miten kissa lopettaa tapettien raapimisen?

rontti

neuvokaa. se tietää ettei saa raapia, juoksee heti karkuun kun huomaa, että mä huomaan. sillä on raapimispuu ja se teroittaa kynsiään myös mattoon.
kai se vain on niin hauskaa tehä kaikkea piruutta? vai?
pitäisikö seiniin laittaa jotakin ainetta, vai?
olen siirtänyt pöydän sen kohdan eteen mistä se yleensä raapii, mutta katotaampa vaan niin se raapii nyt sitten jostakin muusta kohtaa.

14

6237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

Hanki kissalle kunnon raapimapuu, johon se voi teroittaa kynsiään. Paikat, joita et sen halua raapivan voit suojata suihkuttamalla niihin kissakarkoitetta (löytyy eläinkaupoista).

• Phoebe

Meillä kissa raapii tapettia kun sillä on tylsää. Joten kannattaa hankkia sille leluja ja muita virikkeitä (kaveri?). Ja raapimispuuhan sinulla on tietysti jo? Etikka auttaa myös pitämään kissan erossa tavaroista joihin ei saa koskea. Kokeile sitä.

• rontti

sillä on raapimispuu, mutta totta, sillä voi olla tylsää.. on aika paljon yksin.. mutta kaveria en sille hanki..;) ihan tarpeeksi yhdessäkin.
        paljonko kissankarkoite maksaa ja voiko sitä todellakin laittaa tapettiin.

• kake
        rontti kirjoitti:

sillä on raapimispuu, mutta totta, sillä voi olla tylsää.. on aika paljon yksin.. mutta kaveria en sille hanki..;) ihan tarpeeksi yhdessäkin.

sitruuna toimii myös, kissat inhoaa sitä ja se tuoksuu paremmalle kuin etikka, täytyy vaan välillä uusia.

• Phoebe
        kake kirjoitti:

sitruuna toimii myös, kissat inhoaa sitä ja se tuoksuu paremmalle kuin etikka, täytyy vaan välillä uusia.

Kaikki hajut ovat ihan kissakohtaisia (näin minä ainakin olen huomannut) eli kokeilemalla selviää mikä karkoittaa ja mikä ei. Meidän kisuli ei sitruunasta ole moksiskaan, mutta etikan kiertää kaukaa. Tottahan se on, että etikka ei kovin hyvälle haise, mutta tehoaa ainakin.

• aivan sama miltä haisee
        Phoebe kirjoitti:

Kaikki hajut ovat ihan kissakohtaisia (näin minä ainakin olen huomannut) eli kokeilemalla selviää mikä karkoittaa ja mikä ei. Meidän kisuli ei sitruunasta ole moksiskaan, mutta etikan kiertää kaukaa. Tottahan se on, että etikka ei kovin hyvälle haise, mutta tehoaa ainakin.

siis etikkaa tai sitruuna tai eläinkaupasta jotai kissakarkoitetta..

kiitoksia kaikille!! :)

• kake
        aivan sama miltä haisee kirjoitti:

siis etikkaa tai sitruuna tai eläinkaupasta jotai kissakarkoitetta..

kiitoksia kaikille!! :)

juu niin se phoebe on, meillä se toimii kyllä, kaikilla ei...

• Minna
        rontti kirjoitti:

Löytyy varmaan monenhintaisia purkin koosta riippuen. Minä olen joskus ostanut sellaisen 150 ml suihkepullon ja taisi maksaa jotain 40-50 mk.
        Itse en haistanut siinä mitään erikoista tuoksua ja muistaakseni siinä oli että voi suihkuttaa myös tekstiileihin ja näin ollen ilmeisesti myös tapettiin. Tosin luultavasti riittää jos laittaa vain listoihin, tuoksu leviää kuitenkin laajemmalle. Onnea yritykselle!

• moria
        rontti kirjoitti:

tehoaa kuulemma moniin kissoihin tosi hyvin, meidän burmamme ei kyllä jättänyt mukavankarheita kangassohvia rauhaan vaan tuloksena olivat uudet ja pirunkalliit alcantare-sohvat joita ei raavita. suosittelen sileitä tapetteja ja jos elucalyptusta kokeilet niin laita vain listoihin, se voi tahrata. Haju kyllä leviää, mutta ei haise pahalta ihmisen nokkaan.

• Gabriel

lähes jokainen kissa inhoaa sitrus hedelmien tuoksuja... kannattaa kokeilla sitruunaa... etikka on varmaan varmempi mut kuka ihminen sietää pitkään olla etikan hajussa?? =)
      //Gabriel

• Kissa

sitruunan hajussa koko ajan kun te ihmiset ette voi olla etikan hajussa. Epäoikeudenmukaista. Minun emäntäni vaihtoi sileät tapetit, silloin minua ei enää kiinnostanut rapsutella niitä. Kun saumapaikatkin oli kunnolla liimattu. Makuuhuoneessa hän maalasi seinät ja osti minulle sellaisen hyvälle tuoksuvan (minun nenääni) raapimislaudan. Lisäksi minulla on oma vanha kankaalla päällystetty tuoli jota saan raapia mielinmäärin.

• kissanainen

Ota tapetit veks ja maalaa seinät. Helpommalla pääset ku kissakarkotteiden kans pelailulla :)

• Fiona

..on Kissa-stop. Haisee (tuoksuu) ihmisen nenään lievästi raikkailta sitrushedelmiltä, mutta kissat pitää kaukana :D Yksi suihkaus päivässä riittää.

• Jossu

Meillä on kaksi kissaa. Pienestä asti on kynnet leikattu viikoittain. Heti jos menee pidempään, ettei leikkaa, ilmenee se kovana "kynsienteroittamistarpeena". On melko vaikeaa opettaa vanhalle kissalle uusia tapoja (ettei raapisi tapetteja). Mutta esim. juuri tämä edellisessäkin viestissä mainittu Kissa-Stop on tehonnut tuttavien kissaongelmiin. Myös sitruunamehu yms. suihkupulloon ja ruiskautus sinnepäin kun alkaa piikkien teroitus upouusiin seinäpintoihin... Ainahan ei kotona olla vahtimassa oman mirriystäväisen tempauksia, mutta säännöllinen opettaminen jää kissankin mieleen. Sama selkeä kielto tehoaa myös muuhun kisun harjoittamaan "kotiterroriin". Tuo suihkupullo on halpa ja hyvä keino, vaikkei siihen vettä kummempaa laittaisi. Meillä ovat kukatkin saneet jäädä rauhaan. Muuten ovat kyllä eläväisiä ja yöriehat kuuluvat kuvioon. Kyllä sitä yleensä pärjää, on tietysti kissoja jotka ovat oman rotunsa ylpeyden ymmärtäneet liiankin hyvin ja osaavat sitä hyväksi käyttää! Seurailen palstaa ja annan mielelläni muitakin vinkkejä, jos joku niitä kaipaa. Pitäkää kissoistanne hyvää huolta :)

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sen uskon että et

Sä oikeasti kovin helpolla muihin rakastu ja ehkä se on molemminpuolista
      Ikävä
      62
      1174
    2. Mies nähdäänkö?

Missä voitais tavata? En jaksa enää odottaa.🙄🌞🤎
      Ikävä
      70
      1172
    3. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      87
      999
    4. Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme

Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?
      Ikävä
      48
      858
    5. Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua

Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p
      Ikävä
      57
      797
    6. Siksi meidän suhteesta

Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko
      Ikävä
      73
      750
    7. Mä unohdan kyllä

Sut ajallaan. Mitä enemmän aikaa kuluu niin olet muisto. Toki tämä yhteys hankaloittaa mut et sä jaksa kovin pitkään vai
      Ikävä
      25
      707
    8. Minulla on edelleen

ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o
      Ikävä
      28
      695
    9. Syytön mä siihen oon

Että tykkään susta 😘 Hyvää yötä ❤️
      Ikävä
      56
      692
    10. Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa

Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol
      Maailman menoa
      149
      682
    Aihe