Mitä eroa näillä on tai miten ne eroavat tekniikaltaan?.
VVTL-i,VVT-i ja (Dual VVT-i)?.
23
5723
Vastaukset
- jEppa
Dual vvt-i siis säätä molempia, imu- sekä pakonokkaa. Ajoitusta, ei nostoa.
- Juha
jEppa kirjoitti:
Dual vvt-i siis säätä molempia, imu- sekä pakonokkaa. Ajoitusta, ei nostoa.
http://www.toyota.fi/innovation/technology/engines/vvt_id.asp ?
- kari
Juha kirjoitti:
http://www.toyota.fi/innovation/technology/engines/vvt_id.asp ?
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
- jEppa
kari kirjoitti:
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
tekniikkaa käytettiin jo pitkän aikaa sitten japanin maaperällä 3s-ge koneessa.
Suoraruiskutusta sensijaan niissä ei ollut.
Ja tekniikan paremmuudesta tuskin täällä kannattaa alkaa väittelemään, onko vähäiset päästöt/kulutus tärkeämpi kuin viritysaste? Nykyisellä suunnittelulla tähdätään varmasti vähäisempiin päästöihin, moottorin tehot ovat toissijaisia.VVTL-i taas oli tehokas, taloudellinen sekä käytönnässä huomattavasti pidemmälle viety kuin pelkkä vvt-i taikka dual vvt-i. - Ehei
kari kirjoitti:
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343 - Sormihäiriö
Ehei kirjoitti:
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343Siis 5 kertaa peräkkäin
- Korson pääkonttori
kari kirjoitti:
Lexuksen uudet moottorit ovat D4S (suorasuihkutus - kehitelty versio) - Dual VVT-i tyyppiä, mikä edustaa maailman edistyksellisintä moottoritekniikkaa. (esim. Uudet 2.5L, 3.0L ja 3.5L moottorit ovat maailman tehokkaimpia ja kulutuskin on saatu paljon pienemmäksi kuin edellisessä moottorisukupolvessa).
Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.
Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.
Corolla 1,6 VVT-i
110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa
Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa
Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa. - käytti
Ehei kirjoitti:
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.
- 98 Bensaa
Korson pääkonttori kirjoitti:
Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.
Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.
Corolla 1,6 VVT-i
110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa
Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa
Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..
- malleihin?
Korson pääkonttori kirjoitti:
Lexuksen 2,5 ja 3,0 litran moottoreissa käytetään vielä perinteistä polttoaineen suorasuihkutusta. Viime vuonna esiteltiin uusi 3,5 V6 jossa käytetään ensimmäistä kertaa Superior-teknologiaa (D-4S). Toyotan kehittämä ja patentoima Superior-teknologia mahdollistaa markkinoiden parhaan yhdistelmän tehoa, vääntöä, alhaista kulutusta ja pieniä päästöjä.
Asiaa voi helposti havainnollistaa vertaamalla nykyisiin VVT-i moottoreihin.
Corolla 1,6 VVT-i
110 hv, 150 NM ja EU-kulutus 7,0 litraa
Kuviteltu Corolla 1,6 Superior
140 hv, 175 NM ja EU-kulutus 5,6 litraa
Superior-teknologia saa Suomen ensiesittelynsä Lexus GS 450h-hybridiautossa.Tehot riittävät jo nykyisinkin. Jopa 1.4-kone riittää mainiosti Corollaan. Onhan siitä Tuulilasin tehomittauksessa irronnut yli 110 hv. Mutta pienempi polttoaineenkulutus ja lisävääntö ovat aina eduksi. Joko Corollaan on toiveita saada uudet koneet -08 mennessä jolloin nykyinen autoni menee vaihtoon?
- Korson pääkonttori
98 Bensaa kirjoitti:
Tarviiko noihin tehoihin 98 bensaa vai lähteekö noin kuvitelma tehot 95 bensalla? Puristus suhde nousee uudessa moottorissa..
En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.
Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010. - Voi järkky,että käyttöönott...
Korson pääkonttori kirjoitti:
En näe mitään syytä miksei toimisi 95E. Tehon ja kulutuksen lasku lisäys saavutetaan uudenlaisella polttoaineen suihkutuksella jossa käytetään sekä suoraa että epäsuoraa suihkutusta sekä uutta Electric Motor Driven Dual VVT-i tekniikkaa.
Suomeen tulosta ei ole mitään tietoa, mutta eiköhän 2005 plus 4-5 vuotta ole hyvä arvaus, eli 2009-2010.Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.
- jEppa
Voi järkky,että käyttöönott... kirjoitti:
Johtuuko se tämän maan "päättäjien ajattelemattomasta" autoverotuksesta?.
markkinoilla uusi tekniikka on keskimäärin 5-10v ennenkuin tuodaan eurooppaan. Hyvänä esimerkkinä tässäkin ketjussa mainitut dual vvt-i sekä d4 bensakoneet.
Normikuluttajalle erittäin positiivinen asia, tekniikka on testattua ja luotettavaa. Uudet Toyotan dieselit sopivat hyväksi esimerkiksi miten ei pitäisi toimia. - Anonyymi
Ehei kirjoitti:
Samaa tekniikkaa BMW käytti jo yli 10 vuotta sitten, jossa imu-sekä pakonokka-akselin ajoitusta muutettiin portaattomasti tietokoneen ohjaamana.
M3-moottori 3.2litraa, 343hv ja vääntöä 360Nm. Vapaastihengittävästä. Ihan hyvin. Valittu kuutena vuotena peräkkäin parhaimmaksi moottoriksi 3-4 litraisten luokassa.
Sama raati, joka valitsi Audi A6:n parhaimmaksi uudeksi autoksi 2005
http://www.bmw.fi/uutinen.php?id=343Hyvä raati kun katselee vag ja bmw videoita you tube. Luotettava ja taloudellinen. Bmw v8 420hp dyno 360hp hmm lisää paskaa saksa paskaa
- Anonyymi
käytti kirjoitti:
jo 80-luvun alussa samaa tekniikkaa. Tojolta kesti 20-vuotta sen kopiointi, ja varmaan satoja purettuja bimmerin patoja.
Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkki kiinni . Autot tehdään Japanissa savupommit saksassa.
Toyota savuaa aina vaan kun muut ovat päästöttömiä.
- masa
tai kiinalaisella ilmanraikastimella koristeltu.
- Supristi
moottorissa olemaan tuota Superior-teknologiaa (D-4S)?.
- Olio
On olemassa pelkkä VVT , joka tuli -93 corollaan 4A-GE silvertopissa, myöhemmin blactopissa otettiin käyttöön VVT-i , nokka säätyi portaattomasti. Dual VVT-i taisi olla ensiksi toyota altezza RS:ssä -98?
- Supristi number (1.).
Dual VVTL-i -moottori yhdistettynä Superior -teknologiaa (D-4S)!.
Ja että olisi tämännäköinen:
http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/supra_1888_1539294 - Lux-man.
-malleissa Dual VVT-i tai Dual VVTL-i -moottori teknologiaa?.
- Anonyymi
Janoisia japseja ja lapsia, kaksisataa kiloa elektroniikka korvaa viisi litraa petrolia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131894
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271492En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931356- 631224
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1281095The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut111086Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223902- 151849
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57793Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20748