Ja tyttöystävä alotti jo viime yönä pomppimisen. Tänään valitti, ettei saanut yöllä unta ja nyt tuli viesti, että huomasi sen v*tun mollukan olevan kohta täysi.
On melkein joka kuukausi ollu samanlaista ja valvominen alkaa pari kolme päivää ennen täyttä kuuta. Unta saattaa saada, mutta on kuulemma huonoa. Aika väsynyhän tuo usein on.
En tiedä keksiikö päästään, että kuu valvottaa ja seuraa kalenteria kuin haukka, että voisi lähetellä yöllä kolmen aikaan viestejä, ettei saa unta vai onko valvottaako se oikeasti? Itse en huomaa kyllä mitään eroa tavalliseen.
Ja onko muuten totta, että se on periytyvää? Olen nimittäin meinanu, jos joskus muutettais yhteen ja perustettais ehkä perhe, mutta mietin just tänään että millä todennäkösyydellä pennutkin valvoo ja kävelee asunnossa täydenkuun mollottaessa taivaalla? Eikö sitä voi mitenkään estää?
Kohta taas täysikuu...
8
1555
Vastaukset
- hurskaammaksi
En tiedä, onko kaverisi ihan normihullu vai kuuhullu, mutta niinhän se on. Killitellään jo muutamaa yötä ennen h-hetkeä kattoa ja karataan ikkunasta niinkuiin lapsoset joulua odotellessa. Tilaa sellaisia pieniä huopatossuja, ei kuulu tassuttelut. Ja sitten on niitä korvatulppia. Parempi se kuuhullu ämmä kun ei ämmää ollenkaan, sanoi jo sulo kusti aikoinaan.
- -yökyöpeli-
Mää olen pyörinyt tossa sängyssä yli neljä tuntia saamatta unta - nyt nousin sit ylös ja ajattelin kattoo onko kohtalotovereita liikkeellä (ja pelata vaikka muutaman sudokun).
Vaikee on sanoo mitä toden peräisyyttä tossa kuuhulluudessa on. Mää en kyttää kalenteria siis ihan just sen takia ettei se vaikuttaisi tohon nukkumiseen. Eräässä teoksessa esitettiin väittämä, että kun Maa, Kuu ja Aurinko joutuvat täydenkuun aikaan samalle linjalle niiden välinen painovoima aiheuttaa ihmisten nesteissä "biologisen vuoroveden". Nesteiden heiluminen puolestaan aiheuttaa poikkeavan toiminnan ja käyttäytymisen.
Yksi selitys voisi olla, että kun on täysi kuu niin ulkona on aavemaisen valoisaa - tiedä sitten.
Oli miten oli, täällä taas valvotaan....
Terkkuja vaan kaikille :))- ihan kypsä
Muutenkin aivan väsynyt sitten vielä tuo kuu.
- AROSUSI-09
Toivon,että saisitte paljon suloisia,sudenkorvaisia ja karvaisia pentuja:)
- arkkienkeli-mikael
Mun oma kokemus:
Minulla on kans mahdotonta nukkua kunnolla täyskuulla.
Ainoa että en tiedä koska se on, mutta tunnen sen ja kun katson ulos ja näen täykuun tai kirkkaan kuun tiedän silloin miksi en saa unta.minun mummultani olen sen perinyt.Sama juttu magneetti kenttien kanssa.En pysty nukkumaan kenttien rajalla.
Alkaa lihassäryt,pään särky yms. - haluaisinpa tietää
Haluaisinpa tietää, on kuuhulluutta testattu, mittailtu tai muuten tutkittu tieteellisesti? Ja, jos on niin missä ja milloin ja millä tavalla?
- Qadesha
Jostain syystä olen keski-iän lähestyessä alkanut kärsiä täydestä kuusta. Yleensä käy niin että kun olen riehunut täkin kanssa pari yötä, tulen katsoneeksi kalenteriin ja heureka, täysikuu näkyy olevan juuri tulollaan.
Eli enpä usko että keksin tätä, koska ensin on vaiva ja sitten vasta havaitsen syyn...
Isäni oli kanssa erityisen huono-uninen ihminen, mutta en tiedä vaikuttiko häneen kuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982