Paperimiehet keisareita???

Kaukaa Hämeestä

Koulukaverini Kuusankoskelta joskus jutteli, että sielläpäin paperitehtaalaiset ovat kovia keisareita ja pullistelevat rahoillaan. Halveksuvat normaalipalkalla työskenteleviä tavallisia duunareita. Mites nyt? Monella ei varmaankaan paljon vaihtoehtoja ja nekin kaikki huonompia ja huonompia. On täälläkin suunnalla esim. valkeakoskelaiset kuitanneet aina paskanhajun: "Raha haisee". Taitaa sieltäkin lähteä porukkaa mittailemaan ankeita pikkukatujaan...

Toinen asia: Onko se Voikkaa vähän niinkuin oma maailmansa? Niin tämä Kuusankosken kaveri kertoi. Että jengi olisi hiukan omalaatuista ja erilaista kuin esim. Kuusankosken keskustassa.

En ole siellä ikinä käynyt, mutta kaverin jutut olivat aina mielenkiintoisia. Fiksu ja asiallinen tyyppi oli. Ja on varmaan vieläkin.

73

4597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan kiva

      Mulla oli yksi tyttökaveri hämeestä ja se jutteli, että aika huonoja panomiehiä teilläpäin?
      Kertoili, että kun oikein panna halusi niin Voikkaalle oli mentävä, ei ne mitään järin fiksuja Voikkaalla olleet mutta kovia poikia sängyssä ja isot munat......

      • Kaukaa Hämeestä

        Että nuorena komeana kollina oli hankala liikkua iltaisin Voikkaan suunnalla, kun paikalliset ikuiset poikamiehet isoina laumoina saalistivat.

        Oikeesti en halua vittuilla.

        Heräsi vaan mielenkiinto. Onko asia näin? Kumotkaa toki uskomukseni, jos olette eri mieltä!

        Enemmän kiinnostaisi kuitenkin, ovatko paperimiehet olleet rehvakasta sakkia? Ei varmasti kaikki, muuta jotkut. Olisiko hyviä esimerkkejä? Ymmärrän, että asia juuri nyt ahdistaa ja harmittaa monia.


      • Ihan kiva
        Kaukaa Hämeestä kirjoitti:

        Että nuorena komeana kollina oli hankala liikkua iltaisin Voikkaan suunnalla, kun paikalliset ikuiset poikamiehet isoina laumoina saalistivat.

        Oikeesti en halua vittuilla.

        Heräsi vaan mielenkiinto. Onko asia näin? Kumotkaa toki uskomukseni, jos olette eri mieltä!

        Enemmän kiinnostaisi kuitenkin, ovatko paperimiehet olleet rehvakasta sakkia? Ei varmasti kaikki, muuta jotkut. Olisiko hyviä esimerkkejä? Ymmärrän, että asia juuri nyt ahdistaa ja harmittaa monia.

        Ei mullakaan ollut tarkoitus vittuilla, mutta tää suomalainen (myös hämäläinen) luonne on sellainen, että kun saa vierasta niin ei sitä malta olla rehvastelematta (jopa hiljaa itselleen)?

        Onko tuttu tunne?


      • Kaukaa Hämeestä
        Ihan kiva kirjoitti:

        Ei mullakaan ollut tarkoitus vittuilla, mutta tää suomalainen (myös hämäläinen) luonne on sellainen, että kun saa vierasta niin ei sitä malta olla rehvastelematta (jopa hiljaa itselleen)?

        Onko tuttu tunne?

        !!!???111


      • Ihan kiva
        Kaukaa Hämeestä kirjoitti:

        !!!???111

        Mä ymmärrän, ettei kiinnosta.....Mutta mua vituttaa ihmiset ihmiset, jotka kyselee ihan hölmöjä? Okei, mulla oli keskitasoa parempi palkka. Sain pankista lainaa ja ostin mersun. Otin lisää lainaa ja rakensin perheelle komean talon, nyt on satatuhatta velkaa, eikä tietoakaan mistä rahat.....Myydähän ne pitää mutta ei niistä saa sitä mitä pitäisi, kellä on varaa ostaa 4 vuotta vanha mersu tai jos on varaa niin kukas niin vanhaa huolii? Kukas perkele tän talon täältä Voikkaalta haluaa ostaa, eihän täällä ole kohta enää mitään. Yritetään maksaa mitä pystytään ja jos ei pystytä niin tehdään sitten henkilökohtainen konkurssi. Sehän siinä vaan on huono puoli, että siinä ei voita kukaan, saatpahan sinä makeat naurut mutta kyllä muakin naurattaa kun sinä maksat pankkilainaani ja minä kuittaan sosiaaliluukulta kaljarahat?


      • Anonyymi
        Ihan kiva kirjoitti:

        Mä ymmärrän, ettei kiinnosta.....Mutta mua vituttaa ihmiset ihmiset, jotka kyselee ihan hölmöjä? Okei, mulla oli keskitasoa parempi palkka. Sain pankista lainaa ja ostin mersun. Otin lisää lainaa ja rakensin perheelle komean talon, nyt on satatuhatta velkaa, eikä tietoakaan mistä rahat.....Myydähän ne pitää mutta ei niistä saa sitä mitä pitäisi, kellä on varaa ostaa 4 vuotta vanha mersu tai jos on varaa niin kukas niin vanhaa huolii? Kukas perkele tän talon täältä Voikkaalta haluaa ostaa, eihän täällä ole kohta enää mitään. Yritetään maksaa mitä pystytään ja jos ei pystytä niin tehdään sitten henkilökohtainen konkurssi. Sehän siinä vaan on huono puoli, että siinä ei voita kukaan, saatpahan sinä makeat naurut mutta kyllä muakin naurattaa kun sinä maksat pankkilainaani ja minä kuittaan sosiaaliluukulta kaljarahat?

        nykyään tyttökaveri hämeestä on naimisissa paperimiehen kanssa

        pätkäduunari katsoo kyynel silmässä vanhaa valokuvaa


      • Anonyymi
        Kaukaa Hämeestä kirjoitti:

        !!!???111

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006387704.html

        Metsäteollisuuden mukaan paperityöntekijä ansaitsee Suomessa keskeytyksettömästä kolmivuorotyöstä noin 61222 euroa vuodessa eli 5100 euroa kuukaudessa.

        Lakossa olevat paperityöntekijät neuvottelivat aikanaan itsensä palkansaajien parhaimmistoon, johon he kuuluvat edelleen.

        Paperiteollisuuden viimeisimmän, marraskuussa päättyneen työehtosopimuksen mukaisia lisiä ovat olosuhde-, sauna- eli lauantaityöstä maksettava lisä ja vuorotyölisät sekä suorituspalkkatyöstä maksetun kausipalkan tuntipalkan ylittävät osuudet ilman yli-, sunnuntai- ja seisokkityön korotusosuuksia.


    • Rouva69X

      Suorastaan oksettaa lukea näitä juttuja, joissa väkisin yritetään tehdä tehtaan työntekijöistä täysiä mulqvisteja!
      Ihan samanlaisia ihmisiä he ovat kuin muutkin, ovat vaan joskus ns. päässeet tehtaalle töihin. Ja ammatinvalintahan on aivan jokaisella täysin oma valinta!
      Itse tunnen lukuisia tehtaantyöntekijöitä, niin paperimiehiä kuin siivoojia, korjausporukkaa ja keittiöväkeä ja täytyy sanoa, että ovat ihan tuikitavallisia kaduntallaajia. Kaiken lisäksi ovat erittäin mukavia ihmisiä, joille ei todellakaan suo mitään tämmöistä mustamaalaamista. Eikä mitään muutakaan pahaa!
      Miksi teidän pitää olla niin ilkeitä toisille??? Vai pitääkö vain todeta, että "kaikkea se kateus teettää"?
      Toivottavasti tämä tästä vielä muuttuu parempaan suuntaan!

      • Q-Koski

        Jos et tuntisikaan heitä hyvin? Eli eivät olisi kavereitasi ja hyviä tuttuja. Mitenkähän nää kovapalkkaiset paperityöläiset suhtautui/suhtautuu "köyhempiin"?


      • kiitoksia

        ja jaksamista sullekkin..asiallisesti kirjotettu!


      • make

        aikasempiakin juttuja ja kyllähän asia on niin että paperiperseet on aina luullu olevansa jotain. kylillä ja sommelossa vouhotettu tämän tästä. ihan jumalattoman valtakunnallinen juttu tehty tästä asiasta. perlos kun meni nurin, missään ei valitettu 600 työttömästä. 400 valiolta kouvolasta kuulemma, eikä valitettu. nyt kun hajuhaitta poistuu, alkaa vitullinen itkeminen.


      • Ihan kiva
        make kirjoitti:

        aikasempiakin juttuja ja kyllähän asia on niin että paperiperseet on aina luullu olevansa jotain. kylillä ja sommelossa vouhotettu tämän tästä. ihan jumalattoman valtakunnallinen juttu tehty tästä asiasta. perlos kun meni nurin, missään ei valitettu 600 työttömästä. 400 valiolta kouvolasta kuulemma, eikä valitettu. nyt kun hajuhaitta poistuu, alkaa vitullinen itkeminen.

        Joo, mä muistan sut sommelosta.......Silloin kun paperi meni kaupaksi ja työnantaja sai miljardien voitot niin sehän kehui meitä ja tarjosi iltoja sommelossa. Sähän olit juuri se kaveri joka myös taputteli meitä selkään ja taidettiin tarjota sullekin muutama ryyppy työnantajan laskuun......Oliskohan aika maksella takaisin niitä paukkuja?


      • Ei se hajuhaitta
        make kirjoitti:

        aikasempiakin juttuja ja kyllähän asia on niin että paperiperseet on aina luullu olevansa jotain. kylillä ja sommelossa vouhotettu tämän tästä. ihan jumalattoman valtakunnallinen juttu tehty tästä asiasta. perlos kun meni nurin, missään ei valitettu 600 työttömästä. 400 valiolta kouvolasta kuulemma, eikä valitettu. nyt kun hajuhaitta poistuu, alkaa vitullinen itkeminen.

        Mihinkään poistu. Se paskan haju, jota rahankin hajuksi kutsutaan, tulee kuusaanniemestä. Sieltä sellutehtaalta.

        Voikkaa lopetetaan, mutta siellä ei ole sellutehdasta joka haisisi.


      • Mazz
        make kirjoitti:

        aikasempiakin juttuja ja kyllähän asia on niin että paperiperseet on aina luullu olevansa jotain. kylillä ja sommelossa vouhotettu tämän tästä. ihan jumalattoman valtakunnallinen juttu tehty tästä asiasta. perlos kun meni nurin, missään ei valitettu 600 työttömästä. 400 valiolta kouvolasta kuulemma, eikä valitettu. nyt kun hajuhaitta poistuu, alkaa vitullinen itkeminen.

        Ihan vaan mielenkiinnosta pyytäisin "makea" laittamaan linkkejä niihin "aikasempiin juttuihin", joihin viittaat. Siis sellaisiin tällä palstalla oleviin kirjoituksiin, jotka on kirjoitettu ennen Voikkaan tehtaan sulkemispäätöstä ja joissa "paperiperseet" kehuvat palkallaan ja esiintyvät ylimielisesti. Laita nyt edes muutama linkki, kun puheesi ovat noin suuria.


      • make
        Mazz kirjoitti:

        Ihan vaan mielenkiinnosta pyytäisin "makea" laittamaan linkkejä niihin "aikasempiin juttuihin", joihin viittaat. Siis sellaisiin tällä palstalla oleviin kirjoituksiin, jotka on kirjoitettu ennen Voikkaan tehtaan sulkemispäätöstä ja joissa "paperiperseet" kehuvat palkallaan ja esiintyvät ylimielisesti. Laita nyt edes muutama linkki, kun puheesi ovat noin suuria.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000014060629


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000013869556


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000013843201



        kyllä noita ylimielisiä vastauksia on kateltu tarpeeksi.. viimevuoden puolellakin. niitä ei nyt näy enään. kouvola palstalla palkkoja julkastiin ja rehenneltiin.


      • laittoi linkkejä
        make kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000014060629


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000013869556


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000013843201



        kyllä noita ylimielisiä vastauksia on kateltu tarpeeksi.. viimevuoden puolellakin. niitä ei nyt näy enään. kouvola palstalla palkkoja julkastiin ja rehenneltiin.

        Mutta Make on edelleen pelkkä trolli ja pahanilmanlintu tällä palstalla.

        Ihmiset osaa olla aika keljuja toisilleen, näinhän se on. Mutta Makenkin pitäisi katsoa peiliin joskus.


      • Mazz
        make kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000014060629


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000013869556


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001463&posting=22000000013843201



        kyllä noita ylimielisiä vastauksia on kateltu tarpeeksi.. viimevuoden puolellakin. niitä ei nyt näy enään. kouvola palstalla palkkoja julkastiin ja rehenneltiin.

        Make: Oliko nuo linkit vitsejä??? Eihän niissä ole mitään tolkkua. Minä pyysin sinulta linkkejä kirjoituksiin, joissa "paperiperseet" aukovat suurta suutaan ja leveilevtä rahapussillaan. Jos nuo ovat sinun mielestäsi niitä niin sinähän olet täysi tollo.

        Älä selitä, että ne viestit on poistettu. Laita faktaa pöytään äläkä jauha soopaa.


      • make
        Mazz kirjoitti:

        Make: Oliko nuo linkit vitsejä??? Eihän niissä ole mitään tolkkua. Minä pyysin sinulta linkkejä kirjoituksiin, joissa "paperiperseet" aukovat suurta suutaan ja leveilevtä rahapussillaan. Jos nuo ovat sinun mielestäsi niitä niin sinähän olet täysi tollo.

        Älä selitä, että ne viestit on poistettu. Laita faktaa pöytään äläkä jauha soopaa.

        yhtähyvin voin pyytää sinua osottamaan viimesyksyn ja kesän puolvuotta takasia juttuja vastaväitteeksi jossa ne ei leveile... puhehan oli myös mitä sommelossa tapahtuu. siitäkin on moni kuule kirjotellu. laitappas ite faktaa pöytään siis äläkä jauha soopaa... ihan on monet muutkin sitä mieltä kuin minä pelkästään. tuo sun nimittely ei kyllä tätä asiaa eteenpäin vie, eli kannattaa sun louskuttavat leuat pitää kiinni.


      • Delilah_68
        Mazz kirjoitti:

        Make: Oliko nuo linkit vitsejä??? Eihän niissä ole mitään tolkkua. Minä pyysin sinulta linkkejä kirjoituksiin, joissa "paperiperseet" aukovat suurta suutaan ja leveilevtä rahapussillaan. Jos nuo ovat sinun mielestäsi niitä niin sinähän olet täysi tollo.

        Älä selitä, että ne viestit on poistettu. Laita faktaa pöytään äläkä jauha soopaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000000235&posting=22000000014874751


        Tuossa on linkkiä että kyllä muutkin on samaa mieltä olleet leveilyn suhteen muilla palstoilla ;)


      • Mazz
        make kirjoitti:

        yhtähyvin voin pyytää sinua osottamaan viimesyksyn ja kesän puolvuotta takasia juttuja vastaväitteeksi jossa ne ei leveile... puhehan oli myös mitä sommelossa tapahtuu. siitäkin on moni kuule kirjotellu. laitappas ite faktaa pöytään siis äläkä jauha soopaa... ihan on monet muutkin sitä mieltä kuin minä pelkästään. tuo sun nimittely ei kyllä tätä asiaa eteenpäin vie, eli kannattaa sun louskuttavat leuat pitää kiinni.

        Minua ei kiinnosta se, mitä sinä kuulet kännisten suusta Sommelon baaritiskillä. Kyse oli nyt siitä, että sinä väitit Suomi24 keskustelupalstan pullistelevan "paperiperseiden" kehumisista. Et ole kuitenkaan pystynyt esittämään ainoatakaan kommenttia. Esitä nyt edes yksi. Siis yksi (1) tällainen kommentti.


      • make

      • make
        Mazz kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta se, mitä sinä kuulet kännisten suusta Sommelon baaritiskillä. Kyse oli nyt siitä, että sinä väitit Suomi24 keskustelupalstan pullistelevan "paperiperseiden" kehumisista. Et ole kuitenkaan pystynyt esittämään ainoatakaan kommenttia. Esitä nyt edes yksi. Siis yksi (1) tällainen kommentti.

        muuta ei tartte kun kysyy.


      • Mazz
        make kirjoitti:

        muuta ei tartte kun kysyy.

        Kommentti linkkisi takia oli selvästi kirjoitettu provokatoorisella asenteella eli ihan vaan ärsyttäminen mielessä. Jos tuollainen yksittäinen irtoherja saa Mr Maken pois tolaltaan niin on ehkä syytä tarkistaa omaa asennetta. Kateus paperityöläisiä kohtaan haisee internetinkin läpi. Olet ilmeisesti joskus saanut pakit UPM:n työhönotossa ja purat nyt turhautumistasi näin julkisesti. Onneksi KUKAAN ei ota sinua tosissaan. Hyvää päivänjatkoa Mr Make.


      • make
        Mazz kirjoitti:

        Kommentti linkkisi takia oli selvästi kirjoitettu provokatoorisella asenteella eli ihan vaan ärsyttäminen mielessä. Jos tuollainen yksittäinen irtoherja saa Mr Maken pois tolaltaan niin on ehkä syytä tarkistaa omaa asennetta. Kateus paperityöläisiä kohtaan haisee internetinkin läpi. Olet ilmeisesti joskus saanut pakit UPM:n työhönotossa ja purat nyt turhautumistasi näin julkisesti. Onneksi KUKAAN ei ota sinua tosissaan. Hyvää päivänjatkoa Mr Make.

        ei ole mun vika edelleenkään. ite vaadit ja nyt et ole tyytyväinen mitä sait. mä pystyin todistamaan edes sanani, anna arvo sille. mä en ole mitään provosoinu, itse ärsyynnyit ja sait mitä ansaitsit. näin se vaan on, jos vituttaa, katso peiliin.


      • X-Kusis
        make kirjoitti:

        ei ole mun vika edelleenkään. ite vaadit ja nyt et ole tyytyväinen mitä sait. mä pystyin todistamaan edes sanani, anna arvo sille. mä en ole mitään provosoinu, itse ärsyynnyit ja sait mitä ansaitsit. näin se vaan on, jos vituttaa, katso peiliin.

        ...taas joku alakoululaisen aivoilla varustettu paperiperse yrittää epätoivoisesti päteä vaikka todisteet tuotaisiin tarjottimella ja lykättäisiin kurkusta alas.


      • Piina
        make kirjoitti:

        aikasempiakin juttuja ja kyllähän asia on niin että paperiperseet on aina luullu olevansa jotain. kylillä ja sommelossa vouhotettu tämän tästä. ihan jumalattoman valtakunnallinen juttu tehty tästä asiasta. perlos kun meni nurin, missään ei valitettu 600 työttömästä. 400 valiolta kouvolasta kuulemma, eikä valitettu. nyt kun hajuhaitta poistuu, alkaa vitullinen itkeminen.

        että ainakin Make tuntee tästäkin kamalasta tilanteesta vahingoniloa, valitettavasti aika moni muukin. Jos paperimiehellä on kova palkka, ei se tarkoita sitä että minulla on siksi pieni palkka. Nimenomaan ammatinvalintakysymys. Ja, jos paperimies pullistelee, kenet se siinä hölmöksi tekee muun kuin itsensä? Joka sakkiin mahtuu huonoja yksilöitä, olen vaan erittäin pahoillani että nyt kukaan tehtaan työntekijä ei saa tietyiltä tahoilta muuta kuin ilkeämielistä panettelua. Ei liene tarpeen leimata koko porukkaa jonkun onnettoman tapauksen takia. Ja itse en ole millään paperiteollisuuteen liittyvällä alalla töissä, joten siltä osin voit Make jättää herjasi kirjoittamatta.


      • Anonyymi

        Tehdä tehdaslaisista mulqvisteja? Ei niist tarvii tehdä, ihan täysii mulkkuja ne on suurin osa. Ei ne ulkopuolisia useinkaan palkkaa. Ain pitää olla jonkinlaine sukusuhde jos meinaa päästä tehtaan hajuihin töihin. Sukurutsia alkaa oleen. Sit ku tulee täysin ulkoa henkilö, ni kyl sen huomaa kuulemma äkkiä et mikä meininki. Kuulemma piiri pieni pyörii on leikin nimi siel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdä tehdaslaisista mulqvisteja? Ei niist tarvii tehdä, ihan täysii mulkkuja ne on suurin osa. Ei ne ulkopuolisia useinkaan palkkaa. Ain pitää olla jonkinlaine sukusuhde jos meinaa päästä tehtaan hajuihin töihin. Sukurutsia alkaa oleen. Sit ku tulee täysin ulkoa henkilö, ni kyl sen huomaa kuulemma äkkiä et mikä meininki. Kuulemma piiri pieni pyörii on leikin nimi siel.

        Aijaa! Oon kuullu et siel pitää olla kiel vähä niiku ruskeen et pärjää. Pitääx kutinsa?


    • ARRZI

      Kaikenlaisia keisareita on, ja vaikka olisi vieläpä oma valtakunta, mutta jos valtikka puuttuu, niin keisarin valtakunta on rajallinen.

    • xksnk

      Siis _ilmanmuuta_ joukkoon mahtuu muutama kännissä örveltäjä. Mutta en usko, että heistä pidettäisiin paperitehtaallakaan. Tuskin kukaan, jolla on yli sadan tonnin laina ja kotona pieniä lapsia, kiertää kapakoissa rehvastelemassa.

      Kuvaukseenhan sopii minkä tahansa ammattikunnan edustaja, jolla sattuu vaan juuri sillä hetkellä olemaan mummon tonni lompakossa, liikaa viinaa veressä ja jonkinasteinen luonnevika. Itse ainakin olen pahimpiin öykkäreihin törmännyt muilla kuin paperipaikkakunnilla. Vanhoissa Suomi-filmeissähän usein tuollaista käyttäytymistä esiintyy.

      Toki Voikkaa on (ainakin ollut) oma maailmansa lapsen tai teinin mielestä. Niinhän se on joka paikkakunnalla, "meidän kylä on kovempi kuin teidän kylä". Nuoriso ainakin ennen vähän vierasti Voikkaata kun siellä asui niitä oikeasti pahamaineisia vähemmistön edustajia ja heidän hännystelijöitään. Aikuisten suhteen voisi tietysti kuvitella että kuten muuallakin, ne "parempiosaiset" käyvät enimmäkseen muualla kuin lähikaupassa ostoksilla. Tällöin voi syntyä illuusio että paikkakunnalla on pelkästään "huono-osaisia". Voisko olla tästä kysymys? Baareissa istuvien perusteella taas en lähtisi paikkakuntaa tai sen asukkaita arvioimaan.

      • Anonyymi

        Kyllä näitä keisareita löytyy edelleenkin. On niin ylpeetä sakkii ja kehuu omista asioista.


    • Reiska

      Paljonko tuollaisen pitkän linjan paperimiehen vuosiansiot on sitten,kiinnostaa tietää.

      • euroa

        miinus verot ym. eli ei paljon mitään. Paperimiesten halveksima komennusmies (jolla muuten on töitä syksyn jälkeenkin) tienaa paljon enemmän käteen. eTTÄ TÄMMÖSTÄ.


      • make
        euroa kirjoitti:

        miinus verot ym. eli ei paljon mitään. Paperimiesten halveksima komennusmies (jolla muuten on töitä syksyn jälkeenkin) tienaa paljon enemmän käteen. eTTÄ TÄMMÖSTÄ.

        mainostetaan.


      • Mazz
        make kirjoitti:

        mainostetaan.

        Tuo mainittu palkkaa on ihan kohtuullinen korvaus iitä työstä. Työn olosuhteet eivät todellakaan ole mitään herkkua. On mm. kovaa melua, kuumuutta ja kaikenlaisia vaaroja. Harva alkaisi tuhon työhön, vaikka sitä tarjottaisiin. Kuvitelma siitä, etä työ on vain kopissa istumista ja monitoreita katsomista on täysin väärä.


      • mäihäkuikelo
        Mazz kirjoitti:

        Tuo mainittu palkkaa on ihan kohtuullinen korvaus iitä työstä. Työn olosuhteet eivät todellakaan ole mitään herkkua. On mm. kovaa melua, kuumuutta ja kaikenlaisia vaaroja. Harva alkaisi tuhon työhön, vaikka sitä tarjottaisiin. Kuvitelma siitä, etä työ on vain kopissa istumista ja monitoreita katsomista on täysin väärä.

        vittu joo! Onhan ne pahat olosuhteet, jos salissa tulee kuuma kun on haalarit päällä. Kaikki konesalit on nykyään niinhyvin ilmastoituja, että paitahihasillaan tulee kylmä kesälläkin. Että se niistä olosuhteista. Harvemmin tehtaanmiehen otsalla hikikarpaloita näkyy, paitsi vapaitten jälkeen aamuvuorossa kun on viikko vedetty viinaa.


    • Anonyymi

      eipä sitä 6000 eur/kk palkalla vielä keisariksi pääse

    • Anonyymi

      Minä olen katsellut kun Voikkaalta potkitut paperimiehet paiskii töitä uudelleensijoituspaikoissaan erittäin nöyränä puolet pienemmällä palkalla. Nuolevat työnantajan persettä niin syvältä että korvatkin ovat ruskeat. Aina kun pomo kävelee ohi niin huutavat että mitä ovat tehneet ja mitä aikovat tehdä, vaikka eivät tee oikeasti yhtään enempää kuin muut. Hirveä huomiohakuisuus päällä kokoajan. Entiset paperimiehet ovat erittäin aktiivisia liitton ja työsuojelun toiminnassa, mutta ainoa mikä kiinnostaa on irtisanomissuoja. Työnantaja sanelee ja paperimiehille käy kaikki ja vaativat muidenkin nöyrtymistä. Vaaralliset työolot ovat entisille paperimiehelli varjeltava salaisuus. Kun Voikkaan tehdas lopetettiin, kaikilta paperimiehiltä leikattiin pallit irti. Entiset paprimiehet ovat lampaita pahimmasta päästä, jotka vaativat muitakin olemaan lampaita. Oksettavia kaksinaamaisia vässyköitä, joista irtoaa ääntä, mutta ei tekoja. Itsekkyys on ainoa periaate.

      • Anonyymi

        Ihmetyttää irtisanotuissa paperimiehissä juuri tuo kaksinaamaisuus. He kertovat tarinoita miten eivät porukalla eväänsä liikauttaneet jos työnantajan puolesta kaikki ei ollut kunnossa, eli painostivat yhdessä työnantajaa hoitamaan velvollisuutensa. Mutta nykyään entiset paperimiehet keskittyvät vain itseensä maksimoimalla liiton suojan, ylityöt, päivärahat ja kilometrikorvaukset, muiden työntekijöiden kustannuksella. Ilmaisesti Voikkaan tehtaan lopettaminen ja potkut ovat järkyttäneet entisten paperimiehien mielen niin pahasti, ettei järki, periaatteet, yhteisöllisyys ja tasa-arvo merkitse enää mitään. Oman napa ja työnantaja ovat tärkeimpiä asioita entisille paperimiehille, vaikka muut työntekijät joutuisivat kärsimään. Onneksi ei tarvitse omassa työpaikassa katsella entisiä paperimiehiä tai muitakaan huomiohakuisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Homokeisareita ne on

      • Anonyymi

        Sossupummien vikinää. Paperimiehet saa kaikki naiset!


    • Anonyymi

      Hyvä että ajat muuttuvat.
      Kapina Tehtaalla oli karmeeta luettavaa, oikein hiukset nousivat pystyyn. Siinä tuli selväksi miten verenhimoisia ihmiset ovat ja susia toisilleen.
      Vai onko sittenkään mikään muuttunut?

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea kyseinen kirja, oikaisee joitain harhakäsityksiä. Hyvin kirjoitettu, myös puolueeton näkökulma. Karmea luettava siinä mielessä, että tartuttiin aseisiin.
        Toinen juttu on, että tänä päivänäkin on henkilöitä, jotka pitävät aseeseen turvautumista ratkaisukeinona yhteiskunnallisiin ongelmiin.


    • Anonyymi

      Siinä on teille paperitehtaan miehii perse hiessä voikkaalta mikä tiieetää jaatinen nimellä raiskanneen 166 pentuu

    • Anonyymi

      niillä kavereilla sitä on rahaa!

      • Anonyymi

        mikähän tämän aiheen syy on?


    • Anonyymi

      Oon toiminut rakennusalalla ja työllistänyt itseni sekä jokusen kaverin.
      Vaikka tehtaalla on tienannut ihan hyvin, en ole ollut katkera.
      Iso osa minun liksoista on tullut tehtaan porukoilta saamista töistä erilaisten remppojen kautta.
      Ovat kuitenkin jakaneet rahaa asuinpaikalleen vuosien mittaan eri muodoissa.
      Samalla ovat saaneet itselleen ihan hyvän elintason ja kivat puitteet.
      Ilman tehtaan tuomaa työpaikkaa eivät he kaikki olisi saaneet näitä asioita.

      Ei se ole duunarin vika jos tehtaalta on saanut ok liksaa.
      On myös huomioitava ettei kaikki ole plussaa.
      Ei oikein ole mahdollisuuksia tehdä asioita oman mielen mukaan koska on naimisissa tehtaan ja sen aikataulujen kanssa. Ja vuorotyö ei sovi kaikille.

      Itsellä on ollut mahdollisuus asua eri paikoissa, ulkomaita myöten ja aina on töitä piisannut. On ollut vapaus valita mitä ja missä haluaa tehdä. Liksakin ollut ok.
      Elämä on valintoja.

    • Anonyymi

      No ehkä ennen .nyt ei ,palkat aika surkeat .Muut alat saaneet selvästi eron kurottua kiinni . Ja sit suuri tekijä on verotus.

    • Anonyymi

      On hieno koneet pyörivät ja paperitehtaalaiset tekevät paska paperia.

      • Anonyymi

        Rahaa on niin ettei paskalle taivu! Terveisin koneenhoitaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa on niin ettei paskalle taivu! Terveisin koneenhoitaja

        Tappirasva auttaa, kun sitä laittaa oikiaan paikkaan.


    • Anonyymi

      Jos koneet pysähtyvät loppuu toilet paper.

    • Anonyymi

      Onhan niillä paperimiehillä rahaa enemmän, kuin keskitason juristeilla tai muilla korkeakoulutetuilla.
      Mutta vielä enemmän he tienaisivat Norjan öljykentillä. Olen nähnyt kavereita Ruotsinlaivoilla, jotka olivat tulossa Norjasta ja pistävät peleihin 2000 euroa, häviten kaikki. Eipä kuulemma harmittanut yhtään.

    • Anonyymi

      Eräs entinen sukulaiseni oli paperitehtaalla hieman korkeammassa asemassa, kuin koneenhoitaja. Ei hän mikään keisari silti ollut, vaikka olikin johtaja.

      Pienellä paikkakunnalla kaikki on pientä, myös esim. asuntojen hinnat. Rivitalossa hän asui, jonka hinta lienee Helsingin yksiön tasoa. Palvelut siellä ovat nollan luokkaa, siis kuka siellä viihtyy.

      Jos hän tarvitsi esimerkiksi erikoislääkärin tms. palveluja, piti tulla Helsinkiin jne...

      Siis eipä kehumista moisista oloista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paperimiehet ovat keisareita, mutta keisareilla saattaa olla kohta uudet vaatteet kun korona rökittää paperin kysyntää.

      Kartonkimies on tulevaisuuden mies, isolla ämmällä.

    • Anonyymi

      Paperimiehet pitävät tuotannon käynnissä että paperia riittää tarpeeseen.

      • Anonyymi

        Nyt jos koskaan paperia tarvitaan. Myös vientitulojen muodostumiseen.


    • Anonyymi

      Patruunat antaa rahaläjästä murusia ja paperiukot sekoaa.

      • Anonyymi

        Muut eivät saa murustakaan, buahahahahaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut eivät saa murustakaan, buahahahahaha

        MOT.


    • Anonyymi

      Kyllähän se vähän tilipäivänä aina nolottaa kun päivätöissä ilman ylitöitä vuositulot on 70 000€ mutta sen kanssa vaan täytyy oppia elämään.

      • Anonyymi

        No eihän me saada sitä 70te edes vuorotöissäkään. 60te tekee tiukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän me saada sitä 70te edes vuorotöissäkään. 60te tekee tiukkaa.

        Hei urpo! Eihän se ettet sinä saa 70k€ palkkaa tarkoita sitä ettei joku muu saisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei urpo! Eihän se ettet sinä saa 70k€ palkkaa tarkoita sitä ettei joku muu saisi.

        Satun olemaan sun työkaveris. Alkaako kuumottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satun olemaan sun työkaveris. Alkaako kuumottaa

        Kyllä, nivusissa. Pian työnnyn sinuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satun olemaan sun työkaveris. Alkaako kuumottaa

        Sinua ei kukaan huoli kaverikseen eikä varsinkaan TYÖkaverikseen. t: 71458,66 € netto v.2019


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ei kukaan huoli kaverikseen eikä varsinkaan TYÖkaverikseen. t: 71458,66 € netto v.2019

        Kyllä ollaan ihmetelty minun ja "sinun" työkamujen kanssa et, mikä ihme sinua vaivaa. Ei sul taida olla kotona kaikki ihan hyvin. Ja mikä toikin nyt on et pitää 20te lisätä meidän palkkaan. Et sä valehtelemalla paremmaksi tule.


    • Anonyymi

      Kohta kolisee paperin valmistuksen loputkin jyvät kuusankoskella alas.

      Keisariksi yksin tuleviksi vuosikymmeniksi jää sellumies.

      Eläköön sellumies - metsäalan moderni keisari.

      • Anonyymi

        Joo o... Meil on 71tonnisen kanssa karsee kohtalo.


      • Anonyymi

        Sellukenkä haisee. Yök, mieluummin vaikka mäkibaariin kuin sellunkeittoon.


    • Anonyymi

      Yhen papermiehen tunsin joskus kauan sitten . Mustasukkainen kaikesta ja vitun kateellinen toisten tuloista. Koko sen suku piti sitä jonain ihmemiehenä. En kyllä vieläkään tajua miksi? Ollu kyllä missään tekemisissä vuosikymmeniin kenenkään sukujen kanssa. Ajattelin aikoinani, että ehkä terveellisistä omalle mielenterveydelleni pitää noista narreista etäisyyttä.

      • Anonyymi

        "Yhen papermiehen tunsin joskus kauan sitten"

        Kunka kauan sitten?

        "Mustasukkainen kaikesta ja vitun kateellinen toisten tuloista"

        No jopas. Kerro tarkemmin.

        "Koko sen suku piti sitä jonain ihmemiehenä."

        Ai seudulla missä oli paperitehdas?

        " En kyllä vieläkään tajua miksi?

        No mitä et tajua?

        "Ollu kyllä missään tekemisissä vuosikymmeniin kenenkään sukujen kanssa"

        No yleensä ollaan oman suvun kanssa tekemisissä. Ei monikaan suuremmin kaikkien olemassa olevien sukujen kanssa.

        "Ajattelin aikoinani, että ehkä terveellisistä omalle mielenterveydelleni pitää noista narreista etäisyyttä."

        Luultavasti hyvä päätös tuolla ajatusmaailmalla. Mutta apua saat varmasti tuolle mielenterveydellesi jos vaan haluat.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe