Utraan

Kiira

minkälainen alue Utra on asua? Onko rauhallista? Mites palvelut?

21

3121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljasjalkainen joensuulainen

Näistä alueista pitäisi kyllä vielä löytyä vanhaakin juttua, vaikka täällä Suomi24:lla viestit eivät ikuisesti säilykään.

Utra on sinne rakennettavien suht arvokkaiden omakotitaloalueiden ansiosta parantamassa mainettaan, onhan siellä nyt jopa joen rannassa tontteja. Koira ei kuitenkaan pääse karvoistaan ihan helpolla, vaikka Utran maine parantuu nopeammin kuin Rantakylän. Perinteisesti molempia on vaivannut levottomuus, suuri vuokra-asuntojen ja ulkomaalaisten määrä jne. Jopa lapsuudenkotinsa on joku utralainen joutunut hylkäämään vain sen takia, kun alueella on ollut niin rauhatonta. Selvä kuitenkin on, että jos rakentaa talon pelkästään ok-taloja sisältävälle kadulle niin totta kai siellä on ihan hyvä olla, ainakin jos ei ole tarvetta liikkua lähiympäristössä. Noillakin alueilla kannattaisi ehdottomasti olla talli autoille ja irtaimisto sisällä. Utra on vanha kaupunginosa, sillä on pitkät perinteet ok-asumisen suhteen.

• Kiira

Kiitos asiallisista viesteistä. Hmmm... nyt pitääkin miettiä kahdesti että uskaltaako tuolta seudulta ostaa asuntoa. Osaatteko neuvoa mikä tai mitkä olis niin sanotusti lapsiperhe aluetta?

• Realisti
        Kiira kirjoitti:

Kiitos asiallisista viesteistä. Hmmm... nyt pitääkin miettiä kahdesti että uskaltaako tuolta seudulta ostaa asuntoa. Osaatteko neuvoa mikä tai mitkä olis niin sanotusti lapsiperhe aluetta?

Kiitos itsellesi asiallisesta suhtautumisesta. 27 vuotta on tätä kaupunkia tullut tallattua.

Hyviä alueita lapsiperheille - vähän riippuu tietysti siitäkin, oletko minkälaista asumismuotoa hankkimassa.
        1) Hukanhauta on pääasiassa pientaloaluetta, siellä on paljon perheellisiä ok-taloasujia. Niinivaaran palvelut ovat nykyisin lähimpiä, keskustaan on n. 3 - 4,5 km riippuen paikasta. Omista palveluista enää yksi kioski jäljellä, sekä päiväkodit, alakoulu.
        2) Niinivaara on yhtä kallista aluetta kuin keskustakin. Myös siellä paljon pientaloja, mutta kerrostalojakin reilummin. Ei tiettävästi vuokra-asuntoja juurikaan. Aika paljon eläkeläisiä, mutta sopii hyvin kenelle vain. Palvelut: muutama kauppa, terveyskeskus, kirjasto, uimahalli, ala- ja yläkoulu sekä lukio, 2 pankkia, kampaamoita ym. ym. Keskusta lähelllä sillan toisella puolella, matkaa 0,5 - 3 km.
        3) Kanervala, keskustan kupeessa, pientaloaluetta. Vanhahkoa ok-taloa, keskustan palvelut melko lähellä, omia kauppa kioski päiväkoti.
        4) Muita hyviä: Karsikko ja Penttilä - eivät hullumpia nämäkään. Penttilä kantaa joidenkin silmissä vielä huonoa mainetta skiniajoista johtuen, vaikka siitä on aikaa n. 15 vuotta.

• 2-Vuotta riitti

Jos et omista "aseenkantolupaa" niin älä ainakaan muuta Rantakylään tai Utraan. Yleisenä ohjeena voisi antaa että kannattaa välttää alueita jossa kaupungin vuokrataloja. Itse kun ostin asuntoa niin varmistin ettei vuokrataloja ole lähelläkään. Joten muutin Rantakylästä Kontiolahteen, täällä on ollut rauhallinen ja lapsille turvallinen asuinympäristö, suositttelen.

• kokemusta

Olen itse asunut nyt jo yli 20v. Rantakylässä ja tämä on ihan samalainen lähiö kuin mikä muu tahansa, ihan tyhmää mustamaalausta, joka paikassa on omat ongelmansa, kuin myös hyvätkin puolensa - niin myös varmasti Utrassakin. Niinhän se on että "yks tykkää tyttärestä, toinen tyttären äidistä..."

• Kiira
        kokemusta kirjoitti:

Olen itse asunut nyt jo yli 20v. Rantakylässä ja tämä on ihan samalainen lähiö kuin mikä muu tahansa, ihan tyhmää mustamaalausta, joka paikassa on omat ongelmansa, kuin myös hyvätkin puolensa - niin myös varmasti Utrassakin. Niinhän se on että "yks tykkää tyttärestä, toinen tyttären äidistä..."

Ei aluetta tietysti pitäisi sen mukaan musta maalaata jos siellä on kaupungin vuokra-asuntoja.
        Mutta toivoisin rauhallista asuinaluetta jossa voi turvallisesti ulkoilla pienen lapsen kanssa. No pitää tulla sunnuntaina tutkimaan seutua terkemmin...

• just
        kokemusta kirjoitti:

Onhan Kontiolahdessakin alueita, joihin en kyllä muuttaisi pakottamallakaan.
        Eiköhän niitä löydy joka kaupungista ja kaupungin osasta.
        Rantakylässä ja Utrassa TODELLAKIN uskaltaa ulkoilla lasten kanssa, jos nyt ei satu olemaan ihmis-foobikko tai jotain.
        25 vuoden kokemuksella!!

• Mies-76

Olen asunut Utrassa lähes vuoden, enkä ole huomannut minkäänlaista levottomuutta tai kahakoita.Täällä saa asua ihan rauhassa!

• kontiolahtiko

on rauhallinen asuinympäristö?

Utrassa vaikuttaa alue mihin muutat, jossain tosi rauhallista ja jossain enemmän ongelmaperheitä. Koillisväylän ymmpäristö taitaa olla rauhattominta?

• jaana34

Voi näitä asiantuntijoita ei voi kun nauraa mitä uunoja ............

• Realisti

Hullulla on halvat huvit...

Asiaviestejä varsinkin alkupäässä. Nämähän eivät ole mitään mielipiteitä, asiasta on ollut useaan otteeseen juttua mm. Karjalaisessa ja poliisin tehtävistäkin suuri osa suhtautuu keskustan baari- ja nakkikioskikahakoiden lisäksi juuri Rantakylään ja Utraan, myös Noljakan ja Marjalan suuntaan käy aika usein tie. Ja sehän nyt on todettu sataan kertaan lehdissäkin, että juuri vuokra-asuntojen (varsinkin ns. kaupungin vuokra-asuntojen) määrä kuvaa varsin hyvin alueen levottomuutta - omakotitalon ostaneet ovat harvemmin rähinöitsijätyyppejä kuin ns. laitapuolen kulkijat ym. jotka eivät saa kuin vuokra-asunnon. Toki tavallisia perheitä asuu näissäkin, mutta siellä muiden joukossa. Esim. Hukanhaudalla ei montaa vuokrataloa ole koko kaupunginosassa, se ja tietysti Niinivaara ovatkin arvostetuimpia alueita koko kaupungissa, lisäksi myös Siihtala, Linnunlahti ja Kanervala ovat arvostettuja. Ja toki keskusta omista syistään. K

• seppo 66

Utrassa: hyttitie,talastie,mustosenkatu. Niinnivaara:ostarin ympäristö.
      Hukakanhauta:karjamäentien ympäristö.
      Rantakylä:venetie,latolankatu suuremmat numerot.
      Noljakka:dalttonin tornit,erkinpellontie ympäristö.
      Marjala:aurinkokatu ympäristö.
      Linnunlahti: rauhallista aluetta.
      Keskusta:Melko rauhallista aluetta
      Siinäpä teille asiantuntijoille vähän faktaa,itse asun muuten rantakylässä.

• Jonne

Katso vaan ettet satu kaupungin vuokratalon ja bussipysäkin tai kaupan väliin, niin hyvin menee.
        Ne sossun elätit kun ei hirveesti ulkoile, muuten kun hakemaan kaljaa kaupasta tai linjalla kaupunkiin:)

• hgö
        Jonne kirjoitti:

Katso vaan ettet satu kaupungin vuokratalon ja bussipysäkin tai kaupan väliin, niin hyvin menee.
        Ne sossun elätit kun ei hirveesti ulkoile, muuten kun hakemaan kaljaa kaupasta tai linjalla kaupunkiin:)

Utrassa on kyllä ihan rauhallista.
        En ymmärrä miksi rantakylässä venetie olisi jotenkin rauhatonta aluetta, koska venetiellä asuu enimmäkseen lapsiperheitä.
        Venetien huono maine johtuu varmaankin asuntojen matalasta hinnasta, ja sentakia siellä niitä lapsiperheitäkin asuu, varmaan enimmäkseen yksinhuoltajia.
        Niin, utrassa on ihan rauhallista, kuhan vältät kerrostaloja (esim hyttitie) Niin saat varmasti elää ihan rauhassa.
        Itse olen asunut joensuussa jo yli kymmenen vuotta, ja aina olen pyörääkin pystynyt pitämään auki, ulkona.
        Eikä täällä mitään tappeluita tms, ole edes ollut mitä olisin kuullut, paitsi nyt jotakin miestä oli kidutettu tuossa paulatiellä? se on ainut.

Voisitte vähän perustella noita väittämiänne.

• Kiira
        hgö kirjoitti:

Utrassa on kyllä ihan rauhallista.
        En ymmärrä miksi rantakylässä venetie olisi jotenkin rauhatonta aluetta, koska venetiellä asuu enimmäkseen lapsiperheitä.
        Venetien huono maine johtuu varmaankin asuntojen matalasta hinnasta, ja sentakia siellä niitä lapsiperheitäkin asuu, varmaan enimmäkseen yksinhuoltajia.
        Niin, utrassa on ihan rauhallista, kuhan vältät kerrostaloja (esim hyttitie) Niin saat varmasti elää ihan rauhassa.
        Itse olen asunut joensuussa jo yli kymmenen vuotta, ja aina olen pyörääkin pystynyt pitämään auki, ulkona.
        Eikä täällä mitään tappeluita tms, ole edes ollut mitä olisin kuullut, paitsi nyt jotakin miestä oli kidutettu tuossa paulatiellä? se on ainut.

Voisitte vähän perustella noita väittämiänne.

Niin siinä sitten kävi että, meidän perhe muuttaa Utraan... toivotaan että viihdytään!!! Kiitos kaikille tosi asiallisista vastauksista ja kommenteista. Pitää sit kommentoida täällä et miten meillä menee pahamaineisessa utrassa.

• rape
        Kiira kirjoitti:

Niin siinä sitten kävi että, meidän perhe muuttaa Utraan... toivotaan että viihdytään!!! Kiitos kaikille tosi asiallisista vastauksista ja kommenteista. Pitää sit kommentoida täällä et miten meillä menee pahamaineisessa utrassa.

Tervetuloa viihtyisään utraan,itse olen viihtynyt 3v
        ja tykännyt asua.Ei ole ollut häiriöitä sen enempää kuin muuallakaan, missä olen kerinnyt asua Joensuussa (niinivaara,noljakka,penttilä)

• Hyttitieltä
        rape kirjoitti:

Tervetuloa viihtyisään utraan,itse olen viihtynyt 3v
        ja tykännyt asua.Ei ole ollut häiriöitä sen enempää kuin muuallakaan, missä olen kerinnyt asua Joensuussa (niinivaara,noljakka,penttilä)

heippa, täytyy kommentoida pahamaineiselta Hyttitieltä... kaupungin vuokra-asuntoja on paljon, ja niissä en asu, mutta eipä niiden asukeista ole mitään häiriötä ollut. ulkona uskaltaa liikkua yölläkin, jos tarvis, tosin kovin sotkuista utrassa on aina, kai muuallakin. etteköhän pärjää täällä ihan mainiosti! utra on mainettaan parempi.

• t.k

Me ollaan asuttu utrassa jo monta vuotta, ja rauhallista täällä meillä on! Naapurit mukavia, ja lapsiperheitä paljon. tyhmää ennakkoluuloa vain tuo että utrassa ei uskaltaisi asua, kaikkialla sitä rauhattomuutta nykyään on, ei utra millään lailla mene muiden yli!

• *hemmo*

itse asun utrassa ja viikon sisällä tapahtunutta: kaupan ikkuna särjetty ja yritetty varastaa tavaraa. ostin veneen ja vein utran lasitehtaantien rantaan niin jo seuraavana päivänä oli varastettu.

kaupungin asunnoista joku ampui haulikolla ilmaan ja joku heitti kalusteet pihalle kerrostalon ylimmästä kerroksesta. puukkomies riehui kerrostalossa uhkaavan tappaa jonkun.

että tämmöstä, ihan normi viikko utrassa.

• jiihou

Onpas vanha threadi vaan kirjoitetaan nyt jotakin kun kerran tämäkin nostettiin. Itse asunut utrassa kaupungin kerrostalossa vuokralla jo 5vuotta ja rauhallista on ollut. Mitä nyt alakerran naapuri joskus harvoin möykkäsi kännissä, vaan taisi sekin loppua kun asiasta mainihdin.

Kerros- ja rivitaloissa varmaan ihan tuurista kiinni minkälainen seinänaapuri sattuu kohdalle. Omakotitalo alueilla luultavasti on yleisesti ottaen melko rauhallista asua.

Itse tiedän hyttitieltä,latolankadulta ja noljakan erkinpellontieltä sellaisia ihmisiä joiden naapurissa en vapaaehtoisesti haluaisi asua.

Noita hemmon mainitsemia humalaisia riehujia ja varkaita nyt on joka paikassa. Kaupan ikkunan hajoittamisesta epäilisin itse nuorisoa joka juhli koulujen loppumista :/

• fabitiis

Noljakka on joensuun slummi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe