luulen että minulla on vähän normaalia reilummin esinahkaa. se ei kuitenkaan mielestäni ole liian löysä tai tiukka, enkä haluaisi ympärileikkausta.
ihopoimuni, joka yhdistää terskan ja esinahan, on mielestäni kuitenkin vähän liian tiukka, ja vetää terskaa jotenkin toiselle sivulle. kun vedän esinahan taakse, se jää usein kiinni terskan toiselle puolelle ja tuntuu sitten epämukavalta kun esinahka menee edestakasin sen ollessa huonosti.
onko ihopoimua mahdollista löystää tai poistaa? voiko esinahkaa poistaa vain vähän? toimiiko homma saman lailla tämän jälkeen?
kiitos etukäteen kaikille asiallisille vastauksille!
tiukka ihopoimu
9
2506
Vastaukset
- että tässä
Ihopoimun vaivassa voi olla kyse esinahan ja terskan välisestä kiinnikasvusta. Muistan sen vaivanneen nuorena. Vaiva oli kiusallinen, joskin se atosi vanhemmiten. Lääkärissä käyntiäkin voisi harkita.
- huppu
vaan kyllä se itse ihopoimu vaan on tiukka. eikä oo ihan keskellä, vaan ihan vähän sivummalla ja kiristää niin että terska kallistuu sivummalle. kuitenkin vain erektiossa
- Venytys
Tuli vain mieleen, että esinahka venyy käytössa.
Jos vedät liikkuvat taakse ja jätät sen näin
päiväksi tai yöksi niin se venyy ajanmittaan.
Kansankielellä tämä lienee ns tuppikulli, johon ei auta kuin leikkaus tai venytys. Lisäksi venymiseen vaikuttaa se, kuinka kovanahkainen olet. - venyy
Älä leikkauta mitään, vaan venyttele sitä säännöllisesti. Mulla oli nuorena poikana myös tuppikulli, mutta nyt jo yli nelikymmpisenä nahka on siististi terskan takana.
Jos nahka liikkuu terskan yli, niin silloin ei leikkausta tarvii.
Se esinahan kiinnike on vissiin sulla leveämpi jos oikein ymmärsin. Ei sekään niin epätavallista ole ja sekin venyy, kun vaan venyttelet reilusti kipukynnykselle asti. Runkatessa se tekee vaan gutaa joten ei muuta kuin tumputtamaan.- venyttäjä
Minulla oli myös nuorena tuppikulli.18-vuotiaana luin lehden lääkäripalstalta neuvon,miten asian voi korjata.Niinpä venytin esinahkani muutamassa viikossa sellaiseksi että se meni terskan taakse.Vähitellen esinahka kehittyi sopivan kokoiseksi ja on toiminut hyvin jo vuosikymmeniä.Esinahan venytys on aivan mukavaa puuhaa.Kulli on paremman näköinen kun esinahka on takana.
- Frenulum
Itselläni repesi tuo paikka jo nuorella iällä. Urologi leikkasi tuon kiinnikkeen pois.
Eli kyseessä on frenulum, sen kun mainitset oikealle lääkärille niin ei pitäisi olla ongelmaa.- n.n.
Ja kun sitä hiukan leikataan väljemmäksi, on kyseessä frenuloplastia (-plasty jos haette englanniksi)
http://www.fastiron.fi/hinnasto.php?id=2
http://www.circumstitions.com/Frenbrev.html
Tällä tyypillä siis tullut käytössä repeämä, koska kiristynyt liikaa.
Itsenikin ehkä kannattaisi vähän korjauttaa, mutta se on aikojen kuluessa venynyt jonkun verran (kun venyttelee tarpeeksi).
- Kyösti
Sinulla on ollut tulehdus esinahan välissä ja se on tarttunut kiinni. Mene lääkäriin niin korjaavat molemmat asiat samalla kertaa.
- huppu
nonniin. kävin sitten urologilla. ja 30min sitten ihopoimulle eli frenulumille tehtiin tosi pieni leikkaus joka itse kesti ehkä noin 10min. ei sattunut muuta kuin puuduts, vähän enemmän kuin rokotus. vähän alko pyörryttää kun näki sitten miltä peli näytti muutaman tikin kanssa.
pari päivää voi olla kohta kipeä ja vähän turvoksissa, mutta hoituu buranalla.
ei ainakaan vielä kaduta. katotaan muutaman viikon päästä kun pelin pitäisi olla niinkuin uusi.
mutta joo, tää on kuulemma tosi yleinen leikkaus. ei siitä vaan ihmiset toisilleensa puhu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349