HILSEPUNKKI!!!!

Jos koiralla on hilsepunkki oireettomana, täytyykö se silti hoitaa? Kun tuttujen pentukoiralla annettiin lääkkeet hilsepunkkiin hilseilyn takia, aloin miettiä josko meidän koirulilla olisi myös se, vaikkei mitään oireita ole ilmennytkään. Mutta itsessäni olen huomannut kyllä oireita hilsepunkin tartunnasta, ihottuman tapaista kutinaa käsissä ja jaloissa. Tämä punkki ei kuulemma ole ihmiselle haitallinen eikä sitä tarvitse hoitaa, olenko oikeassa? Hyi, iljettävää silti ajatella että itse olisi saanut jotain punkkeja!!!

3

698

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se hoitaa vaikka varmuuden vuoksi. Saisit itsellesi rauhan ja kutina loppuisi. Kutina voi olla sinulla "korvien välissä".
      Vuosia sitten koiramme saivat täi tartunnan jonka hoidimme heti pois. Minua vain kutitti penteleesti.

• ...ihan oikeaa kutinaa on ollut, jo useamman viikon olen raapinut, ja etenkin yöllä ei melkein saa nukutuksi. Ja kun tuo koira vielä minun vieressäni nukkuu, ei olisi kovin ihme että jotain tarttuisi. Mutta kun tuo mieskin on armeijassa on niin kiva kun on joku kainalossa niin ei pelota...=(

• Hömelö
        MarzaH kirjoitti:

...ihan oikeaa kutinaa on ollut, jo useamman viikon olen raapinut, ja etenkin yöllä ei melkein saa nukutuksi. Ja kun tuo koira vielä minun vieressäni nukkuu, ei olisi kovin ihme että jotain tarttuisi. Mutta kun tuo mieskin on armeijassa on niin kiva kun on joku kainalossa niin ei pelota...=(

kaikkia ökkömönkiäisiä se ihminenkin kantaa. Ne kulmakarvojen pikkuveikot ei pahemmin haittaa elleivät liikaa pääsee riehaantumaan, mutta nuo muualta mukaan otetut ovatkin sitten visaisempia. Kaipa sitä joku kuuri kannattaa hommata..taikka käydä edes lekurilla jos ne ottaisivat näytteen ja selvittäisivät onko jotain punkkeja mukana..:) Äitini sai aikoinaan pihapuskia karsiessaan lintukirppuja tms. ötököitä kimppuunsa..siinä oli jalat ja kädet punasina ja pahkuraisina kunnes lääkkeet alkoivat vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      75
      1243
    2. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      50
      1170
    3. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      73
      1105
    4. Kyllä on ihmisillä paha olla

Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan
      Sinkut
      160
      826
    5. Festivaaliko?

Ei kunnon valoja tai mitään rakenteita, amatöörien puuhastelua äänentoistoa myöten.Yksi soittotaitonen bändi! Luisia kyl
      Kuhmo
      34
      720
    6. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      57
      714
    7. Olisko jo aika?

Voisitko jo viimein puhua tai avata edes yhteydet sen mahdollistamiseksi.
      Ikävä
      43
      713
    8. Ammoniakkivuoto

Oliko tämä Kiantaman tehtaalla? Ei heitä huonot uutiset Kiantamaa kiertämästä. Pitäsikkö jo laittaa lappu luukulle ja mu
      Suomussalmi
      18
      598
    9. Mies viimeinen viestisi..

Minkä verran panostit? Oliko jotain kokreettista. Pyysitkö treffeille? Ilmoititko halusta tavata? Epämääräisiin ei mon
      Ikävä
      114
      576
    10. Mustikanpoimintaa

Raskasta ja hidasta hommaa on vaikka kyllä pääsisi ihan hyville tuntipalkoille jos ämpärin tunnissa ehtisi hyvältä paika
      Maailman menoa
      73
      575
    Aihe