Tutustuin ja rakastuin hurmaavaan vaakamieheen ihan aikuisella iällä ja elämäni ei ole sen jälkeen ollut ennallaan...Sydän särkyi,ja nyt mietin kuinka jatkaa tästä eteenpäin...Eniten risoo se,ettei hän piitannut vähääkään mun tunteista ja olin ehkä vain pelkkää leikkiä koko sen ajan,jonka seurustelimme...ja sinisilmäsenä uskoin kaikki hänen juttunsa aina...Ihanaa se oli,niin kauankuin sitä kesti,mutta tosi kipeetä on siitä miehestä silti tunnetasolla luopua.
hurmaava vaaka mies
42
9294
Vastaukset
- Vaakanainen
Vaakamise osaa olla mukava, hurmaava, huomaavainen yms., kun haluaa ja kun siitä on hänelle hyötyä.
Nyt vain sivusta joudun seuraamaan, kun "sitoo" suraavan uhrinsa ja lopputuloksen vain voin aavistella =( Kun yli 10 vuotta on johonkin tutustunut, voisinpa melkein sanoa, että lopputuloksen voin TIETÄÄ.
Toivon vain, etteivät kaikki Vaakamiehet ole samanlaisia, mutta itse en heihin enää sekaannu.
Eikä muuten sinun tuntemasi Vaakamies piitannut tähdistä tuon taivaallista, jos sinut hylkäs. Vaaka ja Kaksosethan on paras yhdistelmä tähtien mukaan!- kaksonen
Varmaan tää vaakamies poti sitoutumiskammoa,kun sillon hellimpänäkin hetkenä tuumasi että "tähänhän vois tottua..mutta kun ei saa"..(ja oli ihan vapaa sitoutumaan..)En tiiä liekkö hällä sitte helppoa sukkuloida naiselta toiselle ja aina uuteen romanssiin...
Ja kyllä tähdet tietää..me olis sovittu yhteen tosi loistavasti..arvostin ja tykkäsin ihan hirveesti,mutta vaakahan juoksi karkuun...;) - vaakanainen
kaksonen kirjoitti:
Varmaan tää vaakamies poti sitoutumiskammoa,kun sillon hellimpänäkin hetkenä tuumasi että "tähänhän vois tottua..mutta kun ei saa"..(ja oli ihan vapaa sitoutumaan..)En tiiä liekkö hällä sitte helppoa sukkuloida naiselta toiselle ja aina uuteen romanssiin...
Ja kyllä tähdet tietää..me olis sovittu yhteen tosi loistavasti..arvostin ja tykkäsin ihan hirveesti,mutta vaakahan juoksi karkuun...;)vaaka juoksee aina karkuun. Vaa'alle on elämänpituinen yritys sitoutua - edes itseensä.
Jos olet oikea, vaaka antaa sinun yrittää ja palaa hetken päästä takaisin, mutta vaa'at ovat äärimmäisen älykkäitä ja tunneherkkiä haistamaan tilanteet, mikä heille sopii ja mikä ei, mitä kannattaa jatkaa ja mitä ei.... - kaksonen
vaakanainen kirjoitti:
vaaka juoksee aina karkuun. Vaa'alle on elämänpituinen yritys sitoutua - edes itseensä.
Jos olet oikea, vaaka antaa sinun yrittää ja palaa hetken päästä takaisin, mutta vaa'at ovat äärimmäisen älykkäitä ja tunneherkkiä haistamaan tilanteet, mikä heille sopii ja mikä ei, mitä kannattaa jatkaa ja mitä ei....Vaaka tosiaan antaa mun yritellä..ja välillä kokeilee vielä kuin kepillä jäätä että oonko vielä hänessä kiinni...ja todettuaan että kiinni on menettää mielenkiintonsa taas...Kait pitäis jotain kissa-hiiri leikkiä pelata,mutta liian suoraluonteinen olen...
Toisaalta oon miettiny,että onko asia niinki yksinkertainen,että miehet (ja myös naiset) on sitoutumiskykyisiä tai sitten ei...Ja jos se toinen on sitoutumiskyvytön,niin aivan sama mitä suhteessa tekee sellaisen ihmisen kanssa,koska hän kuitenkin lähtee karkuun,vaikka suhde olis hyväkin... - elämässä
kaksonen kirjoitti:
Vaaka tosiaan antaa mun yritellä..ja välillä kokeilee vielä kuin kepillä jäätä että oonko vielä hänessä kiinni...ja todettuaan että kiinni on menettää mielenkiintonsa taas...Kait pitäis jotain kissa-hiiri leikkiä pelata,mutta liian suoraluonteinen olen...
Toisaalta oon miettiny,että onko asia niinki yksinkertainen,että miehet (ja myös naiset) on sitoutumiskykyisiä tai sitten ei...Ja jos se toinen on sitoutumiskyvytön,niin aivan sama mitä suhteessa tekee sellaisen ihmisen kanssa,koska hän kuitenkin lähtee karkuun,vaikka suhde olis hyväkin...eteenpäin ja pidä vaaka varalla.
Niin vaakamiehetkin tekevät. - kaksonen
elämässä kirjoitti:
eteenpäin ja pidä vaaka varalla.
Niin vaakamiehetkin tekevät.mutta aina ne muut tuntuu niin merkityksettömiltä sen vaakan rinnalla...Tahtomattani aina vertaan..vaikka ihan mukaviin miehiin oon tutustunutkin..."Sydämellä on syynsä joita järki ei tunne...;)"
- kokenut
kaksonen kirjoitti:
mutta aina ne muut tuntuu niin merkityksettömiltä sen vaakan rinnalla...Tahtomattani aina vertaan..vaikka ihan mukaviin miehiin oon tutustunutkin..."Sydämellä on syynsä joita järki ei tunne...;)"
vaaka ja jatka elämää eteenpäin. Kyllä sen tietää milloin mies on kiinnostunut oikeesti...
- kaksonen
kokenut kirjoitti:
vaaka ja jatka elämää eteenpäin. Kyllä sen tietää milloin mies on kiinnostunut oikeesti...
miten voi päästä yli toivottomasta rakkaudesta..Varsinkin kun tää vaaka ei anna unohtaa itseään,vaan ottaa aina uudelleen yhteyttä juuri silloin,kun luulen päässeeni hänestä yli ja jaloilleni taas...
- tapaamatta?
kaksonen kirjoitti:
miten voi päästä yli toivottomasta rakkaudesta..Varsinkin kun tää vaaka ei anna unohtaa itseään,vaan ottaa aina uudelleen yhteyttä juuri silloin,kun luulen päässeeni hänestä yli ja jaloilleni taas...
yhteyttä? Siis keskuttelette...
- kaksonen
tapaamatta? kirjoitti:
yhteyttä? Siis keskuttelette...
on ottaa yhteyttä tapaamatta...kännykkä on loistava väline...Viesti vaan ilmoille ja mulla sydän tekee voltteja...
- Vaaka n
kaksonen kirjoitti:
on ottaa yhteyttä tapaamatta...kännykkä on loistava väline...Viesti vaan ilmoille ja mulla sydän tekee voltteja...
No, voit ainakin lohduttautua sillä, että et ole ainut. Sitä se rakastuminen teettää. Hyvät jatkot sulle
- kaksonen
Vaaka n kirjoitti:
No, voit ainakin lohduttautua sillä, että et ole ainut. Sitä se rakastuminen teettää. Hyvät jatkot sulle
Muttei se hirveenä lohduta siltikään...oon kait jotenki yltiö optimisti,kun muistan jatkuvasti vain niitä hyviä hetkiä,vaikka tunnenki kipua ja kaipausta,surua ym..ja silti elää se toivo siitä että joskus vielä...
- Härkä-pää
poikkeuksia on olemassa.
Mun sidosryhmässä (suku, ystävät ja kaverit) kuitenkin kaikki vaakamiehet ikää katsomatta ovat lopulta osoittautuneet "moniavioisiksi" tai pitempiä tai lyhyempiä pätkäliittoja harrastaviksi. (Vaakanaisia en tunne)
Harmittaa noitten vaakamiesten eukkojen puolesta. - tytteli
Härkä-pää kirjoitti:
poikkeuksia on olemassa.
Mun sidosryhmässä (suku, ystävät ja kaverit) kuitenkin kaikki vaakamiehet ikää katsomatta ovat lopulta osoittautuneet "moniavioisiksi" tai pitempiä tai lyhyempiä pätkäliittoja harrastaviksi. (Vaakanaisia en tunne)
Harmittaa noitten vaakamiesten eukkojen puolesta.kun ei voi tyytyä yhteen,vaikka kumppani olisikin sopiva ja elämä ihan ok hänen kanssaan.Miksi pitää etsiä jotakin muuta..ikäänkuin jotakin sateenkaaren päässä olevaa aarretta,jota ei oikeesti ole edes olemassa!!!Tuntuis ittestä ainaki rasittavalta kerta toisensa jälkeen hurmaantua ja lyödä sitte päätä seinään ja aloittaa taas alusta..kun sen lopputuloksen jo tietää..
- vakaa vaaka
kaksonen kirjoitti:
Vaaka tosiaan antaa mun yritellä..ja välillä kokeilee vielä kuin kepillä jäätä että oonko vielä hänessä kiinni...ja todettuaan että kiinni on menettää mielenkiintonsa taas...Kait pitäis jotain kissa-hiiri leikkiä pelata,mutta liian suoraluonteinen olen...
Toisaalta oon miettiny,että onko asia niinki yksinkertainen,että miehet (ja myös naiset) on sitoutumiskykyisiä tai sitten ei...Ja jos se toinen on sitoutumiskyvytön,niin aivan sama mitä suhteessa tekee sellaisen ihmisen kanssa,koska hän kuitenkin lähtee karkuun,vaikka suhde olis hyväkin...ole ainoa joka kissa hiiri leikistä tykkää. Mä seurustelin kaurismiehen kanssa ja hän harrasti myös sitä kissa hiiri juttua.
Tuli, ei tullu, sit viestiä yhtäkkiä taas parin viikon jälkeen en tiennyt yhtään missä taas mennään joten tein sen päätöksen lopulta että mun kanssa et enää leiki se on slut.
Mä haluan tavallisen parisuhteen en mitään leikkiä. - leikkiin väsynyt
vakaa vaaka kirjoitti:
ole ainoa joka kissa hiiri leikistä tykkää. Mä seurustelin kaurismiehen kanssa ja hän harrasti myös sitä kissa hiiri juttua.
Tuli, ei tullu, sit viestiä yhtäkkiä taas parin viikon jälkeen en tiennyt yhtään missä taas mennään joten tein sen päätöksen lopulta että mun kanssa et enää leiki se on slut.
Mä haluan tavallisen parisuhteen en mitään leikkiä.mietin itekkin,ettei se leikki lopu,jollen itse sitä lopeta.Toinen kait nauttii siitä kun saa olla haluttu ja kaivattu... Jotenki niin älytöntä koko peli,ei siinä ole tunteita vaan se on lähinnä härnäämistä ja kiusaamista...Siis aika sairasta touhua.
- vaaka n
kaksonen kirjoitti:
Muttei se hirveenä lohduta siltikään...oon kait jotenki yltiö optimisti,kun muistan jatkuvasti vain niitä hyviä hetkiä,vaikka tunnenki kipua ja kaipausta,surua ym..ja silti elää se toivo siitä että joskus vielä...
toivohan on aina hyvä juttu.. it ain't over 'till it's over :)
aikansa voi "jahkailla" ja flirttailla, mut kai sekin aika tulee milloin ei itse, jos on siis tosissaan.. nii jaksa enää sellaista juttua missä toinen tuntuu olevan vaan 50 % mukana..
sit kai tulee se suoruusvaihe.. et kysellään, et missä mennään..
jos haluat sen vaa'an niin koita ottaa se (hurmata se ja saada se kiintymään suhun).. kyl vaa'altakin voi uskollisuutta vaatia! ( - kaksonen
vaaka n kirjoitti:
toivohan on aina hyvä juttu.. it ain't over 'till it's over :)
aikansa voi "jahkailla" ja flirttailla, mut kai sekin aika tulee milloin ei itse, jos on siis tosissaan.. nii jaksa enää sellaista juttua missä toinen tuntuu olevan vaan 50 % mukana..
sit kai tulee se suoruusvaihe.. et kysellään, et missä mennään..
jos haluat sen vaa'an niin koita ottaa se (hurmata se ja saada se kiintymään suhun).. kyl vaa'altakin voi uskollisuutta vaatia! (Kiitos tsempistä...kyllä se hurmaaminen ja kiintyminen tapahtu molemmin puolin jo vuosi sitten...Sen jälkeen on tullu kylmää vettä niskaan useaan otteeseen ja jollei tämä olis ollu se mun elämän Suuri Rakkaus,niin toki oisin jo aikaa sitte viheltäny pelin poikki..En tiiä onko kyse horoskooppimerkistä vai jonki sortin luonnehäiriöstä,kun se tosi rakastunut ja hurmaava mies muuttu yhtäkkiä välinpitämättömäksi,piikitteleväksi ja ivalliseksi...Kuitenki aina silloin tällöin on edelleenki se huomioiva ja hurmaava..niin etten voi unohtaa millaista hänen kanssaan oli parhaimmillaan. Tällähetkellä koen olevani joku varavaihtoehto jonka kannattais ootella että hän saa päätettyä haluaako jatkaa vaiko eikö...ja mietinki nyt kannattako ees ootella,jospa se hänen oikea luonnne onkin aika ilkeä ja ivallinenkin eli aivan jotakin muuta kuin alussa ..Siksi eksyin tänne vaakasivulle ihmettelemään onko hänen käytöksensä tyypillistä vaaka merkkisille...Ehkäpä mun on aika puhua suu puhtaaksi ja katsoa katoaako vai muuttuuko..tuntuu tällähetkellä etten hirvesti menetä vaikka hän katoaisikin,kun ei tällaisesta suhteesta ei saa kuin päänsärkyä..
- mieti tarkkaan
kaksonen kirjoitti:
Kiitos tsempistä...kyllä se hurmaaminen ja kiintyminen tapahtu molemmin puolin jo vuosi sitten...Sen jälkeen on tullu kylmää vettä niskaan useaan otteeseen ja jollei tämä olis ollu se mun elämän Suuri Rakkaus,niin toki oisin jo aikaa sitte viheltäny pelin poikki..En tiiä onko kyse horoskooppimerkistä vai jonki sortin luonnehäiriöstä,kun se tosi rakastunut ja hurmaava mies muuttu yhtäkkiä välinpitämättömäksi,piikitteleväksi ja ivalliseksi...Kuitenki aina silloin tällöin on edelleenki se huomioiva ja hurmaava..niin etten voi unohtaa millaista hänen kanssaan oli parhaimmillaan. Tällähetkellä koen olevani joku varavaihtoehto jonka kannattais ootella että hän saa päätettyä haluaako jatkaa vaiko eikö...ja mietinki nyt kannattako ees ootella,jospa se hänen oikea luonnne onkin aika ilkeä ja ivallinenkin eli aivan jotakin muuta kuin alussa ..Siksi eksyin tänne vaakasivulle ihmettelemään onko hänen käytöksensä tyypillistä vaaka merkkisille...Ehkäpä mun on aika puhua suu puhtaaksi ja katsoa katoaako vai muuttuuko..tuntuu tällähetkellä etten hirvesti menetä vaikka hän katoaisikin,kun ei tällaisesta suhteesta ei saa kuin päänsärkyä..
Mieti, mitä todella haluat. Jos haluat huomiota, saat sitä kyllä paremmistakin lähteistä. Vaakamies nauttii siitä, että olet hänessä kiinni, ja liian pitkälle vietynä peli tietysti kuihduttaa toisen.. Aiheuttaa juuri sen, mitä kumpikaan ei oikeastaan halunnut. sinä olet epätoivoisesti kiinni, ja vaaka on ahdistunut. Päästä irti, näin teet palveluksen myös itsellesi. Sattuuhan se ensin, mutta palaa suhteeseen vasta kun aikaa on kulunut kuukausia ja olet varma pelitavoista ja säännöistä joilla suostut pelaamaan. Vaakasi ei mihinkään häviä, Vaakahan palaa aina kokeilemaan vanhaakin suhdetta, riippumatta ajasta.
- kasonen
mieti tarkkaan kirjoitti:
Mieti, mitä todella haluat. Jos haluat huomiota, saat sitä kyllä paremmistakin lähteistä. Vaakamies nauttii siitä, että olet hänessä kiinni, ja liian pitkälle vietynä peli tietysti kuihduttaa toisen.. Aiheuttaa juuri sen, mitä kumpikaan ei oikeastaan halunnut. sinä olet epätoivoisesti kiinni, ja vaaka on ahdistunut. Päästä irti, näin teet palveluksen myös itsellesi. Sattuuhan se ensin, mutta palaa suhteeseen vasta kun aikaa on kulunut kuukausia ja olet varma pelitavoista ja säännöistä joilla suostut pelaamaan. Vaakasi ei mihinkään häviä, Vaakahan palaa aina kokeilemaan vanhaakin suhdetta, riippumatta ajasta.
samaa olen ajatellut itsekkin...Ei kannata tämmöstä peliä pitempään jatkaa,kun ei tästä ole mitään iloa kenellekkään...No ehkä vaan miehistä itsetuntoa hivelee olla tavoiteltu..mutta tää on kyllä tosi kaukana siitä mistä vuosi sitte aloitettiin...ja monet itkut oon itkeny ...Ja toinen se vaan viheltelee menemään...on se niin epäreilua!
- Vaakamieheltä
kaksonen kirjoitti:
Kiitos tsempistä...kyllä se hurmaaminen ja kiintyminen tapahtu molemmin puolin jo vuosi sitten...Sen jälkeen on tullu kylmää vettä niskaan useaan otteeseen ja jollei tämä olis ollu se mun elämän Suuri Rakkaus,niin toki oisin jo aikaa sitte viheltäny pelin poikki..En tiiä onko kyse horoskooppimerkistä vai jonki sortin luonnehäiriöstä,kun se tosi rakastunut ja hurmaava mies muuttu yhtäkkiä välinpitämättömäksi,piikitteleväksi ja ivalliseksi...Kuitenki aina silloin tällöin on edelleenki se huomioiva ja hurmaava..niin etten voi unohtaa millaista hänen kanssaan oli parhaimmillaan. Tällähetkellä koen olevani joku varavaihtoehto jonka kannattais ootella että hän saa päätettyä haluaako jatkaa vaiko eikö...ja mietinki nyt kannattako ees ootella,jospa se hänen oikea luonnne onkin aika ilkeä ja ivallinenkin eli aivan jotakin muuta kuin alussa ..Siksi eksyin tänne vaakasivulle ihmettelemään onko hänen käytöksensä tyypillistä vaaka merkkisille...Ehkäpä mun on aika puhua suu puhtaaksi ja katsoa katoaako vai muuttuuko..tuntuu tällähetkellä etten hirvesti menetä vaikka hän katoaisikin,kun ei tällaisesta suhteesta ei saa kuin päänsärkyä..
..vilkaisemassa seuraavan sivun keskustelu 'ss..iso ruristus' ja sieltä 22.1. kirjoittamani vastaus kaksosetnaiselle 'Vastahymy'. Tuo nainen ahdisteli niin kauan, että tuli sorkittua omaa sisintä vähän tarkemmin.. ehkä siitä on sinullekin apua???
- vaa´anEX
tytteli kirjoitti:
kun ei voi tyytyä yhteen,vaikka kumppani olisikin sopiva ja elämä ihan ok hänen kanssaan.Miksi pitää etsiä jotakin muuta..ikäänkuin jotakin sateenkaaren päässä olevaa aarretta,jota ei oikeesti ole edes olemassa!!!Tuntuis ittestä ainaki rasittavalta kerta toisensa jälkeen hurmaantua ja lyödä sitte päätä seinään ja aloittaa taas alusta..kun sen lopputuloksen jo tietää..
näin on. mun ex ainakin kokoajan flirttaili muiden naisten kaa. minä olin vain kaunis olemus hänen rinnallaan ,kun hän sitä tarvitsi. Kuukausia hän oli työmatkoillaan ,puhelin kainalossa heräsin usein odottaen ,että hän soittaisi vuorostaan,ei ei pettyä sain ja monesti.Hän osasi sen taidon kuinka toinen nujerretaan ja väsytetään turhilla lupauksilla.KOtona hän oli ,kuin mitään ei olisi tapaHtunutkaan, hyvin hellä ja rakastava,kauniit sanat yms. oli ihmeellistä. Nyt eromme jälkeen olen vasta huomannut ,kui rakkaus voi olla sokeaa
- vaa´anEX
Vaakamieheltä kirjoitti:
..vilkaisemassa seuraavan sivun keskustelu 'ss..iso ruristus' ja sieltä 22.1. kirjoittamani vastaus kaksosetnaiselle 'Vastahymy'. Tuo nainen ahdisteli niin kauan, että tuli sorkittua omaa sisintä vähän tarkemmin.. ehkä siitä on sinullekin apua???
KÄVIN TOISTAMISEEN LUKEMASSA tekstisi ja olin taas niin hämilläni ,kuinka voikaan osuvasti vaa´asta joku kirjoittaa. niin monta sanaa totta ja vain vaaka sen osaa. Vuosien varrella opin tuntemaan miehenI ,mut en ymmärtämään..kiitos kirjoituksestasi terv. vaa`anEX
- kaksonen
Vaakamieheltä kirjoitti:
mun oiski pitäny riidellä ja purkaa sitä pahaa oloani silloin kun oli sen aika...Mutta kaiken kätkin sisälleni ja vaakamies ihmetteli miten musta tuli yhtäkkiä niin arka..Jotenki vaistosin sen,etten enää ollut hälle tärkeä ja aattelin olevani joku hätävara ja entistä vähemmän vaakaa kiinnostin...
Kiitos vaakamies kauniista teksteistäsi,niitä on ilo lukea...Se taitaa olla teillä syntmälahjana,että osaatte hurmata ja valloittaa ihan sanoillanne...:) - Vaakamieheltä
kaksonen kirjoitti:
mun oiski pitäny riidellä ja purkaa sitä pahaa oloani silloin kun oli sen aika...Mutta kaiken kätkin sisälleni ja vaakamies ihmetteli miten musta tuli yhtäkkiä niin arka..Jotenki vaistosin sen,etten enää ollut hälle tärkeä ja aattelin olevani joku hätävara ja entistä vähemmän vaakaa kiinnostin...
Kiitos vaakamies kauniista teksteistäsi,niitä on ilo lukea...Se taitaa olla teillä syntmälahjana,että osaatte hurmata ja valloittaa ihan sanoillanne...:)..onhan tuota tullut yritettyä hurmaamista sanoilla.. vaan en tiiä, eipä tuo tunnu oikein... olen käyttänyt sanavarastoni loppuun.. Jos jatkaisin, niin sanat olisivat entisen kertausta ja se taas jankuttamista ; ) Eli en koe olevani mitenkään erikoinen sanoiltani :(
- kaksonen
Vaakamieheltä kirjoitti:
..onhan tuota tullut yritettyä hurmaamista sanoilla.. vaan en tiiä, eipä tuo tunnu oikein... olen käyttänyt sanavarastoni loppuun.. Jos jatkaisin, niin sanat olisivat entisen kertausta ja se taas jankuttamista ; ) Eli en koe olevani mitenkään erikoinen sanoiltani :(
asioiden kertomista kauniisti..Kokemuksesta voin kertoa ,että juuri sanoillaan vaaka mut valloitti ja hurmasi aluksi. Hänellä oli taito löytää juuri ne sanat joita niin janosin ja odotin ja vieläpä hauskasti ..Ei se olisi jankutusta jos niitä kuulisin toistuvasti..kaipaan niitä ihan mielettömästi ja joka kerta kun joku viesti häneltä on jotenki tunteellinen ja muistuttaa entisistä ajoista,kun vielä olin hälle se tärkeä ja ainoa..niin nenäliinat täytyy kaivaa esiin...
- Vahva vaaka
Vaakamieheltä kirjoitti:
Olen seurannut mielenkiinnolla vastauksiasi, joita olet kirjoitellut, joten kävin myös katsomassa rutistusjutun. Sanoit, että haluat vahvan naisen rinnallesi. Koskeekohan se pelkästään vaakamiehiä????? Itse en ole koskaan vaa'an kanssa ollut.
Taisin päättää jo kohdussa ollessani, että omillaan on tultava toimeen, joten vahvuutta riittää. Jotenkin vain tuntuu, että vedän kärpäspaperin lailla puoleeni huomattavasti itseäni heikompia miehiä. Pyrkivät osoittamaan vahvuuttaan jäkättämällä, tai muuten isottelemalla. Hohhoijaa. Ja kuten itse sanoit, jos vaakakupit eivät ole tasoissa, ei hommasta tule mitään. Olisi tosi piristävää pukea välillä housujen sijaan hame päälle. Älä ota tätä valittamisena, sillä nautin tällä hetkellä elämästäni. Katselen samalla, josko vastaan joskus tulisi se, jonka syliin voisin heittäytyä täysillä, kuten asian ilmaisit.
Pidä hyvää huolta itsestäsi. Ja nauti ihanasta keväästä. - Vaakamieheltä
Vahva vaaka kirjoitti:
Olen seurannut mielenkiinnolla vastauksiasi, joita olet kirjoitellut, joten kävin myös katsomassa rutistusjutun. Sanoit, että haluat vahvan naisen rinnallesi. Koskeekohan se pelkästään vaakamiehiä????? Itse en ole koskaan vaa'an kanssa ollut.
Taisin päättää jo kohdussa ollessani, että omillaan on tultava toimeen, joten vahvuutta riittää. Jotenkin vain tuntuu, että vedän kärpäspaperin lailla puoleeni huomattavasti itseäni heikompia miehiä. Pyrkivät osoittamaan vahvuuttaan jäkättämällä, tai muuten isottelemalla. Hohhoijaa. Ja kuten itse sanoit, jos vaakakupit eivät ole tasoissa, ei hommasta tule mitään. Olisi tosi piristävää pukea välillä housujen sijaan hame päälle. Älä ota tätä valittamisena, sillä nautin tällä hetkellä elämästäni. Katselen samalla, josko vastaan joskus tulisi se, jonka syliin voisin heittäytyä täysillä, kuten asian ilmaisit.
Pidä hyvää huolta itsestäsi. Ja nauti ihanasta keväästä.Monet miehet puhuvat kyllä, että haluavat vahvan naiset, mutta ovat sitten kovasti tyytymättömiä, kun nainen onkin oikeasti vahva. Ei sitten suostukaan hallittavaksi ja kiinnitettäväksi lieden ja pöydän väliin. Mustankipeys laittaa yrittämään sitä väkisin ja siihenpä se sitten jää, joko nainen taipuu väkivallan edessä tai häipyy kokonaan. Se on varmaankin tuttuakin tutumpi tilanne monelle oikeasti vahvalle naiselle. Samanlainen kumppanin löytämisen vaikeus tulee eteen jos on jo lähes lapsuudesta asti joutunut kantamaan vastuuta itsensä lisäksi muista läheisistään.. sairauden tai muun syyn takia. Sellainen nuori nainen on kuitenkin niin aikuinen, ettei samanikäisistä pojista tai nuorista miehistäkään löydy vastaavaa henkistä kypsyyttä. Kun ei sitä kaikille miehille jos ei nyt naisillekaan kasva koko elämänsä aikana.
Vahvuus onkin minusta elämänkokemusten mukanaan tuomaa varmuutta itsestään! Tietää mitä elämältään haluaa ja pyrkii toteuttamaan halunsa ja haaveensa.. ymmärtää elämän rajallisuuden ja senkin, ettei hautaan saa käärinliinoja kummempia kapistuksia mukaansa, siksi ymmärtää elämässä olevat suuremmat arvot.. kuten ihmissuhteet ja tunteet.. :)
Eipä ole tullut vaakanaisen kanssa oltua.. joten en tiedä sitä puolta.. mutta olen tuntenut muutaman muuten. Olisihan siinä se hyvä puoli, ettei tarvitsisi koskaan miettiä toisen ajatuksia.. tietäis ne sanomattakin.. mutta elämä taitaisi ola niin tasapaksua, ettei sitä jaksais.. pitää olla hiukka särmää. - Vaakamieheltä
kaksonen kirjoitti:
Kiitos vaakamies kauniista teksteistäsi,niitä on ilo lukea...Se taitaa olla teillä syntmälahjana,että osaatte hurmata ja valloittaa ihan sanoillanne...:)Toisen viestisi alle ei enää mahtunut..
Olen silti sen verran ylpeä, etten jatka kirjoittamista, enkä muutakaan hyvää jos olen saanut niiden vuoksi kynsilleni riittävästi. En ryömi kenenkään jaloissa anelemassa olin rakastunut tai en.. se ei vain istu luonteenpiirteisiini. Olen rehellisesti avannut sydämeni sinne tulla.. no joo ja käyttänyt "syöttinä" kauniita sanoja yms. se ei ole silti saanut näkyvää vastakaikua, joten on aika pysähtyä ja aloittaa hallittu perääntyminen.. jossakin vaiheessa. Hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa silti.. tunteet ovat, mutta eivät kuoleman vakavat, vaan pikemminkin ilon tuojat. - vaiko omatunto
Vaakamieheltä kirjoitti:
Monet miehet puhuvat kyllä, että haluavat vahvan naiset, mutta ovat sitten kovasti tyytymättömiä, kun nainen onkin oikeasti vahva. Ei sitten suostukaan hallittavaksi ja kiinnitettäväksi lieden ja pöydän väliin. Mustankipeys laittaa yrittämään sitä väkisin ja siihenpä se sitten jää, joko nainen taipuu väkivallan edessä tai häipyy kokonaan. Se on varmaankin tuttuakin tutumpi tilanne monelle oikeasti vahvalle naiselle. Samanlainen kumppanin löytämisen vaikeus tulee eteen jos on jo lähes lapsuudesta asti joutunut kantamaan vastuuta itsensä lisäksi muista läheisistään.. sairauden tai muun syyn takia. Sellainen nuori nainen on kuitenkin niin aikuinen, ettei samanikäisistä pojista tai nuorista miehistäkään löydy vastaavaa henkistä kypsyyttä. Kun ei sitä kaikille miehille jos ei nyt naisillekaan kasva koko elämänsä aikana.
Vahvuus onkin minusta elämänkokemusten mukanaan tuomaa varmuutta itsestään! Tietää mitä elämältään haluaa ja pyrkii toteuttamaan halunsa ja haaveensa.. ymmärtää elämän rajallisuuden ja senkin, ettei hautaan saa käärinliinoja kummempia kapistuksia mukaansa, siksi ymmärtää elämässä olevat suuremmat arvot.. kuten ihmissuhteet ja tunteet.. :)
Eipä ole tullut vaakanaisen kanssa oltua.. joten en tiedä sitä puolta.. mutta olen tuntenut muutaman muuten. Olisihan siinä se hyvä puoli, ettei tarvitsisi koskaan miettiä toisen ajatuksia.. tietäis ne sanomattakin.. mutta elämä taitaisi ola niin tasapaksua, ettei sitä jaksais.. pitää olla hiukka särmää.mikä kolkuttaa minussa nyt, kun tunnen olevani vahva,mieheni sanoi aina mua pomoksi en ymm. sitä silloin . nyt tiedän ,että se vahvuus mitä kirjoitit oli minussa miehelleni liikaa ja vaikeudet kasvoivat sitä myöden,nyrkki ja hellanvälissä en suostunut olemaan. en kuitenkaan antanut hevillä periksi ,kestin monet kauhuhetket ja yritin parantaa sen minkä näin vääräksi, ettei sellaista olisi ollenkaan.kiitos taas hienosta kirjoituksestasi
- kaksonen
Vaakamieheltä kirjoitti:
Toisen viestisi alle ei enää mahtunut..
Olen silti sen verran ylpeä, etten jatka kirjoittamista, enkä muutakaan hyvää jos olen saanut niiden vuoksi kynsilleni riittävästi. En ryömi kenenkään jaloissa anelemassa olin rakastunut tai en.. se ei vain istu luonteenpiirteisiini. Olen rehellisesti avannut sydämeni sinne tulla.. no joo ja käyttänyt "syöttinä" kauniita sanoja yms. se ei ole silti saanut näkyvää vastakaikua, joten on aika pysähtyä ja aloittaa hallittu perääntyminen.. jossakin vaiheessa. Hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa silti.. tunteet ovat, mutta eivät kuoleman vakavat, vaan pikemminkin ilon tuojat.hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa ei kuules onnistu jos tunteet on syvät ja aidot eikä niihin yhtäkkiä saa vastakaikua rakastetulta...Siis sehän kirvelee ja käy niin julmetun kipiää että..koko muukin elämä menee selviämiseksi päivästä toiseen!!!Paljon helpompaa tosin ois jos voisin vähän keveemmin ottaa...Mutta..Eihän tää elämä voi olla tunteilla pelaamista ,perääntymistä ja hyökkäilya tarpeen tullen..Elämä on liian lyhyt,jotta aikaa kannattais käyttää peleihin...Ois paljon helpompi elää kun oltais rehellisiä niin omille kuin toistenki tunteille..
- Vaakamieheltä
kaksonen kirjoitti:
Kiitos vaakamies kauniista teksteistäsi,niitä on ilo lukea...Se taitaa olla teillä syntmälahjana,että osaatte hurmata ja valloittaa ihan sanoillanne...:)Kun vahvat omillaan toimeentulevat itsenäiset luonteet, Miehen ja Naisen, kohtaavat tunteissa, niin ei voi välttyä salamoilta. Ne leimuavat, niin rakkaudentunteissa, kuin kaikissa muissakin tunteiden väreissä. Epävarmuuskin, jota ei ole tuntenut vuosiin tai loukkaantumisen tunteet, kumpuavat pintaan herkästi, kuin lapsella. Toisen pienetkin sanat voivat loukata ja kuohauttaa hetkeksi vihan tunteita pintaan. On alkanut toisen koestamisen aika.. ja itsensä! Kokeilee erilaisia lähestymistapoja, jotka kaikki voivat polttaa.. Tunne toiseen on niin voimakas, että se tuntuu hukuttavan oman itsensä kokonaan. Siksi toimii, kuin skitsofreenikko; haluaa samanaikaisesti lähelle niihin suloisiin tunteisiin, mutta samalla haluaisi repiä itsensä irti toisen "otteesta". Tutkimus, puolin ja toisin, voi viedä aikaa! Kun on katsellut, kuunnellut, kokenut ja miettinyt, niin varmuus hiipii takaisin. On löytänyt toisen heikkoudet ja vahvuudet, hyväksyy toisen sellaisena, kuin hän on. Ei haluakaan omien tunteidensa vuoksi omistaa, vaan haluaa tuon vahvan itsepäisyyden rinnalleen tasa-arvoiseksi kumppanikseen. Luopuu tunteita vastaan taistelemisesta.. hyväksyy asian niin kuin se on, myöskin sen jos kaikki päättyy. Siksi voi olla jälleen oma itsensä.. hymyillä pilke silmäkulmassa molemmille, sille Miehelle ja Naiselle.
Ro - kaksonen
Vaakamieheltä kirjoitti:
Kun vahvat omillaan toimeentulevat itsenäiset luonteet, Miehen ja Naisen, kohtaavat tunteissa, niin ei voi välttyä salamoilta. Ne leimuavat, niin rakkaudentunteissa, kuin kaikissa muissakin tunteiden väreissä. Epävarmuuskin, jota ei ole tuntenut vuosiin tai loukkaantumisen tunteet, kumpuavat pintaan herkästi, kuin lapsella. Toisen pienetkin sanat voivat loukata ja kuohauttaa hetkeksi vihan tunteita pintaan. On alkanut toisen koestamisen aika.. ja itsensä! Kokeilee erilaisia lähestymistapoja, jotka kaikki voivat polttaa.. Tunne toiseen on niin voimakas, että se tuntuu hukuttavan oman itsensä kokonaan. Siksi toimii, kuin skitsofreenikko; haluaa samanaikaisesti lähelle niihin suloisiin tunteisiin, mutta samalla haluaisi repiä itsensä irti toisen "otteesta". Tutkimus, puolin ja toisin, voi viedä aikaa! Kun on katsellut, kuunnellut, kokenut ja miettinyt, niin varmuus hiipii takaisin. On löytänyt toisen heikkoudet ja vahvuudet, hyväksyy toisen sellaisena, kuin hän on. Ei haluakaan omien tunteidensa vuoksi omistaa, vaan haluaa tuon vahvan itsepäisyyden rinnalleen tasa-arvoiseksi kumppanikseen. Luopuu tunteita vastaan taistelemisesta.. hyväksyy asian niin kuin se on, myöskin sen jos kaikki päättyy. Siksi voi olla jälleen oma itsensä.. hymyillä pilke silmäkulmassa molemmille, sille Miehelle ja Naiselle.
Rokaunis teksitisi saa haavani kirvelemään..Törmään taas omaan heikkouteeni..Liian kärsimätön olen ; en kestä epävarmuutta suhteessa ja siksi teen joskus isojaki virheitä niinkuin nyt tajuan tehneeni sen vaakan suhteen.Jukkeli sentään...Tään talven aikana olen lukenu zenbuddhalaista rakkauden filosofiaa ja siinä kehoitetaan riisumaan kengät ja istumaan alas ja odottamaan...Levottomana kaksosena olen hetken miettinyt,minkä tyynyn valistisin istuinalustaksi mutta kiireesti jatkanut taas jotaki ihan muuta...mutta nyt ois lie aika pysähtyä ja oikeesti kaivaa se tyyny esille ja vain istua ja olla ja ootella mitä tuleman pitää...
- vaa´anEX
Vaakamieheltä kirjoitti:
Kun vahvat omillaan toimeentulevat itsenäiset luonteet, Miehen ja Naisen, kohtaavat tunteissa, niin ei voi välttyä salamoilta. Ne leimuavat, niin rakkaudentunteissa, kuin kaikissa muissakin tunteiden väreissä. Epävarmuuskin, jota ei ole tuntenut vuosiin tai loukkaantumisen tunteet, kumpuavat pintaan herkästi, kuin lapsella. Toisen pienetkin sanat voivat loukata ja kuohauttaa hetkeksi vihan tunteita pintaan. On alkanut toisen koestamisen aika.. ja itsensä! Kokeilee erilaisia lähestymistapoja, jotka kaikki voivat polttaa.. Tunne toiseen on niin voimakas, että se tuntuu hukuttavan oman itsensä kokonaan. Siksi toimii, kuin skitsofreenikko; haluaa samanaikaisesti lähelle niihin suloisiin tunteisiin, mutta samalla haluaisi repiä itsensä irti toisen "otteesta". Tutkimus, puolin ja toisin, voi viedä aikaa! Kun on katsellut, kuunnellut, kokenut ja miettinyt, niin varmuus hiipii takaisin. On löytänyt toisen heikkoudet ja vahvuudet, hyväksyy toisen sellaisena, kuin hän on. Ei haluakaan omien tunteidensa vuoksi omistaa, vaan haluaa tuon vahvan itsepäisyyden rinnalleen tasa-arvoiseksi kumppanikseen. Luopuu tunteita vastaan taistelemisesta.. hyväksyy asian niin kuin se on, myöskin sen jos kaikki päättyy. Siksi voi olla jälleen oma itsensä.. hymyillä pilke silmäkulmassa molemmille, sille Miehelle ja Naiselle.
Rokun saa purkaa kaikki vuosia kertyneet pahanolon tunteet,katkera sydämen, vihatulle ihmiselle jota on rakastanut vuosia. laskeutuminen sen jälkeen maanpinnalle, tulee iso huokaus ,taakka hartioilta putoaa ,siinä sitten katsotaan toisiamme, että näinkö me olemme vuodet viettäneet emme tunne toisiamme ,kun puhe lupaukset vaakamies unohtaa tullen mennen.tutkimus retki tunteittemme välillä on menossa ,vaakam. ei anna periksi, eikä minun katkera sydämeni. mitä kuohauksen jälkeen vaakamieheltä olisi neuvot tarpeen kirjoituksesi ovatkin kuin meidän elämästä. voiko olla tulevaisuutta,mies sitä haluaa, takas vanhaan elämään ei kyl huvita..
- Vahva vaaka
Vaakamieheltä kirjoitti:
Monet miehet puhuvat kyllä, että haluavat vahvan naiset, mutta ovat sitten kovasti tyytymättömiä, kun nainen onkin oikeasti vahva. Ei sitten suostukaan hallittavaksi ja kiinnitettäväksi lieden ja pöydän väliin. Mustankipeys laittaa yrittämään sitä väkisin ja siihenpä se sitten jää, joko nainen taipuu väkivallan edessä tai häipyy kokonaan. Se on varmaankin tuttuakin tutumpi tilanne monelle oikeasti vahvalle naiselle. Samanlainen kumppanin löytämisen vaikeus tulee eteen jos on jo lähes lapsuudesta asti joutunut kantamaan vastuuta itsensä lisäksi muista läheisistään.. sairauden tai muun syyn takia. Sellainen nuori nainen on kuitenkin niin aikuinen, ettei samanikäisistä pojista tai nuorista miehistäkään löydy vastaavaa henkistä kypsyyttä. Kun ei sitä kaikille miehille jos ei nyt naisillekaan kasva koko elämänsä aikana.
Eipä ole tullut vaakanaisen kanssa oltua.. joten en tiedä sitä puolta.. mutta olen tuntenut muutaman muuten. Olisihan siinä se hyvä puoli, ettei tarvitsisi koskaan miettiä toisen ajatuksia.. tietäis ne sanomattakin.. mutta elämä taitaisi ola niin tasapaksua, ettei sitä jaksais.. pitää olla hiukka särmää.Olen monesti miettinyt olisiko siinä perää, että vahvoja naisia etsivillä miehillä on ollut vahvat äidit. Siitä olisi sitten helppo jatkaa samaan tahtiin. Ei tarvitsisi niin kauheasti ottaa murheita vastuun kantamisesta. Kyllä se "kotihirmu" hoitaa sen puolen. Kuten kaiken muunkin kotiin liittyvän.
Minun luonteeni ei perustu mihinkään draagisiin tapahtumiin. Puhtaasti elämän kokemuksen myötä tullutta. Joskus enemmän kuin tilasin, mutta jälkikäteen ajateltuna mitään niistä en antaisi pois.
Kaksi viimeistä kappalettasi ovat kuin minun tekstiä ja sen mukaan elän. Ja kaksi vaakaa yhdessä....... Minulla on työkavereina ollut 4-5 vaakamiestä eika niistä löydy särmän hitustakaan. Ja ehdottomasti sitä pitää olla.
Mutta ehkäpä toiset merkit saavat teistä vaakamiehistä jotain sellaista esille, mikä meikäläisille pysyy tuntemattomana. - Vaakamieheltä
vaa´anEX kirjoitti:
näin on. mun ex ainakin kokoajan flirttaili muiden naisten kaa. minä olin vain kaunis olemus hänen rinnallaan ,kun hän sitä tarvitsi. Kuukausia hän oli työmatkoillaan ,puhelin kainalossa heräsin usein odottaen ,että hän soittaisi vuorostaan,ei ei pettyä sain ja monesti.Hän osasi sen taidon kuinka toinen nujerretaan ja väsytetään turhilla lupauksilla.KOtona hän oli ,kuin mitään ei olisi tapaHtunutkaan, hyvin hellä ja rakastava,kauniit sanat yms. oli ihmeellistä. Nyt eromme jälkeen olen vasta huomannut ,kui rakkaus voi olla sokeaa
Kun itse erosin, niin tuntui, kuin mieleni olisi jäänyt täyteen selvittämättömiä asioita. Joihin en saanut kyselyistäni huolimatta vastauksia. Silloin mietin, että eroava pariskunta olisi laitettava yhteen huoneeseen, jossa on kalterit välissä. Heidät pitäisi pitää siellä, niin kauan, että molemmat ovat saaneet kerrotuksi kaiken mitä ovat sisällään kantaneet.. saaneet huutaa pahan olonsa pois. Sitten vasta, kun molemat ovat tyjiä, niin päästettäisiin pois! No sellainenhan ei ole mahdollista, joten...
Kun sinäkin ihmettelet vaakamiehen käytöstä avioliitossa ja nyt eron jälkeen, niin sen selvittämiseksi voisit kokeilla pikku leikkiä. Se sopii aivan yhtä hyvin syntymässä oleviin uusiin suhteisiin, kuin vanhoihinkin, joista haluaa selvitellä epävarmuuksia.. oli sitten horoskooppimerkki mikä tahansa. Siihen täytyy vain olla yhtä valmis, kuin vaatii toisenkin olevan. Parisuhde on aina kahden ihmisen välinen asia, joka perustuu molemminpuoliseen luottamukseen. Eli ei voi vaatia toiselta yhtään sen enempää, kuin on valmis itse siihen uhraamaan.
Totuusleikki voi olla siis paljon muutakin, kuin leikki.. se on parhaimmillaan tie toisen sisimpään. Ja se menee näin: Istutte vastakkain pöydän ääressä katsoen toisianne silmiin.. pidätte käsiä toistenne käsissä ja esittätte vuorotellen toisillenne yhden kysymyksen. Siihen toisen on vastattava rehellisesti ja suoraan.. kun hän on vastauksensa antanut, niin ei ole jatkokysymyksen aika, vaan hänellä on oikeus esittää oma kysymyksensä johon taas sinun on vastattava yhtä avoimesti ja rehellisesti! Silmiin katsominen on aika tärkeä.. katseen väisteleminen vastauksen aikana kertoo paljon.. katseen väisteleminen kysymyksen saatuaan ja hermostunut käsien pois vetäminen kertovat ainakin vaikeasti vastattavasta asiasta. Se ei siis silti vielä tarkoita, että vastaus olisi valhetta.. silmistä sen näkee.. totuuden. Ihminen on käyttäytymisessään jonkin verran erilainen.. jos tietää "säännöt" niin voi tietysti näytellä.. mutta kipeässä asiassa näytteleminen ei silti yleensä onnistu. Siksi tee kysymyksesi suoraan asioista, jotka haluat selvittää. Suora pisto sydämen sisimpään kirvoittaa vastauksen yleensä ennen kuin toinen ehtii rakentaa suojamuurin! Tuota piirrettä käytän itse jonkin verran, kun haluan selvittää jonkun ihmisen sisällä olevan solmun. Aavistan sen ja kysyä kajautan suoraan siitä asiasta ja toinen vastaa siihen heti.. sitten on hämillään, kun ei tajunnutkaan paljastaneensa kipeintä asiaansa. Olen jonkin kerran leikkinyt kyseistä leikkiäkin.. ne päättyvät yleensä siihen, ettei jompikumpi halua enää vastata. Sitä on silloin syytä jatkaa joskus myöhemmin uudelleen.. siis jos on syytä. Vaikeiden asioiden esiinkaivaminen itsestään on voimia kysyvää, joten tauko onkin paikallaan. Koska on kyseessä vapaaehtoisuuteen perustuva leikki, niin kysymykset eivät saa muodostua ahdistaviksi.. ei saa jäädä jankuttamaan samaan aiheeseen.. tie toisen sisimpään sulkeutuu paljon herkemmin, kuin avautuu. Suosittelenkin kevyempien kysymysten käyttämistä alkulämmittelyyn.. Tärkeitä ennen aloittamista on tehdä molemmille selväksi se (siis myös itselleen), että valehteleminen tässä tilanteessa on järjetön. Sen paljastuminen vaikkapa vasta joskus myöhemmin, tuhoaa kaiken siihen saakka yhdessä rakennetun! Muistakaa siis: "Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön!"
Totuus on kyllä asiana kaikille itsestäänselvyys.. ensialkuun, mutta vaatiikin kovasti vahvuutta vastata totuudenmukaisesti kysymykseen, jonka vastaus saattaa tuhota koko suhteen. Mutta, joka kuitenkin olisi annettava, sillä toinen voikin hyväksyä sen. Suhde pääsee silloin eteenpäin aivan uusin voimin. Toisessa tapauksessa molemmat pääsevät jatkamaan elämäänsä omilla tahoillaan, ilman turhia toiveita. Totuus on se tie, millä molempien pitäisi uskaltaa kulkea. Se voi huonossa tapauksessa viedä paljon, mutta se saattaa antaakin enemmän, kuin olet rohkeimmissa unelmissasi koskaan osannut kuvitellakaan.
Ro - vaa`anEX
Vaakamieheltä kirjoitti:
Kun itse erosin, niin tuntui, kuin mieleni olisi jäänyt täyteen selvittämättömiä asioita. Joihin en saanut kyselyistäni huolimatta vastauksia. Silloin mietin, että eroava pariskunta olisi laitettava yhteen huoneeseen, jossa on kalterit välissä. Heidät pitäisi pitää siellä, niin kauan, että molemmat ovat saaneet kerrotuksi kaiken mitä ovat sisällään kantaneet.. saaneet huutaa pahan olonsa pois. Sitten vasta, kun molemat ovat tyjiä, niin päästettäisiin pois! No sellainenhan ei ole mahdollista, joten...
Kun sinäkin ihmettelet vaakamiehen käytöstä avioliitossa ja nyt eron jälkeen, niin sen selvittämiseksi voisit kokeilla pikku leikkiä. Se sopii aivan yhtä hyvin syntymässä oleviin uusiin suhteisiin, kuin vanhoihinkin, joista haluaa selvitellä epävarmuuksia.. oli sitten horoskooppimerkki mikä tahansa. Siihen täytyy vain olla yhtä valmis, kuin vaatii toisenkin olevan. Parisuhde on aina kahden ihmisen välinen asia, joka perustuu molemminpuoliseen luottamukseen. Eli ei voi vaatia toiselta yhtään sen enempää, kuin on valmis itse siihen uhraamaan.
Totuusleikki voi olla siis paljon muutakin, kuin leikki.. se on parhaimmillaan tie toisen sisimpään. Ja se menee näin: Istutte vastakkain pöydän ääressä katsoen toisianne silmiin.. pidätte käsiä toistenne käsissä ja esittätte vuorotellen toisillenne yhden kysymyksen. Siihen toisen on vastattava rehellisesti ja suoraan.. kun hän on vastauksensa antanut, niin ei ole jatkokysymyksen aika, vaan hänellä on oikeus esittää oma kysymyksensä johon taas sinun on vastattava yhtä avoimesti ja rehellisesti! Silmiin katsominen on aika tärkeä.. katseen väisteleminen vastauksen aikana kertoo paljon.. katseen väisteleminen kysymyksen saatuaan ja hermostunut käsien pois vetäminen kertovat ainakin vaikeasti vastattavasta asiasta. Se ei siis silti vielä tarkoita, että vastaus olisi valhetta.. silmistä sen näkee.. totuuden. Ihminen on käyttäytymisessään jonkin verran erilainen.. jos tietää "säännöt" niin voi tietysti näytellä.. mutta kipeässä asiassa näytteleminen ei silti yleensä onnistu. Siksi tee kysymyksesi suoraan asioista, jotka haluat selvittää. Suora pisto sydämen sisimpään kirvoittaa vastauksen yleensä ennen kuin toinen ehtii rakentaa suojamuurin! Tuota piirrettä käytän itse jonkin verran, kun haluan selvittää jonkun ihmisen sisällä olevan solmun. Aavistan sen ja kysyä kajautan suoraan siitä asiasta ja toinen vastaa siihen heti.. sitten on hämillään, kun ei tajunnutkaan paljastaneensa kipeintä asiaansa. Olen jonkin kerran leikkinyt kyseistä leikkiäkin.. ne päättyvät yleensä siihen, ettei jompikumpi halua enää vastata. Sitä on silloin syytä jatkaa joskus myöhemmin uudelleen.. siis jos on syytä. Vaikeiden asioiden esiinkaivaminen itsestään on voimia kysyvää, joten tauko onkin paikallaan. Koska on kyseessä vapaaehtoisuuteen perustuva leikki, niin kysymykset eivät saa muodostua ahdistaviksi.. ei saa jäädä jankuttamaan samaan aiheeseen.. tie toisen sisimpään sulkeutuu paljon herkemmin, kuin avautuu. Suosittelenkin kevyempien kysymysten käyttämistä alkulämmittelyyn.. Tärkeitä ennen aloittamista on tehdä molemmille selväksi se (siis myös itselleen), että valehteleminen tässä tilanteessa on järjetön. Sen paljastuminen vaikkapa vasta joskus myöhemmin, tuhoaa kaiken siihen saakka yhdessä rakennetun! Muistakaa siis: "Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön!"
Totuus on kyllä asiana kaikille itsestäänselvyys.. ensialkuun, mutta vaatiikin kovasti vahvuutta vastata totuudenmukaisesti kysymykseen, jonka vastaus saattaa tuhota koko suhteen. Mutta, joka kuitenkin olisi annettava, sillä toinen voikin hyväksyä sen. Suhde pääsee silloin eteenpäin aivan uusin voimin. Toisessa tapauksessa molemmat pääsevät jatkamaan elämäänsä omilla tahoillaan, ilman turhia toiveita. Totuus on se tie, millä molempien pitäisi uskaltaa kulkea. Se voi huonossa tapauksessa viedä paljon, mutta se saattaa antaakin enemmän, kuin olet rohkeimmissa unelmissasi koskaan osannut kuvitellakaan.
Rokirjoitin aiemmin kuohauksen jälkeen tuosta puhumisesta ,kuinka se puotti ison taakan hartioilta ,kunpa olisinkin silloin tiennyt ton leikin, niin moni asia olis tullut selväksi aiemmin.puhumisesta on kulunut 3-4kk ja jotain lupauksia parenpaan hän on tyypillisesti unohtanut puolet niistä.tällainen unohtaminen tuo epävarmuutta ,luottamuksen puutetta ja sitä pettymistä," että jotta taas tässä ollaan tilanne".se tie hänen sisinpään on liian mutkainen,hän epävarmuudessaan itsetunnottomana loukkaa tieten tahtoen minua. mutta kirjoituksesi oli taas lukemisen arvoista, flunssakin antaa ennen periksi ,kuin mä miehelle joka ei osaa käsitellä hellää naista.heh.totuus on tuonnut minulle valoisan tien, jota aijon nyt kulkea ps. kirjoittelehan taas, kiitos vaa`anEX..
- rapu111.
vakaa vaaka kirjoitti:
ole ainoa joka kissa hiiri leikistä tykkää. Mä seurustelin kaurismiehen kanssa ja hän harrasti myös sitä kissa hiiri juttua.
Mä haluan tavallisen parisuhteen en mitään leikkiä.mulla kävi ihan samalla lailla myös kaurismiehen kanssa. ärsyttävää!
- Vinoilen,
elämässä kirjoitti:
eteenpäin ja pidä vaaka varalla.
Niin vaakamiehetkin tekevät.Minähän olen äärimmäisen tärkeä.Suomesta kotoisin.
- Tasan vihamies aina..
rapu111. kirjoitti:
mulla kävi ihan samalla lailla myös kaurismiehen kanssa. ärsyttävää!
Kumman urhean tunteen oloa.Oksat pois.Minun paeta täytyy-
- Epäilen,olenko kokomuuslais...
Hämmästyttävät hurjat hymyt,Onko totta tämä katse,mieshän on kuin ile.Ainut kalpenee kuim suomalainen kykyjumala.Tällä Tanjan planeetalla vähäosainen mitättömänsä haarukkaajattelun suora pöhkiö ylläriö.
- Pitkä,syyntakeeton onneton.
niin lähellä kädet,joilla tarttua kaunottaren rintoihin,Matti kuin myös penetraation lyhyt ihme,poikuttaan piilottava sanatulvaselittäjä.Vastuttoman ajan yltiöt,Mauri,kipakkasanailija pitkä huusauz.jättimatilla vakava tarve.päästä lähelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898176
- 906282
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344771- 433266
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572732- 482712