Olisi tosi mukavaa kuulla naantalilaisten mielipiteitä omasta kaupungistaan? Minä olen siellä käynyt lapsuudesta asti, tosin aina vaan pistäytymässä hyvin lyhyitä aikoja ja ihastunut. Nyt haaveilen, että saisin viettää elämäni loppuajan siellä. Olen vielä työelämässä ja ajattelin hakea jotain ammattialani paikkaa jos joku sopiva aukeaa.
Minkälainen paikka Naantali on asua, onko kesällä turisteja paljon ja talvella unelias pikkukaupunki? Minkälaiset ovat terveydenhoitopalvelut entäs vanhustenhoito? Onko mahdollisuutta kunnalliseen hammashoitoon tai onko sellaista tarjolla? Onko vuokrataloissa rauhallisia taloja mihin kannattaisi hakea?
Onko ne osa-omistustalot joita netissä on paljon vapaana kunnollisia asuinpaikkoja? Minkälaisia vapaa-ajanpalveluja teillä siellä on? Minulla on siellä sukua, mutta en muuta sinne suvun takia vaan itseni, kaipaan merta ja niitä maisemia joissa saatte elää. Onko kuvitelmani uinuvasta talvikaupungista vain lapsuuden muisto? Jos sinulla on mielipide: kirjoita olisin tyytyväinen.
Mitkä ovat Naantalin pahimmat huonot puolet ja mitkä asiat siellä on huonosti hoidettu? Mitkä ovat parhaat puolet? Miten kunnanhallinto toimii?
Asumaan Naantaliin?
7
1966
Vastaukset
- Merika
Turisteja on kesällä, jokunen harva myös syksyllä tai talvella. Talvella hiljaista. Luonto on puhdas, samoin ilma ja vesi. Vesijohtovesi maistuu hyvälle... isäni (joka ei asu täälläpäin) erehtyi luulemaan sitä pullovedeksi...
Terveydenhoito ainakin päivystyksen ja omalääkäritoiminnan osalta toimii, jonoja on tosi harvoin. Hammashoito lomailee heinäkuun, joten jonoa kertyy. Ja jos joutuu ajan peruuttamaan, uusi on sit kuukauden päästä tms. Kyllästyin odottamiseen ja vaihdoin yksityiselle.
Vuokratalot tuppaa olemaan vähän levottomia, suosittelisin asumisoikeusasuntoa ellet kokonaan omaa halua ostaa. Irtisanomisaika sun puolelta kolme kuukautta, joten suht kivuttomasti pääset eroon jos haluat vaihtaa tai päästä kokonaan eroon. Osa-omistusasuntoja on esim. keskustassa, mut olen kuullut, et niitä on hankala saada myydyksi.
Vapaa-ajanpalveluita... mitähän mahdat tarkoittaa? Liikuntamahdollisuuksia on esim. Maijamäen halli (ryhmäliikunta ja kuntosali), kylpylä (myös muille kuin kylpylän asiakkaille), uimaan pitää talvella mennä Raision uimahalliin, paitsi jos haluat pulahtaa avantoon. Rantaa myöden voi kulkea pitkänkin matkan joko jalan tai fillarilla. Ja tietty veneilemään pääsee.
Kulttuuripuoli jos kiinnostaa, niin tiettyhän siellä on kirjasto, teatteri ja myös musiikkitoimintaa.
Muihin kysymyksiisi en osaa vastata, mutta kaupungin sivuilta varmaan löydät tarpeeksi tietoa ensihätään.- Haaveilija
Kiitos tiedoista, näillä jatkan eteenpäin. Katsastan jatkuvasti avoimet työpaikat, ehkä "minun" paikkani vielä tulee avoimmeksi. Jään sitä odottamaan.
- Mää tiärän
Neandertaali jos oikein kirjoitetaan ja se on raision takana joka taas on turun vieressä.
- Nimetön
en ole naantalista,kylläkin käyn paljon naantalissa,hieno kaupunki kesällä,talvella hiljaista
Minäkin olen käynyt siellä monta kertaa. Pikkupoikana muumimaailmassa ja varmaan menen tulevaisuudessakin :P
Kylpylään olen tutustunut monet kerrat. Olen myös pyörinyt paljon siellä satamassa ja veneelläkin taidettiin mennä joskus. Hieno paikka kesällä ja aina tuntu olevan lämmin.
Huligaani-tasokin ihan erilainen kuin pääkaupunkiseudulla.
- Murciélago
Minä muutin Naantaliin 2004 syksyllä pääkaupunkiseudulta. Kaupunki oli ollut lapsuuden vierailuista asti se Suomen hienoin kaupunki, ja kun elämänmuutoksen myötä tuli tilaisuus tehdä mitä huvittaa, niin minähän muutin Naantaliin. Eipä kaduttanut kertaakaan ja jos omistusasuntojen hinnat eivät siellä olisi niin kalliita, asuisin varmasti siellä yhä. Nyt on tyytyminen siihen, että venepaikka on Naantalissa.
Vipinää kesät, hiljaista talvella, mutta missä sitten on talviaikaan ulkona elämää? Kesäaikaan noiden pääasiassa turistien kansoittamien rantapaikkojen sijaan kannattaa istua iltaansa Walborgissa, talviaikaan nuorelle ihmiselle ainut paikka taitaa olla Akvaario.
Kyllä mäkin joku päivä vielä palaan.- Anneli
Yli vuosi on nyt asuttu Naantalissa ja viihdytty erittän hyvin koko perheen kanssa! Naantali on ulkoilijan paratiisi ainakin täällä etelämäpänä!
Anneli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292578- 1322395
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141941Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151753Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731297- 161286
- 1061254
- 93977
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks137911Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20893