Ex-homoja?

...

Hei!

Onkohan täällä ex-homoja, jotka ovat jo kokeneet muutoksen hoseksuaalista heteroseksuaalisuuteen identiteetissään?

Tai homoja jotka kokevat ristiriitaa homoseksuaalisten tunteidensa ja uskonsa kanssa ja haluaisivat ymmärtää homoseksuaalisuutensa syyt ja "eheytyä" (vai mitä sanaa pitäisi käyttää?)?

Olisi kiinnostavaa kuulla kokemuksistanne.

nimim. Itse tällä tiellä.

49

6066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zpp

      ehkä aika samantapaista tietä kuljen myös mA...

    • noi

      teidän tiet ihan terveellisiä valintoja, noin niinku mielenterveyttä ajatellen?:)(ei millään pahalla, mutta seksuaalinen suuntautuminen ei muutu ja teidän kannattaakin ajatella että se on Jumalan lahja teille) Rakastakaa niitä joita teidät on luotu rakastamaan, älkääkä taistelko todellisia tunteitanne vastaan, sehän se vasta syntiä onkin.

      • on siis

        jumalan lahjaa?


      • on-
        on siis kirjoitti:

        jumalan lahjaa?

        Kyse on rakkauden tunteista.


      • Muuttunut

        Kyllästymiseen asti olen kuunnellut lausetta "seksuaalisuus ei muutu". Paskanmarjat, minulla se nyt ainakin on muuttunut. Tunnen itseni ja uskon omiin tunteisiini. Minä olin "umpihomo" n. 20 vuotta. Nyt olen ollut naisista kiinnostunut toisen 20 vuotta, miehet ei kiinnosta yhtään.

        Ja sitä Bi-teoriaa en jaksa enää kuunnella. Homothan väittävät tällainen minun olevan. Ei pidä sekään paikkansa.


      • sulle
        Muuttunut kirjoitti:

        Kyllästymiseen asti olen kuunnellut lausetta "seksuaalisuus ei muutu". Paskanmarjat, minulla se nyt ainakin on muuttunut. Tunnen itseni ja uskon omiin tunteisiini. Minä olin "umpihomo" n. 20 vuotta. Nyt olen ollut naisista kiinnostunut toisen 20 vuotta, miehet ei kiinnosta yhtään.

        Ja sitä Bi-teoriaa en jaksa enää kuunnella. Homothan väittävät tällainen minun olevan. Ei pidä sekään paikkansa.

        jos olet sitten muuttunut. Se on sinun elämäsi. Kaikki eivät kuitenkaan pysty muuttumaan,eivätkä edes haluaisi.

        Jos et itse jaksa bi-teorioita kuunnella, niin yhtälailla homot eivät myöskään jaksa kuunnella eheytyskehotuksia tai -tarinoita.


      • Muuttunut
        sulle kirjoitti:

        jos olet sitten muuttunut. Se on sinun elämäsi. Kaikki eivät kuitenkaan pysty muuttumaan,eivätkä edes haluaisi.

        Jos et itse jaksa bi-teorioita kuunnella, niin yhtälailla homot eivät myöskään jaksa kuunnella eheytyskehotuksia tai -tarinoita.

        Sepä se. Tämä on minun elämäni. Tottakai tiedän, ettei kaikki pysty/halua muuttumaan. Siksi puhunkin vaan omasta puolestani. Jollain muulla voi olla sama juttu kuin minulla, siksi kerroin tämän. Minua vaan raivostuttaa suunnattomasti, kun täällä ei nyt ihmiset ymmärrä, että meitä on monelaisia. Huutavat vaan pääkköinä, ettei muutosta voi tapahtua. Ällöttävää.


      • Muuttumaton?
        Muuttunut kirjoitti:

        Kyllästymiseen asti olen kuunnellut lausetta "seksuaalisuus ei muutu". Paskanmarjat, minulla se nyt ainakin on muuttunut. Tunnen itseni ja uskon omiin tunteisiini. Minä olin "umpihomo" n. 20 vuotta. Nyt olen ollut naisista kiinnostunut toisen 20 vuotta, miehet ei kiinnosta yhtään.

        Ja sitä Bi-teoriaa en jaksa enää kuunnella. Homothan väittävät tällainen minun olevan. Ei pidä sekään paikkansa.

        Okei, ei ole mitään syytä epäillä sua! Mutta mikä oli se asia, joka muutti sinut homosta heteroksi?


      • Muuttunut
        Muuttumaton? kirjoitti:

        Okei, ei ole mitään syytä epäillä sua! Mutta mikä oli se asia, joka muutti sinut homosta heteroksi?

        Sen kun tietäisinkin. Missään nimessä se ei ollut tietoinen valinta. Olin siis hyväksynyt homoseksuaalisuuteni. En ollut uskoa itseäni, kun havaitsin itseni ajattemasta/katselemasta naisia. Yritin jopa tietoisesti vastustaa tätä, koska tosiaan olin sinut homouteni kanssa. Ehkä olen sitten bi, mutta itseäni tämäkin nimitys jotenkin loukkaa, koska miehet eivät kiinnosta nyt yhtään. Ei ole kiinnostaneet enää pitkään aikaan.


      • ....
        on- kirjoitti:

        Kyse on rakkauden tunteista.

        Ne homostelujutut nimenomaan ovat kiellettyjä?


      • ...
        .... kirjoitti:

        Ne homostelujutut nimenomaan ovat kiellettyjä?

        sössönsöö.


      • mutta kun
        .... kirjoitti:

        Ne homostelujutut nimenomaan ovat kiellettyjä?

        mutta kun mutta kun mutta kun kerro lisää itsestäsi


      • apo

        Homoseksuaalinen suuntaus voi muuttua, tiedän tällaisia tapauksia. Ihmettelen, miksi täytyy kynsin ja hampain turvautua epärealistiseen illuusioon, joka antaa luvan olla homo. Minulle viestisi kertoo, että et ehkä ole perustellut mahdollista homouttasi itsellesi. Minun puolestani saat olla homo, itsehän jokainen ihminen elämästään päättää, mutta älä levitä valheellista tietoa seksuaalisesta suuntautumisesta. Mielestäni se on vastuutonta toimintaa, eikä edes anna hyvää kuvaa homoseksuaaleista. Haluatte varmaan kuitenkin että teidät nähtäisiin mieluummin positiivisessa valossa. Minulla ainakin särähtäää todella pahasti korvaan jos väitetään ettei seksuaalinen suuntaus voi muuttua, sillä se ei ole totta. Kuulostaa ikäänkuin nurkkaanajetun hätäiseltä puolustusreaktiolta.


    • Ei kai

      ex- homo nyt enää homoseksuaaleille suunnatulla keskustelupalstalla viihtyisi.

      • minäkin, miten on?

        tähän asiaan voisivatkin ns. eheytyneet antaa jonkinlaista selvennystä. Jos nimittäin ovat muuttuneet homosta täysin heteroksi, ja naiset vain kiinnostavat, miten ihmeessä heidät tapaa jatkuvasti kirjoittelemasta tänne homojen keskusteluun? Kuka osaisi selittää mysteerin?


      • tinni-tunni
        minäkin, miten on? kirjoitti:

        tähän asiaan voisivatkin ns. eheytyneet antaa jonkinlaista selvennystä. Jos nimittäin ovat muuttuneet homosta täysin heteroksi, ja naiset vain kiinnostavat, miten ihmeessä heidät tapaa jatkuvasti kirjoittelemasta tänne homojen keskusteluun? Kuka osaisi selittää mysteerin?

        seksuaalisuus voi muuttua, mutta ei tietysti kaikilla ja miksei "muuttunut" voi täällä keskustella? Olenhan minäkin täällä ja olen hetero.

        Tinni-Tunni


      • on niin
        tinni-tunni kirjoitti:

        seksuaalisuus voi muuttua, mutta ei tietysti kaikilla ja miksei "muuttunut" voi täällä keskustella? Olenhan minäkin täällä ja olen hetero.

        Tinni-Tunni

        kovin rankka ja voimakas sana. Ja yleensä kun näistä muuttumisista keskustellaan, niin pyrkimyksenä on osoittaa että jokainen homo voi muuttua heteroksi jos vain haluaa. Mutta kaikki ei yksinkertaisesti voi. Muuttumisessa lienee useimmiten kysymys bi-seksuaalisuudesta. Vaikka sitäkään ei aina haluta myöntää. Valtaosa ihmistä on eri asteisia bissejä. Mutta kyllä täysin muuttumattomia heteroita ja homojakin löytyy. Myös se pitäisi hyväksyä, ilman jatkuvia eheytyskeskusteluja.

        Itse 100% umpihomona koen eheytyskeskustelut niin hirvittävän loukkaavina. Jos seksuaalisuus "muuttuu" luonnollisesti sitä kautta että ihastuu ihmiseen, joka edustaa eri sukupuolta kun mihin aiemmin on vetoa tuntenut, niin tuskinpa siinä mitään sen kummempaa ongelmaa on. Mutta se ,että tietoisesti pitäisi yrittää itseään muuttaa, se on väkivaltaa itseä kohtaan. Ja jos joku sanoo, että on 100% homo eikä ikimaailmassa voisi kuvitella "muuttuvansa", niin kyllä sekin pitää uskoa. Joillakin se nyt vaan on niin.

        Itse en kyllä oikein ymmärrä, mitä mielenkiintoa ex-homolla tai heterolla on hengailla homopalstoilla. En sano, etteikö saa olla. En vain ymmärrä. Itse kun en tunne yhtään mielenkiintoa ns. puhtaasti heteronäkökulman omaaviin palstoihin. Esim. heteroiden parisuhdeasiat ei kiinnosta. (Siis keskustelupalstoilla, tottakai olen kiinnostunut esim. siitä kuinka heteroystävieni parisuhteet voivat jne.)

        Äh, miksi kaikki on aina niin seksikeskeistä...


      • tinni-tunni
        on niin kirjoitti:

        kovin rankka ja voimakas sana. Ja yleensä kun näistä muuttumisista keskustellaan, niin pyrkimyksenä on osoittaa että jokainen homo voi muuttua heteroksi jos vain haluaa. Mutta kaikki ei yksinkertaisesti voi. Muuttumisessa lienee useimmiten kysymys bi-seksuaalisuudesta. Vaikka sitäkään ei aina haluta myöntää. Valtaosa ihmistä on eri asteisia bissejä. Mutta kyllä täysin muuttumattomia heteroita ja homojakin löytyy. Myös se pitäisi hyväksyä, ilman jatkuvia eheytyskeskusteluja.

        Itse 100% umpihomona koen eheytyskeskustelut niin hirvittävän loukkaavina. Jos seksuaalisuus "muuttuu" luonnollisesti sitä kautta että ihastuu ihmiseen, joka edustaa eri sukupuolta kun mihin aiemmin on vetoa tuntenut, niin tuskinpa siinä mitään sen kummempaa ongelmaa on. Mutta se ,että tietoisesti pitäisi yrittää itseään muuttaa, se on väkivaltaa itseä kohtaan. Ja jos joku sanoo, että on 100% homo eikä ikimaailmassa voisi kuvitella "muuttuvansa", niin kyllä sekin pitää uskoa. Joillakin se nyt vaan on niin.

        Itse en kyllä oikein ymmärrä, mitä mielenkiintoa ex-homolla tai heterolla on hengailla homopalstoilla. En sano, etteikö saa olla. En vain ymmärrä. Itse kun en tunne yhtään mielenkiintoa ns. puhtaasti heteronäkökulman omaaviin palstoihin. Esim. heteroiden parisuhdeasiat ei kiinnosta. (Siis keskustelupalstoilla, tottakai olen kiinnostunut esim. siitä kuinka heteroystävieni parisuhteet voivat jne.)

        Äh, miksi kaikki on aina niin seksikeskeistä...

        mitään eheytymisjuttuja, sen pitää lähteä aidosti siitä että ihminen itse haluaa muuttua tai että identiteetti ihan luonnostaan muuttuu. Ja suurella osallahan se ei muutukaan, ei ainakaan merkittävästi. Luokittelen itseni heteroksi ja kyllä minua silti kiinnostaa myös mitä homot ajattelevat, tai lesbot ja vielä monet muutkin asiat kiinnostavat. Yleensä ihmiseen liittyvät asiat kiinnostavat, dokumentit TV:ssä, keskustelupalstat jne. Taidan olla utelias ihminen! :-) Onko se niin kummallista?

        Tinni-Tunni


      • blöm

        onhan täällä yks heterokin :)


      • Meitä on monta

        Vaikka voissa paistaisi. Se vaan nyt on niin että olet bi-seksuaalisessa suhteessa nyt sen naises kansa ja et nyt sitten hae muita kun olet uskollinen sille naikkosellesi. Nyt kiinnostaa naiset jo huomenna voit taas olla enemmän miehiin menevä. Sellaista se vähän on kun on bi-seksuaali.

        Helpottaisi varmasti itseäsi jos uskaltaisit hyväksyä itsesi kaikki puolet, nekin joista muut ihmiset eivät ehkä pidä tai joista sinä itse et itsessäsi pidä. Niin kauan kun tanssit ja laulat jonkun toisen pillin mukaan tulet tuntemaan pahaa mieltä ja ahdistusta. Voi olla että tänään ei ahdista niin paljon kuin ahdisti eilen tai huomenna.

        Tiedät varmasti mitä puhun koska olet kysymyksiesi kanssa tällä palstalla. Mietit onko ketään muuta kaltaistani joka on käynyt eheytymis jaksolla ja eheytynyt? Joku jolle voisin purkaa sydäntäni ja ahdistusta, pelkoa ja epävarmuuttani asian suhteen?? Joku muu joka joutuu jokatoinen hetki kieltämään itsensä koska ei ole "lupaa" olla sitä mitä on? Usko pois ymmärrän tilanteesi todella hyvin. Minä painin samaa painia vieläpari vuotta sitten. Kunnes aloin ymmärtää...


    • vähän

      alaspäin noita otsikoita. Sieltä löytyy jo keskustelua aiheesta.

      Ns. eheytys on kyllä pomminvarma keino saada itsensä aivan sekaisin. Homous ja uskovaisuus eivät ole ristiriidassa keskenään. Kaikenlaiset eheytyspuheet ovat loukkaavia.

      Sensijaan ihminen voi kyllä elämänsä aikana ilmentää seksuaalisuuttaan niin "homona kuin heteronakin". Sitä kutsutaan biseksuaalisuudeksi. Varsinaisesti "muuttua" ihminen ei voi.

      • zpp

        Tähän ei tällä palstalla ole oikein ollut varaa sanoa mitään, joten pyrin kerrankin vaikenemaan. Jos se miellyttäisi paremmin. Ei millään pahalla. Ü.


    • hiljaiselo

      Samalla tiellä vissiin, mutta vastakkaiseen suuntaan menossa. Alkoi olla niin pelottavia maisemia, että käännyin takaisin valoa kohti.

      Kaikki kunnioitus valintojanne kohtaan, mutta oikeesti: vaikka uskovan tie tässä maailmassa on kivinen, pimeyteen sen ei kuulu johtaa. Identiteetti voi eheytyä monella tavalla, mutta jos sille asetetaan luonnottomia vaatimuksia, tehdään väkivaltaa sielulle. :(

      • muistaakseni

        Jep Jeesuskin varoitti eksytyksestä omien joukossa...


    • perusasioita

      Hei!
      Joka ainoa terve ihminen kokee jatkuvasti muutoksia seksuaalisessa identiteetissään. vain sairaat eivät koe muutoksia seksuaalisessa identiteetissään, ja jäävät lapsen tasolle.

      Seksuaalinen identiteetti on alati muuttuva.

      Seksuaalinen suuntautuminen taas on pysyvä, eikä se voi koskaan toiseksi muuttua.
      Siksi ei ole olemassa vielä yhtäkään homoa joka olisi heteroksi muuttunut, eikä ole olemassa yhtäkään heteroa, joka olisi homoksi muuttunut.
      Homo on aina homo, ja hetero on aina hetero.

      Jos olisit homo, niin tietäisit nämä perusasiat. Kirjoituksesi paljastaa, että olet pelkkä feikki.

      olen eheytynyt homoksi, ja onnellinen :)

      • homous

        ja lespous ovat biologis-psyykkistä nyrjähtyneisyyttä kuten skitsofrenia on vain psyykkistä poikkeamaa.Ne luultavasti on ja pysyy kuin Valioviili.Olen pakoputkihommia inhoava.


      • synnytä
        homous kirjoitti:

        ja lespous ovat biologis-psyykkistä nyrjähtyneisyyttä kuten skitsofrenia on vain psyykkistä poikkeamaa.Ne luultavasti on ja pysyy kuin Valioviili.Olen pakoputkihommia inhoava.

        Ihmetyttää homojen intoilu "synnyin homoksi" tyyliin... Homoliikkeen johtotähdet ei kannata tuota ajattelua... Esim. SETA:n perustajajäsen Olli Stålström ei kannata tuota ajatusta kirjaassan Homoseksuaalisuuden sairausleiman loppu.

        Yksikään tieteellinen tutkimus ei ole todistanut, että homoksi synnytään.

        Ja täyshomo voi muuttua heteroksi kuten minulle tapahtui.


      • tieteellinen
        synnytä kirjoitti:

        Ihmetyttää homojen intoilu "synnyin homoksi" tyyliin... Homoliikkeen johtotähdet ei kannata tuota ajattelua... Esim. SETA:n perustajajäsen Olli Stålström ei kannata tuota ajatusta kirjaassan Homoseksuaalisuuden sairausleiman loppu.

        Yksikään tieteellinen tutkimus ei ole todistanut, että homoksi synnytään.

        Ja täyshomo voi muuttua heteroksi kuten minulle tapahtui.

        tutkimus ei ole myöskään pystynyt todistamaan, etteikö ihminen voisi syntyä homoksi. Syyt miksi joko on homo ovat epäoleellisia. Tärkeintä on vain tiedostaa se, ettei homoudessa ole mitään väärää. On ihan ok olla homo!


      • blöm

        ja katolilainen on aina katolilainen ei ortodonksi :). ja tupakkamies on aina tupakkamies. kuuraketti ei ole avaruusraketti. kokoomuslainen ei oo viheriä.
        sdp=vasemmisto eipäs juupas eipäs. entäs kun minä en tykkää seksistä vain yhden ihmisen kanssa? pitää olla monta ja joka sorttia. mihin lokeroon sinä vapaamieli minut tunget? IDENTITEETTIÄ TÄNNE JA SASSIIN


      • normaali ihminen

        Puhut täysin palturia. Ihmisen elinkaarena jokaisella ihmisellä on ajanjaksoja jolloin kiinnostaa vastakkainen sukupuoli, oma sukupuoli ja jopa eläimet (tarkoitan tunnetasolla). Itse rakastuin 15 vuotiaana mieheen ja kumminkin olen nyt ollut 15vuotta naimisissa ja perheellinen ja onnellinen. Edelleen tapaan ihania miehiä ja naisia ja en usko paskanjauhantaan bi-henkilöistä. Toiset eivät vain esim. uskonnon tai kasvatuksen vuoksi anna alitajuntaisesti ihastua itsensä samaan sukupuoleen. Se miksi minä en enää sorru miehiin, johtuu siitä että elämänkatsomuksessani mies on tarkoitettu naiselle. Aivan varmasti sinäkin pystyt rakastumaan myös naiseen. Olet vaan joutunut peittelemään mieskiinnostustasi ja tästä on tullut sinulle elämää suurempi asia ja nyt olet vakaasti päättänyt olla eheytynyt homo. Ja oikeasti voimia sinulle ja onnea. Mut myöhemmin tulet huomaamaan että on myös olemassa "naitavan" ihania naisia. Mutta elä lähde julistamaan sanaa, että ei voisi muuttua omien kokemuksiesi mukaan, koska se loukkaa meitä monia muita. Toisaalta se aiheuttaa sen, että homoksi itsensä nyt tunteva ahdistuu myöhemmin ku huomaa ihastuvansa naiseen, että eikö hän ollutkaan homo.


    • muuttua
      • hetero

        voi muuttua homoksi.


      • tinni-tunni
        hetero kirjoitti:

        voi muuttua homoksi.

        että kaikki ovat biseksuaaleja, enemmän tai vähemmän. Ja ihmisen seksuaali-identiteetti voi liukua homo-->bisse-->hetero -välillä - tai olla liukumatta...

        Tinni-Tunni


      • samaa
        tinni-tunni kirjoitti:

        että kaikki ovat biseksuaaleja, enemmän tai vähemmän. Ja ihmisen seksuaali-identiteetti voi liukua homo-->bisse-->hetero -välillä - tai olla liukumatta...

        Tinni-Tunni

        mieltä olen. Mutta jos joku sanoo, että homo voi muuttua heteroksi, niin ainoa järkevä ja looginen kommentti siihen on sanoa, että myös hetero voi muuttua homoksi.


      • homoksi?
        samaa kirjoitti:

        mieltä olen. Mutta jos joku sanoo, että homo voi muuttua heteroksi, niin ainoa järkevä ja looginen kommentti siihen on sanoa, että myös hetero voi muuttua homoksi.

        Kun hetero tunnistaa itsessään homoutta se kertoo siitä, että oman sukupuolen rakkauden tarve on jäänyt täyttymättä lapsena... Kun homo kasvaa heteroksi se merkitsee, että tuo tarve täyttyy ja mies tuntee itsensä mieheksi ja siksi voi kiinnostua naisesta (ja päin vastoin)


      • 1234

      • pätevä
        1234 kirjoitti:

        Oliskohan jo aika suosiolla jättää tuo Spitzerin "tutkimus" pölyttymään. Kannattaa muutenkin tarkastaa lähteensä, ennen kuin alkaa postata jotain kyökkipsykologiaan sävyttyvääkään. Tuosta nyt vaikka suomeksi ensihätään:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=82_10_1
        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=81_10_1

        Tutkimus julkaistiin Archives of Sexual Behavior -tiedelehdessä. Ongelma olis vain siinä, että militanteilla homoaktivisteilla on taikauskoinen käsitys siitä, että kukaan ei voi eheytyä homoudesta. Ja Finnqueerin jutut on samanlaisia kuin joku Tupakkayhtiön kotisivu kommentoisi tutkimusta tupakoinin vaarallisuudesta. FinnQuuer ei ole mikään tiedejulkaisu vaan homoliikkeen propagandaa.


    • ex-gaytä

      Ei ole yhtäkään homoa, joka olisi heteroksi muuttunut, joten ei täällä, eikä muuallakaan mitään ex-homoja ole.

      Seksuaalinen identiteetti on alati muuttuva, mutta seksuaalinen suuntautuminen ei koskaan muutu.

      Sellaset,jotka sanoo muuttuneensa homosta hetroksi, ovat vaan menneet sekaisin seksuaalsen identiteettinsä ja seksuaalisen suuntautumisensa kans, ts. niiden seksuaalinen suuntautuminen (homous) on ristiriidassa niiden seksuaalisen identiteetin kans.
      Sellaset on yleensä aina epätasapainosia ihmisiä, joiden täytyy omaa rikkinäisyyttään kompensoida jollakin äärimmäisellä tavalla.

      Ihminen on eheä vain ollessaan oma itsensä sitem, että seksuaalinen identiteetti on tasapainossa seksuaalisen suuntautumisen kans.

      • muuttua

        Ihan turha vängätä ettei seksuaalinen suuntautuminen voi vaihtua. Turha myös lyödä tutkimuksia tiskiin, koska eläviä esimerkkejä tästä on. Mieluummin niitä uskon, kuin mitään tyhjänpäiväisiä tutkimuksia.


      • muuttua kirjoitti:

        Ihan turha vängätä ettei seksuaalinen suuntautuminen voi vaihtua. Turha myös lyödä tutkimuksia tiskiin, koska eläviä esimerkkejä tästä on. Mieluummin niitä uskon, kuin mitään tyhjänpäiväisiä tutkimuksia.

        "eläviä esimerkkejä" uskovien keskuudessa asiasta jos toisestakin: joku puhuu itselleen vierasta kieltä kuin vettä vaan, jonkun jalka on rukouksella kasvanut, joku muuten vaan parantunut. Eläviä esimerkkejähän ne kaikki ovat.


      • fanaatikko?

        Ku luin edellistä kommentia niin se oli klassinen esimerkki ajattelusta, joka ei ole avoin. Ja kuka tässä on siis fanaatikko? Homot on itse fanaatikkoja!!!


    • kaikille..

      Tämä palsta on uskovaisille homoille, ei siis ex-homoille. Lukekaa palstan kuvaus ennen kuin kirjoitatte tänne. Ex-gayt menkää omille palstoillenne.

    • näino

      En oikein jaksa uskoa, että voi muuntua homosta heteroksi tai toisinpäin pelkän tahdon voimalla. en taas usko, että Jumalaa kannattaa tähän kamppailuun sekottaa, sillä Hänellä tuskin on mtn homoja tai heteroja vastaan, olisihan siitä sitten Raamatussa.
      Itse yritin aikani, kunnes tajusin, että minut hyväksytään sellaisena kuin olen ja minun tulee hyväksyä myös itseni näin...

      • apo

        Kyllähän sieltä raamatusta voi mielestäni selkeästi lukea mitä mieltä ollaan homoseksuaalisuuden harjoittamisesta. Itsensä hyväksyminen puutteineen ja vikoineen on tärkeää oman henkisen hyvinvointinsa vuoksi. Jos on nähnyt vikansa, kokenut Kristuksen vapauttavan synneistä ja hyväksyvän sellaisena kuin on, seuraa siitä yleensä luonnollisesti kasvua parannukseen.


      • homo

        mik`s´raamattu vedetään ihmisen elämääm, olet sitä mitä olet, raamattuko päättää pitää olla, JOS KUITENKAAN ITSE ET OLE PYSTYNYT VAIKUTTAMAAN, MITÄ OLET! ARMAHTAKAA JO!


      • olet Jumalan rakkauden kohde
        homo kirjoitti:

        mik`s´raamattu vedetään ihmisen elämääm, olet sitä mitä olet, raamattuko päättää pitää olla, JOS KUITENKAAN ITSE ET OLE PYSTYNYT VAIKUTTAMAAN, MITÄ OLET! ARMAHTAKAA JO!

        joten kyllä olet armahdettu, kun sitä olet osannut uskossa rukoilla ja pyytää, Jeesuksen kautta. Hyväksytty ja rakastettu SELLAISENAAN! Minun ymmärtääkseni kyse on TEOISTA, villistä sekstaamisesta, samaan sukupuoleen konkreettisesti 'yhtymisestä', kyse on TEOISTA, jotka vievät ns. alaspäin koko ihmistä. Ihmisenä, homona/lesbona, olet hyväksytty, semmoisenaan. Samahan koskee heteroa, joka ei ole naimisissa. - Jumalan rakkauden kohteita sellaisenaan kaikki, kyllä !


    • riittävästi pidä miehistäkään

      ja siksi katsoisin olevani identiteetiltäni jotenkin traumatisoitunut. Minulle on (siis vasta ja varsinkin uskoon tultuani) jotenkin ihan selvä, että minä siis elän ilman suhdetta, selibaatissa. Varsinkin nuoremmille sanon, että kyllä ne paineet helpottavat iän kertyessä, eli hetken kestävä kevyt ahdistus ( vaikka joskus itsetyydytystä), jos seksuaalisesti ei ole ihan tasapainossa = identiteetti löytynyt. Tosiaankin tarvittaisiin eheytymistä, mikä sekin ON mahdollista.

      Naimattomiksi jääneille ja homoille/lesboille on tullut (joistakin rikkonaisista taustoista johtuen) kannettavakseen perheettömyys, aviovuodettomuus, mutta kyllä vastaavasti sitten muutakin iloa ja muunlaista rakkautta ON OLEMASSA. En lähtisi 'itseäni toteuttamaan' eli sänkyyn jonkun kanssa. Mieluummin elän Jumalan rakkauden alla raamatullisella uskon tiellä. Herramme antaa voimaa ja mielistyy, kun tahtoaan kyselemme, pyrimme elämään puhtaasti. - Tässä ajatukseni Sinulle.

      • Jeesus on suurin.

        että se PAAvali oli ite PERkele


      • Olli Stålström
        Jeesus on suurin. kirjoitti:

        että se PAAvali oli ite PERkele

        Nimimerkki Jeesus on suurin oli "nostanut" tämän, jo 4 vuotta vanhan keskustelun. Löysin tämän googlaamalla ja minun on pakko korjata siinä esiintyvä virhe. Repliikissään 16.3.2006 ("Homoksi ei synnytä") vanha eheyttäjätuttumme taas vääristelee väitöskirjaani. En ole missään esittänyt homoseksuaalisuudelle mitään syytä. Olen vain todennut, että emme tiedä varmuudella mitään syytä sille miksi joku on homo tai lesbo. Ainakaan se ei ole itse valittua, joka voitaisiin eheyttää pidättymällä.

        Esitän vastalauseeni siitä, että tämä sama eheyttäjä-kirjoittaja jatkuvasti vääristelee kirjoituksiani ja yrittää tulkita väitöskirjaani ikään kuin pitäisin homoutta muuttuvana eheytysterapian avulla. Se on väärä tulkinta! Kokemukseni mukaan homous ei muutu vaikka kävisi vuosikausia terapiassa ja psykoanalyysissä. Olen itse käynyt läpi viisi vuotta eheytysterapiaa, eikä se saanut aikaan mitään muuta kuin verisen masennuksen:

        http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=298_34_1

        Älä pane sanoja suuhuni! Älä tulkitse virheellisesti väitöskirjaani! Lopetapa minua koskevien virheellisten tietojen esittäminen, jota toistat erilaisilla palstoilla eri nimimerkkien takaa. En ole Setan perustajajäsen.

        Lopeta sanojeni vääristely! Kun puhun sosiaalisesta konstruktionismista, tarkoitan vain, että homous oli sairausluokituksessa vain koska se oli aikoinaan virheellisesti määriteltynä sairaudeksi. Siis sairausleima oli sosiaalinen konstruktio. Yksinomainen homous on ja pysyy. Sen muuttamisyritykset ovat tehottomia ja aiheuttavat psyykkisiä ongelmia ja itsetuhoisuutta.

        On parasta, että lukijat tutustuvat itse alkuteokseeni:

        http://www.finnqueer.net/pdf/Homoseksuaalisuuden.pdf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe