Kysyisinpä ehdotuksia ongelmaani. Tämän hetkinen tilanne on seuraavanlainen:
Yläkerta: TV Finlux (analoginen), Philips DVD/VHS 755VR (ei tallentava) ja NOKIA satelliittivastaanotin 820S
Alakerta: TV Salora 14" (analoginen)
Televisiota tulee katsottua pääasiassa alakerrassa, harvemmin melkeinpä ainoastaan videoita ja DVD:tä yläkerrassa, koska kyseessä on vanha talo eikä johdotuksia ole tehty kerrosten välillä eli videot ja satelliittikanavat eivät näy alakerrassa.
Ongelmat: alakerran TV "sippaamassa", VHS-kasettien ja videokameran VHS-C-kasettien tallentaminen digitaaliseen muotoon ja digitv:n tuleminen.
Kysymyksiä:
1) kannattaisiko hankkia DVD-kovalevytallennin esim. Philips DVDR 3330H (160 Gt) eli pystyykö nykyiseltä DVD/VHS:ltä tallentamaan ko. laitteelle videokasetteja ja videokameran kasetteja VHS-adapterin avulla? vaiko
2) tallentava DVD/VHS esim. DVDR 3320, jolloin tallentaminen onnistuu helposti ja sen jälkeen on mahdollista katsoa sekä ylä- että alakerrassa videoita ja DVD:tä (tortta på tortta)
3) alakerran TV:n korvaaminen = pienehkö LCD-televisio digiboxi?
Yläkerran television uusiminen on oma juttunsa sitten joskus...Pystyykö sillä digitv:n tulemisenkin jälkeen katsomaan videoita tai DVD:tä? Satelliittivastaanottimen tulevaisuus?
Pähkinää purtavaksi
2
404
Vastaukset
- 3330H
Ostin 3kk sitten Philipsin DVDR 3330H tallentimen (160GB kiintolevyllä)
Laite meni jumiin neljä kertaa kiintolevylle talletettaessa. Vain verkkopistokkeen irroittaminen auttoi. Kiintolevyn valmiustuilaa ilmoittava sininen merkkivalo sammui kesken tallennuksen, mutta nauhoitusta ilmoittava punainen jäi päälle.
Laite lähti korjaamosta suoraan tehtaalle ja sain uuden laitteen tilalle. Uudessa laitteessa sama vika. Vika tuli esiin jo kahden viikon kuluessa.
Tämän jälkeen vaihdoin merkkiä, kolmatta laitetta en ottanut kenttätestaukseen.
VHS nauhat pystyy polttamaan DVD:lle, näin olen itsekin tehnyt. Yksi musiikkivideo sisälsi kopiosuojauksen, ja tätä ei voinut kopioida DVD:lle - Ilmari
Ostin 2kk sitten Philipsin HDD/DVD tallentimen
(160GB kiintolevyllä).
Päivittänyt kerran, jolloin sain kappaleen jakamisen toimimaan kovalevyllä.
Päivittäminen tosi helppoa, netistä päivitys
poltto CD:lle ja se koneeseen.
Itsellä useita omia VHS-nauhoituksia.
Kopioin kerralla koko nauhan kovalevylle.
Paloittelen sen sopivaksi kovalevyllä ja
sitten poltan DVD:lle.
Hyvin toimii, olen tyytyväinen.
Tallennus analogiselta tai digiboksilta helppoa,
tallennuksen katselun voi aloittaa alusta vaikka
kesken tallennuksen. Hieno homma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849