Pojan rahat eivät riittäneet kahteen soppapurkkiin
joutui antamaan toisen pois.Harmitti kun en tajunnut sitä heti olis voinut auttaa...vaan jäi Kyllä pitää olla numento.Olen pelkkä housu.
Kauppareissulla
15
893
Vastaukset
- ukkeli
Seison kassan vieressä hetken kuultuani perässä tuleen ukkelin sanat: "Jätän toisen pois, jos rahat eivät riitä" Kaksi ostosta maito ja leipä oli alkuviikko.
Olisin maksanut erotuksen. Rahansa riittivät. - Metusalem
sitten seuraavalla kerralla.
- tarkkailija 2
puuttunut vain viitisen senttiä ja olen joutunut jättämään koko jonon nähden jonkun tuotteen sitten pois. Täytyy sanoa että kyllä on nolottanut.
nuorempana, mutta ei enää nolottaisi - iän myötä nahka on paksuuntunut, pistän leikiksi jos sellainen häverikki sattuisi.
- remmari
Käytän aina pankkikorttia. Joskus on noloa, kun yhden euron ostokseen pitää antaa pankkikortti. Kerran ostin iltapäivälehden enkä muuta. Kassalla sitten huomasin, ettei minulla ole tarpeeksi rahaa. Sanoin, että minulla on vain 97 senttiä. "No, anna ne", sanoi kassa. Se oli ensimmäinen kerta, kun kahden sentin kolikko kelpasi johonkin Suomessa.
Ennen kotikulmillani oli kolme pankkiautomaattia. Nyt ei ole yhtäkään. Työpaikallani lähin pankkiautomaatti on kahden kilometrin päässä paikassa, johon ei ikinä ole mitään muuta asiaa.
Mihin kaikki tämä lopulta johtaa, kun pankkiautomaatteja vähennetään aina vain vielä lisää? Johonkin pankkiin pitää suorastaan tilata aika, jotta saa asioida siellä. - Ulkomailla, esimerkiksi Saksassa, Ranskassa, Englannissa ja Italiassa käytetään käteistä rahaa paljon enemmän kuin meillä. Se olisi meilläkin paljon helpompaa taloudenpidon kannalta. Silloin konkreettisesti näkisi, milloin on matti kukkarossa.
Nyt pienin käypä kolikko on 5 senttiä. Se on aika monta penniä. 10 sentin kolikko ei kelpaa automaatteihin. - Minusta tämmöisellä on inflatorinen vaikutus sikäli, että pienissä ostoksissa asiakas ei huomaa ylihintaa. remmari kirjoitti:
Käytän aina pankkikorttia. Joskus on noloa, kun yhden euron ostokseen pitää antaa pankkikortti. Kerran ostin iltapäivälehden enkä muuta. Kassalla sitten huomasin, ettei minulla ole tarpeeksi rahaa. Sanoin, että minulla on vain 97 senttiä. "No, anna ne", sanoi kassa. Se oli ensimmäinen kerta, kun kahden sentin kolikko kelpasi johonkin Suomessa.
Ennen kotikulmillani oli kolme pankkiautomaattia. Nyt ei ole yhtäkään. Työpaikallani lähin pankkiautomaatti on kahden kilometrin päässä paikassa, johon ei ikinä ole mitään muuta asiaa.
Mihin kaikki tämä lopulta johtaa, kun pankkiautomaatteja vähennetään aina vain vielä lisää? Johonkin pankkiin pitää suorastaan tilata aika, jotta saa asioida siellä. - Ulkomailla, esimerkiksi Saksassa, Ranskassa, Englannissa ja Italiassa käytetään käteistä rahaa paljon enemmän kuin meillä. Se olisi meilläkin paljon helpompaa taloudenpidon kannalta. Silloin konkreettisesti näkisi, milloin on matti kukkarossa.
Nyt pienin käypä kolikko on 5 senttiä. Se on aika monta penniä. 10 sentin kolikko ei kelpaa automaatteihin. - Minusta tämmöisellä on inflatorinen vaikutus sikäli, että pienissä ostoksissa asiakas ei huomaa ylihintaa.oikeastaan ole koskaan käteistä, joskus ihan ilettää kun pitäisi olla johonkin keräykseen edes kolikoita.
Pienet yrittäjät valittavat joskus kuinka heitä rahastetaan joka kuitista, pitäneekö paikkansa..?- remmari
Pirrejuupas kirjoitti:
oikeastaan ole koskaan käteistä, joskus ihan ilettää kun pitäisi olla johonkin keräykseen edes kolikoita.
Pienet yrittäjät valittavat joskus kuinka heitä rahastetaan joka kuitista, pitäneekö paikkansa..?Siellä, missä tavallisesti asioin kaupassa, on usein jokin maahanmuuttajien järjestö keräämässä rahaa rullaportaiden kummassakin päässä. Haluaisin antaa rahaa, mutta kun sitä on niin harvoin. - Täytyy vain mennä ohi sen näköisenä, että minä viis veisaan.
- viis veisaisin
remmari kirjoitti:
Siellä, missä tavallisesti asioin kaupassa, on usein jokin maahanmuuttajien järjestö keräämässä rahaa rullaportaiden kummassakin päässä. Haluaisin antaa rahaa, mutta kun sitä on niin harvoin. - Täytyy vain mennä ohi sen näköisenä, että minä viis veisaan.
minäkään, eikä yhtään omatunto koputtele siinä asiassa. Miksi sinä niille rahaa haluaisit antaa, ihmettelen??
- remmari
viis veisaisin kirjoitti:
minäkään, eikä yhtään omatunto koputtele siinä asiassa. Miksi sinä niille rahaa haluaisit antaa, ihmettelen??
On järkevää, että maahanmuuttajat saadaan kotoutetuiksi Suomeen. On järkevää, että he kokevat itsensä suomalaisiksi eivätkä samastu ulkomaisiin mielipidejohtajiin ja ulkomaisiin arvoihin. - On tärkeää, että he samastuvat suomalaisiin arvoihin. Muussa tapauksessahan meillä on keskellämme todellin ongelmapesäke.
Olen työssäni tavannut niin paljon maahanmuuttajia, että ole oppinut hiukan ymmärtämään heidän ajatusmaailmaansa. - On aivan selvä, että nuoret, eli toinen sukupolvi tulee suurelta osin pärjäämään hyvin. Ensimmäinen sukupolvi on se, joka tarvitsee eniten tukea.
Kielen opiskelu on heille kaikille ensiarvoisen tärkeää. Siihen vain ei ole riittävän paljon mahdollisuuksia. Toki on paljon alkeiskursseja, mutta entä syventävät opinnot? Niitä ei juuri vanhemmille maahanmuuttajille ole. Erityisesti kotiäidit jäävät kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle, kun eivät osaa suomea ja noudattavat joissakin tapauksissa niin vanhoja perinteitä, etti Suomessa sellaista edes tajuta. - maahanmuuttajia
remmari kirjoitti:
On järkevää, että maahanmuuttajat saadaan kotoutetuiksi Suomeen. On järkevää, että he kokevat itsensä suomalaisiksi eivätkä samastu ulkomaisiin mielipidejohtajiin ja ulkomaisiin arvoihin. - On tärkeää, että he samastuvat suomalaisiin arvoihin. Muussa tapauksessahan meillä on keskellämme todellin ongelmapesäke.
Olen työssäni tavannut niin paljon maahanmuuttajia, että ole oppinut hiukan ymmärtämään heidän ajatusmaailmaansa. - On aivan selvä, että nuoret, eli toinen sukupolvi tulee suurelta osin pärjäämään hyvin. Ensimmäinen sukupolvi on se, joka tarvitsee eniten tukea.
Kielen opiskelu on heille kaikille ensiarvoisen tärkeää. Siihen vain ei ole riittävän paljon mahdollisuuksia. Toki on paljon alkeiskursseja, mutta entä syventävät opinnot? Niitä ei juuri vanhemmille maahanmuuttajille ole. Erityisesti kotiäidit jäävät kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle, kun eivät osaa suomea ja noudattavat joissakin tapauksissa niin vanhoja perinteitä, etti Suomessa sellaista edes tajuta.ei täällä kaivata ollenkaan!!!!!
Eiks se riitä että pidetäisiin ensin omanmaan kansalaisista huolta ja katottaisiin että heillä olis kaikki hyvin, ennen kuin aletaan näitä ulkomaalaisia hyysäämään?
Mun ei käy siten ollenkaanheitä sääliks, pysyisivät siellä mistä tulivatkin, tämä on yhtälailla minun kuin sinunkin kotimaa, KOTIMAA, eikä täällä ulkomaalaisia tarvita kuin korkeintaan turisteina!
Niitä ei tarvitse tänne "kotiuttaa" ollenkaan!
- lassiiihhh
Pappa otti puuron ja maidon.
Mutta pennoset ei riittäneet.
Pistän setelin pöytään.
Kerran ostin kahvin pojalle.
Se oli ottanut ison kupin.
Myyjä penäsi rahoja. nämä ihmiset suhtautuisivat köyhän apuun, ainakin näin julkisella paikalla, mie en ainakaan tykkäisi yhtään jos joku tarjoutuisi maksamaan minun virhearviointini.
on aina käteistä mukana ja kun se uhkaa loppua, haen automaatista uuden nipun. Kenenkään ei tarvitse mistään säjköisestä tiedostosta nähdä, mihin rahani käytän eikä minun tarvitse seurata, peritäänkö maksut oikein tai riittääkö tilillä rahaa. Luottokorttiakaan en tarvitse, onhan minulla eläkeläisenä säännölliset tulot ja rahaa siis riittävästi. Luottokortit ovat pers'aukisten lappuja, joista saavat vielä maksaa tyhjästä.
Kyllä olisi muutenkin noloa maksaa jollakin muulla kuin rahalla!sitroen kirjoitti:
on aina käteistä mukana ja kun se uhkaa loppua, haen automaatista uuden nipun. Kenenkään ei tarvitse mistään säjköisestä tiedostosta nähdä, mihin rahani käytän eikä minun tarvitse seurata, peritäänkö maksut oikein tai riittääkö tilillä rahaa. Luottokorttiakaan en tarvitse, onhan minulla eläkeläisenä säännölliset tulot ja rahaa siis riittävästi. Luottokortit ovat pers'aukisten lappuja, joista saavat vielä maksaa tyhjästä.
Kyllä olisi muutenkin noloa maksaa jollakin muulla kuin rahalla!en minä ainakaan puhunut luottokorteista mitään, pankkikortilla minä ainakin maksan ja se on rahaa vain niin kauan kuin tilillä on katetta...
* hmm seteliniput, kattia kans, tuuli vielä viepi..:) *
- Herra
Marketin sisäänmenoaulassa. Mummeli: Herra hyvä, antakaa viis markkaa (markka-aika)!
Saisin kahvikermaa ku tuo kone vei kermarahat (viittaa hedelmäpeliin).
Minä: Olisit ostanut kermasi ennen pelaamista. En anna!
Kerron kassalla tapauksen.
Kassanhoitaja: älä usko sitä! Rikas mummo. Omistaa neljä osaketta, kolme vuokralla. Aina se on tussa kermarahaa vailla. Ei sitä viiti aina poiskaan ajaa, hiljasena aikana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931