Koiramme puri toista silmään!

Mielipiteitä?

Mieheni oli koiriemme kanssa lenkillä, ja pysähtyi rapsuttelemaan toista koirista. Siinä vaiheessa labbiksemme hyökkäsi kaverinsa kimppuun - mustasukkaisuuttaan kai. Hammas osui päällekarkauksen uhriksi joutuneen silmään, ja halkaisi koko yläluomen.

Kumpikin koira on narttu, ja ne tuntuvat olevan tärkeitä toisilleen, sillä aina eroon joutuessaan ne käyvät haukkumaan ja ulvomaan toistensa perään. Ne leikkivät keskenään jne... Ne ovat asuneet noin vuoden yhdessä. Toista purrut koira on parivuotias, ja sen kaveri noin kolmevuotias. Nuorempi koirista härnää tätä vanhempaa välillä, ja näykkii sitä huomiota saadakseen, mutta yleensä vanhempi panee tuon villityksen kuriin.

Uskallammeko pitää koiria enää samassa tarhassa? Ottaako nuorempi koira nyt tavaksi purra toista koiraamme silmiin, kun on huomannut, että se on arka paikka? Eläinlääkäri sanoi, että silmässä näkyi olevan vanhempikin vamma, joten koiramme on kai aikaisemminkin vahingoittanut toisen koiramme silmää. Luulimme sitä normaaliksi ärsytykseksi, jota valkeilla koirilla usein on.

Tämä labbiksemme on muutenkin ruvennut käyttäytymään huonosti. Se on alkanut karkailemaan, haukkumaan "turhaan", ja se on jopa yrittänyt purra minua, kun olen komentanut sitä, tai silittänyt sitä kesken muiden toimien. Mistä moinen muutos? Joskus tyttö on kuitenkin oma itsensä, lempeä, tottelevainen ja viisaan oloinen.

Mikä koiraamme vaivaa? Onko jotain tehtävissä, ja mitä? Vai viiraako koiralla päässä? Olen käyttänyt sitä tokossa, mutta sen kouluttaminen on aika haastavaa. Se ei ole oikeastaan kiinnostunut ihmisistä tai miellyttämisestä, vaan kaikista mieluiten se juoksentelisi jänisten jälkiä haistelemassa ja muiden eläinten jätöksiä syömässä =o(. Sitä ei voi motivoida edes ruoalla.

Koiran luonteenpiirteisiin kuuluu myös arkuus vieraita koiria kohtaan. Sen myönnän, että elämäntilanteeni takia minulla on ollut aivan liian vähän aikaa koirille, mutta siihen pitäisi kevään myötä tulla muutos. Osa koiran käyttäytymisestä on omaa syytäni, sen tiedän. Mutta onko tilanne kokonaan riistäytynyt hallinnasta, ja koira pilattu? En haluaisi luovuttaakaan sen suhteen...

3

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josse

Minulla oli labbis joka sekosi, sillä oli aivokasvain. Käytä omasi lekurissa jotta sairaudet suljetaan pois, ja onko mahdollista saada apua joltakin kouluttajalta joka voisi esim. luonnetestata koirasi. Jos koira on yhtään agressiivinen, se on kävelevä aikapommi. Ihmettelen kovasti ihmisiä (en tarkoita nyt sinua) jotka pitävät sellaista koiraa joka käy kiinni. Olen kuullut mm. omistajien kehuskeluja "jo piti laittaa kuonokoppa eläinlääkärissä kun olisi rokotusta saadessaan tehnyt lääkäristä muussia"... mitä ihmettä sellaisella koiralla tekee?

• noutskaja

Heippa

Sinun ja koirasi keskinäinen suhde:
      Kehotan hakeutumaan uudestaan RIITTÄVÄN osaavaan treeniporukkaan (pk, agility, toko...), jossa yhdessä tekemisen kautta suhteenne paranee, ja "esimies-alais-suhde" kääntyy taas oikein päin. Ei vaadita voimaa ja väkivaltaa, vaan oikea-aikaista nokkeluutta. No aluksi koirasi voi vähän kokeilla, mutta varmasti homma rupeaa pelittämään, jos vain sitä haluat.

Koiriesi välit:
      Kahden noin samanikäisen nartun yhteiselo ei aina onnistu. Sinun selkeä johtajuusasema koiriisi nähden auttaa, mutta ei valitettavasti välttämättä takaa hyvää lopputulosta. Välienselvittely pahimmillaan voi mennä tosi veriseksi, jolloin toisesta koirasta on pakko luopua, jos ei niitä kotona pysty toisistaan kunnolla eristämään eri tiloihin.

Tsemppiä

• Anonyymi

No mitä sille silmälle kävi? Se kiinnostais nyt kun olis sama tilanne käsillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4628
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3949
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3500
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3268
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2583
    6. 280
      2420
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1850
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1822
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1526
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      9
      1195
    Aihe