Miksi ME-PA autot on niin harvassa, luulisi olevan käytännöllisiä laitteita. Onko tietoo tarkemmin...
ME-PA
21
6879
Vastaukset
- pönttö
Tarkoititko ihan tätä 'Saalastin mallia'? Tässä olis muutama syy:
-kalliita
vaikeampi tehdä, enempi yksityiskohtia, yksittäiskappaleita, huono jälleenmyyntiarvo
-painavia
suhteessa pelkkään säiliöautoon tai lava-autoon
-ei käy kaikille kuormille
lavojen teko trukilla ajamisen kestäväksi vaikeaa ja kallista, eivät toimi jakoajossa, säiliöistä ei saa painepurettavia, säiliöt vaikeita pestäviä
-lava korkealla
painopiste ylhäällä lavakuorman kanssa, vaatii erilliset laiturit
Siinä nyt muutama kohta. Onhan niillä sitten taas hyväkin puolensa. Ajettaessa jatkuvasti samaa väliä, jossa toiseen suuntaan menee riittävästi lientä ja toiseen suuntaan riittävästi kuivaa tavaraa ja vielä suhtkoht samaan tahtiin, niin aivan peto peli. Mutta kun noita tuommoisia hommia on aika pirun vähän ja ovat vielä epävarmoja, niin kuka uskaltaa laittaa 300tEUR vehkeitä joilla ei voi tehdä kuin sitä yhtä hommaa.
Äkkiä ei tule perinteisten mepojen käyttäjiä (Suomesta) mieleen kuin Teljä. Vai vieläkö ADR:llä on liikenteessä niitä Sinkolta tulleita?
Muunlaisia mepa-autojahan on pilvin pimein.
-Iso osa pyöreäpyttyisistä kemikaaliautoista on 'mepoja': päissä yhtä tavaraa toiseen suuntaan ja keskellä toista takaisin.
-Sammallahden ja Ahotransin kalja-autot: kaapin keskellä on säiliö, jossa tuodaan raakaolutta etelään. Säiliön ja kaapin välissä viedään mallasta pohjoiseen.
-Maitoautot, erilaisia sovelluksia. Pyttyauton sivuilla tai edessä kuivarahtitila, jossa viedään tavaraa tiloille. Lapin suunnallahan jaellaan kauppoihin umpikaapin keskeltä ja kerätään maitoa seinissä oleviin säiliöihin.
-Paperitehtaille ajavat paljon niin, että savea tehtaalle ja paperia satamaan. Tosin ihan lavavehkeillä.- Rehukuski
Mitä tässä nyt on tullut bongailttua tien päältä niin myös, Huttusella ja DDR Haanpäällä on niitä vielä. Sekä tietysti Kokemäen ylpeydellä jonka jo mainitsit.
Ja kaikissa maitoautoissahan (paitsi "puhtaat" siirtoautot joilla ajeta muuta ku meijereiden välistä siirtoajoa(eihän niissä ole pumppuakaan)) on kuivarahtitilat jossa viedään maatiloille tavaraa - Ajuri
On kans yks firma jolla ainaki joku vuosi takaperin oli ajossa auto millä meni olutta alas ja mallasta ylös
- puuautot
Ajuri kirjoitti:
On kans yks firma jolla ainaki joku vuosi takaperin oli ajossa auto millä meni olutta alas ja mallasta ylös
ajavat aina mepaa.
- Ajuri
puuautot kirjoitti:
ajavat aina mepaa.
Sehä kyllä on tosi.
Meinasin tolla kaustisilla sijattevan firman autolla että menee bulkkina olutta ja mallasta
- ME-PA
Joo kyllä tarkotin noita Saalastin alapöntöllisiä laitteita. Ite oon nähnyt ainakin just Teljällä ja Haanpäällä. Mitä teljä kuskaa ku ei ainakaan oo mitää vaarallista kamaa niissä mitä oon nähnyt. Haanpää haki raskasta polttista porvoon jalostamolta tos männä viikolla. Kiitosta vastauksista
- Juise
tuttu kerto että Sinkko ajo jollaki linjalla toiseen suuntaan vaneria ja toisee liimaa tollasella Saalastin MEPA-yhdistelmällä
- ajaa
Juise kirjoitti:
tuttu kerto että Sinkko ajo jollaki linjalla toiseen suuntaan vaneria ja toisee liimaa tollasella Saalastin MEPA-yhdistelmällä
Taitaa nykyään huttunen ajaa haminasta suolahteen ja takaisin ME-PAlla.
- Kaukopää
Linjalla on ADR:llä 1kpl mepoja.Pyörii 3 miehen voimin.
- ME-PA
Onko tietoo Teljän ME-PA ajoista mitä reittiä ajaa
- sorak
ME-PA kirjoitti:
Onko tietoo Teljän ME-PA ajoista mitä reittiä ajaa
Ainakin toi 62 ajaa sotkamosta mondolta pihkalitkua ouluun, kemiin ja ruotsiin ja palatessa öljyä oulusta mondolle. Taitaapa tarvittaessa liikkua muuallakin päin suomea.
sorak kirjoitti:
Ainakin toi 62 ajaa sotkamosta mondolta pihkalitkua ouluun, kemiin ja ruotsiin ja palatessa öljyä oulusta mondolle. Taitaapa tarvittaessa liikkua muuallakin päin suomea.
Jussi ajelee siin ringis?? Sanokaa isonenälle terveisiä...
- sorak
beecher kirjoitti:
Jussi ajelee siin ringis?? Sanokaa isonenälle terveisiä...
Kyllähän Jussi on vielä ringissä, ainakin viimeisten tietojen mukaan.
- Jussilla
sorak kirjoitti:
Kyllähän Jussi on vielä ringissä, ainakin viimeisten tietojen mukaan.
Palkat kohillaan??
- sorak
Jussilla kirjoitti:
Palkat kohillaan??
Aika kireehän toi on ollut mitä olen kuullut.Tais oppia liian hyvälle viinikalla ;)
- utelias
Eikös nää oikeen isot pytyt mitä on niin ole juuri "me-pa" pyttyjä. Että on kolme osastoo jne. Juu ja sellasta vielä et miksi pienissä happosäiliöissä on usein oranssi raita, pohjaväri yleensä sininen? Onko joku huomio juttu vai? Haanpäällä ja Rimpisellä ainakin nähnyt
- Juise
olis joku merkkiväri? Ainaki venäläiset junavaunut joissa menee etanolia niissä on keltanen väri ja musta raita, niitäki tietty väri ainetta kohden
- ---
Juise kirjoitti:
olis joku merkkiväri? Ainaki venäläiset junavaunut joissa menee etanolia niissä on keltanen väri ja musta raita, niitäki tietty väri ainetta kohden
Mietin samaa, ku kaasu pytyissä on oranssi raita valkoisella pohjalla. Kai se joku tunniste väritys sit on
- Kuljetus
Juise kirjoitti:
olis joku merkkiväri? Ainaki venäläiset junavaunut joissa menee etanolia niissä on keltanen väri ja musta raita, niitäki tietty väri ainetta kohden
Väri on Kemiran.Ei sitt millään tavoin liity rikkidioksiidiin mitä aja tällä hetkellä vain Rimpinen ei ADR:rrä.
- Juise
Kuljetus kirjoitti:
Väri on Kemiran.Ei sitt millään tavoin liity rikkidioksiidiin mitä aja tällä hetkellä vain Rimpinen ei ADR:rrä.
eikä pahemmi kiinnosta kuka ajaa mitäki laatua mutta ainaki junavaunuissa on merkkivärejä pytyissä.
- ----
Kuljetus kirjoitti:
Väri on Kemiran.Ei sitt millään tavoin liity rikkidioksiidiin mitä aja tällä hetkellä vain Rimpinen ei ADR:rrä.
Se olikin Viinikan auto tai sen väreis tietenkin missä oli kyseinen väritys... KUVA!!
http://lkw-infos.net/images/themengalerien/lkw-weltweit/finnland/teil-2/Volvo-FH12-Viinikkaa-Posern-FIN-130804-1.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392407
- 561372
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...371295- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39924Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122808- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586