Australian matkan hinta..?

tyttönen vain

Tietääkö kukaan Australian matkojen hintatasoa?
Sinne haluttaisiin kaverin kanssa lähteä viikon lomalle kesällä. Riippuu tietysti vähän matkan hinnasta...hmm... Onko minkäänlaista tietoa?

Ja siis tosiaan haluttais ihan jonnekin ranta/biletys paikkaan. Mitä suosittelisitte?

Kiiitos! :)

13

14959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyseessä?

Me menimme reittilennoilla,Finski/Japan Airlines/Quantas ja hintaa tuli edestakaisin n.1650 e/hlö. Halvemmallakin pääsee,sillä tämä oli kalleimmasta päästä.=).

Me halusimme vain yhdet vaihdot,joten vähän mukavammin päästiin.

PS.Nää oli siis pelkät lennot.
      Luulen että Australiasta saa helposti heti ainakin motellihuoneiston,ainakin pikkupaikasta,mutta nekin olivat kalliita.
      Hinnat olivat n.50 Australian dollaria eli n.33euroa/vrokausi. Eli,ei halpaa!
      Me olimme sukulaisissa,joten aikaa oli katsella motellienkin hintoja,kun vähän aateltiin,jos joskus mennään uudelleen, niin et olis oma katto pään päällä muutaman päivän...

PS2. Viikko voi olla liian lyhyt,ihan oikeesti.
      2 vkoakin on parempi,yrittäkää saada pari viikkoa vaikka lomaa....ja jetlag voi olla raskas.

• tästä
    • tyttönen vain

kiitos vinkeistä.

lisää saa tulla...

mikä voisi olla paras paikka tälläseen juhlimiseen, yms? :)

• Dundee

Olemme lähdössä ensi kesänä reiluksi pariksi viikoksi Queenslandiin ja siellä Port Douglasiin. Meinattiin aluksi mennä Cairnsiin, mutta sitten kuulimme että se on aivan bilepaikka ja missä käy paljon esim. Brittejä, niin sitten vaihdoimme paikkaa, kun me ei haluta lähteä vaan bailaamaan noin kauaksi.
      Matka varattiin Areasta ja Finnairilla lennetään ensin Singaporeen ja siellä konetta vaihdetaan Australian Airlineen. Matka maksaa (4 tähden hotellissa ollaan 16 yötä) n. 2300€/henkilö.
      Meille viikko olisi todella lyhyt, kun miettii vielä että lentokin sinne on niin hitsin pitkä ja viikko menee todella nopeesti. Mutta jokainen on saa olla matkalla niin kauan kuin haluaa...

• Sepe

Meillä taas päin vastoin. Eli mennään Cairnsiin, koska katsottiin että Cairnsissa on tosiaan vähän enemmän menoa. Uimaranta kylläkin olis ollut houkuttelevampi Port Douglasissa, mutta tuolloin kun menemme sinne, niin uiminen meressä on vähän niin ja näin johtuen noista Box JellyFisheistä. Joten siis mennään Cairnsiin, mistä tehdään retkejä ympäristöön. Cairnsista matka jatkuu Sydney:iin. Stopit: mennessä Singapore ja palatessa Bangkok. Reissun kesto kuukausi. Lennot Finnair/Australian Airlanes/Qantas. Rahaa palaa lentolippuihin ja hotelleihin n.3100e. ps. Kerrankos se kirpaisee.

• Pikku Myy

Käy ebookersin sivuilla hakemassa halvempia matkoja. Toinen vielä edullisempi on mennä Ruotsista ebookersin (ent. mr.jet) kautta. Ruotsiinhan pääsee edullisesti täältäkin. Hintaeroa voi olla 500€.
      Lykkyä tykö!
      Paras vuodenaika on muuten marras-helmikuu. Meidän kesällä siellä voi olla sateista.

• Papaya81

Ensinnäkin se viikko on tosiaan liian lyhyt aika. En ainakaan itse maksaisi viikon lomasta pelkkiä lentoja puoltatoista tonnia. Kun ottaa huomioon aikaerorasituksen, teille jää noin 5 päivää aikaa siihen biletykseen! Olin itse 2 kuukautta ausseissa, reitti oli Brisbanesta Cape Tribulationiin (matkalla mm. Bowen, Cairns ja Port Douglas)ja aika meni nopeasti! Australia on hieno maa, mutta jos viikon reissulle lähtisin niin valitsisin jonkin Euroopan kohteen, Välimeren rannalla on upeita rantoja ja biletysmestoja (esim Kreikka)tai sitten menisin vaikka Barcelonaan tai Ibitsalle!! Lähtekää sitten Ausseihin kun teillä on siihen kunnolla aikaa ja rahaa ja kiertäkää samalla koko maapallo (mielestäni kannattaa kun lähtee toiselle puolelle maapalloa, itse kävin Jenkeissä, Fijillä, Uudessa Seelannissa ja Tokiossa), ei tarvii edes paljoa ylimäärästä rahaa laittaa lentolippuihin kun ottaa 5 stopin paketin. Varsinkin jos pysähdytte vaikka jossain Aasiassa niin selviitte aika halvalla! Biletykseen suosittelen Airlie Beachia, vaikken itse ole siellä käynytkään. Olen kuullut, että siellä on kansainvälistä biletunnelmaa kerrakseen... :)Ja sitten samalla reissulla voisitte käydä Cairnsissa ja Port Douglaksessa, joista itse pidin enemmän Portista. Cairnsin ja Portin alueella saa kulumaan helposti parikin viikkoa, sillä tekemistä riittää. Ehdoton retkikohde on Great Barrier Reef, rohkeesti vaan pää pinnan alle!!! Hauskaa matkaa sitten kun se koittaa :)

• piu

Sori vaan, tarkoitukseni ei ole lannistaa mutta niin kauas ei ole mitään järkeä lähteä vain viikoksi.

Itse kävin Sydneyssä tammikuussa, lensin mennen tullen reittiä Helsinki-Lontoo-HongKong-Sydney. Lentojen väliset vaihtoajat eivät olleeet älyttömän pitkiä, silti matkustamiseen kului 35 tuntia/suunta. Ja matkustamisesta toipumiseenkin menee ainakin se päivä.

Itse olin kaksi viikkoa, eikä siinäkään ajassa tuntunut juuri mitään ehtivän.

• MiSSOz

austraaliaan asti ei ole mitään järkeä lähteä viikoksi, pelkkään matkustamiseen jo yksistään menee yhtäänsä pari päivää jet lag toipumiseen. itse olin 4 viikkoa ja sekin meni todella nopeasti ja siinä näki vaan tois pienen osan siitä ihanasta maasta

• Sara

STA Travelilta saatiin 1280 euron hintaan seuraavanlainen lentopaketti:

Hki-Lontoo-Bangkok-Sydney*Cairns-HongKong-Lontoo-Hki

(Huom. Sydneystä Cairnsiin tulee hankkiutua omin keinoin)

• Bangkokissa

pysähtyä? Kauan lippu voimassa? Olen syksyllä lähdössä ja lippujen hankinta askarruttaa.

• Sara
        Bangkokissa kirjoitti:

pysähtyä? Kauan lippu voimassa? Olen syksyllä lähdössä ja lippujen hankinta askarruttaa.

ei mun muistaakseni onnistu menomatkalla (voin tosin muistaa ihan väärin). Mutta paluumatkalla Cairnsista saatiin itse valita välietappi/-etapit. Vaihtoehtoina olivat Hong Kong/Singapore/Bangkok, ja pysähdysaika oli täysin itse määriteltävissä.

Toi meidän lippu on ihan tiettyjen päivien ajan voimassa, eli paikat kunkin päivän lennoille on jo varattu. Eli kyseessä ei ole "käytä milloin haluat" -tiketti. Tosin tollanen reittihän on täysin itse räätälöitävissä, eli mekin varattiin toi matka about puol vuotta etukäteen. Ja muutoksia päivämääriin voi tehdä tietääkseni myöhemmin (jos tilaa vaan löytyy), mutta matkanvälittäjä vetää siinä tapauksessa välistä jotain maksuja.

STA Travelin sivuilta kannattaa käydä tsekkaamassa, sinne on valmiiksi koottu erilaisia lentoreittejä oman suunnittelun "pohjaksi". Sieltä mekin toi vaihtoehto käytiin bongaamassa ja sovittelemassa itsellemme sopivimmaksi setiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe