Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Poskiontelotulehdukseen

apuako?

Onko kukaan koettanut hoidattaa jatkuvia poskiontelotulehduksia akupunktiolla? Onko tehonnut mitenkään?

24

15401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minääää

      Hei! Osta apteekista tai luontaistuote kaupasta nenä huuhtelukannu ja hienoa merisuolaa. Tomi ohjeitten mukaan ja huuhtele nenääsi päivittäin. Vaikka aamuin illoin. Mua auttaa tosi paljon, ainakin toistaiseksi.

      Kannattaa kokeilla!! Se on helppoa, eikä tunnu pahalta, hyvä olo siitä tulee.

    • Torsten

      Kiinalaisella akupunktiolla voidaa hoitaa poskiontelotulehdusta. Välttämättä ei tarvitse käyttää paikallispisteitä ja neulotella kasvojen alueelta, vaan ihan muualta: käsistä ja jaloista. Tulehdus häviää, limakalvot normalisoituvatja paineen tunne katoaa poskionteloista. Suosittelen !

      • sam

        Kroonisen tilan hoitaminen vie monia kertoja. Akupunktio ei ole mikään hokkuspokkus juttu,paitsi joskus :)


      • Minä
        sam kirjoitti:

        Kroonisen tilan hoitaminen vie monia kertoja. Akupunktio ei ole mikään hokkuspokkus juttu,paitsi joskus :)

        Haluaisitko selittää, miten akupunktio tuhoaa bakteerit, jotka jylläävät poskiontelotulehduksessa?

        Ettei vain elimistön oma puolustusmekanismi yleensä korjaisi poskiontelotulehduksen ajan kanssa ihan riippumatta piikeistä tai vaikka sokeriliuoksen juomisesta ;)


      • Torsten
        Minä kirjoitti:

        Haluaisitko selittää, miten akupunktio tuhoaa bakteerit, jotka jylläävät poskiontelotulehduksessa?

        Ettei vain elimistön oma puolustusmekanismi yleensä korjaisi poskiontelotulehduksen ajan kanssa ihan riippumatta piikeistä tai vaikka sokeriliuoksen juomisesta ;)

        ...voidaan nostaa tehokkaasti vastustuskykyä, vaikuttaa veren vasta-aineisiin sekä bakterofageihin. Käsittely ei vaadi mitään ihmeellistä. Virukset ja bakteerit vain kuolee immuniteetin tehostuessa. Toimii sekä ennaltaehkäisevästi että hoitaa patologista tilaa. Suosittelen! Mutta ehdottomasti siis kiinalaista akupunktiota - ei länsimaista kivunlievityshoitoa!


      • sam
        Torsten kirjoitti:

        ...voidaan nostaa tehokkaasti vastustuskykyä, vaikuttaa veren vasta-aineisiin sekä bakterofageihin. Käsittely ei vaadi mitään ihmeellistä. Virukset ja bakteerit vain kuolee immuniteetin tehostuessa. Toimii sekä ennaltaehkäisevästi että hoitaa patologista tilaa. Suosittelen! Mutta ehdottomasti siis kiinalaista akupunktiota - ei länsimaista kivunlievityshoitoa!

        Tämä on ihan totta!
        Ja nimenomaan korkean koulutustason omaavia kiinalaisen lääketieteen osaajia on erittäin harvassa.
        Yleensäkkin taitaa olla niin että oppiinkin hakeutuvat ammattikoulutasoiset vaikka asioiden omaksumisen vaikeus on ihan yliopistotasoa.


      • Minä
        Torsten kirjoitti:

        ...voidaan nostaa tehokkaasti vastustuskykyä, vaikuttaa veren vasta-aineisiin sekä bakterofageihin. Käsittely ei vaadi mitään ihmeellistä. Virukset ja bakteerit vain kuolee immuniteetin tehostuessa. Toimii sekä ennaltaehkäisevästi että hoitaa patologista tilaa. Suosittelen! Mutta ehdottomasti siis kiinalaista akupunktiota - ei länsimaista kivunlievityshoitoa!

        Pitäisiköhän uskoa...? teoriassa kai voisi olla mahdollista.

        Pystytkö laitamaan jonkin julkaisun, jossa kudosmakrofagit ja/tai edes veren valkosolut ovat kiistatta kohonneet akupunktion vaikutuksesta? (Verrattuna standardiryhmään, tietenkin. Hyvässä tutkimuksessa on toki myös tutkittu vaikuttaako pelkän pistelyn lumevaikutus.) Jos asia siis todella on kuten sanoit, siitä on 100% varmuudella olemassa julkaisuja.

        Kiitti jo etukäteen!


      • Minä
        Minä kirjoitti:

        Pitäisiköhän uskoa...? teoriassa kai voisi olla mahdollista.

        Pystytkö laitamaan jonkin julkaisun, jossa kudosmakrofagit ja/tai edes veren valkosolut ovat kiistatta kohonneet akupunktion vaikutuksesta? (Verrattuna standardiryhmään, tietenkin. Hyvässä tutkimuksessa on toki myös tutkittu vaikuttaako pelkän pistelyn lumevaikutus.) Jos asia siis todella on kuten sanoit, siitä on 100% varmuudella olemassa julkaisuja.

        Kiitti jo etukäteen!

        Kyllä puhutaan hienoja juttuja korkeasta koulutuksesta ja selvistä vaikutuksista.

        HAH! Heti kun pyydetään jotain todistetta esitetyille "faktoille", niin kyllä hiljaista tulee!

        Vaikka puoskareitahan nyt on ollut kautta historian ;)


      • niinpänii
        Minä kirjoitti:

        Kyllä puhutaan hienoja juttuja korkeasta koulutuksesta ja selvistä vaikutuksista.

        HAH! Heti kun pyydetään jotain todistetta esitetyille "faktoille", niin kyllä hiljaista tulee!

        Vaikka puoskareitahan nyt on ollut kautta historian ;)

        Arvasin, että kirjoitat noin:)
        Suurin osa tutkimuksista on tehty Kiinassa joten vaikka tietäisin mistä voisit ne käsiisi saada et kuitenkaan ymmärtäisi niistä mitään.
        Mutta koetan selvittää asiaa, tämä on vain sitä tietoa jota olen ammattitaholta saanut. Mutta koetan siis kysellä heiltä.

        selvitellään...


      • Marjatantytär
        Minä kirjoitti:

        Kyllä puhutaan hienoja juttuja korkeasta koulutuksesta ja selvistä vaikutuksista.

        HAH! Heti kun pyydetään jotain todistetta esitetyille "faktoille", niin kyllä hiljaista tulee!

        Vaikka puoskareitahan nyt on ollut kautta historian ;)

        On se kumma, että nämä "tutkimustulosten pyytäjät" eivät osaa käyttää hakukoneita. Aloita vaikka google ja akupunktio. Lisäksi voit mennä http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed&cmd=Search&doptcmdl=DocSum&term=ACUPUNCTURE
        Lue sieltä.


      • Minä
        Marjatantytär kirjoitti:

        On se kumma, että nämä "tutkimustulosten pyytäjät" eivät osaa käyttää hakukoneita. Aloita vaikka google ja akupunktio. Lisäksi voit mennä http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed&cmd=Search&doptcmdl=DocSum&term=ACUPUNCTURE
        Lue sieltä.

        Osaan kyllä käyttää hakukoneita, vaikka en itse viitsinytkään. Miksi olisin itse hakenut kun perusteltava väite ei ollut omani.

        Kun ehkä itsekin osaat käyttää hakukoneita, niin varmaan tiedät, että google ei EHKÄ ole paras tiedon lähde ;) Ei ainakaan luotettavin...

        Linkkisi on aika hyvä, mutta ei vastaa kysymykseeni. 10344 viitettä ei välttämättä ole kovin hyvän haun tulos saati täsmällinen vastaus. Varsinkaan kun se on saatu PubMedistä (huonotasoinenkin tutkimus menee läpi, olisit käyttänyt edes OVID-tietokantaa) ja kirjoittamalla hakusanaksi vain acupuncture!

        Mutta koska näyttää tarpeelliselta, niin täsmensin hieman hakuasi. Arvaapa montako viitettä saadaan, jos nyt sitten haetaan PubMedistä hakulausekkeella: "Maxillary Sinusitis"[MeSH] AND "Acupuncture"[MeSH]?

        Vastaus: nolla. (kokeile vaikka itse!)


        OK. Hakulauseke on ehkä provosoivan spesifi ;)

        Joka tapauksessa esimerkiksi seuraava artikkeli on aika mielenkiintoinen, jos sen vain saa käsiinsä:

        Cabyoglu MT. Ergene N. Tan U. The mechanism of acupuncture and clinical applications. [Review] International Journal of Neuroscience. 116(2):115-25, 2006 Feb.


        ... vaikka taitaa olla vähän tyhmää itse vastata omaan haasteeseensa... ;)

        Joten Torsten, taisit olla oikeassa ainakin osittain:
        "...voidaan nostaa tehokkaasti vastustuskykyä, vaikuttaa veren vasta-aineisiin sekä bakterofageihin."




        PS. Jos vielä viitsisin niin voisin kyllä väitellä alempana esiintyneen Twiren kanssa noista energian virtaamisista ja muista "Jos Keuhkot ovat mukana nenä- ja poskiontelo-ongelmissa, viilennetään myös Keuhkot(=joka avautuu nenään ja vieruskudoksiin)..." -jutuista ja niiden tieteellisestä perustasta. HAH mikä viesti!!!


        PPS. Tiedoksi muuten kaikille, että en ole edes alan ammattilainen, joten toivottavasti kukaan ei aseta jutuilleni mitään liian suurta auktoriteettia. Vaikka tietenkin ole aina oikeassa... ;)


    • vaihtoehtoinen

      akupunktiolle tai yhdessä.suolahuone.fi löydät
      suolahuoneita.toimii myös astmaan ym. hengitystien sairauksiin,atooppiseen ihottumaankin.lapsille ja vauvoille hyvä.vaaraton.

      • suomessa

        OOn kuullu kanssa näistä. Onko niitä suomessa? jos niin missä?


      • Marjatantytär

    • Torsten

      Pahoittelen, en tunne tutkimuksia veren vasta-aineiden ja bakterofagien nostosta kiinalaisella akupunktiolla, mutta tietoa lienee löytyvän esim. www.acupuncture.com-sivustolta.

      Oma tietämykseni perustuu kiinalaisen lääketieteen koulutukseen Suomessa(3-vuotinen perustutkinto ja kliininen harjoittelujakso Kiinassa). Vaikutus saadaan stimuloimalla Paksusuoli-meridiaania pisteestä 11(immunoglobuliinit) sekä Dumai-meridiaanin pistettä 14(bakterofagit), jossa 7 Yang-kanvaa kohtaavat. Tämä on perushoito, mutta potilaan kieli- ja pulssidiagnosi kera haastattelun tuo lisävaloa yksilölliseen hoitoon. Patenttiratkaisua ei ole, vaan kiinalainen akupunktio oikein toteutettuna tehdään aina räätälöiden!

      • Twire

        Poskiontelotulehdusta voi suhteellisen helposti hoitaa kiinalaisella akupunktiolla. Ensin poistetaan tulehdus, sitten viilennetään Vatsaa(=Nesteiden juuri, kiinalaisittain) ja johdetaan Vatsameridiaania kuljettamaan energiaa meridiaanin kulkusuunnan mukaisesti eli poispäin kasvoista alas etuvarpaaseen. Jos Keuhkot ovat mukana nenä- ja poskiontelo-ongelmissa, viilennetään myös Keuhkot(=joka avautuu nenään ja vieruskudoksiin). Lisäksi voidaan suunnata lisämunuaisen kuorikerroksesta sisäsyntyistä kortisonia poskialueelle ja nenään - tämä tehdään korva-akupunktiolla.

        Nenähuuhtelukannu tai suolapiippu avuksi. Yleensä ei kyllä tarvita, vaan tulehdus poistuu ihan akullakin. Ruokavaliota tulee tarkistaa myös vähemmän Kuumentavaan suuntaan eli paljon viilentäviä ravintoaineita.


      • Tulehdus
        Twire kirjoitti:

        Poskiontelotulehdusta voi suhteellisen helposti hoitaa kiinalaisella akupunktiolla. Ensin poistetaan tulehdus, sitten viilennetään Vatsaa(=Nesteiden juuri, kiinalaisittain) ja johdetaan Vatsameridiaania kuljettamaan energiaa meridiaanin kulkusuunnan mukaisesti eli poispäin kasvoista alas etuvarpaaseen. Jos Keuhkot ovat mukana nenä- ja poskiontelo-ongelmissa, viilennetään myös Keuhkot(=joka avautuu nenään ja vieruskudoksiin). Lisäksi voidaan suunnata lisämunuaisen kuorikerroksesta sisäsyntyistä kortisonia poskialueelle ja nenään - tämä tehdään korva-akupunktiolla.

        Nenähuuhtelukannu tai suolapiippu avuksi. Yleensä ei kyllä tarvita, vaan tulehdus poistuu ihan akullakin. Ruokavaliota tulee tarkistaa myös vähemmän Kuumentavaan suuntaan eli paljon viilentäviä ravintoaineita.

        Mistä saa akupunktiohoitoa poskionteloihin ?


      • bakteeritulehdus ?
        Tulehdus kirjoitti:

        Mistä saa akupunktiohoitoa poskionteloihin ?

        miten muka akupunktiolla tapetaan bakteereja ?


      • RAHAT MENI
        Tulehdus kirjoitti:

        Mistä saa akupunktiohoitoa poskionteloihin ?

        EI AUTTANUT POSKIONTELOTULEHDUKSIIN RAHAT VAIN MENIVÄT JA KÄVIN PITKÄÄN. KIINNOSTAIS KYLLÄ TIETÄÄ MIKÄ ON AUTTANUT PIDEMMÄN PÄÄLLE TUOHON KIUSALLISEEN ONGELMAAN, HUUHTELUT JA LEIKKAUKSET ON TEHTY ITE JA MUIDEN TOIMESTA YM. MAITOTUOTTEET ON YKSI KYSYMYS?
        EI OLE HOMETTA YM. ON TODELLA PASKAMAINEN TAUTI, HERMOT ON TODELLA KIREELLÄ JA MIELI MAASSA JATKUVAA RALLIA!


    • sulkahattu
      • Mellu

        Poskiontelotulehdus!
        Jätä pois maitotaloustuotteet, vaaleasta vehnäjauhoista tehdyt tuotteet ja sokeri (mukaan lukien makeiset) sekä myös kaurahiutaleet. Näistä kertyy limaa elimstöön ja bakteerit sekä virukset "viihtyvät" limassa. Tilaa aika homeopaatille, joka tekee iiris analyysin. Hän määrää sinulle homeopaattiset aineet, jotka korjaavat elimistösi toimimaan normaalisti. Minulle ainakin auttoi seuraavat aineet: Belladonna 5 raetta aamulla, Hepar Sulfur 5 raetta päivällä ja Reckeveg R 49 (poskiontelotipat)20 tipaa illalla. Lisäksi 2-3 kpl/pv:ssä Sinkki Kelasin tabletteja ja illalla Magnesium Kalkki valmistetta. Homeopatia toimii, muttei ole niin nopea tehoinen kuin tavalliset lääkkeet. Olen hoitanut perhettäni homeopatialla jo 16-vuotta, joten käytännössä tiedän että se on tehokas hoitomuoto ilman sivuvaikutuksia. Ja se sopii vauvasta vaariin sekä eläimille. Olen hoitanut myös koiriani homeopatialla.


    • Apuako?

      Apua sitten löytyi, akupunktiosta (oikean akupunktiolääkärin hoitamana). Yli vuoden mittainen täysin lamauttava ja työkyvyn vienyt kierre on ainakin toistaiseksi katkaistu. Siinä sivussa hoitui muitakin, pienempiä kränkköjä...

    • Latina

      Akupunktiohan toimii olen käynyt vatsani takia monta kertaa ja sehän ei heti auta se vaatii useamman kerran käynnin mutta sillä voidaan myös hoitaa poskionteloita. En tiedä miten se toimii kun en ole Kiinalainen mutta tunnen ihmisiä jotka sitä tekee työkseen ja jotka on kokeillu ja sano et se toimii. Toimiihan se ainankin itsellä vatsaa rauhoittavasti. Poskioneteloihin aattelin kokeilla heti ensiviikolla.

    • Plexus

      Poskiontelotulehdus on yleensä aika helppo hoitaa akupunktiolla. Jos se jollakin ei ole auttanut, olisi syytä tarkistaa pistevalinnat, sekä pistotekniikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe