Suolahoidosta

apua

Itse homealtistuneena kävin Lahdessa suolahuoneessa 10krt sarjan.Siellä oli myös aikuisia ja lapsia (aivan sylivauvojakin) jotka hakivat ja olivat saaneet apua astmaan,allergiaan,ihottumaa,poskiontelotulehdukseen,korvatulehdukseen ja homealtistumiseen.
Allergiakin lähtee jostakin....harmi että monelta jää huomioimatta että kodissa voi olla hometta varsinkin jos enemmän kuin yksi oireilee.Käykää katsomassa homevauriot keskustelua täältä,voi löytyä ehkä apua myös siihen mistä allergia alkaa.Eihän kukaan helposti halua myöntää että kotona (tai koulussa/työpaikalla) on hometta,mutta niin se vaan usein on oireiden takana.Suolahoidoista ainakin Lahdessa tuo suolahuoneen pitäjällä on jo runsaasti kokemusta suolan avusta eri oireisiin.Suosittelen kokemuksesta.Tämä ei ole mainos,vaan jos joku saa apua muustakin kuin lääkkeistä tai ei saa lääkkeistä apua,niin tässä yksi varteenotettava vaihtoehto.

20

10458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaisin tietää

      Ovatko kaikki suolahuoneet etelässä? Miltä kaikilta paikkakunnilta niitä löytyy?

      • man

        Hämeenlinnassa on uimahallilla ja Janakkalassa sivummalla (Vähikkälässä)


      • Peetu

        Lappeenrannassa on suolahuone..


      • hoo

        sotkamossa avattu just uusi.


      • Peraa
        hoo kirjoitti:

        sotkamossa avattu just uusi.

        Espoon matinkylässä avattu myös suolahuone


      • suolahoidon tarpeess

        Oulussa kans on yks..
        Googlesta lyötyy ku laittaa
        esim. Oulun suolahuone.. :)


      • Anonyymi
        hoo kirjoitti:

        sotkamossa avattu just uusi.

        Saisko osoite .


    • aivan yhtä hyvä

      ellei parempikin. Kyselin tuossa aiemmin kokemuksia suolapiipun käytöstä ja nyt olen itse kokeillut 4 päivää ja tulokset ovat hämmästyttävät. Astma on parantunut selvästi ja nenä on auki. Taitaa tosiaan auttaa kaikkiin hengitysteiden sairauksiin. Piippua voi käyttää milloin ja missä vain, ja se kestää 20 minuutin vuorokausikäytössä 3 vuotta. Hinta apteekissa
      59€. Tulee siis huomattavasti halvemmaksi kuin suolahoito.

      • yhtä hyvä

        Itse olen käyttänyt suolapiippua, mutta ei se teholtaan ole läheskään suolahuoneen veroinen ainakaan astmaan. Suolahuoneesta sain apua myös allergiseen ihottumaan, johon piippu ei auta. Käytä vaan piippua jos se tuntuu hyvältä, mutta sen vertaaminen suolahuoneeseen on vähän sama kun vertaisi polkuautoa mersuun.


      • laSAL

        Eipäs nyt sentään. Suolapiippu ei korvaa suolahuonehoitoa.


    • apua

      Suolahuoneessa voi riisua sukat ja antaa myös jaloille hyvää suolahoitoa,lyhythihaisella puserolla saa käsivarret (esim. ihottuma) suolahoidon.Jos oikein kuivat hiukset,niin suosittelen sen myssyn pitämistä päässä.Muutama kilokin karisee nestettä pois,sillä suola kun imee sitä kehosta ja noin kokonaisvaltaisessa hoidossa sitä lähtee.Suosittelen edelleen!

      • käydä siellä

        Kuulin että Nurmeksessa Sotkallakin,(kylpylä)olisi sellainen suolahuone.


      • liam

        suola enää aiheuta turvotusta? Marttajärjestö aloitti oikein "suolasodan" jokunen aika sitten ja minulle väittivät suolan turvottavan. Valistatko minua kumpaa se suola tekee, olisi mukava tietää?


      • suolan funktiot
        liam kirjoitti:

        suola enää aiheuta turvotusta? Marttajärjestö aloitti oikein "suolasodan" jokunen aika sitten ja minulle väittivät suolan turvottavan. Valistatko minua kumpaa se suola tekee, olisi mukava tietää?

        Sekoitat kaksi asiaa,kuten moni muukin.Suola imee kosteutta ja nestettä.Eli jos olet suolahuoneessa,se imee sitä kehostasi,koska nestettähän olemme suurimmaksi osaksi.Eli suola on kehosi ulkopuolella.
        Jos syöt suolaa (liikaa) se aiheuttaa turvotusta,
        kehosi varastoi suolan avulla nestettä itseensä.
        Siinä ero.Elikkä,suola aiheuttaa turvotusta sisäisesti liiallisena käytettynä,suola vie turvotusta ulkoisesti käytettynä.Tämän paremmin en osaa selittää,näin se vaan toimii kokemusperäisesti.Suolallahan kuivataan esim. kalaa.


    • suolahuoneesta

      hei!
      voisitko vähän valaista, millainen se suolahuone oikein on? itselläni ei ole astmaa, mutta muuhunkin vaivaan suolahuone voisi tepsiä.
      Yritän kuvitella viestienne perusteella, millainen paikka se olisi. Ei oikein onnistu.

      Suolakiteeseen koverrettu huone ; D - tai huone jossa seinät ja lattia suolalevystä - tai huone jossa merisuolakerros lattialla ja suolakidelamppuja -

      Tietääkö kukaan, onko niitä yhtään Pohjois-Suomessa? Pitääkö sellaiseen varata aika, varmaankin, ja mitähän suunnilleen maksaa oleilu sellaisessa. Kiitos teille etukäteen mahd vastauksistanne!

    • suolahuoneesta

      katso netistä

      http://www.suolahuone.fi/?page=saltrooms


      Hoitohuone on vuorattu kokonaan suolalla ja ilmaan sumutetaan koneellisesti hienojakoista suolaa, joka hengityksen avulla saavuttaa keuhkorakkulat. Huoneessa istutaan 40. min. kerrallaan. Suolahoito mm. vähentää limakalvojen turvotusta, helpottaa hengitystä, vähentää liman eritystä, helpottaa allergiaoireita.

      Hoitoja otetaan 5-20 kertaa tapauksesta riippuen.

      Hoidolle ei ole ikärajoituksia.

      Keuhkosairauksia hoidettaessa huoneessa ollaan vaatteet päällä; vaatteet suojataan erityisillä suojakankailla. Ihosairauksia hoidettaessa huoneessa ollaan esim. uima-asu päällä.

      Hinnat: 5 KERTAA 80 €, 10 KERTAA 120 €

      • riku

        Heippa,
        tietääkö joku näistä suolahuone-hoitojen paikoista ja hinnoista Helsingissä ??


      • peraa
        riku kirjoitti:

        Heippa,
        tietääkö joku näistä suolahuone-hoitojen paikoista ja hinnoista Helsingissä ??

        Helsingin suolahuone ruskeasuolla.
        Espoossa matinkylässä


      • Linda_
        peraa kirjoitti:

        Helsingin suolahuone ruskeasuolla.
        Espoossa matinkylässä

        ..avattu suolahuone, vanhan Mannerin leipomon tiloissa.


    • mikke

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe