Omatekoinen hajuste ketulle yms.

nissan343

Kerokaapa helppo kotitekoinen haju resepti millä saisin houkuteltua ketun tai supikoiran haaskalle?

6

5161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haisunäätä

Otat järvikalaa (jos on) tai jos ei niin haet kaupasta silakkaa, laitat sitä haaskatöryn sekaan sekä esim.puun oksalle muutama sintti niin kyllä haju leviää! Tietenkin haaskatoiminta on oltava muutenkin kunnossa jos pitkäaikasesti meinaat niijen sielä käyvän! Nakkele myös harakat ja varekset haaskalle sekä jäniksien suolet (no enää nyt ei saa niitä ampua...)mut kaikki "haaska törky".

Silakoita kannattaa ostaa ainakin kilon pussukka, ei ne paljoa maksa ja kun ostaa viel niitä joissa on viimene käyttöpäivä niin saa alennuksella=) Nakkelet nitä ympäriinsä haaskalle ja sit tosiaan esim.oksalle niin varmasti ketut tulee! Harakast ja varekset ne kyllä syö nopeasti mutta vie vasta iltapäivällä ennen pimeää!

Ja muista sitten haudata muutamia silakoita, ketut kyllä haistaa ne hyvästi mutta linnut eivät saa niitä revittyä maan alta!

• on sen keksineet

Ruotsalainen hapankala tuo pikkupedot kaukaakin haaskalle. Ruottalaiset syö hapankalansa itse, mutta Suomalainen kettumies on vielä viisaampi.
      Ota silakkaa,muikkua tms. Lasipurkkiin vähän vettä ja kalaa muhimaan, katso että kansi sulkeutuu hermeettisesti. Anna panoksen käydä lämpösessä viikon pari. Kun kansi vähän alkaa pullistua, on ketulle iki-ihanan huumaavat tuoksut kehittyneet sen verran että herkkua voi tarjota. Älä vaan avaa kantta ennen haaskaa, silloinkin on kertakäyttöhanskat poikaa.

• Joppe

Kettu kuulostelee päivämakuuksillaan, missä korpit, varikset ja harakat metelöivät.
      Se tietää kokemuksesta sieltä löytyvän suupalaa. Siksipä valmistelen haaskan aina siten, että siinä on riuttalinnuille riittävästi syötävää -ja aina on kettukin löytynyt jaolle.
      Arka kettu saattaa kyllä vainuta haaskan, mutta ei tule sille, jos riutat eivät ole sitä käyttäneet.
      Aikoinaan, kun myrkyllä pyydettiin, tämä oli haaska-aakkosten A!

• Kyttääjä

Terve kaikille! Mitä voisin laittaa supeille haaskaksi? Olen lakia noudattava metsästäjä enkä haluaisi ryhtyä leikkimään eläinlääkärin kanssa kaiken maailman ilmoituksilla! Luonnon eläinten jätteitä en mistään saa joten haaskan pitäisi olla jotain muuta. Koiranruoka toimii supille hyvin mutta on hieman kallista. elikkä jotain halvempaa ja helposti saatavaa. Antakaahan vain asiallisia ideoita. Kiitos kaikille!!

• helposti saatavilla

Ns. roskakaa kun hommaat kalastajilta, tai itse kalastettuna.

• richbitchhjk
        helposti saatavilla kirjoitti:

Ns. roskakaa kun hommaat kalastajilta, tai itse kalastettuna.

Kaikkiin paras vaihtoehto on kun otat ämpärin, laitat sinne vähän jotain mätiä perunoita, -omenoita yms mitä keittiön bioastiasta sattuu löytymään. Sitten laitat sinne hieman kalaa, ja muutaman kananmunan(noin 5 kananmunaa viiden litran ämpäriin) sopivasti.laitat KUNNOLLA kannen päälle ja jätesäkkiin solmit sen ämpärin. Olethan muistanut sekoittaa kalat ja munat toisiinsa esim. puutikulla?
        Jätä ämpäri käymään jonnekkin lämpimään paikkaan pariksi viikoksi. Nyt kuljetat sen mahdollisimman nopeasti haaskalle, itse tuuletin autoa tuon jälkeen pari päivää, joten huolehdi siitä ettei ämpäri ainakaan vuoda autoon, jälleenmyyntiarvo laskee 90%!
        Sitten varovasti avaat muovipussin, viet roskiin ja ammut piekkarilla pari reikää ämpäriin, jos koitat poralla vaikka rei'ittää, saat ottaa yrjöpussin mukaan koska haisee ihan helvetin pahalta!

Sitten minun kysymykseni:
        Mites esim. harakat tykkää haaskalla, jos laittaa haaskaksi kuolleen harakan, uskaltaako enää muut harakat mennä sinne,jos siellä on kuollut lajitoveri? Entä supit ja ketut samassa tilanteessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90