Kysely kaikille!

Salla

Tervehdys!

Olen kolmannen vuoden matkailualan opiskelija ja teen päättötyötä liittyen Lapin matkailuun. Tässä olisi pienimuotoinen kysely täytettäväksi ja toivoisin siihen mahdollisimman paljon vastauksia. Vastaukset voi täyttää tälle palstalle tai sitten suoraan sähköpostiini: [email protected]

Kyselylomake

Sukupuoli:
Syntymävuosi:
Asuinkunta:

1.Oletko koskaan lomaillut Lapissa?
2.Jos olet, niin missä ja milloin ensimmäisen kerran?
3.Onko sinulla/perheelläsi tapana käydä säännöllisesti Lapissa lomailemassa vai käyttekö satunnaisesti?
4.Onko sinulla/perheelläsi oma mökki/asunto/lomaosake Lapissa vai vuokraatteko jostain? Mikäli on, niin missä kunnassa se on?
5.Mitä yleensä teette lomalla? (esim. laskettelette, rentoudutte, ulkoilette yms.)
6.Käytättekö paikallisia ohjelmapalveluita? Jos käytätte, niin millaisia? (esim. vuokraatte moottorikelkan, käytte huskysafarilla, kylpylässä yms.)
7.Miten mielestäsi matkailu on kehittynyt/muuttunut siitä, kun ensimmäisen kerran lomailit Lapissa?
8.Mitä mieltä olet nykyisestä Lapin matkailukeskusten hurjasta kasvusta?
9.Pidätkö itse pienemmistä lomailupaikasta vai pidätkö suurista matkailukeskuksista? (esim. Levi, Ylläs)
10.Miksi lomailet Lapissa? Onko syy sama, joka oli kun lomailit ensimmäisen kerran Lapissa?
11.Mikä saa sinut palaamaan pohjoiseen?

Kiitos vastauksestasi! :)

5

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapin hullu

nainen
      1955
      kotka

1.olen
      2.kilpisjärvellä
      3.joka kesä
      4.vuokraan mökin
      5.kalastelen ja patikoin
      6.kylpylä
      7.palveluja tarjotaan enemmän
      8.hyvä kun on tarjontaa
      9.pienempi on parempi
      10.maisemat ja rauhallisuus kiehtovat
      11.maisemat

• flexible family

Sukupuoli: nainen
      Syntymävuosi: 1964
      Asuinkunta: Helsinki

1.Oletko koskaan lomaillut Lapissa? Olen
      2.Jos olet, niin missä ja milloin ensimmäisen kerran? Levi 2001
      3.Onko sinulla/perheelläsi tapana käydä säännöllisesti Lapissa lomailemassa vai käyttekö satunnaisesti? satunnaista
      4.Onko sinulla/perheelläsi oma mökki/asunto/lomaosake Lapissa vai vuokraatteko jostain? Mikäli on, niin missä kunnassa se on? vuokra, Levi/Kittilä
      5.Mitä yleensä teette lomalla? (esim. laskettelette, rentoudutte, ulkoilette yms.)mies ja lapset laskettelee,kaikki rentoudumme ja ulkoilemme ja minä erikoistun after skihin ja trivial pursuitiin
      6.Käytättekö paikallisia ohjelmapalveluita? Jos käytätte, niin millaisia? (esim. vuokraatte moottorikelkan, käytte huskysafarilla, kylpylässä yms.)huskyfarmi, poroajelu, Hullu Poro Areenan konsertit
      7.Miten mielestäsi matkailu on kehittynyt/muuttunut siitä, kun ensimmäisen kerran lomailit Lapissa? Eipä ole ehtinyt pahemmin muuttua vuosina 2001 ja 2002
      8.Mitä mieltä olet nykyisestä Lapin matkailukeskusten hurjasta kasvusta? Hyvä jos keskuksilla menee pyyhkii hyvin. Olemme kuitenkin kotimaan laskettelumatkailussa päätyneet viime vuosina Rukaan ja Tahkoon ja ulkomailla Alpeille. Rukalle ja Tahkolle on hyvä ajomatka - Alpeille pääsee nopeammin kuin Lappiin ja netistä löytää edullisia vaihtoehtoja.
      9.Pidätkö itse pienemmistä lomailupaikasta vai pidätkö suurista matkailukeskuksista? (esim. Levi, Ylläs)Näistä suuremmista, joissa on palveluita ja tekemistä myös niille, jotka eivät halua vain lasketella tai hiihtää. Kylämäinen fiilis saa pisteitä
      10.Miksi lomailet Lapissa? Onko syy sama, joka oli kun lomailit ensimmäisen kerran Lapissa? Hyvä kysymys...perhe tykkää lasketella ja siksipä sinne on uudestaan menty = syy on sama
      11.Mikä saa sinut palaamaan pohjoiseen? En ole varma, että palaan, viitaten aiempaan vastaukseeni (8). Mutta jos palaan niin ratkaiseva tekijä on perheloma/hyvä seura ja laskettelulomaa seuraava golfreissu lämpimässä :). Perheessä on useita harrastuksia ja vuoden mittaan kaikkien toiveet otetaan huomioon.

• trang

female
      1955
      uusimaa
      1) kyllä
      2) ylläs
      3) säännöllisesti
      4) asunto, inari
      5) kalastamme ja hiihdämme ja riitelemme
      6) emme vuokraa
      7) muuttunut härskiksi rahastukseksi
      8) raha ei jää lappiin
      9) pienemmistä
      10)luonnon kauneus ja hiljaisuus
      11) mies

• mmä

Kyselylomake

Sukupuoli: nainen
      Syntymävuosi: 1977
      Asuinkunta: Helsinki

1.Kyllä

2.En muista varmasti, olin lapsi, mutta ehkä Ylläksellä n. kymmenvuotiaana, sitä ennen useamman kerran Posiolla, mutta sehän ei kuulu Lappiin.

3.Lapsena perheeni kävi suunnilleen kerran talvessa. Nyt aikuisena olen käynyt muutaman kerran, kun on varaa ja aikaa Lapinlomaan.

4.Ei ole omaa. Tuttujen mökkejä tai vuokrattuja, tai sitten teltalla kesällä.

5.Lapsena laskettelimme, nykyään käyn vaeltamassa ja hiihtämässä. En enää perusta laskettelusta, kallis ja ympäristövahingoittava harrastus.

6.Ei olla koskaan käytetty. Vain julkista liikennettä. :)

7.En osaa sanoa.

8.Hyvä Lapissa asuvien taloudelle. Itse vältän suuria keskuksia, lomakyliä yms.

9.Vastaus jo yllä. Eniten pidän autiotuvista ja telttailusta käsivarren Lapissa.

10.Pienenä vietiin, luonnonrauhasta nauttimaan, hiihtämään ja laskettelemaan. On myös sukua Lapissa. Aikuisena olen käynyt sukulaisissa (harvakseltaan), ja pari kertaa hiihtämässä ja pari kertaa vaeltamassa. Lappiin vetää upea luonto, rauha, avaruus, ja verkkaisampi elämänrytmi ja hauskat ihmiset.

11.Katso vastaus yllä.

• Salla

on huomiseen 7.4.2006 asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7629
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1883
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      759
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241