sytostaatti

hoidossa parhaillaan

kertoisiko joku oman kokemuksensa sytostaattohoidostaan.miten hoitojen välit meni ja lähteekö hiukset,kulmakarvat ja ripset aina?oliko iho-ongelmia(finniä).voiko hoidon aikana matkustaa vai pitääkö olla kotona koko aika?itsellä menossa taxol karbopltin hoito ja vointi hyvä.kaksi tiputusta takana ja tälläviikolla olisi kolmas.hoitoja yhteensä kuusi.tukkaa vielä päässä,mutta paljon on lähtenyt.olen käyttänyt jäähattua hoidon aikana ja se näyttää toimivan.toivon vain,että tukkaa jäisi vähän päähän voisi kotona olla ilman huivia tai peruukkia.mulla 9 v.lapsi joka sanoi alussa,että ei halua nähdä äitiä kaljuna.hyvin on tottunut mun uuteen tukkatyyliin.itselle pahinta on jos ripset lähtee.päivät vain meinaa tuntua pitkiltä,kun ei ole tottunut olemaan jouten.minulle annetaan tää hoito vielä varmuuden vuoksi,kun varsinaisesti syöpää ei löytynyt mikä tietysti on hyvä.kertoisitteko omia kokemuksia olisi mukava kuulla ja vaihtaa ajatuksia.hyvää kevään odotusta kaikille.

7

10653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvat

      Heippa,itseltä ei lähtenyt kulmakarvat eikä ripset.Kesällä ajelutin kaljuksi,kun hiukset alkoivat lähteä,muuten lähti kaikki karvat alapäästä,jaloista ja kävivarsista.
      Käsissä iho hilseili aluksi,joten piti laittaa paljon rasvaa,kynsissä vähän muutoksia.

      Näytin alusta alkaen kaiken lapsenlapsille 2-3 vuotiaille..omat jo isoja..eivät reagoineet sen enempää,katselivat ja silittelivät päätä,koska mummun tukka alkaa kasvaa.En koskaan pidä kotona peruukkia,enkä mitään huiveja,kaikki on siihen jo tottunut,naapuritkin.Kun lähden kylälle,silloin laitan sen päähän.Nyt on kasvanut noin 5 senttiä ja tulee vähän kiharaa ;)
      Kaikki alkoi kasvamaan aika pian sytostaattien jälkeen.
      Toinen rinta leikattiin pois ja silloinkin näytin lastenlapsille kun kyselivät,joten eivät ole mitään traumoja ainakaan saaneet,kun tietävät ja nyt on kaikki jo unohdettu.Viimeiset sädehoidotkin sain joulukuulla.
      Tsemppiä sinulle ja iloista mieltä,kyllä se siitä pian menee ohi ja sitten alkaa taas UUSI elämä.

    • enya

      Tukka lähtee, se on selvää. Kulmakarvat oheni, ripset ei kyllä puonnu. Alapääkin posliinisoitu:)))

      • Anonyymi

        Sytostaatit täyttä myrkkyä. Vaimoltani leikattiin Syöpä rinnasta oli sen jälkeen täysin toiminta kykyinen käveli pitkiä lenkkejä. Syöpä oli hävinnyt. Hänet leikattiin huhti kuussa. Annettiin varmuuden vuoksi docetaxel nimistä myrkkyä sitten se Alko ensin tuli diabetes sitten hermo vaurio vasempaan jalkaan sitten oikeaan jalkaan sitten vatsaan. Meinas käydä niin että jos olisi annettu kerta vielä niin häntä ei toden näköisesti enää olisi kestää kauan ennen kuin nuo vauriot paranee. Palkinnoksi pyörä tuoli Rollaattori kyynärsauvat korotukset sohvaan wc pönttöön ja pesutuoli. Välillä menee jalat alta yhtä äkkiä. Kesäkuun 20 päivästä tähän päivään laihtui 20 kiloa ruokahalu huono neljän viljan puuro käy ja mansikka kiisseli. Varoituksena kaikille.


    • erilaiselta tuntuu

      hei
      eri ihmisillä tietty erilaiset vaikutukset noilla sytoilla. Mulla oli myös taxol-karboplatin 3 viikon välein.
      Kyllä minä matkustin, ainoa oli että piti käydä väliverikokeessa, siis oliko se 2 viikon päästä tai viikon kuluttua hoidosta. Mutta sekin onnistui, pyysin vain paperilla kaiken tarvittavan omasta sairaalastani.Ja tulokset menivät taas sinne heille.

      On ehkä mahdollista, että saat pienempää annosta niitä lääkkeitä kuin esim minä. Jos ei sulla ole mitään löytynyt...(jotenkin tuntuu vähän oudolta että sitten lääkitään niin vahvoilla aineilla).
      Kun hoidot eteni, huomasin kyllä että ei sitä jaksanut kaikkea mitä ennen. Jalkapohjiin tuli tunnottomat alueet, ne on vieläkin.
      Ja jos olin itse vähän nuhassa, niin silloin lääkkeiden sivuvaikutus oli pahempaa. Enempi sellaista vaeltelevaa vihlovaa kipua eka päivinä ja kuvottavaa oloa, johon onneksi oli hyvät lääkkeet.

      ja kaikki karvat lähtivät, siis Kaikki ja kaikkialta. Kasvavat kovaa vauhtia nyt takaisin ;D

      Matkusta vaan jos mahdollista! Mutta pidä oikein hyvää huolta hygieniasta, sillä vastustuskyky kuitenkin heikkenee sytojen aikana, nehän tuhoavat suojaavia solujakin. Meillä desinfioitiin ahkerasti kädet aina ulkoa tultua ja vaihdettiin käsipyyhkeitä todella usein.
      pärjäilemisiin

    • löytyy kokemusta
    • hoidossa parhaillaan

      mulla oli munasarjakasvain ja se oli pahanlaatuinen,mutta syöpäsoluja ei löytynyt.lääkärit päätti kuitenkin nuoren ikäni vuoksi antaa sytostaattihoidon.se oli vahva syöpäepäily.

    • gordelin

      Heippa!
      Mulla on ylihuomenna 20.07. kolmas taxo.
      Sen jälkeen alkavat cef hoidot ja sitten säteet 1,5kk.ja tietenkin pilleritroppaus 5vuotta.
      Eka taxo meni jännittäessä, että mitäs tuleman pitää.Ei ollu kauheeta.Jalat särki sikana 2 päivää,toisella viikolla suu kuivui ja vetelin geeliä kitaani, ettei leegot putois.Hiukset lähti 3viikkoa hoidosta,samoin oikea kulmakarva.
      Hoitoväsymystä lukuunottamatta voin oikeastaan ihan hyvin.Toinen kerta meni paremmin.Ei yrjöttänyt,eikä jalkojakaan särkenyt niin paljon kuin eka kerralla.Suu kuivui ja makuaisti hävis pari viikkoa hoidosta. Nyt on sekin jo palautunut ja suukin on normaali.Alakerran karvat lähti pari päivää sitten.Karvalakki päässä näillä helteillä ei tunnu kovin mukavalta,mutta säästyypähän kampaamokulut ja shampoo.
      Koeta jaksaa ja kuule.. tule verkkoklinikan sivuille, siellä on meille ihan omat sivut. Saat paljon tukea ja opastusta!
      Lämpimiä auringonsäteitä toivottaapi Gordelin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe