä käytönnässä huomattavasti pidemmälle viety kuin pelkkä vvt-i taikka dual vvt-i. - Ehei
kari kirjoitti:
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343 - Sormihäiriö
Ehei kirjoitti:
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343Siis 5 kertaa peräkkäin
- Korson pääkonttori
kari kirjoitti:
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.
Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.
Corolla 1,6 VVT-i
110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa
Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa
Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa. - käytti
Ehei kirjoitti:
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.
- 98 Bensaa
Korson pääkonttori kirjoitti:
Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.
Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.
Corolla 1,6 VVT-i
110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa
Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa
Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..
- malleihin?
Korson pääkonttori kirjoitti:
Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.
Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.
Corolla 1,6 VVT-i
110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa
Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa
Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.Tehot riittävät jo nykyisinkin. Jopa 1.4-kone riittää mainiosti Corollaan. Onhan siitä Tuulilasin tehomittauksessa irronnut yli 110 hv. Mutta pienempi polttoaineenkulutus ja lisävääntö ovat aina eduksi. Joko Corollaan on toiveita saada uudet koneet -08 mennessä jolloin nykyinen autoni menee vaihtoon?
- Korson pääkonttori
98 Bensaa kirjoitti:
Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..
En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.
Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010. - Voi järkky,että käyttöönott...
Korson pääkonttori kirjoitti:
En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.
Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010.Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.
- jEppa
Voi järkky,että käyttöönott... kirjoitti:
Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.
markkinoilla uusi tekniikka on keskimäärin 5-10v ennenkuin tuodaan eurooppaan. Hyvänä esimerkkinä tässäkin ketjussa mainitut dual vvt-i sekä d4 bensakoneet.
Normikuluttajalle erittäin positiivinen asia, tekniikka on testattua ja luotettavaa. Uudet Toyotan dieselit sopivat hyväksi esimerkiksi miten ei pitäisi toimia. - Anonyymi
Ehei kirjoitti:
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343Hyvä raati kun katselee vag ja bmw videoita you tube. Luotettava ja taloudellinen. Bmw v8 420hp dyno 360hp hmm lisää paskaa saksa paskaa
- Anonyymi
käytti kirjoitti:
jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.
Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.
Toyota savuaa aina vaan kun muut ovat päästöttömiä.
- masa
tai kiinalaisella ilmanraikastimella koristeltu.
- Supristi
moottorissa olemaan tuota Superior-teknologiaa (D-4S)?.
- Olio
On olemassa pelkkä VVT , joka tuli -93 corollaan 4A-GE silvertopissa, myöhemmin blactopissa otettiin käyttöön VVT-i , nokka säätyi portaattomasti. Dual VVT-i taisi olla ensiksi toyota altezza RS:ssä -98?
- Supristi number (1.).
Dual VVTL-i -moottori yhdistettynä Superior -teknologiaa (D-4S)!.
Ja että olisi tämännäköinen:
http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/supra_1888_1539294 - Lux-man.
-malleissa Dual VVT-i tai Dual VVTL-i -moottori teknologiaa?.
- Anonyymi
Janoisia japseja ja lapsia, kaksisataa kiloa elektroniikka korvaa viisi litraa petrolia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36901Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37720Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700