mistä puuhellan

ohjeita ?

pitäs muurata isälle puuhella.saako kenties netistä muuraus ohjeet / kuvat kerros kerrokselta?

48

26456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyytää

      ja ne antaa.

      • masa

        ei tietääkseni anna jos ie tarvikeet ole tiileriltä.vai antaako ? onko joku saanu kuvat ?


    • Wille

      K-raudassa on ainakin ollut tällaisia ohjevihkosia,joissa on hellan,varaavan takan ja leivinuunin teko ohjeita,sekä aine menikit ko.tulisijoihin.Voi olla muissakin rautakaupoissa.Kirjastosta voi myös löytyä tietoa asiasta.

    • muukari

      Ammattimuurarilta menee yksikertaisen puuhellan muuraukseen vajaa päivä.En viitsisi sinuna ruveta opettelemaan.

      • amatöörimuurari

        Onhan ne ammattimuuraritkin joutuneet joskus opettelemaan muurauksen,miksi ei kukaan saisi opetella muuraamaan vaan aina pitäis palkata ammattilainen.Jos ei kukaan opettele muurausta niin ammattilaisetkin loppuvat.Tuskin sieltä muurauskurssilta tulevat kaverit heti ovat täysinoppineita,työ tässäkin ammatissa antaa parasta koulutusta.


      • masa
        amatöörimuurari kirjoitti:

        Onhan ne ammattimuuraritkin joutuneet joskus opettelemaan muurauksen,miksi ei kukaan saisi opetella muuraamaan vaan aina pitäis palkata ammattilainen.Jos ei kukaan opettele muurausta niin ammattilaisetkin loppuvat.Tuskin sieltä muurauskurssilta tulevat kaverit heti ovat täysinoppineita,työ tässäkin ammatissa antaa parasta koulutusta.

        olen muurannu itselle kaks kahenhormin piippua eli kauha ja tiili löytävät paikkansa.alkuperäsen kysymyksen tarkotus oli saaja netin kautta puuhellan muurauskuvat kerros kerrokselta.tiiän että kirjastosta löytyy ohjeita ja kuvia.kysymys kuuluu ? saako niitä kuvia jostain tähän koneelle


      • kirjastosta
        masa kirjoitti:

        olen muurannu itselle kaks kahenhormin piippua eli kauha ja tiili löytävät paikkansa.alkuperäsen kysymyksen tarkotus oli saaja netin kautta puuhellan muurauskuvat kerros kerrokselta.tiiän että kirjastosta löytyy ohjeita ja kuvia.kysymys kuuluu ? saako niitä kuvia jostain tähän koneelle

        rt-kortit-romppu


    • Multa löytys kaipaamasi kuvat jos vielä tarviit...
      Voisin lähettää ne sulle esim.sähköpostiisi.
      Löytyy kuvia myös muutamiin: - Varaaviin takkoihin,-kuoritakkoihin,-varaaviin nurkkatakkoihin.-pikkutakkaan,-matalaan takkaan.-yläliittymätakkaan.-varaavaan takkaan jossa UPO sydän.-Kaakeloituun pikkutakkaan.-kaksisuuntaiseen takkaan.-kotitakkaan.-kulma-avotakkaan.-tupatakkaan(avotakka).-takka-leivinuuni.-iso leivinuuni.-vastavirta leivinuuni.-pikkuleivinuuni.-liesileivinuuni.-paistinuunilla varustettu pikkuliesi.-paistinuunilla ja vesisäiliöllä varustettu pikkuliesi.-puuliesi.-tiilikiuas jossa UPO-sydän.-savukiuas.Nämä kaikki on kuvitettu kerros kerrokselta ja mukana myös tarveaine luettelo joka kohteesta.

      • soita

        numeroon 044 5902774 ni annan sähköpostiosoitteen.takka on purettu pois ja kohta alkaa hellan teko


      • amatöörimuurari

        Täällä olisi toinenkin puulieden muurausohjeita tarvitseva. Otatko yhteyttä sähköpostitse [email protected]. Kiitos etukäteen.


      • Tapani S.

        Hei löysin tämän keskustelun etsiessäni muurattavasta keittiön puuhellasta tietoja Netistä.Vieläkö sinulta löytyy piirustuksia teko ohjeita tuollaiseen?Tilaa olis vain noin 70cm leveyttä ja mahdollisimman suuri tulipesä sais olla en tarvitsis uunia lainkaan vaan pirtin lämmitykseen ja keittolevyt riittäis.Terv:Tapani Saarela.


      • Kesäkeittiö

        Kuulehan,
        mulla olisi tarvetta puuhellan muurausohjeisiin.
        Josko laittaist ohjeet osoiteeseen [email protected].

        Olisin toooosi kiitollinen


      • jussi4444

        Näin viestisi keväältä jossa kerroit että sinulla on lieden piirustuksia.

        Jos voisit olla niin ystävällinen että laittaisit minulle sähköpostiin liesileivinuunin ja ihan valurauta uunillisen lieden kuvat.


        Etukäteen kiittäen JuhaniLuhtala

        [email protected]


      • aiju01

        Voisitko lähettää malleja hella, takka(kulma) sekä takka leivinuuni. nämä pitäisi saada työn alle.


      • sulla on jotain muuraus ohjeita hellan muuraukseen,ilman paistinuunia.jos mahdollista postitatko. [email protected]. iso kiitos


      • kk08
        soita kirjoitti:

        numeroon 044 5902774 ni annan sähköpostiosoitteen.takka on purettu pois ja kohta alkaa hellan teko

        Hei

        Etsin tässä muurausohjeita kesäkeittiön puuhellaan. Mulla on Upon 3A liesitaso ja muutama luukku josta pitäisi uuni kasata, joten jos vielä voisit lähettää minullekin ohjeita ([email protected]) niin olisin kiitollinen.


      • muumitalo vm.1936

        moikka. mä haluaisin sulta tarkat ohjeet mun vanhan tuvan uunisysteemin uusintaan että voisin olla siellä myös tulevaisuudessa. elikkä. se on iso leivinuuni jonka kuppeessa on puuhella varustettuna vesisäiliöllä.mä oon itekki joskus ollut mukana täntyyppisten vanhojen puusijojen tekemisessä mutta en oo ikinä sellasta ite tehny. hormiliitäntöjä on useampia joten ei ole ongelmia sen suhteen.voisitko laitttaa tähän naapurin konnnneeseen jotaki viestiä. t. kaija 40v.


      • MNi

        Hei,

        vielakohan sinulta saisi varaavan takan piirustuksia. Kyseessa olisi seinan viereen tai ehkapa nurkkaan sijoittuva ei kovin massiivinen tiilinen takka, johon ei tule mitaan rautasydanta tms. Olisikohan kyseessa pikkutakka? Tai ehka kaakeloitu pikkutakka? Kieltamatta en ymmarra mika ero on kotitakalla ja esim. pikkutakalla :)

        Asun talla hetkella ulkomailla ja taalla on kylma talvella. Eika varaavasta takasta kukaan ole kuullutkaan mitaan.


      • Uunin muuraaja

        Hei
        Löysin keskustelupalstalta vanhan viestin, onko sulla vielä niitä kuvia miten hella/takka muurataan kerros kerrokselta. Pidätkö niillä jotain hintaa ?
        Olisin kiinnostunut.
        Anne


      • Asko56

        Hei!
        Minä olisin halukas saamaan piirustukset varaavalle takalle, missä myös leivin uuni. Jos mahdollista, niin olispa hyvä.
        [email protected]


      • arto.makkonen

        aion rakentaa mökille varaavan takan kun sais kuvia työstä ja mitä raakennus tarvikkeita tarvitaan esim. muuraustyö vaihe vaiheelta kerroksittain


      • arto.makkonen kirjoitti:

        aion rakentaa mökille varaavan takan kun sais kuvia työstä ja mitä raakennus tarvikkeita tarvitaan esim. muuraustyö vaihe vaiheelta kerroksittain

        voisko joku lähettää varaavan takan työpiirustukset vaihe vaiheelta kerros kerrokselta tarve aineet


      • henkka

        Oisko mitenkään mahdollista että voisit lähettää sähköpostiin niitä muuraus ohjeita kun en löydä niitä mitenkään enkä mistään.Tarttis muurata puuliesi ja sellaseen ohjeita?


      • Jos tarvitsette kyseisistä tulisijojen malleista ohjeita ilmoittakaa mulle sähköpostiin kun käyn täällä harvoin luuraamassa.
        email: [email protected]


      • Omatarvemuurari

        Tervehdys!
        Etsiskellessäni netistä muurauskuvia kerros kerrokselta törmä tähän linkkiin jatkuvasti. Olisi tarkoitus tehdä vanhasta punatiilestä varaava muuri pirttiin. Saakohan jostain sellaisen 'holvimuurin' kuvat? mikä tahansa käy toisaalta antamaan osviittaa. Jos olisi mahdollista saada näitä kuvia sähköpostiin niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

        terveisin
        Arto Mettänen


      • Omatarvemuurari kirjoitti:

        Tervehdys!
        Etsiskellessäni netistä muurauskuvia kerros kerrokselta törmä tähän linkkiin jatkuvasti. Olisi tarkoitus tehdä vanhasta punatiilestä varaava muuri pirttiin. Saakohan jostain sellaisen 'holvimuurin' kuvat? mikä tahansa käy toisaalta antamaan osviittaa. Jos olisi mahdollista saada näitä kuvia sähköpostiin niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

        terveisin
        Arto Mettänen

        Ei valitettavasti löydy muurauskuvia


      • Omatarvemuurari
        Pertsa69 kirjoitti:

        Ei valitettavasti löydy muurauskuvia

        Tervehdys!

        Olisiko mahdollista saada niitä muita ohjeita? Josko niistä voisi katsoa osviittaa.

        terveisin
        Arto Mettänen


      • Pertsa69 kirjoitti:

        Jos tarvitsette kyseisistä tulisijojen malleista ohjeita ilmoittakaa mulle sähköpostiin kun käyn täällä harvoin luuraamassa.
        email: [email protected]

        Savusaunan olis noin 22 kuutiota ja kiuas siten noin 1,5 kuutiota.....löytyskö jotain kuvaa jostain tai joltakulta???
        KiitosJukka


      • timppa48

        olisko sulla vielä varaavan takan piirustuksia jos olisin kiitollinen jos voit lähettää sähköpostiin [email protected]


      • burgerboy1

      • s s
        hamep kirjoitti:

        Hei, vieläkö löytyis kuvia. tarkoitus olisi muurata kesäkeittiö. Minulla on vanha liesitaso ja luukut. Uuni tulisi myös ts. tuommoinen liesileivinuuni. Sijainti tulee ulos grillikatokseen ja hormiksi vain teräsputki.
        [email protected]
        Kiitos!!

        millasta tarvisit?


      • s s
        s s kirjoitti:

        millasta tarvisit?

        väärään kohtaan meni viesti


      • s s
        hamep kirjoitti:

        Hei, vieläkö löytyis kuvia. tarkoitus olisi muurata kesäkeittiö. Minulla on vanha liesitaso ja luukut. Uuni tulisi myös ts. tuommoinen liesileivinuuni. Sijainti tulee ulos grillikatokseen ja hormiksi vain teräsputki.
        [email protected]
        Kiitos!!

        millasta tarvisit?


      • s s
        hamep kirjoitti:

        Hei, vieläkö löytyis kuvia. tarkoitus olisi muurata kesäkeittiö. Minulla on vanha liesitaso ja luukut. Uuni tulisi myös ts. tuommoinen liesileivinuuni. Sijainti tulee ulos grillikatokseen ja hormiksi vain teräsputki.
        [email protected]
        Kiitos!!

        f


      • s s
        s s kirjoitti:

        f

        hyvin toimii... piti vastata burgerboy1:lle


      • hamep

        Hei, vieläkö löytyis kuvia. tarkoitus olisi muurata kesäkeittiö. Minulla on vanha liesitaso ja luukut. Uuni tulisi myös ts. tuommoinen liesileivinuuni. Sijainti tulee ulos grillikatokseen ja hormiksi vain teräsputki.
        [email protected]
        Kiitos!!


      • muuraus oppia
        kk08 kirjoitti:

        Hei

        Etsin tässä muurausohjeita kesäkeittiön puuhellaan. Mulla on Upon 3A liesitaso ja muutama luukku josta pitäisi uuni kasata, joten jos vielä voisit lähettää minullekin ohjeita ([email protected]) niin olisin kiitollinen.

        Jos oot saanut jostain,hyviä ohjeita kesäkeittiö puuhellan muuraukseen.
        olisin kitollinen jos pistäisit jakoon minullekkin on sama projekti edessä
        [email protected]


      • muurau oppia
        hamep kirjoitti:

        Hei, vieläkö löytyis kuvia. tarkoitus olisi muurata kesäkeittiö. Minulla on vanha liesitaso ja luukut. Uuni tulisi myös ts. tuommoinen liesileivinuuni. Sijainti tulee ulos grillikatokseen ja hormiksi vain teräsputki.
        [email protected]
        Kiitos!!

        Hei jos olet saanut ohjeita projetiisi
        pistätkö jakoon ,mulla on samanlainen tulossa
        kesäkeittiö hormi teräsputkella
        [email protected]


      • Pesunalle1

        Kerroit että sinulla on pikkuhellan piirustukset paistinuunilla ja vesisäiliöllä.
        Hellan mittojen pitäisi olla 45 x 67 cm.
        Voitko lähettää sähköpostissa piirustukset ja rakennusohjeet?
        Sähköpostiosoitteeni on [email protected]
        Olit ainoa, jolla oli netissä piirustukset!
        Kiittäen,
        S. Ylistalo


    • ohjevihossa

      ilmaiseksi hyviä hellanmuurausohjeita. Kerros kerrokselta. Useammanlaisia. Vihko on ilmainen niin kauan kuin painosta riittää.

      • puuhella

        Olisin kiinnostunut muuraus ohjeista mikäli niitä
        on vielä saatavilla ilman kustannuksia.
        Jukka Rantanen
        Harjukatu 4
        37600 VALKEAKOSKI
        [email protected]


      • Takkaleivinuuni
        puuhella kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut muuraus ohjeista mikäli niitä
        on vielä saatavilla ilman kustannuksia.
        Jukka Rantanen
        Harjukatu 4
        37600 VALKEAKOSKI
        [email protected]

        Hei!

        Minullakin olisi tarvetta takkaleivinuunin ohjeille. Meillä leivinuuni sivulla ja pitäisi siihen kanavat suunnitella. Ohjeet voi laittaa [email protected]


    • naismuurari

      HEIPS !
      Minäki haluaisin puuhella paistouunin teko ohjeet sähköpostiin jos mahdollista.
      Kiitollisin mielin odottelen !

      [email protected]

    • antakaa ilmaiseksi

      Minä haluaisin ilmaiseksi rahaa. Laita sähköpostiositteesi, niin lähetän tilinumeroni, jotta voit tehdä tilinsiirron.

    • Nuohooja 10

      Muurari
      Siinäs nyt näitte, miten halukkaita itsumuurareita täältä löytyykään. Sitten niitä haljenneita paskauuneja näkyy olevan joka kylässä.
      Oikea rakennuttaja ottaa ammattilaisen, joka myös vastaa tulisijan tekemisestä ja näin.
      Sitäpaisi mitkään tiiliteollisuuden julkaisut eivät valitettavasti anna oikeaoppista kuvaa siitä miten tulisija rakennetaan. Ne on insinöörien päähänpistoksia, ei oikeaoppisia. Aikaisemminkin niitä on 80-luvulla näköjään toeutettu ja niitä räjähtäviä takkoja näkee melkein joka kylällä ja käsin muuraus menetti maineensa.
      Mutta meittin puolesta mesokaatte nyt ihan kuis lystäätte.

    • jotain rotia ahneet

      Miten te kehtaatte pyytää joltain hyvätahtoiselta muurausohjeita ja mainita: mikäli niitä
      on vielä saatavilla ilman kustannuksia. Hommatkaa itse ohjeita ja jakakaa niitä ilmaiseksi, kai samalla käytte myös muuraamassa koska toisen työllä ei ole mielestänne mitään arvoa. Hävetkää ahneperseet edes joskus!

      Kerjäättekö te tiiletkin joltakin ilmaiseksi tyyliin.. ottaisin tiiliä, jos niitä vielä saa ilman kustannuksia. Otaisin muurarin muuraamaan puuhellan, mikäli joku on niin helvetin hullu, että tulee muuraamaan ilman kustannuksia. Minulle voi lähettää puuhellan valurautaosat mikäli siitä ei tule minulle kustannuksia.

    • Halkovaja

      Tuossapa kukauden voimassaoleva linkki. Pienikokoiset kuvat tiilikeskuksen kolmen vuosikymmenen takaisesta ohjekirjasta eri tulisijoihin.

      • Halkovaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      125
      7589
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3623
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1303
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      997
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      49
      957
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      813
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      695
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      688
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      653
    Aihe