Ikävä pohjanmaalle

Keskellä maata

Siellä oli niin mukavia ihmisiä ja se pohjalainen murre kuulostaa niin mukavalta...

Ohhoijaa kun ikävöittää. Pakkohan sinne on vielä päästä :)

Jos muuttas maalle ja löytäs sieltä sellasen ihanan pohjalaisen maalaistytön...

5

1331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katuva

ennen kun kadut. Olen asunut täällä pohjanmaalla reilut 10-vuotta. Alussa kaikki oli niin kun kuvasitkin ihmiset mukavia maisemat kauniita. Kunnes tutustuttiin lähemmin tähän pohjanmaalaiseten luonteeseen. Täällä piiri pieni pyörii seurustellaan vaan sukulaisten kanssa ollaan niin ystävällisiä mutta takanapäin haukutaa muualta tulevia. Jotenkin se itsekkyys näkyy joka asiassa työpaikat menee suhteilla ja yleensä sukulaisille ulkopuolisia ei haluta veromarkat pitää tulla omaan kuntaa. Nuoret on hyvin eriarvoisessa asemassa jo kesätyöt menee suhteilla vaikka on yleisessä haussa. Niiden nuorten joilla suhteita ei ole on pakko muuttaa muaalle missä suhteet ei ole niin ratkaisevassa asemassa. Jos haluatte nuortenne jäävän tänne antakaa heille töitä ja tasa-arvoinen kohtelu. Maan omistajat älkää olko niin itsekkäitä ei se pieni pala tontiksi nuorelle parille teitä kauheesti köyhdytä. Ja seurakuntalaisille pyytäkää joskus sitä muualta muuttanutta työkaverianne seurkunnan kokouksiinne sinne on aika vaikea ulkopuolisen yksin tulla

• Pohjanmaalainen

Näin se menee, valitettavasti.
        Nm. syntyperäinen pohjanmaalainen

• valitettavasti

Näin se on kaikissa "pienissä" paikoissa joka puolella Suomea. Olen sen huomannut muutamassa maakunnassa asuneena. Kaikki sukua toisilleen niin ei kai sinne muut oo tervetulleitakaan. Varsinkin näin on näissä rannikkoruotsalaisissa kunnissa. Ilmankos niitä vammaisia sitten syntyy niinkin paljon.

• Tiina-Anneli

Takaisin maalle?! Tietenkin! Muutin viime syksynä Keski-Pohjanmaan keskuksesta maalle, enkä ole katunut päivääkään; pohjoishämäläiset sukujuuret varmaan auttoivat asiaa, "pimeestä" oon tullut ja "pimeeseen" tahon takasin. Maalla on mukavaa ja rauhallista, ja kaupunkiinkin pääsee, jos sille päälle sattuu...

• ihana ;)

maalaistyttö pohjanmaalta !
      Asun kaupungissa,mutta maalle ja omaan taloon hirveä "haiku"..mutta eipä sitä yksin voi taloa ostaa :/
      jos ei ny jotai mummonmökkiä ja jää sinne vanhaksi piiaksi,hhehe!

Tuntuu että on tosi vaikeaa löytää miestä joka tykkää asua maalla ja etevä käsistään,on kuitenkin urheilullinen,,,,...semmoista miestä olen kaivannut :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe