Volvon kone?

tuunari

kuulin joskus juttua että volvon joku kone malli
menis heittämällä renault 19:seen että oonko
nähnyt kuuloharhan vai miten on

12

2266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami

      En ole kyllä koskaan kuullut että Volvon kone
      menisi Relluun, paitsi yhdessä
      poikkeuksessa,mutta Volvokin käyttää sellasia
      koneita ,jotka sopivat (myös) Relluun, sillä ne
      ovat Renaultin koneita mm. Volvo 440/460 sessä on
      Renaultin 1.7 kone ja uusissa V40/S40 Dieseleissä
      on ollut ja on nytkin Renaultin DTI/DCI -koneet.
      Volvo 340/360 on ollut Rellun 1.3/1.4/1.7 kone ja
      samaa käytettiin myös R19-mallissa, kuin myös
      R9/R11/R18/R21-malleissa. Mitsu Carismassa on
      taas Renaultin vaihteisto, ja mm. Laguna RXE 2.0S
      (140hv) on taas poikkeuksellisesti Volvon kone!
      Niitä veekutosiahan on ollut (PRV-moottori)
      volvoissa mm. 760,Renaulteissa
      R30/R25/Safrane/Laguna,Citroeneissa mm.
      Xantia,XM,C5,Peugeoteissa mm. 605,406.

      • scenic

        onko myös sitten 2.0 140hv scenicissä
        volvon kone??? jos on niin mikä se on
        tyyppimerkiltään???


      • rellu

        Kyllä sinunkin Scenicissä on Volvon kone, paitsi
        jos vuosimalli 2000/2001, niissä Renun oma kone.

        Edellisiin malleihin lisäyksenä, että 440/460
        malleissa myös 1.6, 1.8 ja 2.0 koneet Renaultilta.


      • ?
        rellu kirjoitti:

        Kyllä sinunkin Scenicissä on Volvon kone, paitsi
        jos vuosimalli 2000/2001, niissä Renun oma kone.

        Edellisiin malleihin lisäyksenä, että 440/460
        malleissa myös 1.6, 1.8 ja 2.0 koneet Renaultilta.

        tais olla aluksi niin että Volvo osti
        etuvetotekniikkaa rellulta. Mun mielestä ne
        rellun vanhat 8v koneet, ainaski 1.8/2.0 l oli
        hankalia kun ne söi öljyä ja kulutti paljon. Nää
        uudet moottorit on tehokkaita ja hiljasia.


      • Eurostartti
        rellu kirjoitti:

        Kyllä sinunkin Scenicissä on Volvon kone, paitsi
        jos vuosimalli 2000/2001, niissä Renun oma kone.

        Edellisiin malleihin lisäyksenä, että 440/460
        malleissa myös 1.6, 1.8 ja 2.0 koneet Renaultilta.

        Kyllä Scenicissä on ollut n.vuoteen 2000 asti
        Reaultin F-sarjan koneet,sekä 1,8 että
        2litraisina.Mistä moinen kuvitelma,että olis
        Volvon myllyjä???.Suomalaisilla on ilmeisesti
        väärää tietoa,koska tuo 2litrainen tuli ensin
        Volvoihin meillä.Mutta asia on niin,että tämä
        kone oli ensimmäisenä ennen Volvoa Renault 21GTS
        mallissa,jota ei kuitenkaan tuotu Suomeen.Siis
        Scenicissä ei ole ollut Volvon koneita,Lagunassa
        kylläkin 2L/16v.Tämänkin moottorin valuhommat on
        tehty Renaultilla Ranskassa.


      • Sami
        Eurostartti kirjoitti:

        Kyllä Scenicissä on ollut n.vuoteen 2000 asti
        Reaultin F-sarjan koneet,sekä 1,8 että
        2litraisina.Mistä moinen kuvitelma,että olis
        Volvon myllyjä???.Suomalaisilla on ilmeisesti
        väärää tietoa,koska tuo 2litrainen tuli ensin
        Volvoihin meillä.Mutta asia on niin,että tämä
        kone oli ensimmäisenä ennen Volvoa Renault 21GTS
        mallissa,jota ei kuitenkaan tuotu Suomeen.Siis
        Scenicissä ei ole ollut Volvon koneita,Lagunassa
        kylläkin 2L/16v.Tämänkin moottorin valuhommat on
        tehty Renaultilla Ranskassa.

        Ymmärsin kyllä, että kysymys oli näistä 140
        heppasista Lagunoista/Meganoista, joissa on juuri
        tämä 16V-kone , siis se kaks litranen? Niissä
        siis se "Volvon" kone. Siis ne vanhemmat F-sarja
        1.6/1.7/1.8/2.0 set 8veet ovat siis Renaultin
        alkuperäisia omia koneita. Siis ensimmäisena se
        mielestäni oli jo joskus -85 vuoden puolella
        Renault 9 TXE/11 TXE:ssä ja sen jälkeen ne
        tulivat luonnollisesti myös R21:seen,jota
        luonnollisesti tuotiin myös Suomeenkin jo
        alkuvuodesta -86 alkaen vuoteen -96 asti.
        Allekirjoittaneellakin on ollut ko. autoja
        hyppysissä oikein kaksin kappalein. Korjatkaa,
        mikäli olen taas väärässä.


      • Eurostartti
        Sami kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä, että kysymys oli näistä 140
        heppasista Lagunoista/Meganoista, joissa on juuri
        tämä 16V-kone , siis se kaks litranen? Niissä
        siis se "Volvon" kone. Siis ne vanhemmat F-sarja
        1.6/1.7/1.8/2.0 set 8veet ovat siis Renaultin
        alkuperäisia omia koneita. Siis ensimmäisena se
        mielestäni oli jo joskus -85 vuoden puolella
        Renault 9 TXE/11 TXE:ssä ja sen jälkeen ne
        tulivat luonnollisesti myös R21:seen,jota
        luonnollisesti tuotiin myös Suomeenkin jo
        alkuvuodesta -86 alkaen vuoteen -96 asti.
        Allekirjoittaneellakin on ollut ko. autoja
        hyppysissä oikein kaksin kappalein. Korjatkaa,
        mikäli olen taas väärässä.

        Kyllä, aikoinaan Lagunassa todellakin käytettiin
        Volvon alkuperää olevaa 1948 ksm 16V N-sarjan
        moottoria, teho 140 hv. Vuodet olivat n. 95-98,
        nämä mallit tunsi "2.0S"-moottorimerkinnästä
        (esim. RT 2.0S ja RXE 2.0S). Tätä Volvon konetta
        EI OLE KOSKAAN ASENNETTU MEGANEIHIN (täten siis
        ei myöskään Sceniciin).

        Olen edelleen sitä mieltä, että edellisessä
        viestissäni mainitsin F-sarjan 2-LITRAISESTA
        VERSIOSTA. Se ei todellakaan tullut ensin R9/11-
        Renaulteihin kuten mainitsit, vaan tuohon
        mainitsemaani 2-LITRAISEEN R21 GTS -malliin, jota
        ei koskaan ole tuotu Suomeen. Kyseessä siis
        poikittain asennettu F-sarjan moottori. Tätä ei
        parane myöskään sekoittaa 21 GTX -mallin
        pitkittäin asennettuun J-sarjan moottoriin (1995
        ksm), joka on täysin eri konstruktio.

        Huom: Uudemmissa Lagunoissa (n. vuodesta -99
        lähtien) ei myöskään enää käytetty tuota Volvon N-
        sarjan 2-litraista, vaan niissä oli jo Renaultin
        oma F-sarjan 16-venttiilinen 2-litrainen,
        teholtaan tosin asiantuntematonta helposti
        hämäävästi myöskin teholtaan 140 hv. Juuri tätä 2-
        litraista 16-venttiilistä moottoria
        käytettiin/käytetään Meganeissa/Sceniceissä.
        Moottorista on vuosimalleista riippuen kahta eri
        tyyppiä, F4R ja F7R.

        Jotta asia menisi vielä monimutkaisemmaksi, on
        olemassa myös 2-litrainen 16-venttiilinen
        bensiinin suorasuihkutuksella varustettu F5R-
        sarjan moottori, jota asennetaan mm. Scenic
        RX4:ään, teholtaan myös 140 hv.


      • ?
        Eurostartti kirjoitti:

        Kyllä, aikoinaan Lagunassa todellakin käytettiin
        Volvon alkuperää olevaa 1948 ksm 16V N-sarjan
        moottoria, teho 140 hv. Vuodet olivat n. 95-98,
        nämä mallit tunsi "2.0S"-moottorimerkinnästä
        (esim. RT 2.0S ja RXE 2.0S). Tätä Volvon konetta
        EI OLE KOSKAAN ASENNETTU MEGANEIHIN (täten siis
        ei myöskään Sceniciin).

        Olen edelleen sitä mieltä, että edellisessä
        viestissäni mainitsin F-sarjan 2-LITRAISESTA
        VERSIOSTA. Se ei todellakaan tullut ensin R9/11-
        Renaulteihin kuten mainitsit, vaan tuohon
        mainitsemaani 2-LITRAISEEN R21 GTS -malliin, jota
        ei koskaan ole tuotu Suomeen. Kyseessä siis
        poikittain asennettu F-sarjan moottori. Tätä ei
        parane myöskään sekoittaa 21 GTX -mallin
        pitkittäin asennettuun J-sarjan moottoriin (1995
        ksm), joka on täysin eri konstruktio.

        Huom: Uudemmissa Lagunoissa (n. vuodesta -99
        lähtien) ei myöskään enää käytetty tuota Volvon N-
        sarjan 2-litraista, vaan niissä oli jo Renaultin
        oma F-sarjan 16-venttiilinen 2-litrainen,
        teholtaan tosin asiantuntematonta helposti
        hämäävästi myöskin teholtaan 140 hv. Juuri tätä 2-
        litraista 16-venttiilistä moottoria
        käytettiin/käytetään Meganeissa/Sceniceissä.
        Moottorista on vuosimalleista riippuen kahta eri
        tyyppiä, F4R ja F7R.

        Jotta asia menisi vielä monimutkaisemmaksi, on
        olemassa myös 2-litrainen 16-venttiilinen
        bensiinin suorasuihkutuksella varustettu F5R-
        sarjan moottori, jota asennetaan mm. Scenic
        RX4:ään, teholtaan myös 140 hv.

        Olenko väärässä jos väitän että 440/460 Volvoissa
        oli aikoinaan Rellun koneita? Eikös Volvo
        lainannut ensimmäisiin etuvetoisiinsa tekniikkaa
        Rellulta?


      • Eurostartti
        ? kirjoitti:

        Olenko väärässä jos väitän että 440/460 Volvoissa
        oli aikoinaan Rellun koneita? Eikös Volvo
        lainannut ensimmäisiin etuvetoisiinsa tekniikkaa
        Rellulta?

        Pitää paikkansa se,että Volvoisssa (440/460)on
        Renaultin koneita,mm.1,6l/1,7l/1,8l ja
        2,0l dieselit.Samoin uusissa malleissa on 1,9l
        suorasuihkudieseleitä,sekä Renaultin
        vaihteistoja.Näitä käytetään myös Mitsubishi
        Carismassa.


      • rellutelija
        scenic kirjoitti:

        onko myös sitten 2.0 140hv scenicissä
        volvon kone??? jos on niin mikä se on
        tyyppimerkiltään???

        scenigissä ei 140 hv konetta ole ollut mutta kylläkin espacessa ja se on f mootori meganessa oli 150 hv kone joka sekin oli rellun f moottori


    • Äimänkäki

      mistä johtuu kirjava kokoluokka esim rellullakin
      oli 1.7l koneita. Nissanilla 1.5l, onko joku
      veronkiertojutska vai?

    • ffvb

      joo kyllä varmaan on maahantuonti vero systeemin taki noi moottori koot tollasia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      43
      9688
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      70
      4953
    3. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      59
      4317
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      137
      2836
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      131
      2660
    6. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

      Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      176
      2479
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      24
      1844
    8. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

      Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      20
      1627
    9. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      36
      1540
    10. Älä nyt ainakaan pelkää

      että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava
      Ikävä
      72
      980
    Aihe