Jos koiralla on hilsepunkki oireettomana, täytyykö se silti hoitaa? Kun tuttujen pentukoiralla annettiin lääkkeet hilsepunkkiin hilseilyn takia, aloin miettiä josko meidän koirulilla olisi myös se, vaikkei mitään oireita ole ilmennytkään. Mutta itsessäni olen huomannut kyllä oireita hilsepunkin tartunnasta, ihottuman tapaista kutinaa käsissä ja jaloissa. Tämä punkki ei kuulemma ole ihmiselle haitallinen eikä sitä tarvitse hoitaa, olenko oikeassa? Hyi, iljettävää silti ajatella että itse olisi saanut jotain punkkeja!!!
HILSEPUNKKI!!!!
3
695
Vastaukset
se hoitaa vaikka varmuuden vuoksi. Saisit itsellesi rauhan ja kutina loppuisi. Kutina voi olla sinulla "korvien välissä".
Vuosia sitten koiramme saivat täi tartunnan jonka hoidimme heti pois. Minua vain kutitti penteleesti....ihan oikeaa kutinaa on ollut, jo useamman viikon olen raapinut, ja etenkin yöllä ei melkein saa nukutuksi. Ja kun tuo koira vielä minun vieressäni nukkuu, ei olisi kovin ihme että jotain tarttuisi. Mutta kun tuo mieskin on armeijassa on niin kiva kun on joku kainalossa niin ei pelota...=(
- Hömelö
MarzaH kirjoitti:
...ihan oikeaa kutinaa on ollut, jo useamman viikon olen raapinut, ja etenkin yöllä ei melkein saa nukutuksi. Ja kun tuo koira vielä minun vieressäni nukkuu, ei olisi kovin ihme että jotain tarttuisi. Mutta kun tuo mieskin on armeijassa on niin kiva kun on joku kainalossa niin ei pelota...=(
kaikkia ökkömönkiäisiä se ihminenkin kantaa. Ne kulmakarvojen pikkuveikot ei pahemmin haittaa elleivät liikaa pääsee riehaantumaan, mutta nuo muualta mukaan otetut ovatkin sitten visaisempia. Kaipa sitä joku kuuri kannattaa hommata..taikka käydä edes lekurilla jos ne ottaisivat näytteen ja selvittäisivät onko jotain punkkeja mukana..:) Äitini sai aikoinaan pihapuskia karsiessaan lintukirppuja tms. ötököitä kimppuunsa..siinä oli jalat ja kädet punasina ja pahkuraisina kunnes lääkkeet alkoivat vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt374471Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522389Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481442- 931288
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281237Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541149Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan118973Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60931