Tiikerinuoliainen?

Onko 200 litran akvaario liian pieni tiikerinuoliaiselle? Kituisiko se niin pienessä? (koska itselläni on näitä kyseisiä kaloja 200 l juwelin kaapisto akvaariossamme) Olen huomannut kun ruokin niitä, niin päästelevätkö (vai kuulenko harhoja) lyhyitä naksahduksia? Voisiko joku asiasta tietoinen valaista minua enemmänkin kyseisistä kaloista?

12

1794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      Kasva melkoisiksi jööteiksi, ei ne noin pienessä mene periaatteessa, mutta pidetään niitä pienemmissäkin, makuasioista turha alkaa kiisteleen. Naksettula ja vaikka mitä ääniä kuuluu kaloista joskus, varmaan naksuvat onnesta kun saavat ruokaa.

      • Tikrunen

        Tiikerinuoliaisen pito(Tai minkään muunkaan lemmikin) ei ole mikään mielipidekysymys.
        On eläinrääkkäystä pitää niitä liian pienessä akvaariossa.
        Sitäpaitsi tikrut ovat sosiaalisia parvikaloja, eikä kuuden parvi sovi noin pieneen akvaarioon.
        Tiikerinuoliaisille vähintään 500-600-litraa vettä, sinne sopii mukavasti seuraakin!


      • ...

        Eläinten hyvinvoinnilla leikkiminen ei ole hyväksyttävää eikä todella suuren ja vilkkaan kalan minimiallaskoot mitään makuasioita!


    • Rihma
    • tanja

      Tuo ääni syntyy niiden haukatessa paloja pohjatableteista...tai rikkoessa kotilon kuorta...

      • lopuksi

        niillä litroilla ei ole niinkään väliä, vaan sillä että altaan pohjapinta-ala on n. 2mX50cm. Korkeudeksi riittäisi altaalle 40cm.
        Eli ko. mitoilla varustettu allas olisi 400Litraa.


      • Tikrunen

        Kyllä ne ääntelevätkin naksuttamalla, kommunikoivat. Se ei tule pelkästään siitä kun ne syövät.


      • lempparini
        lopuksi kirjoitti:

        niillä litroilla ei ole niinkään väliä, vaan sillä että altaan pohjapinta-ala on n. 2mX50cm. Korkeudeksi riittäisi altaalle 40cm.
        Eli ko. mitoilla varustettu allas olisi 400Litraa.

        Kyllä kolme jo muodostaa toimivan parven . Eivät vietä aikaa puskissa vaan ovat suurimman osan valveillaoloajasta esillä ja touhuavat koko ajan. Keskipäivällä pitävät siestaa tovin . Saattavat nukkua aivan etulasin tuntumassa tai lepokivellä kuolleen omaisesti.Yöksi menevät kannon alle koisimaan. Mahtavia veijareita jo kolmen vuoden ajan.


      • lempparini
        lempparini kirjoitti:

        Kyllä kolme jo muodostaa toimivan parven . Eivät vietä aikaa puskissa vaan ovat suurimman osan valveillaoloajasta esillä ja touhuavat koko ajan. Keskipäivällä pitävät siestaa tovin . Saattavat nukkua aivan etulasin tuntumassa tai lepokivellä kuolleen omaisesti.Yöksi menevät kannon alle koisimaan. Mahtavia veijareita jo kolmen vuoden ajan.

        Niin naksuttelusta.On joskus todella äänekästä.Kommunikoivat toisilleen. Silloin kun olivat pieniä selvittelivät johtajuutta ainakin. Jälestivät toisiaan ja muuttuivat vaaleiksi . Välillä suut yhdessä taistelivat jonain päivinä. Sitten oli liikkeitä kuin jotain loisia olisi , pyyhkäisivät kantoja tai pohjahiekkaa . Mutta ne oli tätä tressiä vaan.Luulen että kaikki on uroita koska tuon alun jälkeen se on jäänyt pois ja sairastaneet eivät ole tuona aikana.


      • kannattaisko
        Tikrunen kirjoitti:

        Kyllä ne ääntelevätkin naksuttamalla, kommunikoivat. Se ei tule pelkästään siitä kun ne syövät.

        ottaa vähän selvää kaloista joita hankkii.Tiikerinuoliaista on aika laidasta laitaan tietoa tosin.Lukenut monia lähteitä ja minimi parvikoko on usein mainittu olevan 3kpl,ihanne 5-10kpl.Tiikerinuoliainen menee siinä vähiintään 100litrasessa poikasena,mutta kasvaessaan aikuiseksi vaatii ainakin 500-540litran asumuksen.


    • Vääräätietoateillä

      En kyllä sanoisi, että tiikerinuoliaisen ihanne parvikoko on 5-10kpl... Ennemminkin n. 40kpl on ihanteellinen parvikoko, ja minimi on 6

      • 1 besserwisser lisää

        ja ihanne akvaarion koko olisi järvi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe