Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

virolaisnaiset

suometar

miten virolaiset naiset on niin paljon paremman näköisiä kuin suomalaiset? tai en niinkään tarkoita mitään pukeutumista vaan eleitä, kokonaisuutta. olen anu saagimin kanssa samoilla linjoilla siinä että virolaiset vaan ovat luonnostaan sulokkaampia. mua on näin suomalaisnaisena ruvennut kiinnostamaan se pieni ero niin paljon että tahtoisin kuulla teidän mielipiteitä asiasta. minkä takia virolainen näyttää suomalaista naisellisemmalta vaikka he puettaisiin samoihin vaatteisiin?

78

17447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,

      taidat olla bimpo

    • Ruhnu / Kihnu

      Maan historia vaikuttaa !

      On ollut paljon eri ihmisiä, jotka ovat vaikuttaneet geeneihin " positiivisesti " !

      Täytyy muistaa että Viro kuuluu manner Eurooppaan !

      • Näin se menee

        Juu Turkki,Venäjä,Romania ja Moldovakin kuuluvat. Todellisuus on kuitenkin toinen. Ei ole mitään tekimistä Viron sijainnilla, vaan virolaisten naisten huoruuden asteella ja äpärillä.


      • meren shamppanja

        Virolaisilla naisilla on jossain määrin suomalaisia sisariaan "sirommat" ja sanotaan nyt kauniimmat geenit; se tarkottaa että vartalo on sirompi eikä lihota niin helposti, silmät on suuret ja pitkä kaula.

        Valitan, mutta näin se on.

        Onhan myös Suomessa paljon kaunottaria. Mut sitte sellanen myös vaikuttaa että virolainen nainen haluaa aina korostaa naisellisuuttaan elegantilla tavalla, vähän niinku ranskalaiset. Nuorella naisella on todella korkee kynnys alkaa pukeutua röntsysen epämääräsesti.

        Eikä virolaiset ole sillä tavalla kaljan, roskaruuan, pastan, grillimakkaran perään ku suomalaiset. Lapsiperheillä ei ole tapana käydä hampurilaisbaareissa. Lapsia ei lihoteta eikä turruteta samalla tavalla kun Suomessa makeisilla ja limonaadeilla ja hiilihydraattipitosella roska- ja kevytruualla, joten heistä ei tule jo lapsina ja teineinä ylipainosia.
        Virolaiset harrastaa paljon itse kotona tekemäänsä kotiruokaa. Ihon pitää kauniina myös hapankaali ja erilaiset itse tehdyt vihannesmehut.

        Monien suomalaisten kasvonpiirteissä ja huononvärisessä ihossa kuvastuu epäterveellinen ravinto: liikaa kaljaa, liikaa hiilihydraatteja, liikaa epäterveellisiä mikroruokia joiden lisäaineet aiheuttaa kroonista turvotusta.


      • MNOGA
        meren shamppanja kirjoitti:

        Virolaisilla naisilla on jossain määrin suomalaisia sisariaan "sirommat" ja sanotaan nyt kauniimmat geenit; se tarkottaa että vartalo on sirompi eikä lihota niin helposti, silmät on suuret ja pitkä kaula.

        Valitan, mutta näin se on.

        Onhan myös Suomessa paljon kaunottaria. Mut sitte sellanen myös vaikuttaa että virolainen nainen haluaa aina korostaa naisellisuuttaan elegantilla tavalla, vähän niinku ranskalaiset. Nuorella naisella on todella korkee kynnys alkaa pukeutua röntsysen epämääräsesti.

        Eikä virolaiset ole sillä tavalla kaljan, roskaruuan, pastan, grillimakkaran perään ku suomalaiset. Lapsiperheillä ei ole tapana käydä hampurilaisbaareissa. Lapsia ei lihoteta eikä turruteta samalla tavalla kun Suomessa makeisilla ja limonaadeilla ja hiilihydraattipitosella roska- ja kevytruualla, joten heistä ei tule jo lapsina ja teineinä ylipainosia.
        Virolaiset harrastaa paljon itse kotona tekemäänsä kotiruokaa. Ihon pitää kauniina myös hapankaali ja erilaiset itse tehdyt vihannesmehut.

        Monien suomalaisten kasvonpiirteissä ja huononvärisessä ihossa kuvastuu epäterveellinen ravinto: liikaa kaljaa, liikaa hiilihydraatteja, liikaa epäterveellisiä mikroruokia joiden lisäaineet aiheuttaa kroonista turvotusta.

        aivan totta koko lauseesi,olen itse käynyt viron puolella jo ennen viron itsenäistymistä,silloin mikään ja ei sekään maksanut mitään,viron naisten kauneus tyyli pukeutua on peräisin venäjältä,on valuuttaa tai ei naisen pitää nayttää kauniilta piikkikoroissa,bush ub liiveissä,ja vesirajaa hipovassa minihameessa.nainen haluaa korostaa kauneuttaan ja näyttää siltä mitä paketissa on


    • katsoo

      miestä ylöspäin, suomalainen on tasa-arvoisempi.

      • kuva sulla

        Hän ei katso miestä ylöspäin, vaan kunnioittaa miesta kun Miestä


      • ................
        kuva sulla kirjoitti:

        Hän ei katso miestä ylöspäin, vaan kunnioittaa miesta kun Miestä

        ÄLÄ VALEHTELE.


      • Eestin tyttö
        kuva sulla kirjoitti:

        Hän ei katso miestä ylöspäin, vaan kunnioittaa miesta kun Miestä

        Ja musta se on oikein :)
        Suomessa taas pyritään äärimmäiseen tasa-arvoon ja jotenkin tuntuu että suomen naiset pikku hiljaa "miehistyy" niin ajatustavoiltaan kuin ulkonäöltään :/


      • olen todennut
        Eestin tyttö kirjoitti:

        Ja musta se on oikein :)
        Suomessa taas pyritään äärimmäiseen tasa-arvoon ja jotenkin tuntuu että suomen naiset pikku hiljaa "miehistyy" niin ajatustavoiltaan kuin ulkonäöltään :/

        Suomalsiet Naiset pukeutuvat kuin Suomalainen Mies... Virolainen Nainen Pukeutuu Naisellisesti aina huomioiden sen että Nainen on Nainen eikä Mies... On hassua, että suomaliset naiset matkivat miehiä pukeutumisessaan.


    • arbuus

      Geenit siihen vaikuttaa ja eestiläisten geeneissä on muutakin kuin omia,suomalaiset ovat olleet piilossa muulta maailmalta ja täällä geenit eivät ole sekoittuneet,ainoa ulkomaalainen ryhmä ruotsalaiset mikä täällä on ollut eivät juuri suomalaisten kanssa geeneile eli pysyvät omassa pihapiirissä,90 luvulla alkoi suomeen tulvimaan venäjältä,virosta ja muualta euroopasta väkeä niin noin 100 v kuluttua myös suomalainen nainen uskaltaa katsoa peiliin ja ulkonäön lisäksi on tärkein toki se tyylikkyys ja osaaminen olla naisellinen,sitä ei juuri suomalaisnaislla ole ollenkaan..

      • asun maalla

        Oikeassa olet.

        Olet lukenut ja muutenkin tunnut tietävän asioista melko hyvin !

        On aina ilo lukea kirjoituksiasi !


      • historia

        Kun muistaa,että Tallinna(Reval) oli yksi hansakaupan tärkeimpiä kaupunkeja keskiajalla Lyypekin jälkeen,niin virolaisten perimään on sekoittunut geenejä monilta eri kansallisuuksilta.Me suomalaiset olemme aina olleet tällainen eristetty saareke Euroopan laidalla ja varsin sisäsiittoinen kansa.


      • Pirjok.

        Tämän palstan kirjoittajanaiset ovat niitä "Lenita Airisto" -tyyppejä, jotka tuijottavat vain ihmisen ulkokuoreen. Kun luonto on jollekin ilmaiseksi antanut hyvän (Lenita Airisto ei ole kaunis, vaan pyntätty, jonka pakkelin alta saattää löytyä ihan mitä tahansa)hyvän ulkokuoren, sitä henkilö ei ole itse itselleen hankkinut suurella vaivannäöllä.
        Nämä ihmiset tuntuvat tosi tyhmiltä ja itsekkäiltä, joiden seurakin on sietämätöntä kestää. Tyypillistä suomalaisen pakkelinaisen puhetta koko itsekehu. Kun ilta koittaa, se paljastaa sen ihmisen todellisen kauneuden!

        Jos ulkomuotonne lisäksi olette vielä paljon muita viisaampia, kehittäkää Suomi sellaiseksi, ettei tavan ihmisten tarvitse raataa työssä itseään henkihieveriin. Hankkikaa itselle se myös se sairauksien hoito jostain muualta, niin ette rasita tätä henkilöstöä jatkuvilla sairauksillanne.
        Köyhien osalta sanoisin; maksakaa niin suuria palkkoja köyhiä, jotta rahaa riittä niihin kauniisiin vaatteisiin. Tosin se ei meikäläisen elämästä tee iloista tai minusta viisasta tai älykästä tai ymmärtävää ihmistä.


      • eri mieltä

        Miksikäs sitten geenit eivät ole vaikuttaneet virolaisiin miehiin positiivisesti? Keskiverto virolainen ei mielestäni ole yhtään sen paremman näköinen kuin suomalainenkaan.


      • ovat

        alun perin Turkin seudulta lähtöisin. Eikä Turkkilaiset ole mitään Kaunottaria... Virolaisten alkuperä on ulkonäköä ajatellen parempi... geeneiltään...


      • vankila
        eri mieltä kirjoitti:

        Miksikäs sitten geenit eivät ole vaikuttaneet virolaisiin miehiin positiivisesti? Keskiverto virolainen ei mielestäni ole yhtään sen paremman näköinen kuin suomalainenkaan.

        Aivan, täysin totta! Tässä onkin villakoiran ydin: Kyse on kategorisista sukupuolirooleista ja niiden heijastumisesta ihmisten ulkomuotoon, niin miesten kuin naistenkin.

        Virolaiset ovat muutenkin paljon kategorisoivampia laumaihmisiä kuin suomalaiset. Suomessa on paljon eri tyylejä ja (ala-)kulttuureja ja ihminen saa olla sellainen kuin haluaa ilman, että kukaan siitä huomauttaa tai edes kiinnittää erityisempää huomiota toisten olemukseen.


    • Kuurankukka

      Anu Saagin sanoi hyvin TVssä... että virolaisten on näytettävä hyvältä,
      kun yksi mies ei pysty maksamaan kaikkia kuluja tuloillaa !

      • vai vain estetiikka?

        Venäläiset naiset ne vasta viimeisen päälle naisellisia ovatkin jopa naurettavuuteen asti: loikkivat 10 cm korkokengissään kulkukoirien paskojen yli kuraisilla kylän uulitsoillaan aivan kuin olisivat Nevski Prospektilla Pietarissa...

        Venäläiset avoimesti myöntävätkin tämän: Venäläinen nainen kilpailee avioliittomarkkinoilla hyvistä miehistä, joita on suhteellisesti vähän. Venäläisessä kulttuurissa on avioiduttava, tai on omituinen, mutta ehkä tämä kulttuurinen pakko on höllentymässä, kun taloudellisesti itsellisiä naisia alkaa olla yhä enemmän.


      • eestlane

        Ensinäkin Anu Saagim ja hän ei kyl mitään järkevä o koskan sanonu,vaan potaska...soomen radiossa ja tvssä.


    • maha

      Kyllä he samanlaisia on suomalaisten neitojen kanssa vertaillessa. Virossa vaan neitosen pitää pistää "kaikki peliin" koska erotilastot on 60 % luokkaa. lapsilisät yksihuoltajille olemattomat ja muutenkin naisten palkat melkein 20 % miehiä pienempiä. Eli jos löytyy jotain niin silloin siihen panostetaan

      • herää pahvi

        Asuin 4 vuotta Virosssa ja olen vertaillut sikäläisiä vartalotyyppiä, kasvonpiirteitä jne. kotimaiseen. Virottarilla ja sikäläisillä venäläisillä on pidemmät jalat suhteessa selkään ja hoikempi runko (tosin lihavuutta alkaa jo näkyä sielläkin elintason myötä). Myös kasvot ovat kapeammat ja korkeammat. Nämä vastaavat paremmin nykyajan kauneusihannetta kuin suomalaisten vastaavat piirteet. Toki sikäläiset naiset myös pukeutuvat huolitellummin.


    • Rambo IV

      Se on yksikertaisesti geeneistä kiinni. Suomalaiset on valitettavasti rumia näin suoraansanottuna. Ei sille mitään voi, se on vain myönnettävä. Suomalaiset on "persejalkaisia" ja lyhyenläntiä, leveäturpaisia, kierosilmiä mongoleja. Suomalaiset voisivat tosin peitellä em. piirteitä pukeutumisella jne. mutta siinäkin me olemme niin kovin kömpelöitä. Hiusmallia voi muuttaa ja typerät rillit voi vaihtaa piilareihin tai käydä laserissa. Ja kuntosalia tietty paljon.

      • So What?

        Entä sitten? Silti virolainen syö ja elää meidän kädestä ja meidän meidän ostettavissa niin halutessamme. Kun on rikas ei tarvitse olla edes kaunis:) .Rahalla saa:).


      • kansaa?

        Virolaisten "paremmat geenit" ovat seurausta maaorjuudesta saksalaisten kartanonherrojen alaisuudessa, kartanonherrat muinoin makasivat avioituvat naispuoliset alaisensa, joten kansan geneettinen perimä saksalaistui enemmän kuin Suomessa on tapahtunut, vaikka germaaninen vaikutus onkin huomattava ja vanhaa perua ennen Ruotsin valtakuntaan liittämistä. Itse asiassa ME SUOMALAISET OLEMME ALKUPERÄISIÄ VIROLAISIA: sieltä siirryttiin Suomeen, ja loput on historiaa. ERILAISTA historiaa Suomenlahden pohjois- ja eteläpuolella.


    • pekka IV

      Aina vertaillaan suomalaisia ja virolaisia naisia, mutta entäs suomalaiset ja virolaiset miehet. Onko heissä eroa? Onko virolaiset kunditkin paremman näköisiä kuin suomalaiset? Jos vaatetuksen ei anneta hämätä. Virolais kundeilla, ainakin ennen, oli kaikilla lyhyt siilitukka ja nahkarotsi, mutta nykyisin jo ihan ok kledjuja. Ainakin vironpojat on kai myös hoikempia kuin suomipojat. Antakaa arviota.

      • estoman

        on sitä mieltä että suomaliset mihet ovat ihan komeitakin,toki täällä niitä isomahaisia kaljamörköjä on suhteessa enemmän kuin viron puolella mutta ero on hänen mielestä sivistyksen tasossa,en tarkoita että suomalainen mies ei tiedä mikä on saksan pääkaupunki vaan sitä että kun hänen kanssa menee ulos vaikka hienoon ravintolaan niin ei hän osa siellä olla eli käytöstapakulttuuri on aika kehityksen alkuvaiheessa. Kun muutin Suomeen 90 luvun alussa,olin virossa tottunut käyttämään pukua päivittäin ja toki sitä täälläkin tein,sitten työpäivän jälkeen kun kylillä näin työkavereita he kysyivät että oletko hautajaisiin menossa...että sillei,no nopeasti minä sopeuduin paikalliseen kulttuuriin ja otin suorat housut lenkkarit kaapista käyttöön :).
        Vaikka minä en itse miehisestä kauneudesta juuri mitään tiedä niin kyllä tunnen useita pareja missä mielestäni ihan komea suomalainen mies on "ruman ankanpoikasen" kanssa naimisissa,eli mitä kysymykseen tulee niin mielestäni miehet ovat täällä paljoin paremmassa asemassa mitä kauneuteen tulee kunhan oppivat jossain koulussa käytöstapoja.


      • Emily1983

        On. Virolaismiehet ovat myöskin paremman näköisiä kuin yleensä suomalaismiehet. Virolaismiehissä on kaikissa "sitä jotain" mikä suurilta osin suomalaismiehistä puuttuu...

        En tiedä miten on mahdollista, mutta kun olin kuullut moneltakin eestiläiseltä että virossa on kauniita naisia, en uskonut heitä, ENNEN kuin vasta sitten kun itse menin Viroon ja näin...
        Samalla siinä tulin virolaismiehelleni(kihlattuni) todenneeksi, että miksiköhän?(ne naiset on kauniimpia) sekä muuten... miehetkin on paremman näkösii Eestissä kun Suomessa!!


      • virossa asuva
        Emily1983 kirjoitti:

        On. Virolaismiehet ovat myöskin paremman näköisiä kuin yleensä suomalaismiehet. Virolaismiehissä on kaikissa "sitä jotain" mikä suurilta osin suomalaismiehistä puuttuu...

        En tiedä miten on mahdollista, mutta kun olin kuullut moneltakin eestiläiseltä että virossa on kauniita naisia, en uskonut heitä, ENNEN kuin vasta sitten kun itse menin Viroon ja näin...
        Samalla siinä tulin virolaismiehelleni(kihlattuni) todenneeksi, että miksiköhän?(ne naiset on kauniimpia) sekä muuten... miehetkin on paremman näkösii Eestissä kun Suomessa!!

        Nyt jonkin aikaa täällä Virossa viettäneenä voin todeta, että virolaiset naiset kyllä kiinnittävät enemmän huomiota ulkonäköönsä kuin suomalaiset. Käyttävät lähes aina korkokenkiä (en edes ymmärrä edes miten se onnistuu jäisillä mukulakivikaduilla talvisin!!!) ja hameita. Lisäksi ovat todella hoikkia, mutta myös syömishäiriöt ovat valitettavan yleisiä. Lisäksi jännä huomio, että lähes kaikilla on pitkät hiukset. Eli kokonaisuudessa virolaiset naiset ovat mielestäni naisellisempia kun suomalaiset.

        Mutta en kyllä yhdy siihen, että virolaiset miehet olisivat komeampia kun suomalaiset. Usein todella kauniin ja huolella laitetun naisen rinnalla näkee verkkareissa kulkevan kaljamahaisen miehen... olen kyllä vakaasti sitä mieltä että suomessa on komeampia miehiä kun täällä!!!


      • TARA-75
        Emily1983 kirjoitti:

        On. Virolaismiehet ovat myöskin paremman näköisiä kuin yleensä suomalaismiehet. Virolaismiehissä on kaikissa "sitä jotain" mikä suurilta osin suomalaismiehistä puuttuu...

        En tiedä miten on mahdollista, mutta kun olin kuullut moneltakin eestiläiseltä että virossa on kauniita naisia, en uskonut heitä, ENNEN kuin vasta sitten kun itse menin Viroon ja näin...
        Samalla siinä tulin virolaismiehelleni(kihlattuni) todenneeksi, että miksiköhän?(ne naiset on kauniimpia) sekä muuten... miehetkin on paremman näkösii Eestissä kun Suomessa!!

        edes eestiin asti tarvi mennä katsomaan,että ne on paremman näköisiä miehiä,MM-kisat tuli telkkarista ja siellä yksi maailman parhaimman näköisistä miehistä eli GERD KANTER!!!Väga kena mees=).Ja näkee niitä komistuksia ihan livenäkin,ei Gerd todellakaan ainut eestiläinen komistus...


      • aksdj
        virossa asuva kirjoitti:

        Nyt jonkin aikaa täällä Virossa viettäneenä voin todeta, että virolaiset naiset kyllä kiinnittävät enemmän huomiota ulkonäköönsä kuin suomalaiset. Käyttävät lähes aina korkokenkiä (en edes ymmärrä edes miten se onnistuu jäisillä mukulakivikaduilla talvisin!!!) ja hameita. Lisäksi ovat todella hoikkia, mutta myös syömishäiriöt ovat valitettavan yleisiä. Lisäksi jännä huomio, että lähes kaikilla on pitkät hiukset. Eli kokonaisuudessa virolaiset naiset ovat mielestäni naisellisempia kun suomalaiset.

        Mutta en kyllä yhdy siihen, että virolaiset miehet olisivat komeampia kun suomalaiset. Usein todella kauniin ja huolella laitetun naisen rinnalla näkee verkkareissa kulkevan kaljamahaisen miehen... olen kyllä vakaasti sitä mieltä että suomessa on komeampia miehiä kun täällä!!!

        yleensä ne korkokengissä tepastelevat ovat kyllä venäläisnaisia, muutenkin on ihan laidasta laitaan ihmisiä on kauniita, rumia, läskejä jne. oli ne sitten minkä maalaisia tahansa. olen kyllä suomessa nähnyt todella kauniita naisia ja on väärin yleistää että kaikki suomalais naiset olisivat rumempia. joka maassa on kauniita ja rumia. ärsyttävää kun pitää aina vertailla ja väheksyä naisten kauneutta.


    • Pirjok.

      Nämä itseään kehuvat ovatkin Viron ja Eestin keskustelupalstoilta. Vastaukseni myötä kone siirsi minut heidän palstoilleen. Kummallista.

      Joten suomalaiset, nyt tiedätte, jos teitä haukutaan, niin ne haukkujat ovatkin itse niitä, joita he kirjoituksissaan haukkuvat.

      • kallonkutistaja

        ... vai taas kone siirta sinut heidän palstalleen!

        sulla lääkkeet ottamatta=)


    • tasa-arvosta

      Suomessa puhutaan paljon naisten tasaarvosta.
      Mutta kun olen käynyt Suomessa ja hyvin kovasti hämmästynyt niin mosestakin asiasta.

      Olen paljon tavanut niitä naisia, kuka tekeevät raskasta miesten töitä ja ovat vielä itsestäsi ylpeitäki kuinka kovasti he raahavat. Mutta työpäivän jälkeen ovat he noin väsyneet, että ei jää enää ei tahtoa eikä aikaa perheelle - ei lapsille eikä miehelle. Oltaan kyllä ylpeitä tasaarvosta, mutta tulos on se, että menetetään oman naisellisuus.

      Nainen on aina ollut heikompi puoli.
      Jos nainen on liian vahva, silloin mies muuttu aina heikommaksi, koska hänelle ei jää enää mahdollisuutta antaa naiselle tukea. Nainen raahamisen jälkeen ei jaksaa enää pitää huolta itsestäsi, edes ei ulkonäöstä. Ja noin mentään tätä helpomman tietä - vaatetki ovat vain haalarit ja housut, olutlasi edessä, savuke sormessa ja korvat kuurossa jne. Kuka osaa antaa noin rakkautta ja huomiota miehelle?
      Mies huomaa heti, jos nainen ei pitää huolta itsestäsi. Ja silloin menee mies etsimään muualta.

      Miehellinen nainen ei ole nainen. Hän on puoliksi nainen, puoliksi mies. Keskisuku.

      Jos sukupuolten roolit menevät paikalle, myös naisten-miesten suhtauduminen toinentoisiin muuttu.

    • maaseudunkin naisia?

      Kun menet Tallinnan ulkopuolelle, löydät maatuskatyypit.
      Kaupungissa, ja nimenomaan Tallinnassa, näet niitä dynaamisia ja urbaaneja NUORIA naisia joilla on kova kisa meneillään siinä, kuka on upein ja etenee urallaan ja miesmaailmassa.
      Kauneus on katoavaista heillä hyvinkin pian sillä perheen perustettuaan he joutuvat skandeja varmemmin tekemään normaalit kotiytyöt puolisonsa auttamatta.

      • toivo

        Olen noin viiden vuoden ajan ollut pääasiassa pääkaupungin ulkopuolella.Virolaiset naiset erottuvat jokapuolella ryhdikkyydellään,ehkä myöskin rodulliset ominaisuudet heillä ovat hiukan erilaiset kuin muilla suomalaisugrilaisilla kansoilla.Samoin myös miehillä esiintyy sitä "kaljamahaa" vähemmän kuin esim. suomalaisilla.Pukeutumiskulttuuri on erilainen kuin meillä Suomessa,tämä ilmeni jo Neuvusto aikana vaikka tyylikkäiden vaatteiden ja kankaiden saanti oli hankalaa.
        Ei kannata kenenkään näistä asioista tulla murheelliseksi ja niinsanotusti vetää herneitä nenään,näin ne asiat vaan ovat.


      • Ei välttämättä

        pidä paikkaansa että vain tallinnassa näkee,kauniita,hyvin pukeutuneuta naisia!Vietän paljon aikaani kesömökillämme eteläeestissä,Vörunkaupungin liepeillä ja sielläkin näkee miten naisen pitää pukeutua,näyttääkseen kauniilta!Kaupungilla,varsinkin kesäaikaan,kauniitten ja tyylikkäästi pukeutuneitten naisten määrä ihmetyttää,tulee pelko inflaatiosta!Eestiläinen nainen osaa kantaa halvempaakin vaatetta kuin kuningatar,vastaavasti suomalaisen naisen päällä minkkiturkkin muistuttaa apinannahkaa!!


      • näitä kommentteja
        Ei välttämättä kirjoitti:

        pidä paikkaansa että vain tallinnassa näkee,kauniita,hyvin pukeutuneuta naisia!Vietän paljon aikaani kesömökillämme eteläeestissä,Vörunkaupungin liepeillä ja sielläkin näkee miten naisen pitää pukeutua,näyttääkseen kauniilta!Kaupungilla,varsinkin kesäaikaan,kauniitten ja tyylikkäästi pukeutuneitten naisten määrä ihmetyttää,tulee pelko inflaatiosta!Eestiläinen nainen osaa kantaa halvempaakin vaatetta kuin kuningatar,vastaavasti suomalaisen naisen päällä minkkiturkkin muistuttaa apinannahkaa!!

        Joku on ruma,joku on kaunis, joku on rikas, joku on köyhä jne. Mitä sillä on väliä?????????
        Jokainen on kuitenkin IHMINEN, oli sitten virolainen, suomalainen tai espanjalainen. Tuo naisten kauneuden ihannoiminen on mennyt todella liiallisuuksiin, enää tuijotetaan vain ulkokuorta vaikka luonne on kuitenkin tärkein. Ja vaatetus...pääasia on, että vaatteet ovat ehjät ja puhtaat. KYLLÄ ELÄMÄ ON NYKYÄÄN PINNALLISTA !!!!!


      • PORO®
        toivo kirjoitti:

        Olen noin viiden vuoden ajan ollut pääasiassa pääkaupungin ulkopuolella.Virolaiset naiset erottuvat jokapuolella ryhdikkyydellään,ehkä myöskin rodulliset ominaisuudet heillä ovat hiukan erilaiset kuin muilla suomalaisugrilaisilla kansoilla.Samoin myös miehillä esiintyy sitä "kaljamahaa" vähemmän kuin esim. suomalaisilla.Pukeutumiskulttuuri on erilainen kuin meillä Suomessa,tämä ilmeni jo Neuvusto aikana vaikka tyylikkäiden vaatteiden ja kankaiden saanti oli hankalaa.
        Ei kannata kenenkään näistä asioista tulla murheelliseksi ja niinsanotusti vetää herneitä nenään,näin ne asiat vaan ovat.

        Neuvostoaikana oli valtava hinku "länsimaisen muodin" perään, tai pikemminkin sen perään, mitä luultiin "länsimaiseksi muodiksi". Tietenkin tyylitaju kehittyy, jos edes jonkinlaisen tyylikkyyden ylläpito vaatii jatkuvaa aktiivista ponnistelua.

        Tietenkin syvemmät kulttuuriset tekijätkin vaikuttavat. Tallinna OLI keskiajalla hansakaupan keskus, virolaiset alistettuja maaorjia; ja Suomi puolestaan vapaiden ihmisten syrjäistä ja turvallista metsää, Luojan kiitos.

        Luultavasti syvemmässä virolaisessa sielunmaisemassa on jatkuva pyrky pois orjuudesta ja yltäminen "mõisnikuks", mikä on täysin vierasta suomalaisille.


    • sulotar..ko?

      ja onkohan anu sit joku todella kaunis..ei ainakaan mun mielestä..senhän mielestä virolaisilla on myös isommat rinnat ku suomalaisilla..ite sen on kuitenkin täytynyt silikooneihin turvautua..että olipas isot ja siitä puhuu mistä on puute..pitäähän sitä jotain yrittää ku on niin hyvä maine maan neitosilla..

    • Ei kukaan

      Se johtuu varma sitä, että Suomi on akkavaltainen maa ja siinä naiset kehittyvät pikkuhiljaa mieheksi.
      Miten enemmän valtaa sitä enemmän ruma

    • suomimiess

      Suomalaiset naiset pukeutuvat pääosin huonosti.

      Suomalaiset naiset ovat aika jätkämäisiä tyyliltään ja todella arkoja pukeutumaan rohkeasti. Tallinnan katukuva on TÄYSIN ylivertainen stadiin verraten. Virottaret pukeutuvat naisellisesti ja näyttävästi.

      Suomimies toki on tyyliltään TODELLa tylsä, kaikki samanlaisia tekotrendikkäitä tai sitten perusjuntteja.
      Suomessakin näkee liikaa näitä halpoja sinisiä farkkuja. Todella tylsä tyyli, 90 % teineistä on koko ajan sinisissä farkuissa, ei voi olla tylsempää.

      Siniset farkut, tavispaita ja lenkkarit, niistä on tehty suomitytöt ja suomipojat. Ankeaa on tottakai. Tytöt on siis jätkän näköisiä, ankeaa farkkukansaa.
      Oikeasti farkut on junttihousut, työläisten massavaatteet. Jostakin käsittämättömästä syystä ovat nyt muotia! siis tavisjunttivaatteet argh.

      Suomalaiset ovat ylipäätänsä ahdasmielistä porukkaa. Kateus on aivan järkyttävää, taloyhtiöissä kyräillään toisiaan, työpaikoilla kahehditaan kollegojen olevinaan isompia palkkoja. Suomessa TASAPÄISTETÄÄN -se on täysin eri asia kuin tasa-arvo.

      Eli suomessa kansa pakotetaan kaikki samaan muottiin, poikkeavia vainotaan ja eristetään. Tämä koskee henkistä maailmaa mutta myös pukeutumista.

      Jokaista menestyjää suomalaiset kadehtivat ja puhuvat pahaa. Suomalaiset on kovia selkäänpuukottamaan. Rehtiys on jo kadonnut täältä.

      Tämä rähjä farkkukansa hallitsee ahtaine mielipiteineen katukuvaa.

      Suomi ei ole onnela, totuushan on että juoppojen kansa ollaan, itsareita on länsimaitten eniten. Palkat ovat länsi EU maiden huonoimmat. Verot ovat korkeimmat, hinnat pilvissä ja ostovoima siten länsimaitten HUONOIN =(

      Suomalaiset kulkevat kadulla masentuneen näköisinä, ahdistaahan se länsimaisittain köyhä elämä ja alati surkeat kelit. Suomalaiset ajaa länsimaitten paskimmilla autoilla mutta asuvatkin myös ahtaitten! Eli köyhä on kansa.

      Että melkoinen rähjälä tämä Suomi on, ei voi paljoa kehustella ulkolaisilla tätä paikkaa.
      Noh huomenna maanantaina näkee sitten taas töitään vihaavia, masentuneita ja katkeria suomalaisia katukuvassa ankeine sinisine farkkuineen menossa hammasta purren töihin... niin ja suominaiset kyllä pukeutuvast siis todella ankean tylsästi ja jätkämäisesti. Eipä ihme että heteromiesten katseet kääntyvätkin kauniimpien tyttösten perään pois jätkäsuomitytöistä ;)

      • mimmu85***

        on ihan totta tää kuvaus suomesta ja aina ollaan niin hienoja ja rakastavaisia olevinaan mutta oikeesti vaan just sitä paskaapuhuvia ennakkoluulosia sisäsiittosia idiootteja kaikki! Jopa hävettää olla suomalainen.


      • bI
        mimmu85*** kirjoitti:

        on ihan totta tää kuvaus suomesta ja aina ollaan niin hienoja ja rakastavaisia olevinaan mutta oikeesti vaan just sitä paskaapuhuvia ennakkoluulosia sisäsiittosia idiootteja kaikki! Jopa hävettää olla suomalainen.

        Miksi riidellä turhasta. Rumia on sekä suomalaisia että virolaisia naisia.


      • Silmät auki
        bI kirjoitti:

        Miksi riidellä turhasta. Rumia on sekä suomalaisia että virolaisia naisia.

        Olet ihan oikeassa, molemmista kansoista löytyy kaunista ja rumaa, ja kaikkea siltä väliltä. On virolaisnaisia, jotka ovat samanlaisia maatiaisrotuisia kuin osa suomalaisnaisistakin -viimeistään kun ovat lihottaneet itsensä sellaisiksi. Kaikki eivät myöskään omaa tyylitajua, sillä sehän tarkoittaa muuta kuin hame ja korkkarit -> täytyy olla oikeanlainen hame ja kengät!! Tai vaikka housut ja korkkarit.
        Miehistä taas voi sanoa samaa: molemmissa kansoissa on ylipainoisia ja epäterveellistä elämää viettäviä, sekä hyväkuntoisia itsestään huolehtivia.
        Mitäpä noista..


      • eestiläiseltä
        Silmät auki kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, molemmista kansoista löytyy kaunista ja rumaa, ja kaikkea siltä väliltä. On virolaisnaisia, jotka ovat samanlaisia maatiaisrotuisia kuin osa suomalaisnaisistakin -viimeistään kun ovat lihottaneet itsensä sellaisiksi. Kaikki eivät myöskään omaa tyylitajua, sillä sehän tarkoittaa muuta kuin hame ja korkkarit -> täytyy olla oikeanlainen hame ja kengät!! Tai vaikka housut ja korkkarit.
        Miehistä taas voi sanoa samaa: molemmissa kansoissa on ylipainoisia ja epäterveellistä elämää viettäviä, sekä hyväkuntoisia itsestään huolehtivia.
        Mitäpä noista..

        Jos pääsette käsiksi 50-60 luvun naisten muotilehtiin ja ym, niin huomaatte, että suomalainen nainen oli hyvinkin naisellinen ja todella kaunis, niin kun monet muut naiset ulkomailla.

        Katsoin anopin vanhoja valokuvia, ne eivät eronnet mitenkään minun äitini kuvista: hameet, leningit, kauniit villakangastakit… Anopillani vielä 80 luvun alussa hautajaisissa oli oikein sievä pikkuruinen hattu ja kasvoja peitti musta silkkinen verkko (mitä liene suomeksi?). Hän ei ole kaupunkirouva, vaan ihan maalta.

        Olen sama mieltä, että valitettavasti naisellisuus on kadonnut tasa-arvoa tavoittelussa…
        Muutin Suomeen 10v sitten ja mukana olivat vaan yhdet mustat Lewis-merkkiset farkut;) Kävin ruokakaupassakin jakkupuku päällä katseita kerämassa. Asia hymyilyttä nyt, kun kuvittelen miten koomiselta varman näytin.

        Anoppini kanssa olemme joskus puhuttu siitä ja hän sanoi, että joskus housuja päälle laittava naista voitiin huoritella, etenkin maaseudulla. Nyt tuntu, että asiat ovat päinvastoin. Minun vaateista suurin osa on…. housuja, capreja… Mutta kun Viroon menen, niin ei tule kuulokaan, että ottaisin jotain housuja mukaan, eikä samoja vaateita seuraavana kesänä saa olla mukana. Kengät toki saavat:)


      • Suomeen?

        Miksi sitten virolaiset tulee Suomeen?


      • Neuvonen

        Voi suo virolaista, kun nyt ahdistaa. Meneppä takaisin lahden yli niin siellä varmaan joku Aivo tai Raivo antaa sinulle lämmintä maitoa.


      • meren shamppanjaa
        eestiläiseltä kirjoitti:

        Jos pääsette käsiksi 50-60 luvun naisten muotilehtiin ja ym, niin huomaatte, että suomalainen nainen oli hyvinkin naisellinen ja todella kaunis, niin kun monet muut naiset ulkomailla.

        Katsoin anopin vanhoja valokuvia, ne eivät eronnet mitenkään minun äitini kuvista: hameet, leningit, kauniit villakangastakit… Anopillani vielä 80 luvun alussa hautajaisissa oli oikein sievä pikkuruinen hattu ja kasvoja peitti musta silkkinen verkko (mitä liene suomeksi?). Hän ei ole kaupunkirouva, vaan ihan maalta.

        Olen sama mieltä, että valitettavasti naisellisuus on kadonnut tasa-arvoa tavoittelussa…
        Muutin Suomeen 10v sitten ja mukana olivat vaan yhdet mustat Lewis-merkkiset farkut;) Kävin ruokakaupassakin jakkupuku päällä katseita kerämassa. Asia hymyilyttä nyt, kun kuvittelen miten koomiselta varman näytin.

        Anoppini kanssa olemme joskus puhuttu siitä ja hän sanoi, että joskus housuja päälle laittava naista voitiin huoritella, etenkin maaseudulla. Nyt tuntu, että asiat ovat päinvastoin. Minun vaateista suurin osa on…. housuja, capreja… Mutta kun Viroon menen, niin ei tule kuulokaan, että ottaisin jotain housuja mukaan, eikä samoja vaateita seuraavana kesänä saa olla mukana. Kengät toki saavat:)

        Virolaisten naisellinen tyyli on kiva, mutta kyllä myös housuasu voi olla naisellinen ja näyttävä, esim mustat pehmeet samettihousut, musta pitsipusero mustan nahkatakin kanssa ja jalassa musta mokkakorkokengät, tietenkin hiuksissa naisellinen pehmee nuttura ja sopivasti muutamia koruja.
        Kokonaisuus ratkasee.


      • meren shamppanjaa
        Neuvonen kirjoitti:

        Voi suo virolaista, kun nyt ahdistaa. Meneppä takaisin lahden yli niin siellä varmaan joku Aivo tai Raivo antaa sinulle lämmintä maitoa.

        Kunpa Suomessakin ois enemmän henkeviä miehiä jotka tarjois naiselle lämmintä sipulimaitoa eikä vaan sanois: Hei, imet sä mun kyrpää ?


      • ..............
        eestiläiseltä kirjoitti:

        Jos pääsette käsiksi 50-60 luvun naisten muotilehtiin ja ym, niin huomaatte, että suomalainen nainen oli hyvinkin naisellinen ja todella kaunis, niin kun monet muut naiset ulkomailla.

        Katsoin anopin vanhoja valokuvia, ne eivät eronnet mitenkään minun äitini kuvista: hameet, leningit, kauniit villakangastakit… Anopillani vielä 80 luvun alussa hautajaisissa oli oikein sievä pikkuruinen hattu ja kasvoja peitti musta silkkinen verkko (mitä liene suomeksi?). Hän ei ole kaupunkirouva, vaan ihan maalta.

        Olen sama mieltä, että valitettavasti naisellisuus on kadonnut tasa-arvoa tavoittelussa…
        Muutin Suomeen 10v sitten ja mukana olivat vaan yhdet mustat Lewis-merkkiset farkut;) Kävin ruokakaupassakin jakkupuku päällä katseita kerämassa. Asia hymyilyttä nyt, kun kuvittelen miten koomiselta varman näytin.

        Anoppini kanssa olemme joskus puhuttu siitä ja hän sanoi, että joskus housuja päälle laittava naista voitiin huoritella, etenkin maaseudulla. Nyt tuntu, että asiat ovat päinvastoin. Minun vaateista suurin osa on…. housuja, capreja… Mutta kun Viroon menen, niin ei tule kuulokaan, että ottaisin jotain housuja mukaan, eikä samoja vaateita seuraavana kesänä saa olla mukana. Kengät toki saavat:)

        Tuo on totta, mitä sanoit housuista naisella! Minun mummoni kertoi aikoinaan, että housuja pitävää naista paheksuttiin "huonoksi naiseksi" - housut naisen päällä olivat ikään kuin huomion herättämistä sekä vaarallisen itsenäisyyden ja uhmakkuuden merkki.

        Mitä tulee suomalaisten pukeutumiseen yleensä, niin mielestäni se on vapaata. Suomessa saa olla omannäköisensä. Nuorisossakaan ei ole ehdotonta pakkoa olla tietyn tyylinen. Täällä ei TARVITSE yrittää rakentaa ulkoista julkisivua muiden ihmisten takia samalla tavalla kuin esim. Venäjällä ja Virossa. Se on suuri helpotus ja vapaus elämässä. (En toki halua vähätellä kauneusarvoja elämässä.)


      • vefev

        Tee palvelus ja painu vittuun farkkukansan suomesta


    • ProDentti

      Ainakn virolaisten niin naisten kuin miestenkin hampaat ovat tavattoman huonot ja mädät. Moni muuten OK-näköinen virolainen on kammottova otus heti kun avaa suunsa. Suu on musta ja mätä kuin Moolokin kita. Monta virolaista olen joutunut dissaamaan tästä syystä.

      • ja muille

        Niin... ja minkä vuoksi suomalaisia on kaikkialla? Ketjussa keskustellaan naisellisuudesta eikä maahaanmuutosta. Keskustelu aina käännetään negatiivisen sävyyn, ruvetaan kertomaan ”mädästä hampaista”, tämä on niiiiiin suomalaista!

        Ja sinä, hammaslääkäriä näköään esittävä, missä sinun ammattilainen etiikka on, kun ruodit potilaiden suita niillä sivuilla? Hammaslääkäripäivät ovat tulossa syyskuussa Helsingissä, niin pidä siellä valaiseva luento ja pohdi muiden kanssa, miten niitä onnettomia voisi auttaa. Virolaisilla vanhuksilla on sentään osa omia hampaita vielä suussa, kun suomalaisilla kokoproteesit rippilahjaksi saatuja! Olen enempään nähnyt kammottavia suomalaisia suita, kun virolaisia.


      • Prodent
        ja muille kirjoitti:

        Niin... ja minkä vuoksi suomalaisia on kaikkialla? Ketjussa keskustellaan naisellisuudesta eikä maahaanmuutosta. Keskustelu aina käännetään negatiivisen sävyyn, ruvetaan kertomaan ”mädästä hampaista”, tämä on niiiiiin suomalaista!

        Ja sinä, hammaslääkäriä näköään esittävä, missä sinun ammattilainen etiikka on, kun ruodit potilaiden suita niillä sivuilla? Hammaslääkäripäivät ovat tulossa syyskuussa Helsingissä, niin pidä siellä valaiseva luento ja pohdi muiden kanssa, miten niitä onnettomia voisi auttaa. Virolaisilla vanhuksilla on sentään osa omia hampaita vielä suussa, kun suomalaisilla kokoproteesit rippilahjaksi saatuja! Olen enempään nähnyt kammottavia suomalaisia suita, kun virolaisia.

        Hampaiden kunto on tärkeä osa ulkonäköä ja terveyttäkin. Tosiasia on, että niillä virolaisilla joita olen tavannut monella on on ollut huonot hampaat. Monta panoa on jäännyt sen takia tekemättä. Todellinen kunto ja taso niin hevoselta kuin virolaiseltakin katsotaan suusta.


      • heevosmies
        Prodent kirjoitti:

        Hampaiden kunto on tärkeä osa ulkonäköä ja terveyttäkin. Tosiasia on, että niillä virolaisilla joita olen tavannut monella on on ollut huonot hampaat. Monta panoa on jäännyt sen takia tekemättä. Todellinen kunto ja taso niin hevoselta kuin virolaiseltakin katsotaan suusta.

        hevostmies tuntee HEVOSEN.

        sama pätee naisiin. virossa hammashoito ei ole ilmaista ja sen huomaa.


    • Virolaiset

      Upeaa, että vihdoinkin virolaisetkin tunnustaa ettemme todellakaan ole mitään sukulais- tai veljeskansaa heidän kanssaan. Virolaiset on ihan eri kansaa kuin suomalaiset, ja hyvä niin. Itse en ole koskaan heitä sellaisina pitänytkään, aivan vieras kansa ja kulttuuri joka suhteessa.

    • osa jopa

      virolaisnaiset käy kiinni aika usein ja antaa helposti.

      osa on suoraan kysynytkin, että saisko jormaa. tätä ei niin usein tapahdu suomalaisnaisten kanssa. onko virolaismiehet impotentteja, kun virolaisnaiset joutuu ulkomaalaisita melkein kerjäämään?

      • taaskerran

        Taas kerran näkee virolaiskauneutta, aivan toista luokkaa kuin suomalaiset.
        Toisaalta olen itsekkin virosta, mutta minua ei voi kauniiksi kutsuakkaan :D


      • paskanjauhantaa

        täällä virolaisista.

        Yksikään normaali suomalainen ei alentuu moiseen, oletteko edes suomalaisia. Jospa teillä on paha geenivirhe?


      • "helposti saaville"

        Niilläkin palstoilla, kun joku yritä keskustella ihmiseksi, niin urpot tulevat ja rupeavat kehuskelemaan, miten joku oli kiinnostunut heidän jormista. Hyi, helvettin idiootit! Eläessäni en ole saanut sellaisia ehdotuksia. Olette varmaan sen näköisiä, että mätähampaat ja jormanälkäiset tarttuu teihin. Kyllä ne hakeudu aina omaisten seuraan.


      • 18
        "helposti saaville" kirjoitti:

        Niilläkin palstoilla, kun joku yritä keskustella ihmiseksi, niin urpot tulevat ja rupeavat kehuskelemaan, miten joku oli kiinnostunut heidän jormista. Hyi, helvettin idiootit! Eläessäni en ole saanut sellaisia ehdotuksia. Olette varmaan sen näköisiä, että mätähampaat ja jormanälkäiset tarttuu teihin. Kyllä ne hakeudu aina omaisten seuraan.

        www.rate.ee
        www.kuvake.net

        mun mielestä aika 50-50
        muijista...mut pakko sanoo, et suomalaisilta miehiltä puuttuu semmonen charmi ja käytöstavat, "herrasmiesmäisyys" mikä virolaisil jätkil on


    • 5000 merkkiä

      virolaiset ovat luonnonlapsia monessakin mielessä. siinä, missä suomessa vaikenemista, tyynenä pysymistä ja hermojen hallitsemista pidetään kunniassa, erityisesti miesten keskuudessa - virossa näytetään ja kerrotaan, miltä tuntuu ja mitä ajatellaan ja sitä tehdään niin tutuille kuin vieraille ja hyvin usein saa tämän tuntea nahoissaan esim. kaupan asiakas. tästä tietysti voitaisiin ajatelle, että sehän on hyvä, että ei jätetä asioita sisälle vaivaamaan ja tunteet näytetään heti, mutta toisin on todellisuus. virolaiset vie euroopan kärkipaikat niin itsemurhien kuin henkisten ongelmien osassa eli se siitä teoriasta, että tunteiden avoin ilmaisu jotenkin vähentäisi niitä.

      onko virolaiset miehet neiti-ihmisiä kaikki?
      erityisesti ihmettelen virolaisia miehiä. olen aika kauan seurannut viron asioita ja ollut tekemisissä virolaisten kanssa molemmin puolin suomenlahtea ja olen aina ihmetellyt mitä ihmeen neiti-ihmisiä virolaiset miehet on. samanlaista ailahtelevaa käyttäytymistä ja hermostuneita kohtauksia olen tottunut näkemään lähinnä naisilla tiettynä aikana kuukaudesta. onko virolaisilla miehillä kuukautiset päällä koko ajan? seuratkaapas seuraavan kerran, olette tekemisissä vaikkapa virolaisen miesmyyjän kanssa rautakaupassa. asiakaspalvelu riippuu siitä, millä tuulella miesmyyjä sillä hetkellä ja sinä päivänä sattuu olemaan. kysykää kaiken varalta onko sillä kuukautiset ja voiko se sen takia asiakkaiden kanssa olla tekemissä ollenkaan. ei ainakaan tule yllätyksiä.

      naiset on kyllä virossa ihan OK. eikä viro pystyssä pysyisikään ilman naisia.

      • Sairasta …

        To:

        Teil on küll midagi viga. Mis teie hingekest närib?

        ###virolaisnaiset suometar 15.3.2006 20:02###


        Peaaegu 4 aastat vana jutt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tulge mõistusele!


      • thamboon

        pitääkö virolasiseen rautakauppaan ottaa mukaan tampoonit miesmyyjien varalle?


    • Paksuperseet

      ne matamit joilla on helvetin levee perse ja lyhyet jalat ehkä ovat tämän aloittajan kuvailema nais rotu.Ja niitä on Suomi täynnä.Itselläni on Eestiläinen nainen ollut jo 10 vuotta,eikä suomi naiset vedä hänelle vertoja ulkonäössä.

      • Minullakin ollut yli 10v Virosta.
        En jaksa tota kaikkea lukea, mut mielipiteeni voin silti sanoa.
        Virolais nainen on ryhdikäs ja osaa kävellä, lieneekö opittu pioneerileirillä vai missä, mutta pääsääntöisesti ei laahusta eikä kiemurtele.
        Tämä koskee niin lyhyitä, pitkiä, rumia ja kauniita naisia.


      • bioneeri
        xv-750 kirjoitti:

        Minullakin ollut yli 10v Virosta.
        En jaksa tota kaikkea lukea, mut mielipiteeni voin silti sanoa.
        Virolais nainen on ryhdikäs ja osaa kävellä, lieneekö opittu pioneerileirillä vai missä, mutta pääsääntöisesti ei laahusta eikä kiemurtele.
        Tämä koskee niin lyhyitä, pitkiä, rumia ja kauniita naisia.

        joo. pioneerileireillä ne opetti virolaiset naiset kävelemään ryhdikkäästi.


      • :-p
        bioneeri kirjoitti:

        joo. pioneerileireillä ne opetti virolaiset naiset kävelemään ryhdikkäästi.

        ...lukea koko viestiketjua läpi, mutta lopettakaas nyt hyvät suomipojat naukumasta niistä virolaisista pojista, jotka täällä rakennuksilla pyörii tekemässä työt, joita te ette jaksa tehdä, ja levittäkää oikein punainen matto! Sen verran olen näitä söpöjä, ja hyvinkäyttäytyviä poikia jo tavannut, että luulisin muutaman kymmenen vuoden päästä suomilehmäkin jo jalostuneen pitkäsäärisempään ja hyväkroppaiseen virolaismuotoon :-D Rodunjalostus kunniaan!!!


    • yksityiyrittäjä

      NAISET TULEVAT HARVOIN TOIMEEN KESKENÄÄN,aina on jotain kitinää ym. karheutta ! En puhu p..kaa.En halua ketään halveerata,mutta asia asiana.

    • Eestlane

      Ei se ole kiinni ainoastaan pukeutumisesta. Vaan kokonaisuudesta , Suomalaiset naiset on aika räväkkäitä mielestäni. Mikä ei ole kyl kovin nasellinen. Olen nähnyt myös paljon naisellisia Suomalaisia naisia, enimmäkseen ehkä noin yli 50. v naiset.

      • *kielitaidoton*

        On, että täällä Suomessa on pakkosyötetty liikaa tasa-arvo ajatusta. Naiseus on jäänyt taka-alalle, vaikka siitä saisi ja pitäisi olla ylpeä!
        Naisiin lyödään jo lapsesta saakka leima, että pitää pystyä samaan tai mielellään parempaan kuin mies, kiroilla ja olla "yksi jätkistä".
        Mitenkään tietysti yleistämättä, mutta osalla Naisista se menee selvästi liian pitkälle ja vaikuttaa tietenkin muihinkin, puhumattakaan tulevista sukupolvista.
        Luulenkin, että esim. Virolaiset Naiset tuntevat suuren arvonsa ja käyttäytyvät, pukeutuvat ym. sen mukaisesti.

        Tämä vain minun, suomalaisen miehen, yhtenä mielipiteenä.

        Nautitaan syyspäivistä ;) http://www.youtube.com/watch?v=SNqmSRtJz4U


      • Ja toinen mielipide
        *kielitaidoton* kirjoitti:

        On, että täällä Suomessa on pakkosyötetty liikaa tasa-arvo ajatusta. Naiseus on jäänyt taka-alalle, vaikka siitä saisi ja pitäisi olla ylpeä!
        Naisiin lyödään jo lapsesta saakka leima, että pitää pystyä samaan tai mielellään parempaan kuin mies, kiroilla ja olla "yksi jätkistä".
        Mitenkään tietysti yleistämättä, mutta osalla Naisista se menee selvästi liian pitkälle ja vaikuttaa tietenkin muihinkin, puhumattakaan tulevista sukupolvista.
        Luulenkin, että esim. Virolaiset Naiset tuntevat suuren arvonsa ja käyttäytyvät, pukeutuvat ym. sen mukaisesti.

        Tämä vain minun, suomalaisen miehen, yhtenä mielipiteenä.

        Nautitaan syyspäivistä ;) http://www.youtube.com/watch?v=SNqmSRtJz4U

        Toivoan että ulkonäkö ei menisi sekaisin tasa-arvon käsitteen kanssa. Tasa-arvo on yhteiskunnallinen arvo. Se ei liity pukeutumiseen eikä ole mikään naisten mieheistämisen projekti. Tasa-arvo tarkoittaa esimerkiksi sitä, että naiset saavat samasta työstä vertaisesti samaa palkkaa kuin miehet; että kaikilla ajattelevilla opiskelevilla ja elävillä ihmisillä on lähtökohdassa tasavertaiset mahdollisuudet. En tarkoita ruumiillisesti haastavia ammatteja (koskee niitäkin tietysti), mutta esimerkiksi pankeissa, myyntiorganisaatioissa, toimitusjohtajina tms. Vain sen takia että on mies, ei ole syytä maksaa jo lähtökohdassa korkeampaa palkkaa. Tasa-arvo on sitä, että lapsen ei tarvitse harkita "naisten ammatteja", vaan uskaltaa kehittää sitä missä se on hyvä. Myös Suomen tasavallan mainio presidentti Tarja Halonen on tavallaan tasa-arvon ilmiö. Kyllä, nasiet joutuvat joskus tekemään raskaimpiakin asioita tasa-arvon nimissä, mutta se ei tarkoita naiseuden menettämistä. Hame ja korkokengät eivät sinänsä vielä tee naisesta naista. Daami on se jota kohdellaan daamina, eikä se joka daamia esittää.


    • Ratian kumppani

      Anu Saagim onkin hyvä esimerkki virolaisesta naisesta.

    • toteamus

      onneksi suomalaiset nuoret naiset arvostavat mukavuutta ja ovat valinnet mm mukavat tennarit kulkupelikseen. ja onneksi harva hesalaistyttö joutuu kalastamaan keski-ikäisiä rahakkaita turistimiehiä elintasonsa ylläpitämiseksi keskikaupungilla, nämä asiat hoitavat mm tänne tulleet virolaiset luksushuorat.

      onneksi tyttöjemme ei tarvitse kopsutella jalkavaivaisena ylikorkeilla korkkareilla, heilutella silikooneja ja pyöritellä stringipeppuaan sadakseen luulemansa aineellisen hyvän mitä vaan ulkomuodollaan saavutetaan. kaikki on niin suhteellista, myös kauneudessa.
      virolaisilta itseltä olen myös kuullut miten paljon nopeimpia ja ahkerimpia he ovat työssään. niin. ja sitten suomalainen kärsivällinen ja hidas kädenjälki korjaa nopeuden jäljet. tämäkin kun on niin suhteellista.

      näinä päivinä suomeen on tullut tuhansittain virolaisia työhön, sen paremman palkan takia, ja niiden parempien etuuksien. kovaääniset, koppavat ja suomalaisia väheksyvät virolaiset metelöi ja terrorisoi kerrostaloissa. miksi näin? jos kerran kaikki on niin kaunista ja hyvää eestissä?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe