Mikä ehkäisy muoto petti?

bennyn

Minua kiinnostaisi avata keskustelua, kuinka monella aborttiin päätyneellä on pettänyt ehkäisynä nuo ns. ekäisypuikot. Itselle kävi juuri niin, kun niihin luotin ja varmoina pidin. paketissa lukee ehkäisytehoksi jotain 97 %,mutta gyneni sitten jäljestäpäin sanoi niiden olevan yksistään käytettyinä hyvin epävarmoja.

23

12123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettivät meillä

Meillä petti ihan ehkäisypillerit.

• ihan säännöllisesti

ohjeen mukaan samaan aikaan?

• ja en yhtään
        ihan säännöllisesti kirjoitti:

ohjeen mukaan samaan aikaan?

Unohtanut

• mikään ehkäisy
        ja en yhtään kirjoitti:

Unohtanut

ei liene tosiaan 100%..kiitos vastauksestasi.

• Niin kyse ei ole

varsinaisesta ehkäisystä. Tuohan tarkoittaa sitä, että suuri osa vakikäyttäjistä tulee ennen pitkää raskaaksi.

• miten_1

Kaikki ehkäisykeinot ovat alle 100%. Pillerit jotain 98-99% -luokkaa. Miten tämä puikko eroaa siitä? Miten ei ole kyse varsinaisesta ehkäisystä? Mikä se varsinainen ehkäisy on?

• hiukan pienempi
        miten_1 kirjoitti:

Kaikki ehkäisykeinot ovat alle 100%. Pillerit jotain 98-99% -luokkaa. Miten tämä puikko eroaa siitä? Miten ei ole kyse varsinaisesta ehkäisystä? Mikä se varsinainen ehkäisy on?

ehkäisyvarmuudeltaan kuin pillerit..eli e-pillerit 99-99.9% puikko 98.4-99.7
        kondomi 86-93% Hormonikierukka oli teholtaan 99.9 % ja paras oli ehkäisykapseli 99.9-100%

Kyllä puikkokin on hyvä ehkäisymuoto mutta ei sekään 100%

• Bennyn
        hiukan pienempi kirjoitti:

ehkäisyvarmuudeltaan kuin pillerit..eli e-pillerit 99-99.9% puikko 98.4-99.7
        kondomi 86-93% Hormonikierukka oli teholtaan 99.9 % ja paras oli ehkäisykapseli 99.9-100%

Kyllä puikkokin on hyvä ehkäisymuoto mutta ei sekään 100%

Olen vain miettinyt, kun kuulin joskus n. vuosi sitten, että puikkoja olisi oltu vetämässä pois markkinoilta, juuri tuon heikon ehkäisytehon vuoksi. Siinä pakkauksessahan lukee, että riittää pelkästään ehkäisyksi, ja meillä petti heti ekalla kierrolla. aikaisemmin käytetty kortsua sekä pillereitä jo monta vuotta ilman ongelmia.(siis pelkästään joko pillereitä tai kortsua, ei päällekkäin) Me ainakin luotettiin tuohon tuotteesee, mutta lääkärin mielestä tuote ei yksinää ole todellakaan tarpeeksi hyvä ehkäisyyn. Oman lääkärin, joka tuon keskeytystodistuksen kirjoitti, mukaan ainakin hänellä oli silloin käynyt samana syksynä useampi hlö. joilta ko. ehkäisy oli pettänyt.

• ei kohdalle osunut
        Bennyn kirjoitti:

Olen vain miettinyt, kun kuulin joskus n. vuosi sitten, että puikkoja olisi oltu vetämässä pois markkinoilta, juuri tuon heikon ehkäisytehon vuoksi. Siinä pakkauksessahan lukee, että riittää pelkästään ehkäisyksi, ja meillä petti heti ekalla kierrolla. aikaisemmin käytetty kortsua sekä pillereitä jo monta vuotta ilman ongelmia.(siis pelkästään joko pillereitä tai kortsua, ei päällekkäin) Me ainakin luotettiin tuohon tuotteesee, mutta lääkärin mielestä tuote ei yksinää ole todellakaan tarpeeksi hyvä ehkäisyyn. Oman lääkärin, joka tuon keskeytystodistuksen kirjoitti, mukaan ainakin hänellä oli silloin käynyt samana syksynä useampi hlö. joilta ko. ehkäisy oli pettänyt.

Itsekin tiedän tuotteen, mutta pelkästään sen varassa en ole ikinä ollut. Sillä ko. firma todellakin oli painanut pakkaukseen aivan liian korkean varmuus prosentin, joka ei todellakaan pitänyt paikkaansa. En sitten tiedä miten sen jutun kanssa lopulta kävi. Liekö sitten pakkauksen tekstiä muutettu joko varmuuden osalta tai korostettu sitä, että ko. tuote ei riitä yksinään ehkäisyksi.
        Joten jos lääkäriltä joskus kuulee kommentin, että joku tuote ei ehkä toimi ihan niin hyvin kannattaa todellakin uskoa.

• petti...

Niinhän siinä kävi, että se hormoonikierukka petti kolmen vuoden jälkeen.

• miten_1

Petti kondomi ja ehkäisypuikko yhdessä käytettynä. En tiedä, oliko juuri samanlainen kuin sinulla ko puikko, mutta siinäkin oli tehoksi mainuttu tuo lähes sata%.

• ettei ehkäisymuodot

vieläkään ole täysin sataprosenttisia ..tässä sen näkee ettei aina ole kyse huolimattomuudesta.

Ja elämän komiikkaa kun jotkut tulee helposti raskaaksi ja toiset ei millään.

Yhden perheen tiedän missä on ehkäisyt pettänyt useasti ja viimeinen oli kierukkaraskaus kuulemma.. onko sekin mahdollinen vai oliko vain joku muu ehkäisy pettänyt..hänellä nyt seitsemän lasta. kolme ainakin niistä vahinkoa. Ja silti se nainen on yrittäjäkin huh huh ei voi kyllä kuin hattua nostaa että jaksaa..(en kuitenkaan vastusta abortteja jos se tuntuu oikealta ratkaisulta..ettei nyt kukaan saa väärää kuvaa..)

• että kaipa
        ettei ehkäisymuodot kirjoitti:

vieläkään ole täysin sataprosenttisia ..tässä sen näkee ettei aina ole kyse huolimattomuudesta.

Ja elämän komiikkaa kun jotkut tulee helposti raskaaksi ja toiset ei millään.

Yhden perheen tiedän missä on ehkäisyt pettänyt useasti ja viimeinen oli kierukkaraskaus kuulemma.. onko sekin mahdollinen vai oliko vain joku muu ehkäisy pettänyt..hänellä nyt seitsemän lasta. kolme ainakin niistä vahinkoa. Ja silti se nainen on yrittäjäkin huh huh ei voi kyllä kuin hattua nostaa että jaksaa..(en kuitenkaan vastusta abortteja jos se tuntuu oikealta ratkaisulta..ettei nyt kukaan saa väärää kuvaa..)

se hänelläkin oli kyse hormonikierukan pettämisestä eikä kuparikierukan..

• 1977

Rengas. Mutta pidän itseäni hyvä tuurisena, sillä vahinkoraskaus ensimmäinen sattui vasta kymmenen vuoden säännöllisen seksielämän ja hormonaalisenehkäisyn käytön jälkeen. Kun käyttää yksinkertaista ehkäisyä oikein suurimman osan ajasta, niin yleensä nalli napsahtaa jo vähän aikaisemmin ja jos väärin käyttää niin useamminkin. Mutta muistaapa varsin loppuelämänsä, että tuplaehkäisy on ehdoton kun raskautta ehkäistään.

• petti

myös ehkäisypuikko. Ja mäkin olen ryhtynyt tuplaehkäisijäksi.

• hieman..

koska mulla petti hyvä tuuri. Tosi pitkään pelleilin vakavalla asialla enkä käyttänyt aina kortsua, vaikken pillereitä syökäään. No, nytpä sain kunnon opetuksen ja pelkään uutta raskautta niin kovasti, etten varmaan uskalla luottaa pelkkiin pillereihin, vaan käytän lisäksi kumia.

• uiisaa

Mulla petti pillerit...

• käytössä
        uiisaa kirjoitti:

Mulla petti pillerit...

kondoomi koska hormoonivalmisteet eivät minulle sovi. Kumi meni siis rikki ja heti kun se huomattiin niin vaihdettiin uusi. Otin viel jälkiehkäisypilleritki ja raskaana olin silti. Touhutipat tekivät tehtävänsä siis... Lääkärini sanoin minun olevat todella hedelmällinen. Nyt minulla on kierukka, toivottavasti tämä ehkäisy ei petä.

Tämän takia suunnattomasti harmittaa tuo "vastutajien" ilkeä asenne. Monet todellakin ovat käyttäneet ehkäisyä ja toiset ei, mutta kaikkia ei tule niputtaa tuohon samaan huolimaton nainen-kategoriaan.

• varma
        käytössä kirjoitti:

kondoomi koska hormoonivalmisteet eivät minulle sovi. Kumi meni siis rikki ja heti kun se huomattiin niin vaihdettiin uusi. Otin viel jälkiehkäisypilleritki ja raskaana olin silti. Touhutipat tekivät tehtävänsä siis... Lääkärini sanoin minun olevat todella hedelmällinen. Nyt minulla on kierukka, toivottavasti tämä ehkäisy ei petä.

Tämän takia suunnattomasti harmittaa tuo "vastutajien" ilkeä asenne. Monet todellakin ovat käyttäneet ehkäisyä ja toiset ei, mutta kaikkia ei tule niputtaa tuohon samaan huolimaton nainen-kategoriaan.

Sepä se minuakin ihmetyttää, että missä tynnyrissä jotkut vastustajat ovat kasvaneet kun eivät sitä tiedä, että vain kohdun poisto on ainut varma ehkäisy. Kaikki muut voivat pettää vaikka kuinka itse käyttäisi tuotetta oikein tai operaatio olisi tehty oikein. Kai he eivät sitten juuri mitään faktatietoa tiedä seksistä, joka johtaa siihen, että tuskimpa sitten ehkäisyistäkään mitään tietävät. Mikä sinäänsä kuullostaa huolestuttavalle, että eivätkö he itse ole ikinä ehkäisyä käyttäneet.Aika harva nimittäin on täydellisessä selibaatissakaan...
        Itselläni ei ainakaan vielä ole pillerit pettäneet tämän 10 vuoden aikana. Kuitenkin tiedän sen, että jonain päivänä saatan huomata olevani raskaana vaikka kuinka otan pillerin aina samaan aikaan, en käytä mitään valmisteita jotka haittaavat imeytymistä, kerron aina muita lääkkeitä määrättäessä käyttäväni pillereitä, sekä jos vatsatauti tms. osuu kohdalle liuskan aikana käytän kumia kunnes ehkäisyteho on taas häiriintymätön. Se ei välttämättä kuitenkaan riitä...

• ehkäisy
        varma kirjoitti:

Sepä se minuakin ihmetyttää, että missä tynnyrissä jotkut vastustajat ovat kasvaneet kun eivät sitä tiedä, että vain kohdun poisto on ainut varma ehkäisy. Kaikki muut voivat pettää vaikka kuinka itse käyttäisi tuotetta oikein tai operaatio olisi tehty oikein. Kai he eivät sitten juuri mitään faktatietoa tiedä seksistä, joka johtaa siihen, että tuskimpa sitten ehkäisyistäkään mitään tietävät. Mikä sinäänsä kuullostaa huolestuttavalle, että eivätkö he itse ole ikinä ehkäisyä käyttäneet.Aika harva nimittäin on täydellisessä selibaatissakaan...
        Itselläni ei ainakaan vielä ole pillerit pettäneet tämän 10 vuoden aikana. Kuitenkin tiedän sen, että jonain päivänä saatan huomata olevani raskaana vaikka kuinka otan pillerin aina samaan aikaan, en käytä mitään valmisteita jotka haittaavat imeytymistä, kerron aina muita lääkkeitä määrättäessä käyttäväni pillereitä, sekä jos vatsatauti tms. osuu kohdalle liuskan aikana käytän kumia kunnes ehkäisyteho on taas häiriintymätön. Se ei välttämättä kuitenkaan riitä...

Homoseksi toimii kohdunpoiston lisäksi melko varmana...

• petti

yhdistelmä varmat päivät keskeytetty yhdyntä. Olin oman poikaystävän kanssa ja uskalsin käyttää tällaista 'ehkäisyä'. Pian jälkeenpäin poikaystävä yllättäen jätti minut ja siitä kolmen viikon kuluttua sain tietää olevani raskaana. En voi kuvitella pahempaa yhdistelmää. Menetin poikaystävän.. sekä mahdollisuuden siihen perheeseen, josta oltiin puhuttu.. Yksin mulla ei ollut voimia jatkaa raskautta, varsinkin kun surin eroa kovasti.

• Kysykää lääkäriltä, jos se ...

Minusta noin kuukauden sisään oli kirjoitus siitä että taas oli havaittu uusi syöty juttu, joka vaikuttaa ehkäisyn epäonnistumiseen.

Paras ehkäisy taitaa olla kondomi ja sitten päälle jotkut hormoonit.
      Ei kannata kiusata itseään ehkäisyllä!!!

T. Ei lapsia yhtään, mutta ei yhtään raskauttakaan.

• Bais_

Mulla e-pillerit petti, ja näyttää silt et petti uudestaankin. Mulla kaavinta vähän yli 7-viikkoa sitten ja kuukautiset eivät ole tulleet tämän jälkeen. Raskauden oireita on ja ehkäisyä käytin. Täytyy varmaan vaihtaa pillerit kokonaan pois, kun ei mulla tunnu toimivan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe