Mikä Tauti?

Vesimies

Kalojani vaanii "mystinen" tauti. Yht äkkiä ne rupeaa laihtumaan... maha menee aivan lomolle... kyllä ne yrittää syödä ja syökin mutta henki lähtee kumminkin... tätä esiintyy vain 1 kalalla keralla kuitenkin niitä on kuollut jo jonkin verran. Mitä tekisin asian eteen... Kalat ei pitäisi olla kovin vanhoja ostettu viime joulun aikoihin ja pitkin kevättä.

Kiitos vastauksista!!!

8

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *FiSu*

Olen kuullut, että synnyttävillä hammaskarpeilla ilmenesi tuollaista tautia...
      Mitä kaloja sinulla on?

• Vesimies

Kuolleita on esim. Kaarinuolia, Kiilakylki, Intiianisulka, (Panssarimonni) tosta en oo varma mihin kuoli) seeprakala... onhan noita

• *FiSu*
        Vesimies kirjoitti:

Kuolleita on esim. Kaarinuolia, Kiilakylki, Intiianisulka, (Panssarimonni) tosta en oo varma mihin kuoli) seeprakala... onhan noita

Tämä netti ossa voisi auttaa:
        http://www.akvaariotieto.info/suomi/taudit/index.html
        Itse epäilisin, että kaloillasi olisi huonot vesiolot (vesiarvot mm.pH)...
        Oletko mitannut akvasi vesiarvoja?
        Jos olet niin tuloksia, kiitos...!:)

• Vesimies
        *FiSu* kirjoitti:

Tämä netti ossa voisi auttaa:
        http://www.akvaariotieto.info/suomi/taudit/index.html
        Itse epäilisin, että kaloillasi olisi huonot vesiolot (vesiarvot mm.pH)...
        Oletko mitannut akvasi vesiarvoja?
        Jos olet niin tuloksia, kiitos...!:)

mutta en kylä muista mitä tuli tulokseksi enkä myöskään kirjannut ylös... tais olla ok tulos... en muuten saa aukeamaan noita akvaarioinfo sivuja. Jos vesi arvot on huonot niin silloinhan ei kaikki kalat pakosti sairastu... pitäiskö mitata vielä...

• siiri

kaloillasi jotain loisia? onko uloste normaalia? jos se on siimamaista, kaloillasi on todennäköisesti loisia.

• Vesimies

Oikeastaan en tiedä siitä, mutta ei mun mielestä mitenkään erikoista.... pitää tarkkailla. Tosiaan mitään muita oireita ei ole havaittu...

• Samppa

Merkit viittaavat tosiaan epäsopiviin vesiarvoihin. Onko kaloillesi ilmaantunut myös valkeita läiskiä iholle? Voisiko kyseessä olla ns.Singaporeoireyhtymä? Oletko tietoinen siitä, missä kalasi on kasvatettu? Toivottavasti ongelma selviää...

• Anonyymi

Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on singaporeoireyhtymä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe