Minua kiinnostaisi avata keskustelua, kuinka monella aborttiin päätyneellä on pettänyt ehkäisynä nuo ns. ekäisypuikot. Itselle kävi juuri niin, kun niihin luotin ja varmoina pidin. paketissa lukee ehkäisytehoksi jotain 97 %,mutta gyneni sitten jäljestäpäin sanoi niiden olevan yksistään käytettyinä hyvin epävarmoja.
Mikä ehkäisy muoto petti?
23
12123
Vastaukset
- pettivät meillä
Meillä petti ihan ehkäisypillerit.
- ihan säännöllisesti
ohjeen mukaan samaan aikaan?
- ja en yhtään
ihan säännöllisesti kirjoitti:
ohjeen mukaan samaan aikaan?
Unohtanut
- mikään ehkäisy
ja en yhtään kirjoitti:
Unohtanut
ei liene tosiaan 100%..kiitos vastauksestasi.
- Niin kyse ei ole
varsinaisesta ehkäisystä. Tuohan tarkoittaa sitä, että suuri osa vakikäyttäjistä tulee ennen pitkää raskaaksi.
- miten_1
Kaikki ehkäisykeinot ovat alle 100%. Pillerit jotain 98-99% -luokkaa. Miten tämä puikko eroaa siitä? Miten ei ole kyse varsinaisesta ehkäisystä? Mikä se varsinainen ehkäisy on?
- hiukan pienempi
miten_1 kirjoitti:
Kaikki ehkäisykeinot ovat alle 100%. Pillerit jotain 98-99% -luokkaa. Miten tämä puikko eroaa siitä? Miten ei ole kyse varsinaisesta ehkäisystä? Mikä se varsinainen ehkäisy on?
ehkäisyvarmuudeltaan kuin pillerit..eli e-pillerit 99-99.9% puikko 98.4-99.7
kondomi 86-93% Hormonikierukka oli teholtaan 99.9 % ja paras oli ehkäisykapseli 99.9-100%
Kyllä puikkokin on hyvä ehkäisymuoto mutta ei sekään 100% - Bennyn
hiukan pienempi kirjoitti:
ehkäisyvarmuudeltaan kuin pillerit..eli e-pillerit 99-99.9% puikko 98.4-99.7
kondomi 86-93% Hormonikierukka oli teholtaan 99.9 % ja paras oli ehkäisykapseli 99.9-100%
Kyllä puikkokin on hyvä ehkäisymuoto mutta ei sekään 100%Olen vain miettinyt, kun kuulin joskus n. vuosi sitten, että puikkoja olisi oltu vetämässä pois markkinoilta, juuri tuon heikon ehkäisytehon vuoksi. Siinä pakkauksessahan lukee, että riittää pelkästään ehkäisyksi, ja meillä petti heti ekalla kierrolla. aikaisemmin käytetty kortsua sekä pillereitä jo monta vuotta ilman ongelmia.(siis pelkästään joko pillereitä tai kortsua, ei päällekkäin) Me ainakin luotettiin tuohon tuotteesee, mutta lääkärin mielestä tuote ei yksinää ole todellakaan tarpeeksi hyvä ehkäisyyn. Oman lääkärin, joka tuon keskeytystodistuksen kirjoitti, mukaan ainakin hänellä oli silloin käynyt samana syksynä useampi hlö. joilta ko. ehkäisy oli pettänyt.
- ei kohdalle osunut
Bennyn kirjoitti:
Olen vain miettinyt, kun kuulin joskus n. vuosi sitten, että puikkoja olisi oltu vetämässä pois markkinoilta, juuri tuon heikon ehkäisytehon vuoksi. Siinä pakkauksessahan lukee, että riittää pelkästään ehkäisyksi, ja meillä petti heti ekalla kierrolla. aikaisemmin käytetty kortsua sekä pillereitä jo monta vuotta ilman ongelmia.(siis pelkästään joko pillereitä tai kortsua, ei päällekkäin) Me ainakin luotettiin tuohon tuotteesee, mutta lääkärin mielestä tuote ei yksinää ole todellakaan tarpeeksi hyvä ehkäisyyn. Oman lääkärin, joka tuon keskeytystodistuksen kirjoitti, mukaan ainakin hänellä oli silloin käynyt samana syksynä useampi hlö. joilta ko. ehkäisy oli pettänyt.
Itsekin tiedän tuotteen, mutta pelkästään sen varassa en ole ikinä ollut. Sillä ko. firma todellakin oli painanut pakkaukseen aivan liian korkean varmuus prosentin, joka ei todellakaan pitänyt paikkaansa. En sitten tiedä miten sen jutun kanssa lopulta kävi. Liekö sitten pakkauksen tekstiä muutettu joko varmuuden osalta tai korostettu sitä, että ko. tuote ei riitä yksinään ehkäisyksi.
Joten jos lääkäriltä joskus kuulee kommentin, että joku tuote ei ehkä toimi ihan niin hyvin kannattaa todellakin uskoa.
- petti...
Niinhän siinä kävi, että se hormoonikierukka petti kolmen vuoden jälkeen.
- miten_1
Petti kondomi ja ehkäisypuikko yhdessä käytettynä. En tiedä, oliko juuri samanlainen kuin sinulla ko puikko, mutta siinäkin oli tehoksi mainuttu tuo lähes sata%.
- ettei ehkäisymuodot
vieläkään ole täysin sataprosenttisia ..tässä sen näkee ettei aina ole kyse huolimattomuudesta.
Ja elämän komiikkaa kun jotkut tulee helposti raskaaksi ja toiset ei millään.
Yhden perheen tiedän missä on ehkäisyt pettänyt useasti ja viimeinen oli kierukkaraskaus kuulemma.. onko sekin mahdollinen vai oliko vain joku muu ehkäisy pettänyt..hänellä nyt seitsemän lasta. kolme ainakin niistä vahinkoa. Ja silti se nainen on yrittäjäkin huh huh ei voi kyllä kuin hattua nostaa että jaksaa..(en kuitenkaan vastusta abortteja jos se tuntuu oikealta ratkaisulta..ettei nyt kukaan saa väärää kuvaa..) - että kaipa
ettei ehkäisymuodot kirjoitti:
vieläkään ole täysin sataprosenttisia ..tässä sen näkee ettei aina ole kyse huolimattomuudesta.
Ja elämän komiikkaa kun jotkut tulee helposti raskaaksi ja toiset ei millään.
Yhden perheen tiedän missä on ehkäisyt pettänyt useasti ja viimeinen oli kierukkaraskaus kuulemma.. onko sekin mahdollinen vai oliko vain joku muu ehkäisy pettänyt..hänellä nyt seitsemän lasta. kolme ainakin niistä vahinkoa. Ja silti se nainen on yrittäjäkin huh huh ei voi kyllä kuin hattua nostaa että jaksaa..(en kuitenkaan vastusta abortteja jos se tuntuu oikealta ratkaisulta..ettei nyt kukaan saa väärää kuvaa..)se hänelläkin oli kyse hormonikierukan pettämisestä eikä kuparikierukan..
- 1977
Rengas. Mutta pidän itseäni hyvä tuurisena, sillä vahinkoraskaus ensimmäinen sattui vasta kymmenen vuoden säännöllisen seksielämän ja hormonaalisenehkäisyn käytön jälkeen. Kun käyttää yksinkertaista ehkäisyä oikein suurimman osan ajasta, niin yleensä nalli napsahtaa jo vähän aikaisemmin ja jos väärin käyttää niin useamminkin. Mutta muistaapa varsin loppuelämänsä, että tuplaehkäisy on ehdoton kun raskautta ehkäistään.
- petti
myös ehkäisypuikko. Ja mäkin olen ryhtynyt tuplaehkäisijäksi.
- hieman..
koska mulla petti hyvä tuuri. Tosi pitkään pelleilin vakavalla asialla enkä käyttänyt aina kortsua, vaikken pillereitä syökäään. No, nytpä sain kunnon opetuksen ja pelkään uutta raskautta niin kovasti, etten varmaan uskalla luottaa pelkkiin pillereihin, vaan käytän lisäksi kumia.
- uiisaa
Mulla petti pillerit...
- käytössä
uiisaa kirjoitti:
Mulla petti pillerit...
kondoomi koska hormoonivalmisteet eivät minulle sovi. Kumi meni siis rikki ja heti kun se huomattiin niin vaihdettiin uusi. Otin viel jälkiehkäisypilleritki ja raskaana olin silti. Touhutipat tekivät tehtävänsä siis... Lääkärini sanoin minun olevat todella hedelmällinen. Nyt minulla on kierukka, toivottavasti tämä ehkäisy ei petä.
Tämän takia suunnattomasti harmittaa tuo "vastutajien" ilkeä asenne. Monet todellakin ovat käyttäneet ehkäisyä ja toiset ei, mutta kaikkia ei tule niputtaa tuohon samaan huolimaton nainen-kategoriaan. - varma
käytössä kirjoitti:
kondoomi koska hormoonivalmisteet eivät minulle sovi. Kumi meni siis rikki ja heti kun se huomattiin niin vaihdettiin uusi. Otin viel jälkiehkäisypilleritki ja raskaana olin silti. Touhutipat tekivät tehtävänsä siis... Lääkärini sanoin minun olevat todella hedelmällinen. Nyt minulla on kierukka, toivottavasti tämä ehkäisy ei petä.
Tämän takia suunnattomasti harmittaa tuo "vastutajien" ilkeä asenne. Monet todellakin ovat käyttäneet ehkäisyä ja toiset ei, mutta kaikkia ei tule niputtaa tuohon samaan huolimaton nainen-kategoriaan.Sepä se minuakin ihmetyttää, että missä tynnyrissä jotkut vastustajat ovat kasvaneet kun eivät sitä tiedä, että vain kohdun poisto on ainut varma ehkäisy. Kaikki muut voivat pettää vaikka kuinka itse käyttäisi tuotetta oikein tai operaatio olisi tehty oikein. Kai he eivät sitten juuri mitään faktatietoa tiedä seksistä, joka johtaa siihen, että tuskimpa sitten ehkäisyistäkään mitään tietävät. Mikä sinäänsä kuullostaa huolestuttavalle, että eivätkö he itse ole ikinä ehkäisyä käyttäneet.Aika harva nimittäin on täydellisessä selibaatissakaan...
Itselläni ei ainakaan vielä ole pillerit pettäneet tämän 10 vuoden aikana. Kuitenkin tiedän sen, että jonain päivänä saatan huomata olevani raskaana vaikka kuinka otan pillerin aina samaan aikaan, en käytä mitään valmisteita jotka haittaavat imeytymistä, kerron aina muita lääkkeitä määrättäessä käyttäväni pillereitä, sekä jos vatsatauti tms. osuu kohdalle liuskan aikana käytän kumia kunnes ehkäisyteho on taas häiriintymätön. Se ei välttämättä kuitenkaan riitä... - ehkäisy
varma kirjoitti:
Sepä se minuakin ihmetyttää, että missä tynnyrissä jotkut vastustajat ovat kasvaneet kun eivät sitä tiedä, että vain kohdun poisto on ainut varma ehkäisy. Kaikki muut voivat pettää vaikka kuinka itse käyttäisi tuotetta oikein tai operaatio olisi tehty oikein. Kai he eivät sitten juuri mitään faktatietoa tiedä seksistä, joka johtaa siihen, että tuskimpa sitten ehkäisyistäkään mitään tietävät. Mikä sinäänsä kuullostaa huolestuttavalle, että eivätkö he itse ole ikinä ehkäisyä käyttäneet.Aika harva nimittäin on täydellisessä selibaatissakaan...
Itselläni ei ainakaan vielä ole pillerit pettäneet tämän 10 vuoden aikana. Kuitenkin tiedän sen, että jonain päivänä saatan huomata olevani raskaana vaikka kuinka otan pillerin aina samaan aikaan, en käytä mitään valmisteita jotka haittaavat imeytymistä, kerron aina muita lääkkeitä määrättäessä käyttäväni pillereitä, sekä jos vatsatauti tms. osuu kohdalle liuskan aikana käytän kumia kunnes ehkäisyteho on taas häiriintymätön. Se ei välttämättä kuitenkaan riitä...Homoseksi toimii kohdunpoiston lisäksi melko varmana...
- petti
yhdistelmä varmat päivät keskeytetty yhdyntä. Olin oman poikaystävän kanssa ja uskalsin käyttää tällaista 'ehkäisyä'. Pian jälkeenpäin poikaystävä yllättäen jätti minut ja siitä kolmen viikon kuluttua sain tietää olevani raskaana. En voi kuvitella pahempaa yhdistelmää. Menetin poikaystävän.. sekä mahdollisuuden siihen perheeseen, josta oltiin puhuttu.. Yksin mulla ei ollut voimia jatkaa raskautta, varsinkin kun surin eroa kovasti.
- Kysykää lääkäriltä, jos se ...
Minusta noin kuukauden sisään oli kirjoitus siitä että taas oli havaittu uusi syöty juttu, joka vaikuttaa ehkäisyn epäonnistumiseen.
Paras ehkäisy taitaa olla kondomi ja sitten päälle jotkut hormoonit.
Ei kannata kiusata itseään ehkäisyllä!!!
T. Ei lapsia yhtään, mutta ei yhtään raskauttakaan. - Bais_
Mulla e-pillerit petti, ja näyttää silt et petti uudestaankin. Mulla kaavinta vähän yli 7-viikkoa sitten ja kuukautiset eivät ole tulleet tämän jälkeen. Raskauden oireita on ja ehkäisyä käytin. Täytyy varmaan vaihtaa pillerit kokonaan pois, kun ei mulla tunnu toimivan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980