Lainasin kirjastosta innostuksissani "Hobitti eli sinne ja takaisin" ja siinä luki että ne kaikki kirjainten merkitykset löytyy jostain julisteesta.
Sanosko nyt joku jolla on ollut hyppysissään tämä samainen kirja, kuuluisiko tämän kirjan mukana tulla joku sellainen juliste ja että onko joku taukki sen mahdollisesti repinyt pois?
Inhottavaa kun kirjan sivuilta ei selviä joitakin kirjaimia. onko esin N kirjain N muotoinen kutta 2 viivaa keskellä? tarkotan nyt niitä germaanisia riimuja.
Riimukirjoitukset
3
789
Vastaukset 3
- Belladonna
Ei pidä olla julistetta mukana kirjassa.
Itse sain ainakin riimut ratkaistua puhtaasti päättelemällä aloittaen ihan kirjan alussa olevalta sivulta, jossa on sekä ylä- että alareunassa riimukirjaimia ja ylhäältä teksti alkaa, että "Hobitti eli sinne ja takaisin" jne.
Ja N-kirjain muistuttaa pientä t-kirjainta. Tuo vaakaviiva vain on sellainen "mutkikas".
Ja tuo "N muotoinen & 2 viivaa keskellä" on H.- merri
Mäkin ratkaisin itse nuo riimut, hobitista jokunen vuosi sitten. Ja se on kivempaa kun voi vain itse ottaa selvää, ja helppoakin sen oli.
- Pipi Pippin
merri kirjoitti:
Mäkin ratkaisin itse nuo riimut, hobitista jokunen vuosi sitten. Ja se on kivempaa kun voi vain itse ottaa selvää, ja helppoakin sen oli.
TSH:n lopussa on riimut selityksineen. Osasin kerran kirjoittaa niillä, mutta sitten skandinaaviset riimut veivät voiton. Tyhmään päähän mahtuvat vain yhdet riimut kerrallaan. Tengwareillakin osaan kirjoittaa, mutta lukeminen onkin sitten hitaampaa. Nämähän ovat niitä Tolkienin hassuja haltiakirjaimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa912086Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391353Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1371015Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.218965- 82846
- 95833
- 77728
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215724Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53707On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 73633
- 35611
- 43591
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14460- 35454
- 33433
- 40427