Ajattelin lisätä 200D:n jo ennestään huimia tehoja turbolla ja välijäähdyttimellä,onkohan kellään kokemusta kyseisestä operaatiosta,tietoa on niukanlaisesti saatavilla.
200D:hen turbo
6
3592
Vastaukset
- Kimmo
Moi !
Tuollaista oon pyöritellyt tässä jo pitkään paperilla, kun kaveri tarttis kanssa.
Heittäisitkö mailia [email protected] niin keskustellaan asiasta lisää ?
Kiitos !- diisselin kannattaja
täällä!
Mä oon kiinnostunut kans asiasta mitä tulee kustantamaan yms..
- mersumies
Mikä olisi helpoin/halvin konsti pienentää puristuspainetta?Ei tarvitse pienentää jos ahtopainetta ei nosta yli barin,mutta kun paineita pitäis laittaa 1,5-2,0 bar=tehoja huomattavasti enemmän.Mersun alkuperäisessä turbossa paineita 1,5 bar,eli onko männät eri vai kannentiiviste paksumpi kuten esim.VW:ssä.
- Jape
Tavallinen 200d kone ei kestä kovin kovia ahtopaineita. Männänrenkaat sinistyy ja veivinlaakerit kuluvat. Myös kansi voi haljeta venttiililautasten välistä. Aikanaan STT-turboissa jotkut kokeilivat lisätä tehoja vakioasetuksista, ja juuri nämä olivat vammoja.
Tietysti paksumpi kannentiiviste voisi auttaa juuri noihin mäntä vammoihin ja lisäksi intercooler alentaisi sylinterinlämpöjä. STT-turbossa ei ainakaan vakiona ollut välijäähdytintä. - JP
Jape kirjoitti:
Tavallinen 200d kone ei kestä kovin kovia ahtopaineita. Männänrenkaat sinistyy ja veivinlaakerit kuluvat. Myös kansi voi haljeta venttiililautasten välistä. Aikanaan STT-turboissa jotkut kokeilivat lisätä tehoja vakioasetuksista, ja juuri nämä olivat vammoja.
Tietysti paksumpi kannentiiviste voisi auttaa juuri noihin mäntä vammoihin ja lisäksi intercooler alentaisi sylinterinlämpöjä. STT-turbossa ei ainakaan vakiona ollut välijäähdytintä.laita siihen vesiruiskutus.. vaikka yli kilon paineella toimivaksi.. tiputtaa lämpöjä ja tuo rutosti potkua (eikä mikään vitsi) käy kattomassa www.amworks.fi tai www.am-works.fi
- Kimmo
Luulisin että helpoin / halvin / luotettavin tapa pienentää puristusta on ottaa männän päästä joku 0.jotain -millin lastu pois. Se tiputtaa puristusta mutta ei vielä heikennä mäntää ratkaisevasti. Tietysti jos männässä on kuppi päässä, ei olekaan enää niin helppoa...
Mulla on muuten myytävänä sulle sopiva turbokin, aivan uusi. Ota yhteyttä tuolla ekassa viestissä mainittuun mailiosoitteeseen jos kiinnostaa.
Samoin jos tarvit pakosarjaa tuohon niin olen kiinnostunut.. minulla on mielessä uusi valmistustekniikka jota olisi kiva päästä kokeilemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834