Ruostumattoman putken hitsaus migillä

miggeri

Onko kellään kokemusta tämmösten 2 seinämänvahvuisten rst-putkien hitsauksesta migillä. Eroaako miten mustan hitsauksesta hitsattavuudessaan? Suojakaasuna kävisi vissiin argon. Saako yleensäkkään ulkoapäin hyvännäköistä ja kuvattavaa saumaa aikaa? Prosessinahan mig ois monta kertaa nopeempi kuin tig. Mitä mieltä ootte kannattaako yrittää vai pysyä vanhalla kunnon tig-linjalla? Mustasta putkesta migillä on kokemusta vaikka muille jakaa mutta rosterista ei muuten kuin tig-hommista.

1

4962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ews

Sen verran on kokemusta kirkkaan hitsauksesta, että empähän ruppeis lankakoneilla putkia hitsailemaan. Periaatteessa homma on lähelle sama kun mustan hitsauksessa, mutta ensinnäkin suojakaasu pittääpi olla joko argon-happi tai argon-helium-happi -seos.
      Lisäks langanjohdin teflonia ja eikä välttämättä ihan joka koneella onnistu silti.
      Itelläni on töissä koneena kemppi pro inox, mikä on viritelty kirkkaan hitsausta silmällä pitäen. Hitsisula on sen verran tahmeempi liikkumaan kun mustan hitsauksessa, että kannattaa pysyä tigissä.
      Hitsasin tuossa syksyllä 1mm kirkkaalla umpilangalla levyluokan 6mm pystyyn ja äkkiseltään töitä tietättää sekin. Reunahaava on kohtuullisen herkkä tulemaan niin juuren puolelle kun pitaankii ja pintapalossa on korkeutta ihan riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1998
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      93
      1440
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1057
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1052
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      49
      849
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      819
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe