osaakohan joku sanoa paljon on käämijän tuntipalkka? esim ABB:llä
käämijän palkka?
8
16278
Vastaukset
- riittää
Jotta käämit palaa,ja eiköhän se riitä.
- seg
noin 13-14 eur.varmaa tietoa,kaveri on töissä siellä
- esim
korjauskääminnän ja millainen kokemuspohja sinulla
kääminnästä on?- tuleva käämijä
en tiedä luitko mun nimimerkin siinä lukee tuleva käämijä. ospiskelen hetkellä käämimistä ja ensimmäistä staattoria olen juuri ristikäämittämässä. eli kokemusta ei ole kuin viikon verran,.
- esim
tuleva käämijä kirjoitti:
en tiedä luitko mun nimimerkin siinä lukee tuleva käämijä. ospiskelen hetkellä käämimistä ja ensimmäistä staattoria olen juuri ristikäämittämässä. eli kokemusta ei ole kuin viikon verran,.
Juu,sori vaan kun taisi meikäläisen huomiokiin-
nittyä vain tuohon käämijä sanaan!Itse olen tehnyt
käämintähommia n. 27 vuotta ja opettelu jatkuu. Ihan tarkkaa palkkaa en viitsi kertoa, mutta pe-
ruspalkka pyörii € 20,- molemmin puolin (toki sii-
nä on jo lisiäkin mukana). Jos itselläsi intoa ja
varsinkin kärsivällisyyttä hommaan riittää,ei var-
masti tarvitse ihan alipalkattuna näihin töihin
ruveta (alkuun kyllä maksavat lähinnä koeaikaluon- toista palkkaa) mutta opiskele nämä työt huolella ja monipuolisesti, niin takaan että siinä on sulle
eläkeikään asti hommia. Muista, että yksityisiltä
saat todennäköisesti paremman palkan kuin liuku-
hihnatehtaalta!(ja työ on varmasti monin verroin
haastavampaa ja mielekkäämpää)
- oikea vastaus
Voi kun täällä ovat hyvätuloiset käämijät! sinä 20e tunnissa ansaitseva olet ilmeisesti Abb toimitusjohtajan tyttären puoliso?
Minä opiskelin käämijäksi vuonna 95 ja pääsin silloin töihin (kyseessä oli oppisopimuspaikka)pienellä paikkakunnalla,alkupalkka oli 33 mk/h ja kun 98 sieltä pois menin sain 42 mk/h,vuonna 2001 muutin Vantaalle ja silloin kävin Abb-llä haastattelussa ja toki paikka olisi tullut mutta kun välissä opiskelin jo toisenkin ammatin niin en sinne mennyt ja palkkaa tarjosivat 8,5/e tunnille ja siihen 20-30 c jotain lisä päälle ja siihen toki vielä ison talon edut kuten oma lääkäri yms en tiedä arvostaako joku sitä vai ei..
Seuraan toki tarjontaa ja soittelin noin vuosi sitten Helsinkiläiseen yritykseen mikä haki käämijää,ei ollut Abb mutta en muista mikä ja alkupalkka oli tasan 8 euroa!
Älä usko kaikkeen mitä täällä jauhataan,totuus on kuitenkin aivan muualla.
Joissakin firmoissa on urakkapalkka ja siellä voi tienatakin kohtuullisesti,esimerkiksi Kone Hyvinkäällä oli joskus semmoinen..kävin kurssin aikana siellä kierroksella.- esim
kysymys on pitkälti siitä, osaatko vaan ahtaa
pyörölankaa samanlaiseen pakkaan päivästä toi-
seen vai joudutko käyttämään myös hoksottimia-
si ja onko sinulle suotu kädentaitoja kyseiseen
ammattiin! Kyllä näitä 8€:n käämijöitä löytyy
toreilta ihan tarpeeksi, mutta kun tarvitaankin
todellista ammattitaitoa, niin palkat muuttuvat
sen mukaan! Ja kuten aiemmin mainitsin, opiskelu
se vaan jatkuu itsellänikin koko ajan, enkä var-
masti koskaan täysinoppineeksi tulekkaan. Mutta
kun vakuutat työnantajasi ja teet mukavasti tu-
losta,on palkasta sopiminen suht helppoa! - staattori
esim kirjoitti:
kysymys on pitkälti siitä, osaatko vaan ahtaa
pyörölankaa samanlaiseen pakkaan päivästä toi-
seen vai joudutko käyttämään myös hoksottimia-
si ja onko sinulle suotu kädentaitoja kyseiseen
ammattiin! Kyllä näitä 8€:n käämijöitä löytyy
toreilta ihan tarpeeksi, mutta kun tarvitaankin
todellista ammattitaitoa, niin palkat muuttuvat
sen mukaan! Ja kuten aiemmin mainitsin, opiskelu
se vaan jatkuu itsellänikin koko ajan, enkä var-
masti koskaan täysinoppineeksi tulekkaan. Mutta
kun vakuutat työnantajasi ja teet mukavasti tu-
losta,on palkasta sopiminen suht helppoa!Sen verran ABB:ltä tiedän että alkupalkka pyörii melko usein kympin huonommalla puolella. Tosin työsuhde-edut ovat ihan hyvät :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234