"Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan"

Asiantuntija

"Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan", on meille tuttu viesti. Mutta meille on myös tuttua se, että JOKA ikinen päivä josaakin rikotaan lakia. Sama asia. Ajatelkaa sanoja "on suorittanut LAITTOMAN toiminnon", onko se Microsoftin syy, jos joku ohjelma rikkoo Windowsin lakeja? Entä jos joku ryöstää pankin (laiton toiminto), niin onko se poliisien vika??? Joskus rikollinen saadaa kiinni, joskus ei. Joskus konetta voi käyttää hyvin kyseisen ilmoituksen jälkee, joskus ei. Se riippuu rikoksen tekijän ominaisuuksista.

Ja sitten tämä "Blue Screen of Death", elikkä sininen ruutu, sekään ei ole Microsoftin syy. SE ON SINUN SYYSI! Jos esimerkiksi otat CD:n pois asemasta juuri silloin kun sitä luetaan, tulee esiin "sininen ruuru" joka kertoo että CD on poistunut keskuudestamme, se on silloin sinun syysi, ei Microsoftin, sillä eihän Microsoft sinun CD:täsi ole pois ottanut, EI! Tämä "sininen ruutu" kertoo laitteiston sisäisitä ongelmista, se ei ole ajurivirhe (eli ei siis Windowsin syy), joten se on sinun syysi. Jos koneessasi on rikkinäinen emolevy, Windows ilmoittaa siitä "sinisellä ruudulla", joskus tuo ei kuitenkaan toimi ja Windows "kaatuu". Minulla itselläni on oma-tekoinen tietokone ja Windows 98SE. Kolme vuotta olen sitä käyttänyt eikä se ole kaatunut kertaakaan sillä tavalla että syy olisi ollut Microsoftin. Nyt tietysti ajattelet että Internet Explorer on kaatunut ja se on Microsoftin ohjelma. No, nythän on niin että Internet Explorer on Internet selain, elikkä se hakee tietoa Internetistä ja lataa ne koneellesi. Jos tieto ei ole korrektia (sopivaa Internet Explorerille), ohjelma ilmoittaa virheestä, tai "kaatuu" jos sivu on ohjelmoitu päin per*****!

Jos Linux olisi tehty vuonna 1986, niin se olisi varmaan ollut ihan paska, koska Linux-tiimillä ei ole rahaa.

Toivottavasti tämä korjasi asian Windowsin ns. "kaatuiluista"! Syytäkää siitä itseänne tai bugisen ohjelman/rikkinäisen komponentin valmistajaa, älkää Microsoftia. Kiitän jos jaksoit lukea loppuun asti.

13

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janne

      Tuo oli todella tarpeellista tekstiä. Nyt ihan hävettää se, kun haukuin Microsoftia Windowsin kaatuiluista. Se on siis jokaisen oma syy, jos ei osaa käyttää Windowsia. Ja jos ei osaa, on peelo ja vaihtaa Linuxiin. Minä ainakin poista heti tämän inhottava käyttiksen (linux) ja siirryn takaisin tuttuun ja turvalliseen Windows XP:hen. Kiitos "asiantuntija"

      • Nti Dude

        Jep, mäki oon turhaan pelleilly vuoden tän Linuxin kanssa. Oikein hävettää ku ei tajunnu että ms on tehnyt "täydellisen ohjelman" ts windows käyttiksen. Pitänee vähin äänin ja häpeillen siirtyä takas...

        Kiitos Asiantuntija, erittäin opettavaista.


      • Asiantuntija
        Nti Dude kirjoitti:

        Jep, mäki oon turhaan pelleilly vuoden tän Linuxin kanssa. Oikein hävettää ku ei tajunnu että ms on tehnyt "täydellisen ohjelman" ts windows käyttiksen. Pitänee vähin äänin ja häpeillen siirtyä takas...

        Kiitos Asiantuntija, erittäin opettavaista.

        Ilo on kokonaan minun puolellani. Olen nimittäin valmis uhraamaan henkeni Microsoftin puolesta, ja niin on kyllä miljoonat muutkin. Todistettu juttu.


      • pape
        Asiantuntija kirjoitti:

        Ilo on kokonaan minun puolellani. Olen nimittäin valmis uhraamaan henkeni Microsoftin puolesta, ja niin on kyllä miljoonat muutkin. Todistettu juttu.

        Tämä ei ole oikea foorumi teknisen tietämättömyyden osoittamiseen


    • Asiantuntija

      Hän ei ole oikea nimim. "Asiantuntija" vaan "Markus", www.markusjansson.net, pelkkä idiootti. Tosin tällä kertaa hän on oikeassa.

      • "asiantuntija"

        Anteeksi vain, mutta en ole epäilemäsi henkilö. Ninimerkin otin vain päästäni, koska tavanomainen "-" ei olisi ollut sopiva. Mutta kiitos kun luit tekstini.


    • mosse

      littyy jollain tapaa linuxiin??
      annetaan esimerrki sinisestä ruudusta...
      asennan Winblows XP:tä koneelle ja kesken asennuksen iskee sininen ruutu ilman mitään syytä...yritän useamman kerran asennusta turhaan!!!
      no ei siinä mitään ajattelen et nyt olis sit hyvä sauma ajaa linux sisään(distrona mandrake 8.2) ja voila...EI mitään ongelmaa...eli miten se meni siitä sinisestä ruudusta,käyttäjän vika vai kenties käyttiksen vika??

    • I read you'r e-mail

      Kato prkl. Itselläni on nyt WinXP pro ja ei ole kertaakaan kaatunut vielä. Lisäksi koneelta löytyy myös Redat8.0 (juuri asennettu) ja sekin toimii hyvin. Kun tossa vielä vuosi sitten käytin Winblows 98 käyttistä ja se teki jatkuvasti BSODia niin en tiennytkään että sen on mun vika!?

      Luulin 12 vuotisen atk-urani aikana tuntevani tietotekniikan riittävän hyvin mutta nähtävästi olen väärässä. Taidan syyttää vanhoja opettajiani ja profia koska ovat kouluttaneet minut väärin ja en osaa käyttää maailman yksinkertaisinta käyttöjärjestelmää oikein vaikka minua pidetään kovana alan ammattilaisena.

      Niin ja jos otat cd-pois asemasta ja tulee sininen ruutu niin se ei ole BSOD vielä. siitä pääsee toki eroon kun pistää sen cd-n takaisin koneeseen. BSOD (Blue screen of death) on nimensä mukainen. Siihen tepsii usein vain reset. Ja yleensä se johtuu siitä että windows tekee virheen muistin käsittelyssä!

      Ja on se muuten kumma että ohjelma joka ei kirveelläkään toimi windows 98 kanssa toimii mainiosti WinXP alla. Mut kaipa se on mun syy jos en osaa avata ohjelmaa oikein win98:ssa. Ehkä olen ysikasissa suorittanut tuplaklikkauksen väärin?!

      Ja onko Internet Exlorer Internet selain? Luulin että se on kuvien katseluohjelma.
      Se että 90% Internetin sivuista on nimenomaan koodattu IE:lle ja ne eivät silti toimi koska IE kaatuu niin parasta että annetaan potkut sitten vaikka joka toiselle webmasterille ympäri maailman. (ihan varmuuden vuoksi).

      Ja mikä mahtaa olla tämä "Linux-tiimi"?!?!?!?

      Jos jaksoit lukea loppuun asti niin hanki nyt nopeasti parempaa luettavaa!
      -I read you'r e-mail-

    • Henrik

      Hei,

      Tuo mitä puhut on hyvä näkökulma, en ole itse tullut ajatelleeksi tuolta kannalta. Olen samaa mieltä kanssasi että pitäisi tehdä kunnon ohjelmia, jotka "ottavat muutkin huomioon".

      Mutta sitten tässä on semmoinenkin pointti että sen sinisen ruudun esiintymistiheys kertoo paljon käyttiksen häiriönsietokyvystä. Hyvä käyttis ei hetkuisi vaikka joku ohjelma tunkisi epähuomiossa kapuloita rattaisiin. Eihän siitä tarvitse koko järjestelmän mennä nurin jos jotain hämminkiä tulee.

      No niin, itse olen siirtynyt melkein kokonaan Linuxiin (wanhemmalla konella on vielä PC-DOS Win 3.1...). Linuxissa on sellainen ominaisuus että jos joku ohjelma jumii kokonaan, niin ei tarvitse välttämättä sammuttaa koko konetta, vaan voi vaihtaa toiselle virtuaalikonsolille, eli pelkästään nappia painamalla siirtyä uuteen, ööh miten tämän selittäisi kun ei osaa teknisiä termejä, komentotulkkiruutuun. Olen itse joutunut käyttämään sitä systeemiä kun olen koittanut vääntää yhtä puolivalmista modeemin ajuria toimimaan. Ei oo paljon tarvinnut käynnistellä uudelleen.

    • harmaahurtta

      onhan se mukavaa, että ihmisillä on mielipiteitä. tällaiset mielipiteet voit kuitenkin mieluummin dumpata tuonne sodat-palstalle.


      täällä keskustellaan linuxista. mistä puheenollen, miten niin

      >> Jos Linux olisi tehty vuonna 1986, niin se olisi varmaan ollut ihan paska, koska Linux-tiimillä ei ole rahaa.

    • billg

      Niin Windows-käyttikset kuin useat sovelluksetkin on koodattu väärin. Koodari on ajatellut pelkästään sitä, että kaikki menee tosielämässä juuri niin kuin koodari on tarkoittanut. Niin käyttikseen kuin sovelluksiin on mahdollista tehdä temput vikasietoisesti, eli jos nyt vaikka vedät sen rompun kesken pelin pois koneesta, niin softan ei siihen tarvitse kaatua. Itsekin olen sen verran koodia vääntänyt, että luulen tietäväni mistä puhun. Tuollaisen vikasietoisen ja kaikenlaista mahdollista kovaa käyttöä mukaanlukien netin denial-of-service -krakkeroinnit on mahdollista suojautua, mutta sellaisen koodiin tekeminen vie aikaa ja rahaa. Kun halutaan tehdä halvalla hyvää, niin siitä ei tule mitään.

      Siltikin kirjoitan tätä viestiä Linuxissa ilmaisella Mozilla-selaimella. Linuxini ei ole koskaan puhunut mistään laittomista toiminnoista. Jos asentaisin tähän myllyyn Windowsin ja jonkun pelin, niin tuskinpa tarvitsisi kauaakaan odottaa tuota virheilmoitusta.

    • Anonyymi

      Taidat olla ennemminkin aasintuntija, koska mikään asiantuntija et kyllä ainakaan ole.

      Kyllä se on ihan varmasti Windowsin vika, jos se kaatuu siniseen kuolemanruutuun tai vihreään kuolemanruutuun ihan nyt miten vain. Se ei ole käyttäjän vika vaan kyllä se on käyttöjärjestelmän vika ihan tasan taatusti. Käyttöjärjestelmä ei saa kaatua siten kuin Windows aina välillä tekee. Esimerkiksi mainitsemasi cd:n ottaminen pois asemasta on jo naurettavuuksiin menevä syy Windowsin kaatumiselle. Kyllähän Windowsin päätyminen siniseen tai minkäväriseen kuolemanruutuun tahansa on aina merkki siitä, että itse käyttöjärjestelmä meni nurin riippumatta siitä mikä osa siitä kaatui. Käyttöjärjestelmässä on sillon jotain vikaa eikä se pysty ytoipumaan kyseisestä virhetilanteesta. Ihan järjetöntä ja naurettavaa syytellä käyttäjää jne. Mutta eihän tietenkään Windowsfanaatikoilta muuta voi odottaa.

    • Anonyymi

      "Jos Linux olisi tehty vuonna 1986, niin se olisi varmaan ollut ihan paska, koska Linux-tiimillä ei ole rahaa."

      Hyvin on mennyt Linuxien kanssa jo vuodesta 1997 lähtien, ja juuri tuon 4 kuukauden kaatuilun takia luovuin Windows 98 jonka ostin syksyllä 1997.

      Nyt on TODELLA hommat hoidossa myös Linux puolella, kun ei tarvi ostaa enää marketti Windos koneita, Eli ostin RaspberryPi 4 ja tämä toimii kun unelma.

      Windows ja Mäkin käyttäjien on tänään helppoa vaihtaa myös Raspberrypi Linux käyttäjäksi. Koska ulkoasuhan se ainut este on heille ollut ?!

      https://www.youtube.com/watch?v=OCI5zXeDicg
      https://www.youtube.com/channel/UCJlzAkI2q4qnG09QeyJ21fg

      Miksi maksaa ? Jos saa tai voi tukea tulojen mukaan näitä kehittäjiä, kun on tyytyväinen kokeiluun käyttöjärjestelmästä.

      Näitäkään käyttöjärjestelmiä ei tarvitse ostaa niin sanotusti sikaa säkissä, kuten aikoinaan windowsia sun muita joutui vaikka ei taho.

      https://www.youtube.com/results?search_query=raspberry pi 4 apple os

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      135
      3723
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      112
      1460
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1279
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1154
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1091
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1058
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1039
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      55
      970
    Aihe