Mikähän mahtais olla vikana, kun tapahtuu seuraavaa: (auto on W124 200d)
Kylmänä käynnistettäessä moottorista kuuluu naputusta, ei heti vaan n. 2-3 sek. kuluttua käynnistyksestä. Ääni loppuu kokonaan moottorin lämmettyä hieman. Sellainen tuntemus on, että etuosasta moottoria ääni kuuluisi. Pirssiin on vaihdettu venttiilin nostimet 35tkm sitten ja alipainepumpun ja "vuoristoradan" vaihdon jälkeen ajettu 90tkm. Jakoketjun kiristin oli aikojen alussa hajalla ja ketju pääsi paukuttamaan hieman. Käväisi mielessä, että voisko jakoketjun laaharimuovit olla finaalissa. Mutta voisiko ääni ilmetä vain kylmänä.
Kolisee kylmänä
16
4369
Vastaukset
- W126
Vahvasti vaikuttaa hydr. nostinten ääneltä.
Voisin lyödä vetoa, jos et olisi sanonut sitä vaihtohommaa.
Näitkö, kun veihdettiin? Pakko epäillä :)
Paljonko oli korjaamolasku, ne on diiselin meinaan kalliit ne nostimet.- W126
Yksikin kulunut nostin riittää pitämään äänen. Usein yksi siellä vain ääntääkin.
Jos yksi jäi vauhtamatta tai se oli viallinen valmiiksi.
1-3 sekuntia kylämänä on vielä normaali naputusaika, jos ei jää päälle pitemmäksi aikaa. - Nokitykki
Nostimien vaihdon seurasin itse vierestä ja ne olivat alkuperäisosia mitä sinne laitettiin.
Remontti maksoi vuosi sitten 890mk töineen.
Aikaa meni reilu tunti, suurin osa odotteluun kun kone jäähtyy.
Korjaaja on ruuvannut diesel mersuja jo ajat joten tuskin siellä mitään väärin on tehty. - W126
Nokitykki kirjoitti:
Nostimien vaihdon seurasin itse vierestä ja ne olivat alkuperäisosia mitä sinne laitettiin.
Remontti maksoi vuosi sitten 890mk töineen.
Aikaa meni reilu tunti, suurin osa odotteluun kun kone jäähtyy.
Korjaaja on ruuvannut diesel mersuja jo ajat joten tuskin siellä mitään väärin on tehty.Nostimet maksavat 124 diiseliin reilusti yli 100mk/kpl. Oliko KL:ssä 125mk/kpl. Alkuperäiset ehkä vielä enemmän.
Hinta on siis ihan liian alhainen. Ettei olis ollut bilteman/motonetin nostimet kyseessä?
Bensamersuun on halvemmat, esim M103 300E 65mk/kpl. - juha
W126 kirjoitti:
Nostimet maksavat 124 diiseliin reilusti yli 100mk/kpl. Oliko KL:ssä 125mk/kpl. Alkuperäiset ehkä vielä enemmän.
Hinta on siis ihan liian alhainen. Ettei olis ollut bilteman/motonetin nostimet kyseessä?
Bensamersuun on halvemmat, esim M103 300E 65mk/kpl.Mulla maksoi 90mk kappale kun vähän tingin. Vuosi sitten ostin ja ne oli tarvikeosat, saksalaiset kylläkin!
Alkuperäiselle kysyjälle: mikä hajotti sen vuoristoratan? mulla siitä lähti biitti pois omia aikojaan vaikka alip. pumpun laakeri oli ehjä... - W126
juha kirjoitti:
Mulla maksoi 90mk kappale kun vähän tingin. Vuosi sitten ostin ja ne oli tarvikeosat, saksalaiset kylläkin!
Alkuperäiselle kysyjälle: mikä hajotti sen vuoristoratan? mulla siitä lähti biitti pois omia aikojaan vaikka alip. pumpun laakeri oli ehjä...tasan 100mk/kpl.
Taidat olla hyvä tinkimään :)) - juha
W126 kirjoitti:
tasan 100mk/kpl.
Taidat olla hyvä tinkimään :))Ostin ne samasta puljusta mistä olen ostanu repullisen niveliä yms. sälää... Niin ja siitä on jo vuosi aikaa, onhan noissa hinnat noussu jonkin verran. Lähtö tais olla jotain 98mk silloin.
- W126
juha kirjoitti:
Ostin ne samasta puljusta mistä olen ostanu repullisen niveliä yms. sälää... Niin ja siitä on jo vuosi aikaa, onhan noissa hinnat noussu jonkin verran. Lähtö tais olla jotain 98mk silloin.
Se vaikuttaa, kun ostaa paljon muutakin ilman muuta.
Ite kattelin noitten hintoja 2 vuotta sitten, kun omaani vaihdettiin nostimet.
KL:ssä ei ole juuri hinnat muuttuneet sen jälkeen ja diiselin nostimet maksoi siellä 99% varmuudella n. 125mk/kpl..en jaksa käydä tarkistamassa.
No, erojahan on suuria myyjästä ja merkista riippuuen, mutta alkuperäisiä en usko, että mistään saa alle 110mk/kpl hinnan. - Nokitykki
W126 kirjoitti:
Nostimet maksavat 124 diiseliin reilusti yli 100mk/kpl. Oliko KL:ssä 125mk/kpl. Alkuperäiset ehkä vielä enemmän.
Bensamersuun on halvemmat, esim M103 300E 65mk/kpl.Tällä korjaajalla on suhteet saksaanpäin kunnossa joten sieltä tulee konteittain varaosia.
Muistelisin, että nostimen hinta oli 90mk.
Ja niissä oli ainakin tähtikuvio joten eiköhän ne originaaleja ole. - Nokitykki
juha kirjoitti:
Mulla maksoi 90mk kappale kun vähän tingin. Vuosi sitten ostin ja ne oli tarvikeosat, saksalaiset kylläkin!
Alkuperäiselle kysyjälle: mikä hajotti sen vuoristoratan? mulla siitä lähti biitti pois omia aikojaan vaikka alip. pumpun laakeri oli ehjä...Vuoristorata oli jo ostaessa kaput.
Onneksi myyjä sen sekä alipainepumpun.
Vuoristoradan liukupinnasta oli karkaisu lähtenyt kävelemään kuten myös alipainepumpun laakerin pinnasta. Tiedä sitten kumpiko oli ensin leiponut.
Laakeri oli muuten kunnossa. - Nokitykki
juha kirjoitti:
Alkuperäiselle kysyjälle: mikä hajotti sen vuoristoratan? mulla siitä lähti biitti pois omia aikojaan vaikka alip. pumpun laakeri oli ehjä...Vuoristorata oli jo ostaessa kaput.
Onneksi myyjä maksoi sen sekä alipainepumpun.
Vuoristoradan liukupinnasta oli karkaisu lähtenyt kävelemään kuten myös alipainepumpun laakerin pinnasta. Tiedä sitten kumpiko oli ensin leiponut.
Laakeri oli muuten kunnossa. - juha
Nokitykki kirjoitti:
Vuoristorata oli jo ostaessa kaput.
Onneksi myyjä maksoi sen sekä alipainepumpun.
Laakeri oli muuten kunnossa.sama juttu rahikaisella eli ratan toinen huippu oli lohjennut kun karkaisu oli kulunut pois, se oli sitten syönyt pumpun laakerin pinnan... aika halpa remppa...
- Nokitykki
juha kirjoitti:
sama juttu rahikaisella eli ratan toinen huippu oli lohjennut kun karkaisu oli kulunut pois, se oli sitten syönyt pumpun laakerin pinnan... aika halpa remppa...
Oli muistaakseni 3000mk (osat työ). Onneksi ei ollut omasta pussista pois.
- West
Jakoketju pitää kylmänä ääntä, ja kun lämpenee ja öljynpaineet nousee, niin korina lakkaa
Nuo oireet tulevat esim, jos ketju on venynyt tai kiristimessä jotain vikaa.- West
Jakoketjun rallatus kuuluu usein laturin likeltä ja helposti mielletään myös laturin laakeri viaksi,joka saataa jossain vaiheessa kuulua vain kylmänä.
- Nokitykki
Jakoketjukin on vaihdettu pari vuotta sitten. Ja jatkettu omalla puristimellaan.
Tämä ääni ei siis kuulu heti vaan muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä (eli viittaa kyllä jotenkin öljynpaineisiin) ja on jotensakin laahaavan(kin) tuntuinen. Täytyypi ottaa koppa irti ja tarkistella jakoketjua näkyiskö mitään ihmeellistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151