Volvo 850

Event...

Oletko ollut tyytyväinen 850 volvoosi? Minkämoisia vikoja on ollut? Paljonkohan tämä 850 mahtaa kuluttaa kaupunki ajossa?

16

6721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hrax

      Linkki joskus oli juttua noista kulutuksista.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=582&posting=22000000002593935
      Itsellä ei mitään ongelmia vm 96 peli kyseessä .Vasta ajettu 230tkm ja ei ole niveltäkään vaidettu.ennen vuotta 1995 tehtyihin Volvoihn elä sorru .On vähän murheita noitten öljykulutuksen kanssa .Sylinterit menee soikeaksi ja kun Saksan moottoriteillä ajettu siitä syystä puristuspaineet huonot ja nostaa männän päälle öljyä.Haulla löytyy tietoa tosi paljon näistä 850.Tarjontaa löytyy hyvin.Katsoppa sieltä virranjakan vieressä oleva moottorintuessa olevan kumin kunta.Kunnossa oleva moottorintuenta antaa n 0.5 senttiä pelivaraa kun käsinpelin sitä yrität ravistaa.

      • T5 

        Elkää ihmeessä sortuko alle 1997 malleihin on niitä murheita sen verran. Tuo 1996 on viimeisiä murheenpesiä sen jälkeen laatu parani huomattavasti.


      • Putte
        T5  kirjoitti:

        Elkää ihmeessä sortuko alle 1997 malleihin on niitä murheita sen verran. Tuo 1996 on viimeisiä murheenpesiä sen jälkeen laatu parani huomattavasti.

        Joskus on pakko "sortua" alle -97 mallin, koska vuonna 1997 tehtiin viimeiset 850 mallit.

        1998 tuli malli, joka oli V70.


      • Putte
        Putte kirjoitti:

        Joskus on pakko "sortua" alle -97 mallin, koska vuonna 1997 tehtiin viimeiset 850 mallit.

        1998 tuli malli, joka oli V70.

        Siis -97 oli viimeinen 800 sarjan mallivuosi, ja sitten tuli -98 S/V 70 sarja,,ettei nyt alettais.......


      • Nimetön
        Putte kirjoitti:

        Joskus on pakko "sortua" alle -97 mallin, koska vuonna 1997 tehtiin viimeiset 850 mallit.

        1998 tuli malli, joka oli V70.

        Vuonna-97 ei tehty yhtään 850 volvoa, 96 tehtiin viimeiset, toki niitä myytiin suomessa vuosimallina -97, ja paljon varmaan rekisteröitiin alkuvuodesta -97.


      • 850GLT

    • hngh

      Tervehdys!

      Tyytyväinen olen ollut. Koiranluut sekä raidetangon päät vaihdettu, kampiakselin asentotunnistin samoin sekä sisälämpötila-anturi kuskin puolelta vaihdettu. Jarrupalat ja -levyt vaihdettu (aj. 233tkm). Näistä lienee oikeita 'vikoja' tuo kampuran asentotunnistin sekä lämpöanturi, muutoin nää on kuluvia osia. No joo, tällä hetkellä ei kuskin penkki lämpiä ja vaikuttaisi olevan ihan elementti sökö, eikä pelkkä piuhakatkos / termariongelma. Joten saakin jäädä kylmäksi. Samoin vaihdekaavion taustavalo odottaa vaihtamistaan.
      Tämä yksilö on haukannut noin vuoden omistukseni aikana sekalaisessa (50/50 kaupunki/moottoritie) ajossa 11.2L/100km, mutta kyseessä onkin automaattilaatikolla varustettu T5R. Pelkkää kaupunkia en ole ajellut ja siten mitannut, mutta epäilen, että 15 litraa satkulle ei ainakaan ole yläkanttiin arvioitu.
      Oma mielipiteeni on, että sijoitetulle rahalle on saanut hyvin vastinetta. Vanhassa on aina jotain laittoa, mutta osien hintaan ei talous todellakaan kaadu. Toki Biliaan saa syytää omat ja lainatut, mutta tarvikkeena saakin jo ihan sopuhintaan.

      -hngh-

    • Putte

      Onko 850:tä varustettu Bensa, vai Diesel koneella, se on nyt ainakin yksi pointti vastauksen antamiselle.

      Muuten autossa ei ihmeempää(ittellä D koneella)koiranluita menee, ja normaaleita kulutusosia.

      Ps: jos on Nivomatin takaiskareilla, niin niitten loputtua tulee painiskelu, uudet nivot, vai vakiot(Nivojen iskarien kappalehinta luokkaa 450€)jos vakio iskarit asentaa, pitää vaihtaa myös jouset, no, hintaa sillekin tulee tuon saman verran, mutta saa kummallekkin puolelle, sekä iskarin, että jousen.

    • Putte

      Vastannut mihinkään,,,miksi?

      • Event...

        Jos vaikka johtuisi siitä että pääsin nyt vasta taas koneelle. Kaiken puolin hyviä kokemuksia vaikuttaisi olevan. Useimmilla vaikuttaa menevän 10l kaupunki ajossa. Onko näillä 140/170 heppaisilla koneilla suuria kulutus eroja. Teho ero on varmaankin huomattava. Onko nämä 92-94 850 aivan kauheita vika pesiä?


      • Putte
        Event... kirjoitti:

        Jos vaikka johtuisi siitä että pääsin nyt vasta taas koneelle. Kaiken puolin hyviä kokemuksia vaikuttaisi olevan. Useimmilla vaikuttaa menevän 10l kaupunki ajossa. Onko näillä 140/170 heppaisilla koneilla suuria kulutus eroja. Teho ero on varmaankin huomattava. Onko nämä 92-94 850 aivan kauheita vika pesiä?

        Bensapeli, koska tuo oma Diesel vie sen 6,5-7 l maantiellä, ja kaupungissa pari enemmän, mutta B vehkeissä en usko alle 10-11,5 litran kaupunkikulutuksia talvella.

        Ekat 800 sarjalaiset ovat saaneet jo aikoinaan moitetta liian ohuista ikkunoista, melutaso ajossa kova.

        Muuten suht huolettomia kilometrejä, paitsi nuo ennen mainitsemani "pikku" ongelmat.


      • Event...
        Putte kirjoitti:

        Bensapeli, koska tuo oma Diesel vie sen 6,5-7 l maantiellä, ja kaupungissa pari enemmän, mutta B vehkeissä en usko alle 10-11,5 litran kaupunkikulutuksia talvella.

        Ekat 800 sarjalaiset ovat saaneet jo aikoinaan moitetta liian ohuista ikkunoista, melutaso ajossa kova.

        Muuten suht huolettomia kilometrejä, paitsi nuo ennen mainitsemani "pikku" ongelmat.

        Joo bensa vehjettä olen etsiskellyt. Näillä 140 ja 170 heppaisella ei ole vissiinkään suurta kulutus eroa? Sanokaas volvo gurut onko... Kestääkö tälläinen 850 volvo yli 300 000 kilometriä?


      • hngh
        Event... kirjoitti:

        Jos vaikka johtuisi siitä että pääsin nyt vasta taas koneelle. Kaiken puolin hyviä kokemuksia vaikuttaisi olevan. Useimmilla vaikuttaa menevän 10l kaupunki ajossa. Onko näillä 140/170 heppaisilla koneilla suuria kulutus eroja. Teho ero on varmaankin huomattava. Onko nämä 92-94 850 aivan kauheita vika pesiä?

        Moron taas!

        Omia käyttökokemuksia ei noista vapareista ole, mutta aiemmista keskusteluista olen ymmärtänyt, että kulutuseroa ei kymppi- ja kakskyttappisen välillä juurikaan ole, mutta tehokkaampi luonnollisesti kuljettaa kulkinetta reippaammin. Tältä pohjalta siis melkein suosittelisin tuota 20-tappista. Muutoin Putte onkin antanut jo tuohon kestävyyteen vastaukset.
        Kyllä nuo vaparit kestävät sen 300tkm ihan hyvin, mutta ainahan kannattaa pitää mielessä se, että kyseessä on jo iäkäs auto, jolla matkaa takana -> korjauskuluja kyllä tulee. Ei ehkä kalliita, mutta kuitenkin. Uusissa ne takuut on, jolloin ei tarvi kummemmin omiaan sijottaa korjauksiin.

        -hngh-


      • Putte
        Event... kirjoitti:

        Joo bensa vehjettä olen etsiskellyt. Näillä 140 ja 170 heppaisella ei ole vissiinkään suurta kulutus eroa? Sanokaas volvo gurut onko... Kestääkö tälläinen 850 volvo yli 300 000 kilometriä?

        140hp kymppiventtiilinen (B5252S 144hp/5400r/min)
        tuo 170hp on (B5254S 20 ventt. 170hp/6200r/min)
        Mutta niitä on vielä liuta muitakin vaihtoehtoja.

        Tosta 10 venttiilisestä en tiedä, mutta on tuossa noita muita porukoilla, joilla on jo ajettu reilusti yli 400 tuhatta, ja vielä rallattaa.


    • niko

      850 T5 vm 97 ajettu alle 200 tkm. Ei erityisempiä vikoja, nyt on löysää etupäässä, takajarrut vähän ruosteessa jne, korjataan seuraavassa huoltokäynnissä.
      Kulutus on hyvin voimakkaasti riippuvainen siitä, missä ajelet. Haarukka on 8-18 l/100. Tuo edellinen on 80-aluetta, tasamaata. Tuo jälkimmäinen kaupunkiajoa, jossa pysähtyminen melkein jokaisessa liikennevaloissa. Keskikulutus siinä 10 pinnassa, ja se on kevyellä kaasujalalla. Tarkempia tietoja saat tankkaus.com

      • Event...

        Hyviä kokemuksia näyttäisi olevan. Varmaan kallistun kuitenkin tähän 92-94 mallistoon vioista huolimatta. Miten on että kannattaako sekaantua Saksan tuonti Volvoihin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe