Pölypunkki..

argh

vai mikä ötökkä on muutamana yönä puraissut pienen palan ihoa,jaloista,ei mikään pelkkä pisto,vaan muistuttaa paarmanpuremaa,sehän napsasee pienen palan.Olen tutkinut luupilla petivaatteet,ei ainankaan silmin nähtävää ötökkää.Myös on ollut ns.hyttysenpiston näköisiä patteja.Kirppu,lintukirppu,mikä hän on?

19

25747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naispuntari

      Hämmähäkki, eli kirjohämähäkkien heimoon kuuluva Steatoda bipunctata -laji. Tätä löytää luonnosta usein kuolleiden kuusten kaarnan alta. Mutta yllätys, yllätys se viihtyy usein myös sisätiloissa.
      Hoidoksi auttaa kun sivelet puremakohtaan voita.
      Ja hämmärit voit torjua käyttämällä esim. miesten rexonaa.

    • Mosse

      Ettei vaan olisi blondi ollut.

    • messukävijä

      Hei pölypunkin purema.
      Olin tänään Kauneus ja terveys messuilla. Siellä oli yhdellä osastolla oikein lasikaappiin suurennettuna pölypunkki. Oli n. 30 cm korkea ja 50 cm pitkä. Ei voi ikävämmän näköistä otusta olla. Se mille ihmiset ovat allergisia pölypunkeissa on niiden kakka ja kuolleiden pölypunkkien kuoret. Käyhän katsomassa ja järkyty. Kiva mennä petiin tänään kun olin vaan koko päivän messuilla enkä ole vaihtanut petivaatteita vaikka piti tänään. Olleet jo kaksi viikkoa samat. Yes. t. näkijä

      • ötökänpurema

        Kyllä kävin petivaatteet/patjat suurennuslasilla läpikotaisin,roskat ja kaikki,mitään ei löytynyt,jotain ns.kuoren näköisiä,mutta epäilen olevan jalkapohjaihoa,mitä joskus sängyssä nypin.Vähän se kirjohämähäkki mietityttää,olen vähän selvitellyt ko.tyyppiä.Pölypunkin kuoret ja kakka,millaista?Kiitos.


      • Naispuntari
        ötökänpurema kirjoitti:

        Kyllä kävin petivaatteet/patjat suurennuslasilla läpikotaisin,roskat ja kaikki,mitään ei löytynyt,jotain ns.kuoren näköisiä,mutta epäilen olevan jalkapohjaihoa,mitä joskus sängyssä nypin.Vähän se kirjohämähäkki mietityttää,olen vähän selvitellyt ko.tyyppiä.Pölypunkin kuoret ja kakka,millaista?Kiitos.

        Kyllä se hämmäri on ollut, mutta ei syytä huoleen.
        Näin lokakuussa auttaa ehkäisykeinoksi suomalainen kaarnanpala. Laita sänkyysi illalla kaarnanpala (noin parikyt senttii) ja kun hämmäri yöllä rapisuttaa kaarnaa niin suihkauta silloin pari pulloa sitä ostamaasi miesten rexonaa kohti kaarnaa. Kyllä tehoaa!
        Muista että hämmärit ovat nopeita lisääntymään ja niitä tulee kerralla kymmeniä lisää.
        Mielestäni nyt kannattaa keskittyä todenteolla tähän metsästykseen.
        Pölypunkki se ei voi olla koska ne ovat värittömiä ja olemattomia.Hyviä hetkiä öisin....


      • eloak

        Pölypunkki on niin pieni ei sitä edes näe . Kyllä ne on muita ötököitä jotka yöllä puree. Aivan turhaa pölypunkki hysteria, nehän elää lämpimässä ja kosteassa. Suomen oloissa on, niin kuiva ilma ei täällä ole mitään pölypunkki riesaa. normaali siivous ja petivaatteiden vaihto asiantuntioiden mukaan pitäis riittää. Hyviä unia nukkukaa rauhassa.


    • punkki

      pölypunkki vai mikä ötökkä häiritsee minuakin öisin,kutinaa ,pahoinvointia...olen käynyt monen eri lääkärin luona eikä löydy syytä kutinaan .joskus olen nähnyt hilseen tapaista vaatteissa ja ihossa ja myöhemmin mustan pienen pilkun iholla..kutina on pahinta öisin ja kun on lämmin...joten olen muuttanut pois makuuhuoneesta ja pesen käyttövaatteeni joka päivä.apua ei tunnu löytyvän .help

      • Varma tapa

      • Petra

      • haluaa eroon
        Varma tapa kirjoitti:

        Kelaa sivua kohtaan: Pölypunkki voi aiheuttaa astmaa. Siellä on myös kuvia pölypunkista.

        http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=27

        Joka aamu ja ilta konttaan sängyllä,petivaatteet päivän olleet pihalla,eikö pölypunkkia tai sen kuoria voi nähdä suurennuslasilla?Jotain pieniä kuorentapaisia on löytynyt,tarvii suurennuslasin,jotta näkee.Nyt musta alkaa tulla neurootikko...en olisi uskonut!


      • Eroon päässyt
        haluaa eroon kirjoitti:

        Joka aamu ja ilta konttaan sängyllä,petivaatteet päivän olleet pihalla,eikö pölypunkkia tai sen kuoria voi nähdä suurennuslasilla?Jotain pieniä kuorentapaisia on löytynyt,tarvii suurennuslasin,jotta näkee.Nyt musta alkaa tulla neurootikko...en olisi uskonut!

        Ne ovat 0,2-0,4 milliä pitkiä ja voit katsoa noista linkeistä niiden ulkonäön:

        http://allergysa.org/GIF/p_mite.gif

        http://www.peds.arizona.edu/allergyimmunology/southwest/insects/dptero.htm

        Ohjeet pölypunkkien hävittämiseen:

        http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=27


    • meltsy

      Jos teillä on pölypunkkeja esim vaatteissa niin kannattaa imuroida vaatteet mutta älä anna imurin imasta vaatetta kokonaan varsinkaan sukkaa koska imuri imasee sukan tosi helposti joten kannattaa olla varuillaan sukkien kanssa ja varo lattialle jääneitä leluja muuten imuri imasee nekin ja vaatteita koska sukka ja muut vaatteet menee imuriin jos on liian kova teho niin imuri imasee sukan ja kannattaa silloin alkaa hankkia sitä imaistua sukkaa uudelleen mutta varo seuraavalla kerralla imurin kanssa ettei se imase sitä uudelleen:D

    • mietin vaan jorinoit

      Semmonenkin varsin eleinen elukka on olemassa, kuin lude eli lutikka...

    • Skidi 11.v

      Joo oon tämmönen tyttö... Mulla on 5 puremaa alakyljessä oikeallapuolella :o! ne on aika pieniä... Semmosia punaisia pilkkuja :p Luulil aluks et ne on mun allergiaa, mut ei! Just nyt kammottaa mennä nukkumaaan XO! Ne näppylät kutisee ihan hirveesti, oon laittanut niihin bebantteenia mut ei se hirveesti auta! En tiiä mitä ne on ja mistä ne on tullut...?!!! AUTTAKAA!!!!!

      • Sähkömies*

        Jos puremat on jonkinlaisissa riveissä, asialla on melko varmasti lude/ lutikka.
        Sänky kaatopaikalle ja ammattimyrkyttäjät paikalle.


    • ei oo pölypunkki

      Pölypunkki on alle puolimillinen joka syö kuolleitaihosoluja mutta ei jätä mitäänjälkiä koska on niin pieni eikä niitä edes ole suomalaisissa asunnoissa.

    • tästäkokemusta

      Epäilen kuvaamastasi jäljestä päätellen että pölypunkista ei ole kyse. Lude? Oletko tuonut matkoilta tuliaisena. Raid tappaa talossa tai puutarhassa, tai Baycon, kaarnanpalasista tai hajuvesistä ei apua.

    • Lapamato4

      Joskus löytyy asunnosta yksinäinen vanhus sängystä.
      Kun vanhuksesta ei ole kuulunut mitään kuukausiin tai jopa vuosiin.
      Talonmies löytää pelkän onton kouren.
      Pölypunkki voi joskus muuntua lihansyöjäksi ja pikku hiljaa alkaa nakertaa
      ihmistä sisältä päin.

    • Suomionmeidän

      joo ne pölypunkit on nykyään yksi suurimmista kuoleman aiheuttajista noissa muslimi maissa. Niitä on nyt tullut maahantunkeutujien mukana suomeenkin. Lihansyöjäpölypunkit asuttuvat elävään ihmiseen ja tappavat sen pikkuhiljaa ja sitten syövät kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe