Sulavat tikit

millon?

Synnytin 5.3 eli viikko sitten. Repesin vähän emättimen yläosasta ja siihen tuli 3 tikkiä. Muuten ois alapää ihan kondiksessa, mustelmat alkaa jo parantua, mutta nää tikit kirraa. Erittäin ikävältä tuntuu kiristäminen, joten olisin kysynyt miten kauan kestää tikkien sulaminen pois?

Ja jos sen jälkeen vielä kiristää, niin onko ne jotekin väärin sitten ommeltu?

9

17452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

tikit tosiaan kiristää jossain vaiheessa inhottavasti,mutta se on vain merkki paranemisesta. en muista kunkia kauan minulla kiristi mutta loppujen lopuks aika vähän aikaa meni parantumiseen.kyllä se luultavasti on helpottanut jälkitarkastukseen mennessä. paljon onnea pikkuisesta!

• äiti-74

Mulle jo kätilö sanoi synnärillä,että tikit sulaa viikosta - kahteen,itsellä ainakin piti paikkansa,enää lievää kiristystä tuntuu,kun olen käynyt saunassa,tosin olen tulkinnut tämän kiristyksen johtuvan ihon kuivumisesta.
        Itse synnytin 21.2.ja pieni eppari jouduttiin tekemään,kun entisen epparihaavan kohtaan oli muodostunut arpikudosta,joka kinnasi vastaan synnytyksessä.
        Olen kyllä kuullut myös,että jotkut ovat käyneet poistattamassa kiristäviä tikkejä terppakeskuksessa,ja sen perästä on paraneminen nopeutunut!

• Käde......

Riippuu ihan mitä ommelta sairaala on valinnut käytettäväksi. Tosiaan paras mahdollinen ommel tukee 1-2 viikkoa. Sitten on sairaaloita, joissa ommellaan langalla, joka kiristä kuusi viikkoa ja se on ihan liian pitkä aika!!!

• lämpimällä

vedellä paljon.ainakin niin neuvottiin minua ompelun jälkeen.tikit sulivat alle puolessatoista viikossa

• kirvelee (alk per)

Mun repeämä on tuossa emättimen yläosassa, häpyhuulten alla. Ja se suihkutelu kirvelee ihan tautisesti ja häpyhuulten raottaminen sattuu.

Tää kipuilu on kyllä ihan ihmeellistä. Sunnuntai päivänä oli oikein hyvä olo, eilen illalla itkua väänsin iltapesuilla. Tänään kohtalainen päivä.....

Tän päivän yritän nyt olla ilman särkylääkettä ja tunnustella miten paljon noi tikit mua oikein kiristää. Ja jos vielä ensi viikolla tuntuu ikävälle, niin sitten täytyy varmaan mennä terkkarille näyttämään.

• .......

ja siellä neuvottiin näin reilu vuosi sitten.mutta 4,5 v sitten tikkien sulaminen kesti kauemmin

• äiti

minä synnytin viime lokakuussa keski-suomen keskussairaalassa Jyväskylässä ja minu tikit ei kyllä sulaneet ihan viikossa. eli oisikohan siellä sitten käytetty jotain hitaasti sulavaa lankaa?!

• töröttää

tikkejä vieläkin tai mitä lie rautalangan pätkiä. Huomenna jälkitarkastus, synnytyksestä 7 viikkoa. Tikkejä oli paljon, kolmannen asteen repeämät. Nyt pelottaa että saan kärsiä siitä etten ole mennyt aikaisemmin näyttämään noita "rautalankoja". En vaan ole halunnut kun jotenkin tuntuu että alapää sai jo niin siipeensä synnytyksessä.Olen vaan hiljaa toivonu kaiken palaavan ennalleen kestäen samalla aikamoisia kipuja. No huomenna kuulen... Niin, olis kuulemma pitäny sulaa paris viikos. Varoitettii myös liian lämpimällä vedellä suihkuttamasta etteivät sula liian nopeasti.

• dorka

Mulle on pari kertaa tehty leikkaus ja laitettu sulavia tikkejä. Ensimäisellä kerralla en edes pahemmin huomannyt tikkejä, koska siinä oli tulehdus. Ja jouduin pitämään rasvalappuja ja sideharsoa melko pitkään.

Nyt toisella kerralla, ei mitään ongelmia ja otin jo kaikki siteet pois käytöstä parin päivän jälkeen. Mutta viikon päästä aloin ihmettelemään, että mites nää tikit tälleen kummasti törröttää, et eiks nää ollutkaan niitä sulavia tikkejä. Päätin seuraavaks yöks laittaa rasvalaput tikkijen päälle, ja kas kummaa seuraavana aamuna kun katsoin tikkejä olivat kaikki pahimmat hapsut melkein sulanneita.=)Tikit eivät sula kun iho on liian kuiva tai ne on liiaksi tekemisissä ilman kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      109
      2710
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      15
      1710
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1591
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      9
      1552
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1256
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1135
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe