200D:hen turbo

mersumies

Ajattelin lisätä 200D:n jo ennestään huimia tehoja turbolla ja välijäähdyttimellä,onkohan kellään kokemusta kyseisestä operaatiosta,tietoa on niukanlaisesti saatavilla.

6

3592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimmo

      Moi !

      Tuollaista oon pyöritellyt tässä jo pitkään paperilla, kun kaveri tarttis kanssa.

      Heittäisitkö mailia [email protected] niin keskustellaan asiasta lisää ?

      Kiitos !

      • diisselin kannattaja

        täällä!
        Mä oon kiinnostunut kans asiasta mitä tulee kustantamaan yms..


    • mersumies

      Mikä olisi helpoin/halvin konsti pienentää puristuspainetta?Ei tarvitse pienentää jos ahtopainetta ei nosta yli barin,mutta kun paineita pitäis laittaa 1,5-2,0 bar=tehoja huomattavasti enemmän.Mersun alkuperäisessä turbossa paineita 1,5 bar,eli onko männät eri vai kannentiiviste paksumpi kuten esim.VW:ssä.

      • Jape

        Tavallinen 200d kone ei kestä kovin kovia ahtopaineita. Männänrenkaat sinistyy ja veivinlaakerit kuluvat. Myös kansi voi haljeta venttiililautasten välistä. Aikanaan STT-turboissa jotkut kokeilivat lisätä tehoja vakioasetuksista, ja juuri nämä olivat vammoja.

        Tietysti paksumpi kannentiiviste voisi auttaa juuri noihin mäntä vammoihin ja lisäksi intercooler alentaisi sylinterinlämpöjä. STT-turbossa ei ainakaan vakiona ollut välijäähdytintä.


      • JP
        Jape kirjoitti:

        Tavallinen 200d kone ei kestä kovin kovia ahtopaineita. Männänrenkaat sinistyy ja veivinlaakerit kuluvat. Myös kansi voi haljeta venttiililautasten välistä. Aikanaan STT-turboissa jotkut kokeilivat lisätä tehoja vakioasetuksista, ja juuri nämä olivat vammoja.

        Tietysti paksumpi kannentiiviste voisi auttaa juuri noihin mäntä vammoihin ja lisäksi intercooler alentaisi sylinterinlämpöjä. STT-turbossa ei ainakaan vakiona ollut välijäähdytintä.

        laita siihen vesiruiskutus.. vaikka yli kilon paineella toimivaksi.. tiputtaa lämpöjä ja tuo rutosti potkua (eikä mikään vitsi) käy kattomassa www.amworks.fi tai www.am-works.fi


      • Kimmo

        Luulisin että helpoin / halvin / luotettavin tapa pienentää puristusta on ottaa männän päästä joku 0.jotain -millin lastu pois. Se tiputtaa puristusta mutta ei vielä heikennä mäntää ratkaisevasti. Tietysti jos männässä on kuppi päässä, ei olekaan enää niin helppoa...

        Mulla on muuten myytävänä sulle sopiva turbokin, aivan uusi. Ota yhteyttä tuolla ekassa viestissä mainittuun mailiosoitteeseen jos kiinnostaa.

        Samoin jos tarvit pakosarjaa tuohon niin olen kiinnostunut.. minulla on mielessä uusi valmistustekniikka jota olisi kiva päästä kokeilemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57
      2720
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      53
      2370
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      38
      1834
    Aihe