Kysely kaikille!

Salla

Tervehdys!

Olen kolmannen vuoden matkailualan opiskelija ja teen päättötyötä liittyen Lapin matkailuun. Tässä olisi pienimuotoinen kysely täytettäväksi ja toivoisin siihen mahdollisimman paljon vastauksia. Vastaukset voi täyttää tälle palstalle tai sitten suoraan sähköpostiini: [email protected]

Kyselylomake

Sukupuoli:
Syntymävuosi:
Asuinkunta:

1.Oletko koskaan lomaillut Lapissa?
2.Jos olet, niin missä ja milloin ensimmäisen kerran?
3.Onko sinulla/perheelläsi tapana käydä säännöllisesti Lapissa lomailemassa vai käyttekö satunnaisesti?
4.Onko sinulla/perheelläsi oma mökki/asunto/lomaosake Lapissa vai vuokraatteko jostain? Mikäli on, niin missä kunnassa se on?
5.Mitä yleensä teette lomalla? (esim. laskettelette, rentoudutte, ulkoilette yms.)
6.Käytättekö paikallisia ohjelmapalveluita? Jos käytätte, niin millaisia? (esim. vuokraatte moottorikelkan, käytte huskysafarilla, kylpylässä yms.)
7.Miten mielestäsi matkailu on kehittynyt/muuttunut siitä, kun ensimmäisen kerran lomailit Lapissa?
8.Mitä mieltä olet nykyisestä Lapin matkailukeskusten hurjasta kasvusta?
9.Pidätkö itse pienemmistä lomailupaikasta vai pidätkö suurista matkailukeskuksista? (esim. Levi, Ylläs)
10.Miksi lomailet Lapissa? Onko syy sama, joka oli kun lomailit ensimmäisen kerran Lapissa?
11.Mikä saa sinut palaamaan pohjoiseen?

Kiitos vastauksestasi! :)

5

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapin hullu

      nainen
      1955
      kotka

      1.olen
      2.kilpisjärvellä
      3.joka kesä
      4.vuokraan mökin
      5.kalastelen ja patikoin
      6.kylpylä
      7.palveluja tarjotaan enemmän
      8.hyvä kun on tarjontaa
      9.pienempi on parempi
      10.maisemat ja rauhallisuus kiehtovat
      11.maisemat

    • flexible family

      Sukupuoli: nainen
      Syntymävuosi: 1964
      Asuinkunta: Helsinki

      1.Oletko koskaan lomaillut Lapissa? Olen
      2.Jos olet, niin missä ja milloin ensimmäisen kerran? Levi 2001
      3.Onko sinulla/perheelläsi tapana käydä säännöllisesti Lapissa lomailemassa vai käyttekö satunnaisesti? satunnaista
      4.Onko sinulla/perheelläsi oma mökki/asunto/lomaosake Lapissa vai vuokraatteko jostain? Mikäli on, niin missä kunnassa se on? vuokra, Levi/Kittilä
      5.Mitä yleensä teette lomalla? (esim. laskettelette, rentoudutte, ulkoilette yms.)mies ja lapset laskettelee,kaikki rentoudumme ja ulkoilemme ja minä erikoistun after skihin ja trivial pursuitiin
      6.Käytättekö paikallisia ohjelmapalveluita? Jos käytätte, niin millaisia? (esim. vuokraatte moottorikelkan, käytte huskysafarilla, kylpylässä yms.)huskyfarmi, poroajelu, Hullu Poro Areenan konsertit
      7.Miten mielestäsi matkailu on kehittynyt/muuttunut siitä, kun ensimmäisen kerran lomailit Lapissa? Eipä ole ehtinyt pahemmin muuttua vuosina 2001 ja 2002
      8.Mitä mieltä olet nykyisestä Lapin matkailukeskusten hurjasta kasvusta? Hyvä jos keskuksilla menee pyyhkii hyvin. Olemme kuitenkin kotimaan laskettelumatkailussa päätyneet viime vuosina Rukaan ja Tahkoon ja ulkomailla Alpeille. Rukalle ja Tahkolle on hyvä ajomatka - Alpeille pääsee nopeammin kuin Lappiin ja netistä löytää edullisia vaihtoehtoja.
      9.Pidätkö itse pienemmistä lomailupaikasta vai pidätkö suurista matkailukeskuksista? (esim. Levi, Ylläs)Näistä suuremmista, joissa on palveluita ja tekemistä myös niille, jotka eivät halua vain lasketella tai hiihtää. Kylämäinen fiilis saa pisteitä
      10.Miksi lomailet Lapissa? Onko syy sama, joka oli kun lomailit ensimmäisen kerran Lapissa? Hyvä kysymys...perhe tykkää lasketella ja siksipä sinne on uudestaan menty = syy on sama
      11.Mikä saa sinut palaamaan pohjoiseen? En ole varma, että palaan, viitaten aiempaan vastaukseeni (8). Mutta jos palaan niin ratkaiseva tekijä on perheloma/hyvä seura ja laskettelulomaa seuraava golfreissu lämpimässä :). Perheessä on useita harrastuksia ja vuoden mittaan kaikkien toiveet otetaan huomioon.

    • trang

      female
      1955
      uusimaa
      1) kyllä
      2) ylläs
      3) säännöllisesti
      4) asunto, inari
      5) kalastamme ja hiihdämme ja riitelemme
      6) emme vuokraa
      7) muuttunut härskiksi rahastukseksi
      8) raha ei jää lappiin
      9) pienemmistä
      10)luonnon kauneus ja hiljaisuus
      11) mies

    • mmä

      Kyselylomake

      Sukupuoli: nainen
      Syntymävuosi: 1977
      Asuinkunta: Helsinki

      1.Kyllä

      2.En muista varmasti, olin lapsi, mutta ehkä Ylläksellä n. kymmenvuotiaana, sitä ennen useamman kerran Posiolla, mutta sehän ei kuulu Lappiin.

      3.Lapsena perheeni kävi suunnilleen kerran talvessa. Nyt aikuisena olen käynyt muutaman kerran, kun on varaa ja aikaa Lapinlomaan.

      4.Ei ole omaa. Tuttujen mökkejä tai vuokrattuja, tai sitten teltalla kesällä.

      5.Lapsena laskettelimme, nykyään käyn vaeltamassa ja hiihtämässä. En enää perusta laskettelusta, kallis ja ympäristövahingoittava harrastus.

      6.Ei olla koskaan käytetty. Vain julkista liikennettä. :)

      7.En osaa sanoa.

      8.Hyvä Lapissa asuvien taloudelle. Itse vältän suuria keskuksia, lomakyliä yms.

      9.Vastaus jo yllä. Eniten pidän autiotuvista ja telttailusta käsivarren Lapissa.

      10.Pienenä vietiin, luonnonrauhasta nauttimaan, hiihtämään ja laskettelemaan. On myös sukua Lapissa. Aikuisena olen käynyt sukulaisissa (harvakseltaan), ja pari kertaa hiihtämässä ja pari kertaa vaeltamassa. Lappiin vetää upea luonto, rauha, avaruus, ja verkkaisampi elämänrytmi ja hauskat ihmiset.


      11.Katso vastaus yllä.

    • Salla

      on huomiseen 7.4.2006 asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe