Olen ollut aina kiusattu

ihan lapsuusvuosista asti

Olen ollut aina kiusattu - päiväkodista saakka. Kiusaaminen ei loppunut päiväkotiin, vaan jatkui ala-asteelle ja sieltä yläasteelle ja sieltä lukioonkin.

Mitä pahaa olin tehnyt ansaitakseni sen? Olin hieman ujo ja joskus itsekseenviihtyvä poika, jolla oli pari kaveria. En kiusannut ketään enkä tietoisesti ärsyttänytkään, en voi mitään, jos olemukseni jotakin ärsytti. Jostain syystä olin kuitenkin aina suuren porukan kiusaamisen kohde - esimerkiksi koulussa olin lähes koko luokan kiusaama. Minua hakattiin ja haukuttiin päiväkodista lukion alulle saakka.

Yritin saada sovintoa lukuisien kiusaajien kanssa väkivallattomasti - ei onnistunut. Aloin lopulta kiusaamaan kiusaajia samalla mitalla takaisin - olin fyysisesti kiusaajia voimakkaampi, mutta kiusaaminen jatkui eri muodossa. Fyysinen kiusaaminen jäi pienemmälle yläasteella mutta henkinen ei.

Päiväkodissa ja suurimman osan ala-asteesta olin lihava. Kuitenkin laihduin 10 kiloa ala-asteen viimeisen vuoden aikana ja harrastin urheilua ja kuntoilua päivittäin. Ei kuitenkaan auttanut yhtään. Joka päivä sain kuulla, kuinka läski olen ja päälle tönittiin ja potkittiin. Itsetuntoni oli tuhottu jo päiväkodissa.

Lukiossa kiusaaminen loppui onneksi lopullisesti, kun kaikenmaailman luuserit jäivät kuvioista pois.

T: Ihminen, jonka lapsuus ja nuoruus oli yhtä helvettiä.

9

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jannu

      Jos olet läski esikoulussa, olet läski loppuelämäsi.

      • #-#-#-#

        Ja miksi niin? Jos on ollut aiemmin läski, mutta muuttanut elämäntapoja terveelliseksi ja laihtunut, niin eihän sitten ole enää läski niin kuin aiemmin?

        Jostain kumman syystä vaan muakin haukuttiin aina läskiksi, vaikka olin alipainoinen. "läski, läski, läski" sain kuulla aina. Tekee hyvää itsetunnolle.


      • Jannu
        #-#-#-# kirjoitti:

        Ja miksi niin? Jos on ollut aiemmin läski, mutta muuttanut elämäntapoja terveelliseksi ja laihtunut, niin eihän sitten ole enää läski niin kuin aiemmin?

        Jostain kumman syystä vaan muakin haukuttiin aina läskiksi, vaikka olin alipainoinen. "läski, läski, läski" sain kuulla aina. Tekee hyvää itsetunnolle.

        Katso peiliin ja tuomitse itsesi. Oletko läskin näköinen? Onko sinulla turpeat kasvot? Alipainoinenkin voi vaikuttaa läskiltä.


      • tytsy
        Jannu kirjoitti:

        Katso peiliin ja tuomitse itsesi. Oletko läskin näköinen? Onko sinulla turpeat kasvot? Alipainoinenkin voi vaikuttaa läskiltä.

        Juu, sama homma. Kiusattu päiväkodista asti, olen nyt kasilla, ja vain siksi että olin läski. Ja olen vieläkin, omissa silmissäni, vaikka terkkakin alkaa jo puuttua laihtumiseeni ja punnituttaa minua joka kuukausi sillä alan olla kuulemma jo 'huomattavan alipainoinen.'
        Kiitos te suuret ja kivat kiusaajat, kun hankitte mulle syömishäiriön. Kiitos, kun lihavuudenpelossani olen oppinut oksentamaan pihalle kaiken mitä syön. Kiitoksia vaan kovasti siitä, että pilasitte elämäni.


      • EX kiusattu

        miksi tänne kiusaamis palstalle pitää tulla kaikkien urpojen aukomaan päätä? niillä ihmisillä jotka tänne kirjoittavat, on oikeita vakavia ongelmia eikä se ole mikään naurun asia! itsekkin kirjoittelin tänne useastikkin ennen ja aina joku ärsyttävä tyyppi tuli aukomaan päätään.. Tämä palsta on ollut ennen mulle ainut paikka mistä olen saanut edes vähän lohtua niinä 10 vuotena jotka olen ollut täysin yksin kiusattuna. Joten menkää te kaikki ihmiset jotka tulette tänne vaan "kiusaamaan" helvettiin!

        T: EX kiusattu


      • Jannu
        EX kiusattu kirjoitti:

        miksi tänne kiusaamis palstalle pitää tulla kaikkien urpojen aukomaan päätä? niillä ihmisillä jotka tänne kirjoittavat, on oikeita vakavia ongelmia eikä se ole mikään naurun asia! itsekkin kirjoittelin tänne useastikkin ennen ja aina joku ärsyttävä tyyppi tuli aukomaan päätään.. Tämä palsta on ollut ennen mulle ainut paikka mistä olen saanut edes vähän lohtua niinä 10 vuotena jotka olen ollut täysin yksin kiusattuna. Joten menkää te kaikki ihmiset jotka tulette tänne vaan "kiusaamaan" helvettiin!

        T: EX kiusattu

        Miksi kaikkien luusereiden pitää tulla tänne ruikuttamaan? Mikä tahansa voi ärsyttää, mutta riippuu ihan itsestäsi reagoitko siihen. Jos tämä foorumi on ainoa henkireikäsi, sinun kannattaa harkita elämän hankkimista.


    • Nimetön Erkki

      Jos poistaa yhden kiusaamisen "syistä", keksivät kiusaajat uuden tilalle. Ei kannata yrittää muuntautua kiusaajien mielen mukaiseksi, se on sula mahdottomuus. Uusia vikoja kiusaajat löytävät uhreistaan aina.

    • isin_pikkutyttö

      miks ihmees kiusaamiseen ei puututa? poliisit mukaan ja tuomiot niille jotka kiusaa. tai edes sakkoja! saisivat kiusaajatkin oppia että he tekevät väärin!

    • Anonyymi

      Kiusaaminen voi kestää koko elämän ajan. Päiväkodista vanhainkotiin. Minua on kiusattu peruskoulussa, lukiossa, ammattikorkeakoulussa, yliopistossa ja työpaikoilla. Kaikissa näissä paikoissa on solvattu homokammoisella nimellä.

      Vaasan ammattikorkeakoulussa jopa esitelmien aikana minua solvattiin homokammoisella nimellä 2000-luvulla. Luin liiketaloutta englanninkielisessä ryhmässä joten homovastaisella nimellä solvasi muun muassa intialainen, kiinalainen, ruotsinkielinen suomalainen ja muutama suomenkielinen.

      Vaasan yliopistossa taas eräs jopa luennoitsija ohimennen nimitteli minua homokammoisella nimellä.

      Tämä on mielestäni homojen syrjintää. Vaikka joku ei olisi homo ja häntä jatkuvasti solvataan homoksi niin se on homokammoa ja vihaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe