VVTL-i,VVT-i ja (Dual VVT-i)?.

Löytyykö tietoa?.

Mitä eroa näillä on tai miten ne eroavat tekniikaltaan?.

23

5894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • jEppa

        Dual vvt-i siis säätä molempia, imu- sekä pakonokkaa. Ajoitusta, ei nostoa.


      • Juha

      • kari
        Juha kirjoitti:

        http://www.toyota.fi/innovation/technology/engines/vvt_id.asp ?

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).


      • jEppa
        kari kirjoitti:

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).

        tekniikkaa käytettiin jo pitkän aikaa sitten japanin maaperällä 3s-ge koneessa.
        Suoraruiskutusta sensijaan niissä ei ollut.
        Ja tekniikan paremmuudesta tuskin täällä kannattaa alkaa väittelemään, onko vähäiset päästöt/kulutus tärkeämpi kuin viritysaste? Nykyisellä suunnittelulla tähdätään varmasti vähäisempiin päästöihin, moottorin tehot ovat toissijaisia.VVTL-i taas oli tehokas, taloudellinen sekä käytönnässä huomattavasti pidemmälle viety kuin pelkkä vvt-i taikka dual vvt-i.


      • Ehei
        kari kirjoitti:

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343


      • Sormihäiriö
        Ehei kirjoitti:

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343

        Siis 5 kertaa peräkkäin


      • Korson pääkonttori
        kari kirjoitti:

        Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).

        Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.

        Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.

        Corolla 1,6 VVT-i
        110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa

        Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
        140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa

        Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.


      • käytti
        Ehei kirjoitti:

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343

        jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.


      • 98 Bensaa
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.

        Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.

        Corolla 1,6 VVT-i
        110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa

        Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
        140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa

        Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.

        Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..


      • malleihin?
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.

        Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.

        Corolla 1,6 VVT-i
        110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa

        Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
        140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa

        Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.

        Tehot riittävät jo nykyisinkin. Jopa 1.4-kone riittää mainiosti Corollaan. Onhan siitä Tuulilasin tehomittauksessa irronnut yli 110 hv. Mutta pienempi polttoaineenkulutus ja lisävääntö ovat aina eduksi. Joko Corollaan on toiveita saada uudet koneet -08 mennessä jolloin nykyinen autoni menee vaihtoon?


      • Korson pääkonttori
        98 Bensaa kirjoitti:

        Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..

        En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.

        Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010.


      • Voi järkky,että käyttöönott...
        Korson pääkonttori kirjoitti:

        En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.

        Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010.

        Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.


      • jEppa
        Voi järkky,että käyttöönott... kirjoitti:

        Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.

        markkinoilla uusi tekniikka on keskimäärin 5-10v ennenkuin tuodaan eurooppaan. Hyvänä esimerkkinä tässäkin ketjussa mainitut dual vvt-i sekä d4 bensakoneet.
        Normikuluttajalle erittäin positiivinen asia, tekniikka on testattua ja luotettavaa. Uudet Toyotan dieselit sopivat hyväksi esimerkiksi miten ei pitäisi toimia.


      • Anonyymi
        Ehei kirjoitti:

        Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.

        M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.

        Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005

        http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343

        Hyvä raati kun katselee vag ja bmw videoita you tube. Luotettava ja taloudellinen. Bmw v8 420hp dyno 360hp hmm lisää paskaa saksa paskaa


      • Anonyymi
        käytti kirjoitti:

        jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.

        Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.

        Toyota savuaa aina vaan kun muut ovat päästöttömiä.


    • masa

      tai kiinalaisella ilmanraikastimella koristeltu.

      • Supristi

        moottorissa olemaan tuota Superior-teknologiaa (D-4S)?.


    • Olio

      On olemassa pelkkä VVT , joka tuli -93 corollaan 4A-GE silvertopissa, myöhemmin blactopissa otettiin käyttöön VVT-i , nokka säätyi portaattomasti. Dual VVT-i taisi olla ensiksi toyota altezza RS:ssä -98?

    • Supristi number (1.).
    • Lux-man.

      -malleissa Dual VVT-i tai Dual VVTL-i -moottori teknologiaa?.

    • Anonyymi

      Janoisia japseja ja lapsia, kaksisataa kiloa elektroniikka korvaa viisi litraa petrolia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe