lampaita kesäksi

oulun lähistöltä

Hei vaan kesä tulee ja ostaisin pari lammasta kesäksi oulunlähistöltä. Ei mielellään kovin iäkkäitä. Jos raaskit myydä niin soittele tai kirjoittele: 040-7393231 tai [email protected]

35

11184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Keltaisessa Pörssissä oli just ilmoitus, jossa annettiin ilmaiseksi pari lemmikkilammasta. En muista missä osastossa, joko lahjoitetaan tai muut eläimet tai maatalous/karjaeläimet-osiossa.

    • inkku

      Moi! Minulla olisi 4-lammasta ja myisin ne koska perheeseen on tulossa uusi perheen jäsen. itse asun oulussa.Lampailla on nimet: Bamse,Lotus,Pirkko ja Bruno.bamse on 4vuotta.Lotus on 3 vuotta.Pirkko on jo 8 vuotta mutta hyvässä kunnossa.Bruno on pirkon poika ja on vasta 1½ vuotta.Bruno ja pirkko ovat valkoisen harmaita.Ja Bamse, Lotus ovat mustia.Lampaiden hinta on 95e kpl.Mailia osoitteeseen [email protected]

      • alk.peräinen

        mutta ovat aika kalliita kesä lampaiksi..Ja neljä on liikaa..Mukavaa kevään odotusta kuitenkin.


      • inkku

        No kävisikö etttä myisin kaksi ja hinta olisi 20 e kpl? minun päästävä eroon lapaista


      • ----------------
        inkku kirjoitti:

        No kävisikö etttä myisin kaksi ja hinta olisi 20 e kpl? minun päästävä eroon lapaista

        laitoin sinulle postia sähköpostiisi!


      • inkku

        hei! En voi myydä kahta nuorimpaa koska nuorimmat ovat:Lotus ja bruno.Syy miksi en voi myydä:Koska pirkko on brunon emo ja emoa ja poikasta ei voi erottaa!!!!


      • Lammasfarmari
        inkku kirjoitti:

        hei! En voi myydä kahta nuorimpaa koska nuorimmat ovat:Lotus ja bruno.Syy miksi en voi myydä:Koska pirkko on brunon emo ja emoa ja poikasta ei voi erottaa!!!!

        ...ettei puolitoistavuotiasta pässiä muka voisi erottaa emostaan? Eihän niitä nyt muutenkaan voi ainakaan samassa karsinassa pitää, jos ei pässiä ole kuohittu! Normaali vieroitusikä on 2-3 kk.


      • bäkä
        Lammasfarmari kirjoitti:

        ...ettei puolitoistavuotiasta pässiä muka voisi erottaa emostaan? Eihän niitä nyt muutenkaan voi ainakaan samassa karsinassa pitää, jos ei pässiä ole kuohittu! Normaali vieroitusikä on 2-3 kk.

        minäkään kuullut ikinä moista väitettä.. Ja kylläpä oli lampailla alussa hinta pyyntö! Oli aika paljon tinkimisen varaa. Siinähän se nähdään, ettei kannata maksaa mukisematta heti.


      • Iida95
        bäkä kirjoitti:

        minäkään kuullut ikinä moista väitettä.. Ja kylläpä oli lampailla alussa hinta pyyntö! Oli aika paljon tinkimisen varaa. Siinähän se nähdään, ettei kannata maksaa mukisematta heti.

        No kerran teitä ikä ja hinta häiritsee niin en sitteen myy mitään vit*n ääliöt!!!!!!!


    • laidunnuttaja

      ...täältä eteläisemmästä Suomesta ostettua lampaita?

      • anka

        ilmoitus vaikkapa tälle palstalle. Keltaisessa pörssissä on ollut paljon ilmoituksia. Katso myös maaseuduntulevaisuutta..


    • etsivivä-amadeus

      Minä maksoin 25MK siis noin 4E vuonasta kotiintuotuna.Ne oli 4kk vanhoja.
      Kaksi kappaletta,toinen on Texell lihalammas ja toinen maatiainen.Ne on meillä olleet jo nelisen vuotta.
      Ne on meillä lemmikkejä,tulivat tupaan syömään koiranraksuja ensimmäisenä kesänä.
      Onhan niillä iso aitauskin,mutta mies pitää niitä paljon vapaana pihassa,kun kuulema lapsillakin on vapaakasvatus.
      Kyllähän siinä kukkaistutukset menee parempiin suihin montakertaa.

    • sitten

      että, yhdenkin lampaan omistajan on rekisteröidyttävä lampaiden omistajaksi ja lampailla täytyy nykyään olla korvamerkit.

      • etsivivä-amadeus

        Rekistöröinti tuli viimekesänä pakolliseksi,sekä korvamerkit,2005 kesäkuun jälkeen syntyneiden lampaiden osalta.Vanhemmiista lampaista en tiedä,meidän maatalousneuvoja lomalla.Minunkin lampaat neljä vuotta vanhoja.Kuka tietää?


    • mullakin

      Olishan mullakin noita lampaita. Hinta tosin on jotain ihan muuta kuin 4 euroa tai 20 euroa. Kasvatappas ihan itse lampaita nyky eu;ssa ja myy ne sitten tuohon hintaan. Muista tilata samalla mielentila tutkimus. Onnea vaan, toivoo oikea lampuri.

      • Mielipide tämäkin

        Onhan outoja mielipiteitä?Että oikein mielentila
        tutkimukseen,jos joku on saanut ostaa lemmikin
        halvalla.Toinen tarjoaa alapään osastoa.
        Minä olen pitänyt maaseudun asukkaita sivistyneinä ihmisinä,ei asia niin taidakaan olla niin.
        Minäkin ostin rekisteröidyn puhdasrotuisen koiran
        200€ Suomessa syntyneen,ei Viron tuontia.
        Tarvitsenkohan mielentilatutkimusta?(myyjä oli tyttäreni)


      • jyväjussi
        Mielipide tämäkin kirjoitti:

        Onhan outoja mielipiteitä?Että oikein mielentila
        tutkimukseen,jos joku on saanut ostaa lemmikin
        halvalla.Toinen tarjoaa alapään osastoa.
        Minä olen pitänyt maaseudun asukkaita sivistyneinä ihmisinä,ei asia niin taidakaan olla niin.
        Minäkin ostin rekisteröidyn puhdasrotuisen koiran
        200€ Suomessa syntyneen,ei Viron tuontia.
        Tarvitsenkohan mielentilatutkimusta?(myyjä oli tyttäreni)

        Myyjä sen mielentila tutkimuksen ansaitsee jos kerran myy ilmaiseksi. Outoa ettei oma tytär pyydä sikahintaa vanhemmiltaan. Meillä tytär kylläkin olisi varmaan antanut sen koiran, ei myynyt omille vanhemmilleen.


    • vankilasta

      Pelson vankilalla on lammastarha, jossa pidetään aitoa suomenlammas- kantaa.
      Minullakin on ollut lampaita mökillä maisemointi tarkoituksessa ja mukavia elikkoja olivat. Syksyllä oli surullista panna ne lihoiksi mutta kyllä omakasvattama lammaspaisti oli todella hyvää.

    • Nimetön

      kylläpä meni överiksi nämä vastaukset. Todellakin olen ostamassa lampaita en muuta! Ja jos haluan johonkin muuhun asiaan neuvoja, niin laitan kyllä uuden otsikon...

      • Yks emäntä

        Tää on tällanen palsta tämä, kaikenlaista suunsoittoa saa kuulla kaikesta vaikka ite olis ihan oikealla asialla. Oletko käynyt farmit.net:ssä? Mäkin aion ottaa kesälampaan tuohon kellaritörmään, ruoho kasvaa siinä aina kauheen äkkiä ja on tympeä leikkoa leikkurilla kun se viettää alaspäin...jos se pysyis hiukan siistimpänä silleen.


    • emma

      Mitä aattelit lampaille tehdä kesän jälkeen??
      Teurataakko aattelit vai myydä taas eteenpäin???
      Tosi fiksua....

      • sivusta seuraaja

        nyt kesä lampaille yleensä tehdään??


      • -----------------------------

        Teuraaksi tietenkin. Paljon parempi lampaan kannalta, kuin ostoliha. On Citymarketin jauhelihatkin eläneet joskus. Vai puissako luulit kasvavan?


      • etsivivä-amadeus

        Ei lammasta voi ottaa kuin kesäkissaa.Todella rekistöröinti taakaavat jatkuvuuden.Lainata voi ehkä naapurin karitsoita,ruohon leikkuriksi?


      • puhutaan eläimistä kuin tav...
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Ei lammasta voi ottaa kuin kesäkissaa.Todella rekistöröinti taakaavat jatkuvuuden.Lainata voi ehkä naapurin karitsoita,ruohon leikkuriksi?

        Ihan hullu ketju. Puhutaan elämistä kuin ne olisivat tavaroita. Lampaita "ruohonleikkuriksi" ja kesälampaita. Eläimet eivät ole mitään kertakäyttökamaa, että kunhan niihin kyllästyy, niin laitetaan teuraaksi/lopetetaan. Eläin on ihmisen vastuulla, ja jos sen hankkii niin siitä on pidettävä hyvää huolta!


      • kodds
        puhutaan eläimistä kuin tav... kirjoitti:

        Ihan hullu ketju. Puhutaan elämistä kuin ne olisivat tavaroita. Lampaita "ruohonleikkuriksi" ja kesälampaita. Eläimet eivät ole mitään kertakäyttökamaa, että kunhan niihin kyllästyy, niin laitetaan teuraaksi/lopetetaan. Eläin on ihmisen vastuulla, ja jos sen hankkii niin siitä on pidettävä hyvää huolta!

        Joo, ei eläin ole tavara. Lammas vaan voi olla ruokaakin. Itse ainakin kasvatan kesälampaita jotta voin syödä lammasta, jolla on VARMASTI ollut hyvä elämä. Eli vaikka teuraaksi menisivätkin ei se tarkoita että niitä kohdeltaisiin huonosti!


      • toinenkin lampuri
        kodds kirjoitti:

        Joo, ei eläin ole tavara. Lammas vaan voi olla ruokaakin. Itse ainakin kasvatan kesälampaita jotta voin syödä lammasta, jolla on VARMASTI ollut hyvä elämä. Eli vaikka teuraaksi menisivätkin ei se tarkoita että niitä kohdeltaisiin huonosti!

        Kyllä minä mieluummin laitan pataan omakasvattaman lampaan, tai possun tai naudan, kuin että ostasin kaupasta "mitä lie" lihaa, "missä lie" marinaadissa. YÄK!

        suosittelen jokaista kokeilemaan ihan "oikeaa" lihaa ja maustamaan sen IHAN itse.
        Ihan ilman lisäaineita...


      • sonni!
        puhutaan eläimistä kuin tav... kirjoitti:

        Ihan hullu ketju. Puhutaan elämistä kuin ne olisivat tavaroita. Lampaita "ruohonleikkuriksi" ja kesälampaita. Eläimet eivät ole mitään kertakäyttökamaa, että kunhan niihin kyllästyy, niin laitetaan teuraaksi/lopetetaan. Eläin on ihmisen vastuulla, ja jos sen hankkii niin siitä on pidettävä hyvää huolta!

        eilän on tavara jolla tehdään rahaa!


    • ....

      Eläin ei ole tavara. Yhtä lailla se on elävä kuin ihminenkin.

    • näin se menee

      Suomen lain mukaan eläin on tavara. Sillä on omistaja. Poikkeuksena on metästettävät eläimet (hirvi, jänis jne.).

    • Haaveilia

      Mielestäni eläin ei ole tavara. Ja Iida95 siistimpää kielen käyttöä

    • kössi

      hullu kanava ja ainakin tämä keskustelu...

    • Kesä--

      Meillä sana "Kesälampaat" tarkoittaa lampurilta lainaa otettuja lampaita, jotka syksyllä menevät takaisin lampurille. Samoin hän myy pässipuolet kasvamaan teurastusta varten.

    • tietänätön??

      mistä saa lampaita kesäksi

      • hjhj76677667767

        ups


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe