Voiko ihminen muka olla onnellinen?

minä en voi

Miten ihmeessä joku ihminen voi väittää olevansa onnellinen? Tiedän, että onni ei ole mikään pysyvä olotila vaan se on lyhytaikaisia jaksoja ja asioita, mutta minulla ei tunnu sellaisiao levan koskaan.

AINA on jotain joka saa mielen maahan. Ei ole ystäviä, töitä ei saa mistään vaikka olen jo kuukausikaupalla hakenut ja siitä syystä johtuen en varmasti koskaan pääse muuttamaan pois vanhempieni luota, edes kesätöitä en ole saanut, ei ole varaa autoon (itse asiassa ei ole varaa MIHINKÄÄN), koulukirjat maksavat maltaita (edelleenkään ei ole varaa), pelkään sosiaalisia tilanteita ja sekin pilaa monta asiaa.

Jos jonkun asian saa pois tuolta "mustalta listalta" (painotan, että on ihme jos näin käy)niin sen jälkeen saapuu uusi, arvaamaton koettelemus. Ne seuraavat perässä eivätkä jätä rauhaan. En sitten tiedä olenko minä tällainen akuankka kaikkien teidän hannuhanhien seiassa. Minä en yksinkertaisesti kykene olemaan onnellinen. Kaikki pienetkin murheet sotkeutuvat samaan kasaan isompien kanssa ja tekevät elämästä yhden helvetin ison surupallon. PER-KE-LE!

Että eipä se onni ole varmasti sitten meitä kaikkia varten kun edes yhtä, ilosita ajanjaksoa en elämääni ansaitse.

5

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevät

      Taidat olla masentunut..? Tunnistan noita samoja ajatuksia välillä itsestänikin. Tunnustan välillä ajattelevani juuri noin, että jos joku asia jostain syystä menisikin hyvin ja onnistuisi, niin kohta tulee kuitenkin jotain, mitä mitätöi aiemman onnistumisen. Mitään väliä millään...

      Mutta eihän se oikeasti niin mene. Itselläni meni työpaikka ja ihan liikaa epäonnea ollut miesten suhteen.. Välillä ahdistaa pahasti, mutta kun itse siihen pahaan oloon voi vaikuttaa yllättävän paljon. Olen päättäväisesti kiskonut itseni ylös aina vaan, vaikka välillä on tullut kompuroitua ja kompasteltua. En suostu jämähtämään itsesäälissä surkutteluun.

      En tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, millä elätän itseni, löydänkö ikinä miestä itselleni, perustanko perhettä... Mutta omilla ajatuksillaan pystyy elämäänsä ohjailemaan , tiettyyn rajaan, uskon, että asioilla on tapana korjautua ja itse aion myötävaikuttaa tuohon. Opiskelen, joten jatkossa mahdollisuudet työllistyä ovat entistä paremmat, pari vuotta vielä ahkeraa opiskelua ja ehkä kituuttamista pienemmillä tuloilla. Pidän itsestäni huolta, liikun ihmisten ilmoilla ja nautin elämän pienistä asioista. Kyllä joku minut vielä huomaa, minä hänet:) Tähän kaikkeen minun vain on luotettava.

      Elämä on joka tapauksessa elettävä ja mieluummin elän sen mahdollisimman onnellisesti. Ja kyllä ihminen pystyy olemaan onnellinen. Kyllä niitä takapakkeja tulee, ne vain on kestettävä. Ja välillä tarvitaan apinanraivoa, että saa itsensä taas liikkeelle. Ei kait sellaista pysyvää, onnellista olotilaa olekaan, ettei mikään asia maailmassa ikinä masentaisi ja ahdistaisi? Jos et itse kykene pettymyksistä palautumaan, juttele ammattiauttajan kanssa. Raha tms. helpottaa elämää, mutta ei automaattisesti tee ihmistä onnelliseksi. Usko pois, tiedä kokemuksesta.

      Joku toinen päivä saatan taas itkeä itseni uneen vaikkapa jonkun miehen takia tai epäonnistuneen työhaastattelun takia, tai sitten en. En voi tietää, mitä huominen tuo tullessaan, petynkö taas, vain jospa kohtaankin rakkauden. Se on sen ajan murhe, tai ilo. Mutta nyt kutkuttavaa onnentunnetta tuottaa auringonpaiste ja tuleva kevät ja kesä:)

      Tsemppiä sinulle!

      • vonkzu

        elämä koettelee enempi kuin toisia.
        Mut pakkoha sitä eteenpäin on vääntyä vaik mikä ois.
        Hymyä huuleen!


    • asenne

      Olin aikanaan aika samoissa fiiliksissä. Maailma oli harmaan sävyjä vailla vähäisintäkään väriläiskää. Oikein pessimistin peruskuva. Luin sitten yhden kirjan, joka sai minut ajattelemaan asioita toiselta kannalta.

      Ei tietenkään nytkään kaikki mene juuri kuten toivon, mutta opin, että elämäni on juuri sellaista, miksi sen kuvittelen. Jos kuvittelen sen olevan ankeaa ja onnetonta, se myös on sitä. Onneksi voin kuvitella toisin. Hetkessä ei muutos tapahdu tietenkään, mutta yksikin positiivinen ajatus tarpeeksi usein toistettuna, alkaa tuottaa tulosta.

      Kokeile, et menetä mitään, mutta voita saada paljon.

    • eräs neito

      Mä suosittelen sulle psykoterapiaa. Mä käyn itse ja se on tosi hyödyllistä ja auttaa ainakin mua. Mä en ole mitenkään psyykkisesti sairas pelkästään ahdistunut ja jonkin verran masentunut. Tuntuu kovin usein, että elämä ja kasvaminen aikuiseksi ei tuo enää mitään kivaa mukanaa, mutta kyllä se tuo. Siihen pitää alkaa vaan suhtautua vähän eri lailla. Alkaa elää omaa elämää ja olla oman elämänsä herra. Sillä ei kukaan muu kuin sä elä sun elämää.

    • niinparanet

      Esim. Rakkaus auttaa unnohtamaan kaikki paskat tunteet. Itse olen nimittäin tuon kokenut. Sudenkuoppa ei todellakaan ole niin syvä, miltä se vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe