Rasvaa maksassa

Pete7777

Sanokaas miten tuosta pääsee eroon? Alkoholia olen käyttänyt kyllä joka viikonloppu jonkin verran... Ehkä 6-pack jne. Myös närästys tabletin (ranitidine) olen ottanut aina kun juon. Onko jotain luontaistuotetta jolla pääsisi eroon rasvasta?

21

4460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

kasvispainotteinen ruoka hedelmineen ja juomaksi vettä niin kahden kuukauden päästä on maksa paremmassa kunnossa. ALKOHOLI KOKONAAN POIS!!!!

• ........

elimistö ja maksa tykkäävät myös puuroista/velleistä ja piimästä. :)

• Pete7777

Kuulostaa aika mahdottomalta idealta... Alkoholin voin kyllä pois jättää. Onko kellään maarianohdakkeesta kokemusta? Kuulemma on maksaa suojaava aine.

• ........
        Pete7777 kirjoitti:

Kuulostaa aika mahdottomalta idealta... Alkoholin voin kyllä pois jättää. Onko kellään maarianohdakkeesta kokemusta? Kuulemma on maksaa suojaava aine.

on maksaa suojaava mutta maksasairauksiin se ei pidemmän päälle auta, jollet muuta elintapojasi. Alkoholin pois jättäminen auttaa paljon.

Mene luontaistuotekauppaan ja pyydä myyjältä joko maarianohdaketabletteja tai -tippoja, joita sekoitetaan ohjeen mukaan veteen. Juo muutenkin paljon vettä, se on hyväksi myös mm. munuaisille ...

Yritä kuitenkin esim. nenästä kiinni pitäen juoda esim. kahvin alle piimää ja muutenkin. Näin saat suojaa niin vatsalle, suolistolle kuin elimistöllekin. Maksa tykkää myös greipistä, hapankaalista ja muista moisista herkuista. Onhan niitä pitkä lista maksan "herkkuja" ... :)

• entä tämä
        ........ kirjoitti:

on maksaa suojaava mutta maksasairauksiin se ei pidemmän päälle auta, jollet muuta elintapojasi. Alkoholin pois jättäminen auttaa paljon.

Mene luontaistuotekauppaan ja pyydä myyjältä joko maarianohdaketabletteja tai -tippoja, joita sekoitetaan ohjeen mukaan veteen. Juo muutenkin paljon vettä, se on hyväksi myös mm. munuaisille ...

Yritä kuitenkin esim. nenästä kiinni pitäen juoda esim. kahvin alle piimää ja muutenkin. Näin saat suojaa niin vatsalle, suolistolle kuin elimistöllekin. Maksa tykkää myös greipistä, hapankaalista ja muista moisista herkuista. Onhan niitä pitkä lista maksan "herkkuja" ... :)

Itselläni on Candilact merkkinen maitohappobakteeri greipinsimenuute. Tekeekö tuo hyvää maksalle? Tuote on tarkoitettu hiivan häätöön?

• ........
        entä tämä kirjoitti:

Itselläni on Candilact merkkinen maitohappobakteeri greipinsimenuute. Tekeekö tuo hyvää maksalle? Tuote on tarkoitettu hiivan häätöön?

jotka tasapainottavat elimistöä ja lisäävät "hyvää bakteerikantaa" siellä ovat aina hyviä elimistölle. Maksa on, kuten kaikki tiedämme, elimistön "jätteiden ja myrkkyjen pilkkoja ja käsittelijä". Siksi miun mielestä vaan ajattelemalla/harkitsemalla kaikkea, mitä suuhun kädellämme pistämme, voimme helliä ja hoivata maksaa, jotta se toimisi mahdollisimman hyvin koko elinaikamme.

Eli lähtökohtana pitäisi olla mahdollisimman myrkytön ja lisäaineeton, "luonnonomainen" ruokavalio. Sen lisäksi voi käyttää esim. sitä maarianohdaketta ajoittan.

Ajatus: "Olet sitä, mitä syöt" pitää paikkansa myös maksan suhteen eli maksan palkitsee ihmisen siitä, että hän jaksaa/viitsii syödä terveellisesti. :)

• ........
        ........ kirjoitti:

jotka tasapainottavat elimistöä ja lisäävät "hyvää bakteerikantaa" siellä ovat aina hyviä elimistölle. Maksa on, kuten kaikki tiedämme, elimistön "jätteiden ja myrkkyjen pilkkoja ja käsittelijä". Siksi miun mielestä vaan ajattelemalla/harkitsemalla kaikkea, mitä suuhun kädellämme pistämme, voimme helliä ja hoivata maksaa, jotta se toimisi mahdollisimman hyvin koko elinaikamme.

Eli lähtökohtana pitäisi olla mahdollisimman myrkytön ja lisäaineeton, "luonnonomainen" ruokavalio. Sen lisäksi voi käyttää esim. sitä maarianohdaketta ajoittan.

Ajatus: "Olet sitä, mitä syöt" pitää paikkansa myös maksan suhteen eli maksan palkitsee ihmisen siitä, että hän jaksaa/viitsii syödä terveellisesti. :)

kirjoitusvirheet - ei ole laseja päässä - vaan pääasia, että tulee ymmärretyksi :)

• LUONTAISTUOTEKAUPASTA
        ........ kirjoitti:

Vain reseptillä!

• ..........
        LUONTAISTUOTEKAUPASTA kirjoitti:

Vain reseptillä!

mitään? Esim. Vogelia? Jos ei, niin sitten siitä on tullut tutkittu lääke ja lääkärit kontroloivat sitä????

• sex päk

jos juot viikonloppuisin alkoholia, et saa rasvamaksaa vaikka haluaisit. vaatii päivittäistä pitkäaikaista kovaa dokaamista.

edes 6-päkillä päivässä et saa. jos sisukalusi ei tykkää alkoholista yhtään (yksilöllistä) niin sillä saat vain mahavaivoja, ehkä muutamassa vuodessa säikäyttävän haimatulehduksen tms.

jos normaalit sisuskalut niin 6-päkillä päivässä saat vain riippuvuuden siihen kun vetelet kuukausia/vuosia joka päivä, et muuta.

• jos

Olen saanut aikaan tuon Ranitidine närästyslääke ja alkoholi yhdistelmällä? Ja siihen päälle vielä illan päätteeksi otettu panadol tabletti... Kaksi kappaletta niitä. Tällä tavalla ei tule päänsärkyä eikä närästystä. Mistä ihmeestä tuo rasvamaksa muusta voisi johtua?

• ........
        jos kirjoitti:

Olen saanut aikaan tuon Ranitidine närästyslääke ja alkoholi yhdistelmällä? Ja siihen päälle vielä illan päätteeksi otettu panadol tabletti... Kaksi kappaletta niitä. Tällä tavalla ei tule päänsärkyä eikä närästystä. Mistä ihmeestä tuo rasvamaksa muusta voisi johtua?

on rankka yhdistelmä pitkään käytettynä maksalle ja muullekin kropalle, jos vielä vetää rasvaruokaa = pikaruokaa päälle, joten muuta nyt vaan kiltisti sitä ruokavaliota parempaan, kevyempään ja säännöllisempään suuntaan. Monta pientä ateriaa usein päivän aikana, jotta veren sokeri pysyy mahdollisimman tasaisena.

Näin hoivaat koko elimistöäsi - et pelkästään maksaa mutta maksasikin kiittää sinua. Hommiin siis vaan ja huihai maksa-arvot kukoistaa taas!! Maksa palautuu sitkeästi normaaliarvoihin vaan ei kestä loputtomiin sekään.

Panadol on lääkkeistä PAHIN maksalle, joten sitä ei suositella alkoholin kanssa käytettäväksi. Se on kuitenkin tarkoitettu kipulääkkeeksi herkkävatsaisille ILMAN alkoholia!!!!

• sex päk
        jos kirjoitti:

jos sulla on diagnosoitu rasvamaksa, niin sittenhän on eri asia; kysy jo lekurilta.

viikonloppujuomisella särkylääkkeillä ei semmoista kyllä pitäis saada aikaan mitenkään.

päivittäin viinaa rajusti lääkkeitä (rankempia kuin särkylääkkeitä) pitäis vaatia vuosia sekin; paitsi että yksilöllistä.

jos on diagnoosi moisesta niin on lääkärin neuvot parempia kuin keskusteluryhmän.

• ei alkoholia

Hei minulla on rasvamaksa, en ole juonut 15 vuoteen alkoholia. Valitin lääkärille tästä ja hän sanoi että rasvamaksa on myös sellaisten ihmisten vaiva jotka syövät "roska ruokaa".

• vakava sairaus

Hei,

rasvamaksa on vakava tila. Tarkoitan tällä sitä, että jos olet sen juomisella saanut aikaiseksi etkä pysty lopettamaan juomistasi ennusteesi on huono. Seuraava vaihe on se, että kehitty maksakirroosi. Eli maksasolut tuhoutuvat ja tilalle kasvaa sidekudosta. Tässä vaiheessa verenkierto kuormittuu (maksa on hyvin verekäs elin) ja nesteitä kertyy vatsaontelon alueelle, voi olla vuotoja jne. Silloin tilanne on jo korjaantumaton ja elämä varsin hankalaa.

Eli, jos itseäsi arvostat ja haluat elää, lopeta viinan juonti. Niin kurjalta kuin se saattaa tuntuakin.

• ........

rasvamaksan kanssa ei ole leikkimistä ja yleensä lääkärit pistää pahimmissa tapausissa ihmisen todella koville dieteille eli saa syödä suunnilleen vain greippiä, vettä ja piimää ym vihannes- ja hedelmämehuja KUUKAUSIA!

Tsemppiä vaan kaikille, jotka käyvät maksanpuhdistuksen kimppuun oikein urakalla ja oikeaoppisesti - kannattaa, suosittelen.

• mutta

Mun juomisella muka tullu? Kyllä ajattelin olla ilman alkoholia nyt ainakin pari viikkoa ja katsoa mihin suuntaan arvot lähtevät. Joku arvo oli 206 viimeksi. Eilen kävin verikokeessa ja röntgenissä. Perjantaina lääkäri sitten soittaa mulle. On sanottu aina, että on hyvä ottaa päänsärky tabletti illan päätteeksi ja näin olen tehnyt. Ei kukaan ole kertonut, että se näin vaarallista on...

• .......
        mutta kirjoitti:

Mun juomisella muka tullu? Kyllä ajattelin olla ilman alkoholia nyt ainakin pari viikkoa ja katsoa mihin suuntaan arvot lähtevät. Joku arvo oli 206 viimeksi. Eilen kävin verikokeessa ja röntgenissä. Perjantaina lääkäri sitten soittaa mulle. On sanottu aina, että on hyvä ottaa päänsärky tabletti illan päätteeksi ja näin olen tehnyt. Ei kukaan ole kertonut, että se näin vaarallista on...

ei saa ottaa alkoholin kanssa, koska se on pahaksi maksalle. KAIKKI särkylääkkeet ovat mutta olen kuullut, että Panadol kävisi maksan päälle rankemmin kuin muut lääkkeet. Lopeta alkoholi, niin ei ole pääkään kipeä. Kun syöt terveellisesti, niin et tarvitse närästyslääkkeitä. Usko jo ja ala hommiin - muuta elämäsi. Tsemppiä.

• lääkkeiden rasittavuus
        ....... kirjoitti:

ei saa ottaa alkoholin kanssa, koska se on pahaksi maksalle. KAIKKI särkylääkkeet ovat mutta olen kuullut, että Panadol kävisi maksan päälle rankemmin kuin muut lääkkeet. Lopeta alkoholi, niin ei ole pääkään kipeä. Kun syöt terveellisesti, niin et tarvitse närästyslääkkeitä. Usko jo ja ala hommiin - muuta elämäsi. Tsemppiä.

Siis useimmat lääkkeet rasittavat nimenomaan joko munuaisia tai maksaa (tai toki osa molempiakin).

Esim. niille, joilla on munuaisten vajaatoimintaa, suositellaan särkylääkkeeksi juuri panadolia, koska se ei rasita munuaisia, kuten sitten taas muut särkylääkkeet.

Ei kait sitä asperiiniakaan saa ottaa alkoholin kanssa, kuten ei pitäisi ottaa muitakaan läääkkeitä. Ei siis koske yksin panadolia.

• Itsetyydytys
        lääkkeiden rasittavuus kirjoitti:

Siis useimmat lääkkeet rasittavat nimenomaan joko munuaisia tai maksaa (tai toki osa molempiakin).

Esim. niille, joilla on munuaisten vajaatoimintaa, suositellaan särkylääkkeeksi juuri panadolia, koska se ei rasita munuaisia, kuten sitten taas muut särkylääkkeet.

Ei kait sitä asperiiniakaan saa ottaa alkoholin kanssa, kuten ei pitäisi ottaa muitakaan läääkkeitä. Ei siis koske yksin panadolia.

nestesaippualla nostaa arvoja? Olen tehnyt noin jo kuukausien ajan ja joskus maistan saippuan jopa suussa asti.... Lääkäri sano että ei voi mutta vähän epäilen kyllä. Voiko siitä joutua elimistöön jotain myrkkyjä.

• pete77777

En ole juurikaan muuttanut tapojani. Joka viikonloppu olen viiniä ja olutta juonut. Maaliskuussa alat arvo oli 279 ja nyt se on tippunut 120. Millä selität tuon? Ainoa mitä olen jättänyt pois on tuo itsetyydytys saippualla sekä lääkkeet pois tietty. Ainoastaan rennietä otan silloin tällöin... Maksanpuhdistuskuureja olen kyllä pari syönyt. Voi olla että ne todella auttaa. Enää en ole edes seurannassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13