Miksei Popedan

levyt myy???

Miksei levyille tilata Hanhiniemeltä, Petanderilta biisejä?
Miksi Costi tekee kaiken? Sävellykset, sovitukset ja uudella levyllä sanat 3 kpl. Tästä seuraa, että levyt ei myy hyvin. Esim. uuden levyn sinkku on Viitasen tekemä.
Vertailun vuoksi Paten kaksi uutta sooloa on varmasti myynyt enemmän kuin Popedan 3 uusinta levyä (Just, Vieraissa, 500cc).
Olisin toivonut, että uudella levyllä olisi ollut HITTI, jotta muutkin kuin "tosifanit" olisi ostanut levyä.

24

3598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Uusi levy on todella hyvä. Suurin syy noihin myyntimäärien putoamisiin lienee kuitenkin vähäinen radiosoitto. Tää soittolistapolitiikka on vaikuttanut eniten juuri Popedan kaltaisiin orkestereihin. Uudella levylläkin olisi aivan novakelpoista kamaa. esim.Savusuudelma. Ja yksi asema mikä tuntuu suorastaan boikotoivan Popedaa on Radio City. Taitaa olla väärä kotikaupunki orkesterilla...

    • Savusuudelma

      1.Uusimmalla levyllä molemmat mainitut löytyy kyllä. Kuriositeettina mainittakoon että pääasia löytyy usean kappaleen kohdalla,Mustajärvi.

      2. Minkä Costi tekee,Costi tekee hyvin..usko pois!

      3.Uuden levyn sinkku ja Viitanen ei mun käsittääkseni kohtaa, korjatkaa toki muut jos olen väärässä.

      4.Myynti tilastoista minulla ei suurta näkemystä ole, mutta joko sulla on levy?

      • Belle Star

        "2. Minkä Costi tekee,Costi tekee hyvin..usko pois!"

        Hra on jo luonteeltaankin täydellisyyteen pyrkivä ja sille ei sinnepäin-hutasut riitä.

        Parikin syytä tuli tossa äkkiseltään mieleen on levyjen hinnat (valitettavasti välikädet kun ottavat osuutensa) ja laiton imurointi netissä. Ja onko sitten hyvä tai huono asia nämä biisinen yksittäismyynti netissä jos ajattelee että levyllä on jonkun mielestä 1,2 tai 3 hyvää biisiä niin mix maksaa niistä huonoistakin, ostetaan vaan ne biisit netistä.

        Itseltäni löytyy Popedan koko levy-tuotanto muutama levyä lukuun ottamatta, alkuperäisinä, ja nekin on tarkoitus vielä ostaa kunhan pääsis kaupoille.


      • levyt myy

        4.Mulla on kaikki Popedan ja Paten levyt. Ja uudella levyllä on 1,5,9,10 aivan he....n hyviä biisejä.
        3.Tarkoitin Katsastuslaulua, sekotin sinkun ja musavideon.
        2.Costi tekee sovitukset hyvin, mutta biisejä ei soi radiossa. Miksei käytetä apuna Petanderia, Hanhiniemeä, Sundqgvistiä, Juicea. Parhaat Popedan sanoitukset on Paten ja Mikkosen tekemiä.
        Kirjan perusteella levy myynnillä ei ole suurta merkitystä, koska keikkailulla Popeda elää.
        Mielestäni on Popedan väärinkäyttöä, ettei anneta muiden tehdä hittiä levylle, vaan Costi tekee lähes kaiken.
        1.Sanotuspuolella on onneksi Paten sanotuksia 6kpl, mutta ei Pate pysty yksin sanottamaan koko levyä (tai se ei kannata).

        Popeda on ylivoimaisesti maailman paras bändi, jopa JP:llä varustettuna, vaikka Pate=Popeda.


      • viitasen tekemä

        Katsastuslaulu on tullut sinkkuna pihalle ja on Viitasen tekemä.


    • prkl
    • Nimetön

      Kaikenkaikkiaan levyjen myynti on laskenut viime vuosina rajusti ja varmaan monet on hankkineet popedankin levyn jotain muuta kautta kuin kaupan levyhyllyltä. Lisäksi kun kyseessä ei ole mitenkään erittyisen muodikas bändi niin eipä ne levyt tahdo myydä. Eihän Yön levytkään myyneet juuri mitään ennenkuin vaihtoivat kitararokista tähän nykytyyliin ja biisit alko soida radiossa, eri asia sitten paraniko itse musiikki vai kävikö päinvastoin. Ihan hyvä levy häkää on ei siinä mitään, muutama täytebiisi kuitenkin mukana. Petanderin biisejä kyllä kaipailis mukaan, mikäli niitä on

    • mirstaakkeli

      kyllähän se juuh niin on että bändin kun bändin levymyynti on hiipunut kun tuli polttojutskat " muotiin".
      Joskus menee paremmin joskus huonommin , hei se on vaan elämää ja popeda on ja pysyy....
      En ymmärrä miks pitäis ruotia ja vertailla tämmösiäkin asioita että myykö joku levy hyvin vai hyvinhuonosti, se myy mitä myy.
      Ja mitä häkää levyyn tulee niin pari hyvää biisiä siin on juu u mutta enemmänkin ois tietty mukaan mahtunu.
      Niinkun tuolla aiemmin alempana (eri nikillä kylläkin) totesin että popedan levyt on oikeesti huonontunu sen jälkeen kun niitä alettiin tekemällä tekemään....Vertailukohtaa on kotona jokaisen ilmestyneen plätyn verran ja hiukan muitakin "nauhoja".
      Eli siis .... elämä on....
      JA HUOM TÄÄ ON TAAS VAAN JA AINOASTAAN MUN MIELIPIDE ja kommata saa tietty tää oli kai joskus vapaa maa...

    • levyt myy

      Vastausten perusteella syy siis on, ettei biisejä soiteta radiossa?
      Miksei radiot soita niitä? Yhden kerran olen kuullut Katsastuslaulun Suomipopilta? Taas kutsuu mua maantie ja Savusuudelma aivan parasta Popedaa, mutta radiot ei varmaan ole edes tietoisia niistä.
      Esim. Hönön myyntiluvut on Petanderin Tahdotko mut tosiaan biisin ansiota, Svobodan- Juicen ja Sundqvistin tekstitysten ansiota. Alabamaan ja Kaasua on Mikkosen sanottamat.

      Olli Lindholm kannusti 2002 faneja toivomaan Yötä Novasta, ajattelin toi ei auta mitään. Olin väärässä.

      • Filtteriin asti näin poltel...

        Savusuudelma on Radio Sunilta oon töiden lomassa kuullut useastikin ja jammaillut mukana =) Myös Katsastuslaulun oon yhden kerran kuullut.


    • Costifani

      Popeda ei oo koskaan ollut hirvee levymyynti tykki joskus kivasti myynny.
      Popeda on aika suosittu keikka bändi ja mitä katoin Karppasen sivuja niin Yöllä taisi olla esim vähemmän keikkaa nyt keväällä ku Popedalla.

    • Mara

      Kun kakskytä centtiä aikoinaan ilmestyi niin ihmettelin YleX:lle heidän suhtautumistaan Popedaan. He ilmoittivat syyksi että he suosivat vain "uutta" musiikkia. Sitten Phil Collins (en tiedä menikö nimi edes oikein)teki levyn ja sitä soitettiin...kyselin että tämäkö on teidän uutta musiikkia...ei tullut vastausta.

      Oikea vastaus soittamattomuuteen lienee just tuo, että Popeda ei ole muotia... Uudellakin levyllä on kyllä useita kappaleita jotka olisi tosi hienoa kuulla radiossa.

      • noubadi

        Olen pannut kans merkille,ettei Popedaa kuule radiokanavilla lainkaan.Nyt kun kesä koittaa niin kait sitten edes kuumaa kesää vois veivata parit kerrat.


      • Juha82
        noubadi kirjoitti:

        Olen pannut kans merkille,ettei Popedaa kuule radiokanavilla lainkaan.Nyt kun kesä koittaa niin kait sitten edes kuumaa kesää vois veivata parit kerrat.

        Radiokanavat näyttävät aliarvostavan Popedaa tai sitten kyseessä on kateus.Muutenkaan tuota radiota ei tuu paljon kuunneltua.Sieltä tulee usein samoja biisejä.


    • Juha82

      Hmmm,tuossa taitaa puhua kriitikko?Ensinnäkin uudella levyllä on hittejä(Savusuudelma,Ei lasten käsiin).Huihhuijaa,jestas sentään mitä hittejä.Toiseksi luulenpa että Popeda vetoaa enemmän vanhempaan väkeen(about 30-50vuotiaat miehet enimmäkseen).Kaikki nuoret ostaa mieluummin Apulannan plätyn,tai Egotripin jne.

      • tosi fani

        En ole kyllä kriitikko, mutta olen erittäin analyyttinen musiikin kuuntelija. Luen aina kappaleiden säv., san. ja sov.. Uudella levyllä on TODELLA hyviä biisejä, mutta mua vaan harmittaa harmittaa kun levyn 3-5 biisistä olisi tullut selvästi parempia jos Juice tai Hanhiniemi olisi sanottanut niitä. Katoppa vanhojen Popeda levyjen san. ja säv. kohtia. Mikkosta, Petarderia ja Sundvistia joita ei 2000 luvun levyillä ole, mistä syystä biisejä ei soi radiossa, vaikka uusi levy on viiden kappaleen osalta aivan h.l...n hyvä.


      • Juha82
        tosi fani kirjoitti:

        En ole kyllä kriitikko, mutta olen erittäin analyyttinen musiikin kuuntelija. Luen aina kappaleiden säv., san. ja sov.. Uudella levyllä on TODELLA hyviä biisejä, mutta mua vaan harmittaa harmittaa kun levyn 3-5 biisistä olisi tullut selvästi parempia jos Juice tai Hanhiniemi olisi sanottanut niitä. Katoppa vanhojen Popeda levyjen san. ja säv. kohtia. Mikkosta, Petarderia ja Sundvistia joita ei 2000 luvun levyillä ole, mistä syystä biisejä ei soi radiossa, vaikka uusi levy on viiden kappaleen osalta aivan h.l...n hyvä.

        Totta puhut että Juicea ja Hanhiniemeä oltaisiin tarvittu.Popedan 500cc:llahan Hanhiniemi ja Juice ovat aktiivisesti mukana sanoittajina.Salon Heikki sävelsi hienon,aliarvostetun biisin Beibi lähtee vankilaan(mutta on varmaan saanut hyvin radiosoittoa,koska sanat ovat siihen sopivat).Ja anteeksi,et ole kriitikko.


      • eikriitikko
        Juha82 kirjoitti:

        Totta puhut että Juicea ja Hanhiniemeä oltaisiin tarvittu.Popedan 500cc:llahan Hanhiniemi ja Juice ovat aktiivisesti mukana sanoittajina.Salon Heikki sävelsi hienon,aliarvostetun biisin Beibi lähtee vankilaan(mutta on varmaan saanut hyvin radiosoittoa,koska sanat ovat siihen sopivat).Ja anteeksi,et ole kriitikko.

        Olet oikeassa. 500cc levyllä muutenkin yritetty kikkailla, haitaria yms. ja Sundvist tehnyt kahdet sanat. Mielestäni parasta Popedassa on SANAT. Pate ja Mikkonen tehnyt alkuaikoina tosi hyviä sanoituksia. Costin tulon myötä taas tää sävellyspuoli parani huomattavasti. Yksi puuttuu tosta porukasta ja toisen kynä on tylsymäänpäin ja kolmas yrittää tehdä kaiken. Tästä koko keskustelu lähti käyntiin, että miksi näin.
        Suomipoppi soittaa laajalti Popedaa ja Patea, mutta muilta kanavilta tulee enemmän Paten soolobiisejä kuin Popedaa. Toivotaan jotta Costi ja Pate löytää vielä jonkun kikan, jolla muidenkin radiokanavien on PAKKO soittaa Popedaa.


      • sanat
        tosi fani kirjoitti:

        En ole kyllä kriitikko, mutta olen erittäin analyyttinen musiikin kuuntelija. Luen aina kappaleiden säv., san. ja sov.. Uudella levyllä on TODELLA hyviä biisejä, mutta mua vaan harmittaa harmittaa kun levyn 3-5 biisistä olisi tullut selvästi parempia jos Juice tai Hanhiniemi olisi sanottanut niitä. Katoppa vanhojen Popeda levyjen san. ja säv. kohtia. Mikkosta, Petarderia ja Sundvistia joita ei 2000 luvun levyillä ole, mistä syystä biisejä ei soi radiossa, vaikka uusi levy on viiden kappaleen osalta aivan h.l...n hyvä.

        Mikkonen ja Pate teki tosi hyviä sanoituksia Kaasua levylle. esim Kaasua, Kiinni jäin, armahdus, Viimeinen mohikaani ja Silirimpsis hei.


      • Juha82
        sanat kirjoitti:

        Mikkonen ja Pate teki tosi hyviä sanoituksia Kaasua levylle. esim Kaasua, Kiinni jäin, armahdus, Viimeinen mohikaani ja Silirimpsis hei.

        Hyvä huomio tuolta levyltä.Armahdus ja Viimeinen mohikaani ovat kovaa valuuttaa,luulen niin.Silirimpsis hei menee siinä sivussa,mutta Kaasua on hitti,joskaan ei paras.Popedan sanat uppoavat aina minuun,oli kyseessä sitten huumorilla höystetyt sanat tai vakavammat.


      • Psfaf
        sanat kirjoitti:

        Mikkonen ja Pate teki tosi hyviä sanoituksia Kaasua levylle. esim Kaasua, Kiinni jäin, armahdus, Viimeinen mohikaani ja Silirimpsis hei.

        Ite tykkään Costin sävellyksistä ja siihen viel Paten sanat päälle niin hyvä biisi mutta kyllä vois antaa välil vaikka Markku Petanderin tehä lisää biisei popedalle ja hanhiniemen.


    • Kuuntelija-

      Jaa-a kyllähän se on Costi joka Popedan on suurinpiirtein nostanu jos tästä alettais biisejä luetteleen niin aika moni ois sellasii missä Costin nimi on.Ehkä joku tietty ikäpolvi joka osti levy ja on vanhentunu ja tolleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2359
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      57
      1360
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe