Autioita / hylättyjä taloja Porissa

Kiinnostavaa tutkia...

Tietääkö kukaan missäpäin Poria tai lähiseutuja on hylättyjä ja autioita taloja? Niitä kyllä jossain täällä on ja itekin olen yhteen tyhjään mökkiin metsässä törmännyt, en nyt vaan jaksa muistaa missä se oli...

35

20566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tenukeppi<

ole asuntoa missä nukkua?

• ..tämäkin taas.

Eipä ihme, ettei Pori ole muualla kovin pidetty paikka... Jos yhdenkin kysymyksen esittää, siihen ei saa koskaan kunnollista vastausta sun muuta. Mielestäni nimimerkissä oli, että minusta on kiinnostavaa tutkia sellaisia paikkoja.

• etsijä x

Kyllä löytyy! Mutta auton tarvitset ja hyvät jalkineet.
      Kannattaa kierrellä kaupungin ulkopuolella syrjäisillä teillä. Niissä tapaa hylättyjä taloja aivan varmasti. Itse olen niitä käynyt kuvaamassa aika ahkeraan, mutta jätän kertomatta omat kohteeni ja jätän sinulle löytämisen ilon!
      Menestystä exploratioille!

• Teetkö jotain

tärkeää tutkimusta?

• Tenusauva
        Teetkö jotain kirjoitti:

tärkeää tutkimusta?

löytäväsi jotain arvokasta niistä. Kyllä kirpparietsivät ovat ne jo penkoneet ja vieneet viimeisetkin rahanarvoiset kamat kirppariin ja majakkaan huutokauppaan.

• tykkään siitä!
        Tenusauva kirjoitti:

löytäväsi jotain arvokasta niistä. Kyllä kirpparietsivät ovat ne jo penkoneet ja vieneet viimeisetkin rahanarvoiset kamat kirppariin ja majakkaan huutokauppaan.

Otan vain valokuvia. En koskaan ota mukaani MITÄÄN (paitsi valokuvia) taloista enkä myöskään jätä jälkeeni mitään (paitsi jalanjäljet).
        Tällä periaatteella!
        Otan kuvia omaksi ilokseni ja onpa niistä ollut iloa monelle muullekin!

http://www.abandonedmemories.com/

linkissä hieno esimerkki alan harrastajan sivuista ;D

• autiotaloja

sen tiedän!

• kätyri1

kiinnostavaa tutkia?

hehe, ette kakarat saa bilepaikkaa autiotaloista, vaikka ne autioita onkin.ne on silti jonkun omaisuutta ja siellä keppanan imeminen on kiellettyä.

ovela idea kylläkin, täytyy myöntää, mutta talon valtaaminen on laitonta.
      poltatte vielä kännipäissänne koko paskan.

• kommentti!

Tässä esimerkki muuten tyypillisen porilaisjuntin ajattelutavasta.
        Kouluesimerkki kaikille joita asia on askarruttanut.

• demonipelle

Kyllähän Porista autiotaloja löytyy. Kiehtovia paikkoja. Viimeksi tänään olin itse kuvailemassa autioituneita paikkoja. Täällä netissä ei kylläkään kannata moisten sijainteja ilmoitella. Ihmisten arvostus moisia hienouksia kohtaan kun on mitä on... varsinkin nuorten, joiden asenne on että "kaikki paskaks, ku ei oo omaa". Tollaset omassakin kaveripiirissä ärsyttää, kun aina ollaan hajottamassa, jos jotain hylättyä, tai autiota on näkyvillä.

Myös metsäteiden varsiin hylätyt autot ovat hienoja kuvauskohteita. Jos jollain on tietoja tälläisistä makaamaan jääneistä raadoista, niin voisi ilmaista asian tässä ketjussa, ja antaa s-postiosoitteensa tarkempien tietojen kyselyä varten.

• pullo1

Onko loku kuvaillut vanhoja pulloja tai niiden etikettejä?????

• on...

rajalantie ja filpuntie....autiotaloja...mee kuvaa!

• paljon!

Kiitos paljon!

• kuvaaja pori

Minkälaisia autiotaloja nämä Impolan paikat on? Omakotitaloja vai jotain muuta?
        Tietääkö joku?

• Impolalainen
        kuvaaja pori kirjoitti:

Minkälaisia autiotaloja nämä Impolan paikat on? Omakotitaloja vai jotain muuta?
        Tietääkö joku?

Ilmeisesti tämä "tieto" oli ilkeämielinen kommentti.
        Osoitteessa ei ole mitään autiotaloja.

• mää

pitkälti kaikki autiotalot on jo purettu, mut meri-pori alueella voi jotai löytyy, varaa aikaa ja benssiinii. Kato kartast kauniimäen alue siält o erikstorp tai vastaava sillä tiellä on ainaki ollu autiotaloi. Kemira omistaa maat ja talot voipi vartioitu ja ainaski portit on.

• aina löytyy

Olet vähän ajasta jäljessä! Erikstorpin autiotalo on nykyisin rempattu ja otettu käyttöön.
        Kyllä autiotaloja löytyy vaikka millä mitalla jos jaksaa ettiä. Ei voi sanoa että ne olis kaikki purettu kun kokoajan niitä tulee lisää.
        Ei lopu kesken sen takaan!

• jotka tiedätte

No kertoisitte nyt edes jonkun............
      PLIIISSSS!

• on joitakin..

Erikstorp on ollut ainakin vuoden -94 jälkeen asuttu, sitä ennen se oli autiona jotain 10 vuotta. Tää huvila on kyl Rosenlewin omistuksessa, ei se Kemira kaikkee omista.

• ne ka

pietniemen tiellä on yks autio talo oon itteki käyny siä monesti talon numero on tietääkseni 94. talossa on vielä paljon tavaroita ja ovessa lukee p sammalisto. olen kuullut huhuja että autiotalossa kummittelee ja siellä ollaan nähty aaveita.

• bööööööböööö

mäki oon käyny siä talos mikä on pietniemes :D siä oli pelottavaa XD.

• -siikainen
        bööööööböööö kirjoitti:

mäki oon käyny siä talos mikä on pietniemes :D siä oli pelottavaa XD.

Älä mene poriin vaan siikaisiin.

• al
        -siikainen kirjoitti:

Älä mene poriin vaan siikaisiin.

Ruosniemessä suoniityntiellä vasemmalla oliko se toinen vai kolmas talo
        mukavia kuvaus päiviä

• Roskat veks!
        al kirjoitti:

Ruosniemessä suoniityntiellä vasemmalla oliko se toinen vai kolmas talo
        mukavia kuvaus päiviä

Makaa tampereentien varressa hiukan ennen häijäätä! On maannut jo kauan!

• Anonyymi

Merikarvialla ainakin on iso hylätty koulu! Kävin siellä itse juuri pari päivää sitten. Hieno paikka oli.

• Anonyymi

Toivottavasti tosiaan muistatte, että ne hylätyltä näyttävät talot voivat hyvinkin olla jonkun omistuksessa. Ja vaikka ottaisitte vaan valokuvia, toisten tontille meno ilman lupaa on kiellettyä. Ja myös niiden valokuvien levittäminen voi rikkoa yksityisyydensuojaa.
      Itse en uskaltaisi mennä tuollaisiin paikkoihin. Kuulin jopa huhua, että eräs joka kyllästyi omistamansa autiotalon rauhaa häiriköiviin tyyppeihin, harkitsi ketunrautojen laittamista tontille. Voi todellakin olla vaan huhu, mutta en uskaltaisi ottaa riskiä. Varokaa siis, ja katselkaa mihin astutte.

• Anonyymi

Autiot rakennukset, hylätyt autot ja muut hylätyltä vaikuttavat kohteet ja laitteet ovat aina jonkun omaisuutta ja kaikenlainen ilkivalta on rikos. Olen itse innokas tutkimaan kaikkea vanhaa, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa kohteitteitten kuvia nettiin tai paljastaa jännien paikkojen sijaintia nettipalstoilla. En halua "herranlahjoja" rikkomaan paikkoja.

Mitä laki sanoo autiotaloon menemisestä? Jos talo on selvästi asumaton ja ulko-ovi ei ole lukossa taloon saa mennä. Toisen omistamalle tontille saa myös mennä jos tontilla ei ole vakituista asuntoa tai esimerkiksi kesämökkiä. Jos, autionkin, rakennuksen ovi on lukossa sitä ei tietänkään saa rikkomalla avata.

Mitä laki sanoo satunnaisesta tienkäytöstä? Satunnainen tienkäyttö on sallittua, ellei mene esimerkiksi asunnon pihapiiriin tai teollisuusalueelle johon pääsy voi olla kielletty.

• Anonyymi

No tua, mää en kyl tiär yhtää, mut mää tiärä yhre hepu ko tiätää, se nimi Neumanni.
      Se o tehny jopa laulunki tost aiheest, se laulu nimi o Autiotalo, laulus vaa kehu et oli oikee käsi käres kulkenu jonku pimu kans kohti taloo autioo, iha oli oikee ravistanukki hänt. Soit sil tuanoi.

• Anonyymi

varmasti toddella myöhässä mutta Ruosniemessä on hylätty 3 kerroksinen päiväkoti, Keskustassa vanha hylätty kauppa, isojoenrannalla hylätty 2 kerroksinen talo

• Anonyymi

ruasniäme päiväkotii en suosittel menemää, hiljaset hälytykset ja kamerat, toimii vähän väliä poliisin harjoituspaikkana
        vähän kun lähtee tuulikylään päin samalla tiellä on hylätty kauppa, kaikki kyltit jne. vielä seinäl, vuos tai muutama sit oli ainaki ovi iha auki vaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ruasniäme päiväkotii en suosittel menemää, hiljaset hälytykset ja kamerat, toimii vähän väliä poliisin harjoituspaikkana
        vähän kun lähtee tuulikylään päin samalla tiellä on hylätty kauppa, kaikki kyltit jne. vielä seinäl, vuos tai muutama sit oli ainaki ovi iha auki vaa

Joo on tiedossa, aktiiviset vartioinnit ja uudet hälyttimet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on tiedossa, aktiiviset vartioinnit ja uudet hälyttimet

Tee palvelus meille kaikille ja mene narun jatkoksi. Tuohon ei auta mikään muu.

• Anonyymi

Tietääkö kukaan missä olisi hylättyjä/asuttomia rakennuksia?

• Anonyymi

Kysy dingolta.

• Anonyymi

Meinaatteko mennä polttamaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe