Tradenomi-sormus sormeen

sormusten neiti

(Ei liity varsinaisesti palstan aiheeseen)

Missä sormessa pidetään ammattikorkeakoulun (tradenomin) sormusta?
Onko se vasemman käden etusormi vai oikean käden etusormi? olettaisin jompaa kumpaa.

27

13037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivän paras

      kiitos nauruista :)

    • jooadf

      Sitäkös Frodo ja kumppanit etsikin? Totuutta suureen kysymykseen? Vai oliko se sittenkin Syvä Miete?

    • ehdottaisin

      siitä se näkyy kauimmaksi ja kimaltaa kivasti heiluessaan terhakkaasti ilmassa.

      • Onkos tämmöisiäkin olemassa?

        Kyllä tradenomin pitää olla sen verran ylpeä, että pitää sormustaan keskisormessa ja muistaa näytellä sitä kaikille. Vitsi, vitsi, älkää tradenomit ja semmoisiksi opiskelevat hirttäkö miltei näennäisesti viatonta.

        Oli muuten ensimmäinen kerta kun kuulin tämmöisetä sormustouhusta sitten lukioaikojeni (tietenkään kihlasormusta lukuun ottamatta). Onko nykyään jo kaikilla ties mistä valmistuneilla jokin oma pimpeli-pompeli kapine? Tässä on taas hyvä markkinarako ollut. Kun itse valmistun hankin varmaankin propellipipon ja cha-cha-nilkkahelistimen. Niin, ja kyllähän sitä täytyy saada sädekehä päänsä päälle, kun elämänkoulusta valmistuu ja jättää "opinahjonsa".


      • Tuomorius
        Onkos tämmöisiäkin olemassa? kirjoitti:

        Kyllä tradenomin pitää olla sen verran ylpeä, että pitää sormustaan keskisormessa ja muistaa näytellä sitä kaikille. Vitsi, vitsi, älkää tradenomit ja semmoisiksi opiskelevat hirttäkö miltei näennäisesti viatonta.

        Oli muuten ensimmäinen kerta kun kuulin tämmöisetä sormustouhusta sitten lukioaikojeni (tietenkään kihlasormusta lukuun ottamatta). Onko nykyään jo kaikilla ties mistä valmistuneilla jokin oma pimpeli-pompeli kapine? Tässä on taas hyvä markkinarako ollut. Kun itse valmistun hankin varmaankin propellipipon ja cha-cha-nilkkahelistimen. Niin, ja kyllähän sitä täytyy saada sädekehä päänsä päälle, kun elämänkoulusta valmistuu ja jättää "opinahjonsa".

        Tuo sormustouhu on ollut tapana hyvinkin pitkään. Itsellänikin on sormus, vaikka olenkin maisteri.


      • medisinaren
        Tuomorius kirjoitti:

        Tuo sormustouhu on ollut tapana hyvinkin pitkään. Itsellänikin on sormus, vaikka olenkin maisteri.

        Tuomarisormus on kuuluisin noista sormuksista varmaankin, ja sitä varmaan kannetaan ylpeydellä


      • RumaLapsi^2
        medisinaren kirjoitti:

        Tuomarisormus on kuuluisin noista sormuksista varmaankin, ja sitä varmaan kannetaan ylpeydellä

        Se on suuri kunnia! Porukkaa lakoaa kun sormuksen huomaavat. Tuomarisormus, voi saatana.


    • siun kyssäriin

      Vasemman käden keskisormi, siis ainakin amk-insinööreillä, mutta en oo koskaan kuullu trade sormuksesta....

    • AJP

      Kyllä tuntuu riittävän pikkusieluisia.

      Olen itse tradenomi, vaikka en tradenomisormusta omistakaan, omistan agrologisormuksen. Kyse ei ole siitä, että pitäisi leuhkia jollain. Kyse on mukavasta muistosta ja siitä, että kun löytää oman alansa sormuksen jonkun toisen sormesta, on heti hyvä keskustelunaihe olemassa. On sitä huonompiakin perusteluja käyttää koruja.

      En ymmärrä, miten jotkut pitävät tiettyjä asioita vain ominaan tai vain "paremmalle väelle" kuuluvina yksinoikeuksina. Sormukset ja lakit kaikille aloille tuomarista juomariin.

      • Tasa-arvoa kehiin!

        Itse olen tettänyt itselleni autokoulusormuksen, uimakoulusormuksen, Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormuksen, Keravalla viikon asuneiden sormuksen ja Särkänniemen possujunalla ajaneiden sormuksen. Kannan niitä kaikkia ylpeydellä, koska ne ovat mukavia muistoja noista saavutuksistani.

        Jotkut ovat niille hymähdelleet siksi, että teetin ne akateemisten tutkintosormusten mallin mukaan vain huomaamattoman pienin muutoksin. Mutta, kuten AJP sanoi, tämä on vain osoitus hymähtelijöiden pikkusieluisuudesta. Tai sitten ovat vain kateellisia. Seuraavaksi aion teettää itselleni bussilla matkustaneiden hatun ja miekan mukavaksi muistoksi matkasta. Olen AJP:n kanssa samaa mieltä siitä, että tasa-arvoiseen maahan ei kuulu mitään erivapauksia joillekin saatanan älypäille - varsinkaan nyt kun sosiaalidemokraatit ovat avanneet kaikille mahdollisuuden suorittaa akateeminen tutkinto AMK:ssa. Kaikki tunnukset kaikille!


      • oot
        Tasa-arvoa kehiin! kirjoitti:

        Itse olen tettänyt itselleni autokoulusormuksen, uimakoulusormuksen, Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormuksen, Keravalla viikon asuneiden sormuksen ja Särkänniemen possujunalla ajaneiden sormuksen. Kannan niitä kaikkia ylpeydellä, koska ne ovat mukavia muistoja noista saavutuksistani.

        Jotkut ovat niille hymähdelleet siksi, että teetin ne akateemisten tutkintosormusten mallin mukaan vain huomaamattoman pienin muutoksin. Mutta, kuten AJP sanoi, tämä on vain osoitus hymähtelijöiden pikkusieluisuudesta. Tai sitten ovat vain kateellisia. Seuraavaksi aion teettää itselleni bussilla matkustaneiden hatun ja miekan mukavaksi muistoksi matkasta. Olen AJP:n kanssa samaa mieltä siitä, että tasa-arvoiseen maahan ei kuulu mitään erivapauksia joillekin saatanan älypäille - varsinkaan nyt kun sosiaalidemokraatit ovat avanneet kaikille mahdollisuuden suorittaa akateeminen tutkinto AMK:ssa. Kaikki tunnukset kaikille!

        NIIN hauska... not...


      • AJP
        Tasa-arvoa kehiin! kirjoitti:

        Itse olen tettänyt itselleni autokoulusormuksen, uimakoulusormuksen, Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormuksen, Keravalla viikon asuneiden sormuksen ja Särkänniemen possujunalla ajaneiden sormuksen. Kannan niitä kaikkia ylpeydellä, koska ne ovat mukavia muistoja noista saavutuksistani.

        Jotkut ovat niille hymähdelleet siksi, että teetin ne akateemisten tutkintosormusten mallin mukaan vain huomaamattoman pienin muutoksin. Mutta, kuten AJP sanoi, tämä on vain osoitus hymähtelijöiden pikkusieluisuudesta. Tai sitten ovat vain kateellisia. Seuraavaksi aion teettää itselleni bussilla matkustaneiden hatun ja miekan mukavaksi muistoksi matkasta. Olen AJP:n kanssa samaa mieltä siitä, että tasa-arvoiseen maahan ei kuulu mitään erivapauksia joillekin saatanan älypäille - varsinkaan nyt kun sosiaalidemokraatit ovat avanneet kaikille mahdollisuuden suorittaa akateeminen tutkinto AMK:ssa. Kaikki tunnukset kaikille!

        Laitatko tiedoksi, minkälainen on Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormus...

        Upeaa sarkasmia ja katkeruutta. Tuon täytyy olla lähtöisin vain ylemmältä korkeakoulutasolta, sillä eihän noin sivistynyttä ja asiantuntevaa tekstiä voi syntyä kuin akateemisen koulutuksen saaneelta.

        Katsopa kuvaa tradenomisormuksesta

        http://www.tradenomiliitto.fi/asp/system/empty.asp?P=305&VID=default&SID=432708039782917&S=1&C=27893

        Kerro sitten kaikille, kuinka huomaamaton ero on. Tradenomisormus eroaa aivan totaalisesti esim. maisterisormuksesta tai ekonomisormuksesta.


      • Tasa-arvoa kaikille.
        AJP kirjoitti:

        Laitatko tiedoksi, minkälainen on Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormus...

        Upeaa sarkasmia ja katkeruutta. Tuon täytyy olla lähtöisin vain ylemmältä korkeakoulutasolta, sillä eihän noin sivistynyttä ja asiantuntevaa tekstiä voi syntyä kuin akateemisen koulutuksen saaneelta.

        Katsopa kuvaa tradenomisormuksesta

        http://www.tradenomiliitto.fi/asp/system/empty.asp?P=305&VID=default&SID=432708039782917&S=1&C=27893

        Kerro sitten kaikille, kuinka huomaamaton ero on. Tradenomisormus eroaa aivan totaalisesti esim. maisterisormuksesta tai ekonomisormuksesta.

        "Laitatko tiedoksi, minkälainen on Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormus..."

        Niitä saa kylpylän aulasta semmoisesta automaatista, johon kolikon laittamalla ja kahvaa kääntämällä saa muovipallon, jonka sisällä on sormus.

        "Upeaa sarkasmia ja katkeruutta. Tuon täytyy olla lähtöisin vain ylemmältä korkeakoulutasolta, sillä eihän noin sivistynyttä ja asiantuntevaa tekstiä voi syntyä kuin akateemisen koulutuksen saaneelta."

        No kiitos, kiitos, mutta kyllä sinä nyt arvioit yli. Kyllä minä olen ihan vain merkonomi. Oikeasti. Mutta merkonomisormusta en ole koskaan tullut hankkineeksi, sillä - toisin kuin nuo aiemmin mainitsemani - se oli mielstäni naurettava kapistus. Oikeasti. Ja sama juttu näiden uudelleennimettyjen merkonomien sormusten kanssa.


      • Happamia ovat..
        Tasa-arvoa kaikille. kirjoitti:

        "Laitatko tiedoksi, minkälainen on Ikaalisten kylpylässä käyneiden sormus..."

        Niitä saa kylpylän aulasta semmoisesta automaatista, johon kolikon laittamalla ja kahvaa kääntämällä saa muovipallon, jonka sisällä on sormus.

        "Upeaa sarkasmia ja katkeruutta. Tuon täytyy olla lähtöisin vain ylemmältä korkeakoulutasolta, sillä eihän noin sivistynyttä ja asiantuntevaa tekstiä voi syntyä kuin akateemisen koulutuksen saaneelta."

        No kiitos, kiitos, mutta kyllä sinä nyt arvioit yli. Kyllä minä olen ihan vain merkonomi. Oikeasti. Mutta merkonomisormusta en ole koskaan tullut hankkineeksi, sillä - toisin kuin nuo aiemmin mainitsemani - se oli mielstäni naurettava kapistus. Oikeasti. Ja sama juttu näiden uudelleennimettyjen merkonomien sormusten kanssa.

        Itsekin merkonomina ja nykyisin Tradenomina että juttu ei todella ole vaan uudelleen nimeämisestä. Kyllä sai raskaasti painaa miltei 4 vuotta työn lisäksi. Onnea vaan Tradenomiopiskeluillesi jos kantti kestää arvon merkonomikollegani.


      • Joksa6

        Niin ARVON tradenomi. Eroa onko nykyisiä amis merkonomeja vai vanha kanditasoinen opistomerkonomi. Jälkimmäisessä tutkinnossa on mm. Kansantaoutta ja montaa paljon enemmän kuin näissä nykypäivän arvon trdenomeissa. Ei pidä halvekzia vanhoja opistomerkonomeja. Asia on ihan eri kuin nykyiset.mjossakin kohtaa on vain koetettu inflatoida vanhaa tutkintoa. Nooo maisteri se on uimamaisterikin samoin grillimaisteri 😂


    • nix nax

      Ammattisormus pidetään vasemman käden etusormessa. Tämä on uusi ammattiala, sormusta en tiedä tarkemmin millainen se muuto on kantakuvaltaan. Kultaa kuitenkin, niin kuin merkonominkin sormus. Tää koulutushan on merkonomin ja ekonomin välimuoto.

      • Kiitos nauruista

        "Tää [tradenomin] koulutushan on merkonomin ja ekonomin välimuoto. "

        ROFLMAO

        Tradenomin koulutus ei ole mitään muuta kuin merkonomin koulutus uudella tutkintonimikkeellä. Se valmistaa osin samoihin, osin heikompiin työtehtäviin joita merkonomit aikoinaan hoitivat. Ekonomin arvoon oikeuttavia KTM- tai TTM-tutkintoja se ei ole yhtään sen lähempänä kuin merkonomikaan. Suurin ero vanhalla kunnon merkonomilla ja tardenomilla on se, että merkonomien aikaan vanhojen kunnon kauppaopistojen sisäänotto oli puolet siitä mitä AMK:t nykyään ottavat tradenomikoulutukseen. Josta tietysti seuraa, että tradenomien taso on nykyään puolet matalampi kuin vanhojen kunnon opistomerkonomien. Siksi opistomerkonomit tajusivat paikkansa, mutta osa tradenomeista ei omaa riittävää kapasiteettia tiedostaakseen omien kykyjensä rajallisuuden ja hoksatakseen saamansa AMK-koulutuksen korkeakoulustatuksen olevan pelkkä kupla.


      • "Kokemusta on"
        Kiitos nauruista kirjoitti:

        "Tää [tradenomin] koulutushan on merkonomin ja ekonomin välimuoto. "

        ROFLMAO

        Tradenomin koulutus ei ole mitään muuta kuin merkonomin koulutus uudella tutkintonimikkeellä. Se valmistaa osin samoihin, osin heikompiin työtehtäviin joita merkonomit aikoinaan hoitivat. Ekonomin arvoon oikeuttavia KTM- tai TTM-tutkintoja se ei ole yhtään sen lähempänä kuin merkonomikaan. Suurin ero vanhalla kunnon merkonomilla ja tardenomilla on se, että merkonomien aikaan vanhojen kunnon kauppaopistojen sisäänotto oli puolet siitä mitä AMK:t nykyään ottavat tradenomikoulutukseen. Josta tietysti seuraa, että tradenomien taso on nykyään puolet matalampi kuin vanhojen kunnon opistomerkonomien. Siksi opistomerkonomit tajusivat paikkansa, mutta osa tradenomeista ei omaa riittävää kapasiteettia tiedostaakseen omien kykyjensä rajallisuuden ja hoksatakseen saamansa AMK-koulutuksen korkeakoulustatuksen olevan pelkkä kupla.

        Kiitos nauruista, Mahdatkohan olla yksi niistä ekonomeista, joka olet työ- ja yöelämässä huomannut kyvyttömyytesi käytännön osaajana verrattuna tradenomin tuottavuuteen. Olen BBA ja merkonomi ja koulutukset poikkeavat todella paljon toisistaan riippuen myös siitä, mitä valinnaisesti opiskelee esim. tilintarkastuskurssit.
        .

        Muuten työpaikallani olen kohdannut ekonomin, joka tunnusti, että kaveri teki osan lopputyöstä, kun ei itse osannut. Muutamia ekonomeja olen opettanut myös kirjanpidossa. Yksi ei osannut laskea alvia bruttohinnasta ja yksi ei tiennyt mille puolelle kulutiliä kulu tiliöidään laskulla.

        ÄLÄ SIIS KIRJOITTELE HÖPÖNPÖPÖÄ TÄÄLLÄ.


    • Sanna690000

      Kiitos aamun parhaista nauruista :D

    • ijgöar

      Jos minulla olisi sellainen, laittaisin sen nenääni, lävistyksellä. Olisi kiva. Ja ainakin näkyisi.

      • Ilkkajep

        Uskomatonta puppua tämä joku tradeurpo päästelee. ITse olen sekä vanha opistomerkonomi että käynyt monia kursseja amk.ssa. Niiden ank-opintojen vaatimustaso jää kaukasi siitä vaatimustasosta mitä vanhat opisto opinnot oli. Tradenomi tutkinto on lisäksi suorissa luettavissa ja opeteltavissa oppimäärissä maks. 2/3 vanhasta opistosta. Koko se aika luettiin ja tentittiin. Ei kulutettu aikaa ryhmätöissä eikä kenkäkaupan kassalla ns. Harjoittelussa. Ainoa, mitä amk.ssa on enemmän. on atk ja siihen liittyviä aineita. Nyky trade ei osaa kymmensormijärjestelmää, ei tunne kansantaloustieteestä kuin nimen, tarpeellisia asioita on valtavasti mikä on jäänyt. Ainoa mitä hierotaan urakalla on tolkuton luulo paremmuudesta ja kuvitellaan että ollaan parempia kuin vanhat opiston käyneet. Sitten on nykyiset ns.merkonomit jotka todellisuudessa on hieman laajemmalla oppimäärällä kuin vanhat merkantit. Tosin ei paljoa, atk, n oppimäärän verran.


    • sfdsdff

      Voi voi , eihän amk- ole mikään "akateeminen". Akateemisuus liittyy vain ja ainoastaan tiedekorkeakouluihin, ei ammattillisiin oppilaitoksiin. Ammattikorkeakoulu on myöskin "ammatillinen" oppilaitos, vaikka onkin korkeakoulu.

      • "siltä näyttää"

        tiedehömpällähän se elämä sujuu. Mistähän niitä taide- ja tutkimusapurahoja jatkossa saadaan tämän talouskurimuksen aikana. Käytännön työn osaajien veroeuroistahan niitä on makseltu.


    • öööööööööööööfg

      Samaa mieltä kirjoittajan sdfdfsfsdfsdfsd kanssa. Toisaalta myöskin naurattaa nämä keltaista nestettä pää täynnä olevien yliopistotanttojen paremmuuden todistelut. Jossain amiksen röökipaikalla nämä. Eiköhän jokaiselle löydy paikkansa tästä maailmassa ammatti mukaanlukien.

      t: entinen Lukiohintti, nykyinen AMK-Insinööriopiskelija.

    • Vuolevi suumer

      Ammattisormus pidetään aina vasemmassa etusormessa, tietämättömät laittavat mihin haluaa!

    • JTH2

      Tuota... mitenköhän suurin osa näistä kommenteista nyt liittyy siihen, että missä sormessa ammattisormusta kuuluisi pitää? Luetun sisäistäminen ei taida olla talouden ammattilaisten vahvimpia puolia.

      • Anonyymi

        Niin, kyllä kautta aikain on tiedetty, että akateemiset sormukset pidetään vasemman käden etusormessa. Aikoinaan suoritin myös insinöörin tutkinnon ja sitä sormusta pidetään vasemman käden keskisormessa. Tältä pohjalta noiden merkonomi- tai tradenomisormusten loppusijoituspaikka on vastaavassa paikassa.

        Muuten olen samaa mieltä opistomerkonomin näkemysten kanssa, että aikoinaan opistoissa suoritetut tutkinnot antoivat paremman pohjan työelämään. Nykyisin esimerkisksi insinöörit eivät osaa itse laskea mitään lujuuslaskelmia, vaan käyttävät ainoastaan valmiita tietokoneohjelmia. Ennen hierottiin hankalia mekaniikan ja dynamiikan mitoitustehtäviä hiki hatusssa. Eivät nykyinsinöörit osaa edes arvioida koneen antamien tulosten oikeellisuutta ja näin monien hallien katot ym. ovat sortuneet.

        On valitettavaa, mutta totta, että kun ammattikorkeakoulut perustettiin ja tehtiin muita vastaavia lapsellisuuksia (ammattikouluista opistoja jne.) on valmistuneiden taso romahtanut aiempaan verrattuna. Huonoa politiikkaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe