nyt tarvitaan neuvoja

ihmettelevä

Poikani sairastui astmaan tai siis tuli diagnoosi vuonna 2004 syyskuu. Ei mitään allergioita millekkään, meillä oli kaksi kissaa saimme lääkärin luvalla pitää ne. Kortisonihoidon alettua pulmicort niminen ei enään niitä jatkuvia kamalia öitä siis yskiä ja jatkuvia flunssia ikä muuten silloin 5v. Yksi kissa kuoli marraskuussa ja toinen viime heinäkuussa. Olimme varanneet koiran koska paraneminenkin oli niin hyvin lähtenyt käyntiin spirometriassa ei astman merkkejä silti lääkitys jatkyy Symbicort aamuin illoin allergia testeissä ei mitään, kun otettiin kolme viikkoa sitten. Olimme kylässä miesystäväni luona niinku aina niin yllättäen se alkoi kutisemaan ja silmiä kirvelee. No onhan se koti meilläkin, koira allergia on nyt testattu sillä tavalla että istuttiin kylässä pari tuntii ja samat oireet. Tilanne on nyt se että karvajalkaa ei tule meille. Mutta ihmettelen tätä äkillistä astman paranemista ja äkillistä allergian ilmeentymistä ja sitä miksi se ei näy testeissä. Nyt poikani kysyy voiko tästä allergiasta parantua niinku astmastakin olen sanonut ihan rehellisesti että en tiedä, ja ollan tyytyväisiä että voidaan ulkoiluttaa edes koiria, ulkona ei tule reaktiota, ollaan testattu.

3

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *.*.*

      Lue Astma-keskustelusta 'Lapsen PEF-arvosta', siellä linkkejä infosivuille.

      Perusperiaate on mahdollisimman puhdas sisäilma.
      Kun tulehdus saadaan hoidettua, reaktiivisuus vähenee.
      Itse luulin olevani allerginen koirille ja myös huonepölylle, vaikka allergiatesteissä ei mitään allergiaa näkynyt. Olen elänyt hajusteetta (siivousaineet mietoja, kidesoodalla, hajusteettomalla astianpesuaineella ja vedellä pärjään)jo 15 vuotta, en reagoi pölylle ja kora ei aiheuta oireita. Koiran ruoka aiheutti, mutta kun siirryttiin ruokaan, missä ei lisä-, väri-, eikä säilöntäaineita, hengitystieongelmat katosivat.
      Koira on aikuisen lapseni koira, mutta hoidan koiraa säännöllisesti ja mökillä asumme samassa mökissä.

      Suosittelisin, että saneeraatte ympäristöä ja hoidatte pojan astmaa kuntoon. Itse en ottaisi koiraa, siitä luopuminen on todella rankkaa, jos poika sittenkin reagoisi astman pahenemisella.
      Asiaa voi harkita uudelleen myöhemmin.
      En myöskään hankkisi kissaa, tai muutakaan kotieläintä.

      • asiaa..

        Hei,

        Allergiaan vaikuttaa tosiaan paljon ruokavalio. Ainakin sokeri ja valkojauhotuotteet, einekset ja säilöntäaineet pitäisi jättää pois. Pelkät maitohappobakteerit ei yleensä riitä. Kun alkaa tutkia niin sokeria on melkein kaikessa ja teollinen sokeri jo yksin saa suoliston huonoon kuntoon.

        Itse olen ollut erittäin vaikeasti allerginen ja mm. ruokavaliohoidolla jo paljon paremmassa kunnossa. Silti en uskaltaisi ottaa eläintä. Teidän sijassa ulkoiluttaisin tuttavakoiria ulkona vaikka ei olekaan sama kuin oma koira.


    • Kotiläkäri-lehti

      Suomessakin on alettu tutkia Turun Yliopistossa, joka on ollut Saksassa jo kymmenen vuotta sitten tiedossa, mitä probiootit vaikuttavat erilaisiin allergioihin. Probiootit hoitavat suolistoa ja sieltä kaikki lähtee. Itse olen käyttänyt puolitoista vuotta All-in-1000-jogurttia, jossa on hyötybakteereja 500-1000 X enemmän kuin kaupan jogurteissa. Kun suolisto voi hyvin, myös me. Kotilääkäri-lehti 11-12 2005. Todella hyvä kirjoitus. Siinä sanottiin, ettei kannata nauttia probiootteja tyhjään vatsaan ja kannattaa nauttia maidon ohessa, joten jogurtti on just in.
      ALL-IN-jogurtti on juuri sitä mitä tarvitsemme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      264
      2926
    2. 199
      2845
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      68
      2415
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      209
      1902
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1182
    Aihe