Kauneimmat paikat

Kreikassa?

Olisi tarkoitus käydä Kreikassa loppukesästä. Kertokaahan sieltä jokin kaunis paikka, jossa kannattaisi käydä/oleskella? :)

7

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinhän se on, että kauneus on katsojan silmissä. Kreikasta (niin kuin muistakin maista), löytyy kauniita paikkoja, joista jokainen viehättää meitä jollain tavalla. Itse olen käynyt manner-Kreikassa ainoastaan Pargassa, joka on kyllä viehättävä, pieni rantakylä.
      Saaria on tullut koluttua tähän mennessä 24. Kaikki jollain lailla samanlaisia, mutta silti erilaisia. Toiset kuivempia, toiset vähän vehreempiä. Tähän vaikuttaa myös vuodenaika, jolloin matkustaa, minun saarihyppelyni ovat ajoittuneet aina syksyyn, jolloin on sitten kuivempaa.
      Kauneutta on niin monenlaista ja jokaisella meistä on siitä oma mielipiteemme. Onko siisteys ja uudenkarheus kauniimpaa kuin vähän räjähtänyt, rustiikkinen vanha rakennustyyli?
      Itselleni on reissuista jäänyt päällimmäisenä mieleen tunnelma; samettiset tähtikirkkaat taivaat, lempeänlämpimät illat helteisen päivän päätteeksi, omalla terassilla tai rantatavernassa istuskeleminen, tuoksut ja maut (Ithaka, Lipsi, Leros, Amorgos). Leppoisat hetket, kun iltapäivän siestan aikaan istumme viiniköynnöksen alla päivittämässä reissupäiväkirjoja (Lefkas; Migros Gialos).
      Listaa voisi jatkaa loputtomiin, ja jokaiselta reissulta jää mieleen uusia paikkoja, tunnelmia ja mukavia muistoja.

    • HJN

      Otappa Kreetalla Hanianseutu asemakohteeksesi ja sitten sieltä koukkaset eri kauniisiin paikkoihin. Niitä riittää Hanian seudulla kunhan siirryt pois ihan siitä rannikon rysistä. Jos et itse löydä kauniita kohteita, niin kysy esim. kreikka,netin TIETITAITOSILTA kantakäyttäjiltä. Aina saat silloin asijantuntevaa neuvoaa ja avua.

      Itse suosittelen Analipsiä eräänä Kreetan tai mkseipä Kreikankin kaunokohteena. Mutta niinkuin sanoin "kauneus on katsojan silmissä". Hyvää Matkaa SINULLE!!! Vältä kateellisia!!!!

    • eppu

      Ehkä kaunein paikka on ollut korfu. Todella vehreä ja kaunis. Kaupunki tosi kiva kapeine kujineen.

      Myös kalumnos on kaunis,tosin eri tavalla. Kävin siellä kossilta käsin. En kuitenkaan viipyisi saarella kovin kauan,on aika pieni paikka.

      Tosin jokaisessa käymässäni paikassa on omat kauniit puolensa.

    • vaikka tänne
      • Mikki

        Sen melkein arvaa, että aina joku mainostaa Santorinia, kun kysytään tällaista. Santorini on erikoinen saari, jollaisia ei ole muita Kreikassa. Missään tapauksessa ei tyypillinen kreikkalainen saari. Kaupungit ovat täynnä turisteja ja sitä paljon puhuttua "aitoa kreikkalaista tunnelmaa" siellä ei ole.(Minun mielipiteeni)
        Samoin on saaria tullut kierrettyä jo 20 vuotta ja olen samaa mieltä, että loppujen lopuksi ne eivät niin hirveästi toisistaan poikkea, mutta kaikilta muilta ainakin jostain päin sitä tunnelmaakin löytyy.
        Silloin kun itse aloitti Kreikan matkailun, ei ollut nettiä, mistä kysellä muiden mielipiteitä. Sitä vain meni jonnekin ja seuraavalla kerralla taas toiseen paikkaan jne. Sitä samaa suosittelen aina muillekin. Minulle on ollut joka paikassa on oma viehätyksensä.


      • sanon että
        Mikki kirjoitti:

        Sen melkein arvaa, että aina joku mainostaa Santorinia, kun kysytään tällaista. Santorini on erikoinen saari, jollaisia ei ole muita Kreikassa. Missään tapauksessa ei tyypillinen kreikkalainen saari. Kaupungit ovat täynnä turisteja ja sitä paljon puhuttua "aitoa kreikkalaista tunnelmaa" siellä ei ole.(Minun mielipiteeni)
        Samoin on saaria tullut kierrettyä jo 20 vuotta ja olen samaa mieltä, että loppujen lopuksi ne eivät niin hirveästi toisistaan poikkea, mutta kaikilta muilta ainakin jostain päin sitä tunnelmaakin löytyy.
        Silloin kun itse aloitti Kreikan matkailun, ei ollut nettiä, mistä kysellä muiden mielipiteitä. Sitä vain meni jonnekin ja seuraavalla kerralla taas toiseen paikkaan jne. Sitä samaa suosittelen aina muillekin. Minulle on ollut joka paikassa on oma viehätyksensä.

        ehdottomasti,Skiathos.Siellä rannoista Lalaria,Bananas beach jossa voit olla ilman rihman kiertämää.Muutenkin koko saari oli tosi viehättävä,joka päivälle löytyy jotain kivaa,ei tarvo samoja paikkoja katsella.Olen ollut siellä kaksi kertaa kolmen viikon omatoimimatkalla ja menen vielä uudelleenkin.Se on tällä hetkellä vaihtoehto numero yksi eläkepäivien viettopaikkaa etsiessäni.


      • Jonkin verran
        sanon että kirjoitti:

        ehdottomasti,Skiathos.Siellä rannoista Lalaria,Bananas beach jossa voit olla ilman rihman kiertämää.Muutenkin koko saari oli tosi viehättävä,joka päivälle löytyy jotain kivaa,ei tarvo samoja paikkoja katsella.Olen ollut siellä kaksi kertaa kolmen viikon omatoimimatkalla ja menen vielä uudelleenkin.Se on tällä hetkellä vaihtoehto numero yksi eläkepäivien viettopaikkaa etsiessäni.

        paljon eri puolella kreikkaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe