Kauneimmat paikat

Kreikassa?

Olisi tarkoitus käydä Kreikassa loppukesästä. Kertokaahan sieltä jokin kaunis paikka, jossa kannattaisi käydä/oleskella? :)

7

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinhän se on, että kauneus on katsojan silmissä. Kreikasta (niin kuin muistakin maista), löytyy kauniita paikkoja, joista jokainen viehättää meitä jollain tavalla. Itse olen käynyt manner-Kreikassa ainoastaan Pargassa, joka on kyllä viehättävä, pieni rantakylä.
      Saaria on tullut koluttua tähän mennessä 24. Kaikki jollain lailla samanlaisia, mutta silti erilaisia. Toiset kuivempia, toiset vähän vehreempiä. Tähän vaikuttaa myös vuodenaika, jolloin matkustaa, minun saarihyppelyni ovat ajoittuneet aina syksyyn, jolloin on sitten kuivempaa.
      Kauneutta on niin monenlaista ja jokaisella meistä on siitä oma mielipiteemme. Onko siisteys ja uudenkarheus kauniimpaa kuin vähän räjähtänyt, rustiikkinen vanha rakennustyyli?
      Itselleni on reissuista jäänyt päällimmäisenä mieleen tunnelma; samettiset tähtikirkkaat taivaat, lempeänlämpimät illat helteisen päivän päätteeksi, omalla terassilla tai rantatavernassa istuskeleminen, tuoksut ja maut (Ithaka, Lipsi, Leros, Amorgos). Leppoisat hetket, kun iltapäivän siestan aikaan istumme viiniköynnöksen alla päivittämässä reissupäiväkirjoja (Lefkas; Migros Gialos).
      Listaa voisi jatkaa loputtomiin, ja jokaiselta reissulta jää mieleen uusia paikkoja, tunnelmia ja mukavia muistoja.

• HJN

Otappa Kreetalla Hanianseutu asemakohteeksesi ja sitten sieltä koukkaset eri kauniisiin paikkoihin. Niitä riittää Hanian seudulla kunhan siirryt pois ihan siitä rannikon rysistä. Jos et itse löydä kauniita kohteita, niin kysy esim. kreikka,netin TIETITAITOSILTA kantakäyttäjiltä. Aina saat silloin asijantuntevaa neuvoaa ja avua.

Itse suosittelen Analipsiä eräänä Kreetan tai mkseipä Kreikankin kaunokohteena. Mutta niinkuin sanoin "kauneus on katsojan silmissä". Hyvää Matkaa SINULLE!!! Vältä kateellisia!!!!

• eppu

Ehkä kaunein paikka on ollut korfu. Todella vehreä ja kaunis. Kaupunki tosi kiva kapeine kujineen.

Myös kalumnos on kaunis,tosin eri tavalla. Kävin siellä kossilta käsin. En kuitenkaan viipyisi saarella kovin kauan,on aika pieni paikka.

Tosin jokaisessa käymässäni paikassa on omat kauniit puolensa.

• vaikka tänne
      • Mikki

Sen melkein arvaa, että aina joku mainostaa Santorinia, kun kysytään tällaista. Santorini on erikoinen saari, jollaisia ei ole muita Kreikassa. Missään tapauksessa ei tyypillinen kreikkalainen saari. Kaupungit ovat täynnä turisteja ja sitä paljon puhuttua "aitoa kreikkalaista tunnelmaa" siellä ei ole.(Minun mielipiteeni)
        Samoin on saaria tullut kierrettyä jo 20 vuotta ja olen samaa mieltä, että loppujen lopuksi ne eivät niin hirveästi toisistaan poikkea, mutta kaikilta muilta ainakin jostain päin sitä tunnelmaakin löytyy.
        Silloin kun itse aloitti Kreikan matkailun, ei ollut nettiä, mistä kysellä muiden mielipiteitä. Sitä vain meni jonnekin ja seuraavalla kerralla taas toiseen paikkaan jne. Sitä samaa suosittelen aina muillekin. Minulle on ollut joka paikassa on oma viehätyksensä.

• sanon että
        Mikki kirjoitti:

Sen melkein arvaa, että aina joku mainostaa Santorinia, kun kysytään tällaista. Santorini on erikoinen saari, jollaisia ei ole muita Kreikassa. Missään tapauksessa ei tyypillinen kreikkalainen saari. Kaupungit ovat täynnä turisteja ja sitä paljon puhuttua "aitoa kreikkalaista tunnelmaa" siellä ei ole.(Minun mielipiteeni)
        Samoin on saaria tullut kierrettyä jo 20 vuotta ja olen samaa mieltä, että loppujen lopuksi ne eivät niin hirveästi toisistaan poikkea, mutta kaikilta muilta ainakin jostain päin sitä tunnelmaakin löytyy.
        Silloin kun itse aloitti Kreikan matkailun, ei ollut nettiä, mistä kysellä muiden mielipiteitä. Sitä vain meni jonnekin ja seuraavalla kerralla taas toiseen paikkaan jne. Sitä samaa suosittelen aina muillekin. Minulle on ollut joka paikassa on oma viehätyksensä.

ehdottomasti,Skiathos.Siellä rannoista Lalaria,Bananas beach jossa voit olla ilman rihman kiertämää.Muutenkin koko saari oli tosi viehättävä,joka päivälle löytyy jotain kivaa,ei tarvo samoja paikkoja katsella.Olen ollut siellä kaksi kertaa kolmen viikon omatoimimatkalla ja menen vielä uudelleenkin.Se on tällä hetkellä vaihtoehto numero yksi eläkepäivien viettopaikkaa etsiessäni.

• Jonkin verran
        sanon että kirjoitti:

ehdottomasti,Skiathos.Siellä rannoista Lalaria,Bananas beach jossa voit olla ilman rihman kiertämää.Muutenkin koko saari oli tosi viehättävä,joka päivälle löytyy jotain kivaa,ei tarvo samoja paikkoja katsella.Olen ollut siellä kaksi kertaa kolmen viikon omatoimimatkalla ja menen vielä uudelleenkin.Se on tällä hetkellä vaihtoehto numero yksi eläkepäivien viettopaikkaa etsiessäni.

paljon eri puolella kreikkaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4130
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3211
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2323
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2188
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      90
      1983
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1830
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1537
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1511
    Aihe