kissan OKSENNUS

kysymys!

Kuinka usein teidän kissat oksentelee???
Mun kissa varmaan kerran kuussa kunnolla, olen madottanut, ja vaikuttaa muuten terveeltä.
Heti jos on uusi matto tms., niin kunnon ryynit heittää matolle, sohville ym. Kallis löytökissa..

8

5798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sae

"Kallis löytökissa"

Kyllä ne kalliit rotukissatkin oksentelevat silloin tällöin. Mitenkähän tulee kalliiksi siivota yksi oksennus silloin tällöin, kun siihen ei tarvita kuin rätti, vettä ja ehkä tippa pesuainetta?

Kyllä kissat oksentelevat ihan normaalisti silloin tällöin. Yleensä oksennus johtuu karvasta tai pilaantuneesta/kuumasta/kylmästä ruuasta. Tyhjä mahakin voi oksettaa tai kissa voi olla allerginen jollekin ja oksentaa siksi. Kerran kuussa on vielä harvoin (esim meillä on 7 oksentelevaa eläintä, keskimäärin joka kolmas pvä on oksut jossakin..).

Kissalla voi olla matoja madotuksesta huolimatta. Löytökissan (ulkokissan, ulkoa tuodun pennun jne) kohdalla on syytä epäillä matoja olevan paljon ja madotus tulisi uusia 3 viikon välein pari kolme kertaa tehokkailla lääkkeillä. Yksi kerta ei riitä.

• ja sohva mäkeen..

Kiitos vastauksesta!

Löytökissa on ollut jo mulla 4v., ja ikä lähentelee varmaan kymmentä. Olen madottanut usein, en usko että niistä kysymys.
        "Kallis löytökissa", tarkoitti että sillä on kallis maku,kun "valitsee" oksennus paikaks aina matot, sohvat ym.ei ole ihan pesu vedellä ja saippualla auttanut,monta mööpeliä on mennyt pilalle, jotkut on saatu pesulassa puhtaiksi. Hankalaa puhdistaa
        varsinkin jos se on ehtinyt kuivua ja sitä on tosi paljon, lähinnä kai ruokaa.

( elämä on... ,tiedän..)

Olen peittänyt nykyisin oppineena sohvat ym. täkeillä.

Kissa on tosi ahne, ja joskus taitaa yrjötä senkin takia. No, mutta hyvä tietää että kissat oksentaa paljon, mulla ollut aikasemmin koiria, ja ei oksentaneet usein.

• rike

Nuoltuja karvojaan ne oksentelee.Tutki vähän mitä sieltä tulee,yleensä aika pian syönnin jälkeen.
        Nyt kun kevät keikkuen tulevi ja ilmat lämpenee,niin alkaa talvikarvanvaihto sesonki,myös sisäkissalle.Tähtäys on aina puhtaimmalle matolle.
        Meidän kahdella nartulla 13 v,ja 4 v. on myös sisäisen kellon pieni kiima-aika,vaikka ovat leikattuja.Peppu tarjontaa parhaillaan jatkuvasti.
        (tämä ei liity oksenteluun )

• phoolan
        rike kirjoitti:

Nuoltuja karvojaan ne oksentelee.Tutki vähän mitä sieltä tulee,yleensä aika pian syönnin jälkeen.
        Nyt kun kevät keikkuen tulevi ja ilmat lämpenee,niin alkaa talvikarvanvaihto sesonki,myös sisäkissalle.Tähtäys on aina puhtaimmalle matolle.
        Meidän kahdella nartulla 13 v,ja 4 v. on myös sisäisen kellon pieni kiima-aika,vaikka ovat leikattuja.Peppu tarjontaa parhaillaan jatkuvasti.
        (tämä ei liity oksenteluun )

Bio Shout Pesuvaahto on taikasana. Suomeksi sanottuna mattoshampoo. Sillä putsaat oksut matoilta eikä tarvitse lisäksi kuin kostean sienen.

Ikea myy halpoja sohvia joiden päällisen voi irrottaa ja pestä. Sohvan voi tilata jopa internetistä ja se tuodaan suoraan kotiin, kuin taiottuna.
        Sohvan voi myös peittää itse suunnittelemallaan irtokankaalla, jonka voi pestä.

Meillä ei ole kissojen oksujen takia mennyt mitään uusiksi. Usko pois.

• ei ole oksentaneet

Kertaakaan koko 8kk elinolonsa aikana. Olenkin odotellut karvapalloja sun muuta, mutta ainoatakaan oksennusta en ole löytänyt.
      Kissat ovat saaneet madotukset, mutta ei ole rokotettu. Kissat ovat sisäkissoja.
      Pitäisikö minun olla huolissani?

• karva

Harjaatko kissaasi usein? Autaisikohan useimmin tehtävä harjaus siihen, että kissa ei oksentaisi? Entä oksentavatko pitkäkarvaiset useammin? Toisaalta niitä myös harjataan useammin kuin lyhytkarvaisia. Jotkut eivät harjaa lyhytkarvaista kissaansa koskaan.

• nenna

Ei tarvii olla huolissaan jos ei oksentele. oksentelu on ihan kissakohtaista. Mielläkin yksi kissa oksentaa satunnaisesti. Toinen saattaa melkein oksentaa eli se vähän niinkui yskii mutta mitään ei tule ulos asti. Kun kissa sitten oksentaa niin ainakin meillä kissalla on tapana oksentaa aina matolle tai sängylle yms. mutta ei koskaan paljaalle lattialle.

• Verticia
        nenna kirjoitti:

Ei tarvii olla huolissaan jos ei oksentele. oksentelu on ihan kissakohtaista. Mielläkin yksi kissa oksentaa satunnaisesti. Toinen saattaa melkein oksentaa eli se vähän niinkui yskii mutta mitään ei tule ulos asti. Kun kissa sitten oksentaa niin ainakin meillä kissalla on tapana oksentaa aina matolle tai sängylle yms. mutta ei koskaan paljaalle lattialle.

toinen kissa (vanhempi 1,5v) kissa oksentaa useammin, kerran viikossa (joskus useammin joskus harvemmin). Aina karvapalloja melkein ja yleensä matolle, joskus paljaalle lattialle. Mitään en kanssa itse ole joutunut hävittämään kissojen takia.
        Toinen kissani taas, hieman nuorempi oksentaa vain kerran kuussa jos niinkään "usein".
        Molemmat pitkäkarvaisia ja sisäkissoja (koskaan ollut ulkona).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      230
      4123
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2603
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2335
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      112
      1362
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      76
      1059
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      933
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      916
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      901
    Aihe