Miten korkealle kani voi hypätä?

kanikanikani<333

yksinkertainen kysymys. että tarvitseeko häkissä välttämättä olla kattoa?
tai kuinka korkeat seinät vähintään että kuinka korkeasta paikasta se pääsee helposti/itseään satuttamatta?
kiitos paljon jo etukäteen ;>

12

8118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koettu

On vaikkapa isompi rotu kuten ranskanluppa tai belgialainen, niin ainakin metri. Ja katto on hyvä olla ulkoapäin tuleville eläimille, kuten mahdollisille irtokoirille ja pohjaverkko on myös oltava. Kaivavat pitkiä syviä käytäviä, jotka lähes poikkeuksetta kiertelevät häkin ulkopuolellakin ja ulostuloaukko löytyy jopa kymmenen metrin päästä häkistä.

• höpö

hyppää ainakin reilusti yli metristä alas ja ylös ainakin metrin... se on kääpiökani mut voimakas sellainen;D

• muppeli

Meirän kani (kääpiöluppa) hyppäs n. 80cm korkean seinämän yli ja vielä otti vauhtia liukkaalta lattialta ;)

• ...

ulkohäkissä siis kannattaa olla ainakin katto, ettei muut eläimet tule kiusaamaan pupuasi. Ihan "sisähäkkiinkin" kannattaa laittaa katto, koska ovat ne pupuset kuitenkin kovia hyppimään - jopa korkeutta! :)

• mirkku

Meillä hyppäs näppärästi risteytysneiti (painoa n.1,4kiloa) aidan yli joka on n.70cm:) että että.. kyllä se aika kova sana olis se katto..

• helkkuli

kyllä kanien häkissä pitää olla katto kanit voivat hyppiä todella korkealle kun haluavat.

• muuuumi

kokemusta on tuosta aidan yli hyppäämisestä...että suosittelen katon laittamista ja se tarha missä ei ollut kattoa oli vielä ulkona...:P nii sit siihen olio pakko värkätä katto ku kani toisensa perään hyppäs aidan yli..jonka luulin olevan tarpeeksi korkea ...:D mutta eipä ollutkaan...;)

• öö nii mitä? Pieruko
        muuuumi kirjoitti:

kokemusta on tuosta aidan yli hyppäämisestä...että suosittelen katon laittamista ja se tarha missä ei ollut kattoa oli vielä ulkona...:P nii sit siihen olio pakko värkätä katto ku kani toisensa perään hyppäs aidan yli..jonka luulin olevan tarpeeksi korkea ...:D mutta eipä ollutkaan...;)

öö mä pidän mun kania kyllä sisällä ja käytän ulkona??

• Pukkisetä
        öö nii mitä? Pieruko kirjoitti:

öö mä pidän mun kania kyllä sisällä ja käytän ulkona??

Kanit viihtyvät mielummin ulkona kuin sisällä yleensä.

• Sedä

Osa kaneista myös osaa kiivetä, joten sisähäkeissäkin on parempi olla katto jos seinät on verkkoa.

• kaniwaa96

Jätit pääsevät hyppäämään esm. ruokapöydälle tuosta nuin vaan,komppari aidastin tullaan yli yhdellä loikalla. Pienemmät kanit osaavat kiivetä. Jos haluaa kanin pysyvän aitauksessaan suosittelen kattoa.

• Anonyymi

Metrin korkee verkkoaita menee meidän kanilla helposti paikoiltaa hypäten :)) meillä belgianjätti ja joku risteytys... Piti laittaa katto sen jälkee ja on itellä kyllä rauhallisempi mieli jos ei oo kotona ja on se katto. Edellisen kanin kävi irtokoira tappaa:((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7977
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4563
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      32
      4383
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3579
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2763
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2636
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      33
      2389
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2343
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2033
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      56
      1733
    Aihe