Finnmaster 6600 WA vrt. Yamarin 62 WA ?

Pave

Onko jostain löydettävissä puolueetonta tietoa tai mielipidettä näistä veneistä ja niiden ominaisuuksista ? Hintaeroa tuntuu olevan jonkin verran mutta mitä rahalla oikeasti saa ?Kauppiaat tuntuvat kehuvan luonnollisesti edustamaansa merkkiään, joten heistä ei vertailussa tunnu olevan apua.

11

14559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.

      Unohda molemmat mainitsemasi veneet mikäli sinua oikeasti kiinnostaa nimenomaan vene ja millaisen veneen rahalla saat. Itse hankin vuosi sitten WA:n ja vertailin ennakkoluulottomasti vaihtoehtoja. Valintani oli Trophy 2002 WA. Sekä Yamarin että Finnmaster rämisivät enemmän, olivat huonompia ajaa aallokossa ja tilojen toimivuus huonompi. Kaiken kukkuraksi kalliimpia. Tarkastele Trophyn sivuja ja vertaile mittoja ja painoja niin huomaat ja ymmärrät. En ylipäätään ymmärrä miksi joku haluaa ostaa näitä härmäläisiä paukkulautoja. Niin se vaan kait on että mitä vaan paljon mainostetaan ja tungetaan joka tuutista on sitten ihmisten silmissä se paras!?!

      • suomalaiseen

        työnlaatuun on vielä kova. Itseltäni se on hiipunut jo aikoja sitten.

        Hyvä kuitenkin, että suomalaisia veneitä ostetaan. Saahan niissäkin hommissa jokunen ihminen leipänsä.


      • jamppa
        suomalaiseen kirjoitti:

        työnlaatuun on vielä kova. Itseltäni se on hiipunut jo aikoja sitten.

        Hyvä kuitenkin, että suomalaisia veneitä ostetaan. Saahan niissäkin hommissa jokunen ihminen leipänsä.

        Oma mielipiteeni asiasta on hieman erilainen.

        En missään nimessä epäile amerikkalaisten veneiden ajettavuutta. Ne ovat nykyään hyviä ajettavia ja suurina sarjoina tehtynä laadukkaita tuotteita.

        Itse vertailin talvella daycruiseraita kokoluokassa 6-6,5 metriä. Katsastin suomessa myytävät amerikkalaiset veneet. Lopulta päädyin kotimaiseen vaihtoehtoon. Syynä oli yksinkertaisesti se, että minusta jenkkiveneet ovat kaikki omaan silmääni jotenkin mauttomia sisustukseltaan. Muovia, keinonahkaa, trendikkäitä värejä, matot lattiassa yms. Tämä koskee ainakin Baylineria, Sea Rayta, Regalia yms. Nämä tekijät ovat sellaisia, jotka poissulkevat ko. veneet omista vaihtoehdoistani.

        Pointtini on että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Veneen valinta on täysin kiinni omista mieltymyksistä. On hyvä että on vaihtoehtoja ja jokainen löytää tarpeisiinsa sopivan paatin. Kannattaa vertailla ennakkoluulottomasti ja tehdä oma valinta.

        Kysyjälle sanoisin oman kokemukseni perusteella, että Yamarinit ovat mielestäni yleensä ajettavuudeltaan hieman Finnmastereita parempia. Jämäkämpiä ja hiljaisempia.


      • Jamppa
        jamppa kirjoitti:

        Oma mielipiteeni asiasta on hieman erilainen.

        En missään nimessä epäile amerikkalaisten veneiden ajettavuutta. Ne ovat nykyään hyviä ajettavia ja suurina sarjoina tehtynä laadukkaita tuotteita.

        Itse vertailin talvella daycruiseraita kokoluokassa 6-6,5 metriä. Katsastin suomessa myytävät amerikkalaiset veneet. Lopulta päädyin kotimaiseen vaihtoehtoon. Syynä oli yksinkertaisesti se, että minusta jenkkiveneet ovat kaikki omaan silmääni jotenkin mauttomia sisustukseltaan. Muovia, keinonahkaa, trendikkäitä värejä, matot lattiassa yms. Tämä koskee ainakin Baylineria, Sea Rayta, Regalia yms. Nämä tekijät ovat sellaisia, jotka poissulkevat ko. veneet omista vaihtoehdoistani.

        Pointtini on että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Veneen valinta on täysin kiinni omista mieltymyksistä. On hyvä että on vaihtoehtoja ja jokainen löytää tarpeisiinsa sopivan paatin. Kannattaa vertailla ennakkoluulottomasti ja tehdä oma valinta.

        Kysyjälle sanoisin oman kokemukseni perusteella, että Yamarinit ovat mielestäni yleensä ajettavuudeltaan hieman Finnmastereita parempia. Jämäkämpiä ja hiljaisempia.

        Hyvä että on eri mielipiteitä. Tässä oma näkemykseni koska ennen WA:n päätöstä harkitsin myös DC:tä.
        "Muovia, keinonahkaa, trendikkäitä värejä, matot lattiassa yms." Ainakin katsomassani Sea Rayssä kuten monessa muussakin jenkissä matto oli irrotettava eli sen saattoi jättää kokonaan pois. Ja niitä trendikkäitä värejä oli kyllä vähemmistössä. Eniten oli vaaleita ja hillittyjä harmaa/beige sävyjä. Joka tapauksessa maukkaamman ja tyylikkäämmän näköistä kun se ainainen tumman sininen jota ilman ei suomalaiset voi elää. Tylsyyden huippu, mielestäni. Tosiasiahan on että jenkeillä on enemmän varaa satsata ja palkata kunnon muotoilijoita ja viimeistellä veneitään. Ja siitä ajettavuudesta, niin ajamani Sea Ray oli NIIN eri maailmasta että siitä ei voi edes puhua samana päivänä myös kokeilemani Yamarin 64 DC:n kanssa. Kyllä ne suomalaisveneet siellä näyttelyhallissa ihan nätin näköisiä on mutta lähempi tutkiskelu ja etenkin koeajo kertoo sitten jo ihan toista. Näin se vaan on.


      • vertailu
        jamppa kirjoitti:

        Oma mielipiteeni asiasta on hieman erilainen.

        En missään nimessä epäile amerikkalaisten veneiden ajettavuutta. Ne ovat nykyään hyviä ajettavia ja suurina sarjoina tehtynä laadukkaita tuotteita.

        Itse vertailin talvella daycruiseraita kokoluokassa 6-6,5 metriä. Katsastin suomessa myytävät amerikkalaiset veneet. Lopulta päädyin kotimaiseen vaihtoehtoon. Syynä oli yksinkertaisesti se, että minusta jenkkiveneet ovat kaikki omaan silmääni jotenkin mauttomia sisustukseltaan. Muovia, keinonahkaa, trendikkäitä värejä, matot lattiassa yms. Tämä koskee ainakin Baylineria, Sea Rayta, Regalia yms. Nämä tekijät ovat sellaisia, jotka poissulkevat ko. veneet omista vaihtoehdoistani.

        Pointtini on että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Veneen valinta on täysin kiinni omista mieltymyksistä. On hyvä että on vaihtoehtoja ja jokainen löytää tarpeisiinsa sopivan paatin. Kannattaa vertailla ennakkoluulottomasti ja tehdä oma valinta.

        Kysyjälle sanoisin oman kokemukseni perusteella, että Yamarinit ovat mielestäni yleensä ajettavuudeltaan hieman Finnmastereita parempia. Jämäkämpiä ja hiljaisempia.

        Uudessa Kipparissa oli asiallinen kolmen daycriserin vertailu juuri tuossa kokoluokassa. Tosin jäin tosi paljon kaipaamaan suomalaisia veneitä tuosta vertailusta. Olisi ollut mielenkiintoista jos mukana olisi ollut esim. Yamarin tai Bella. Nyt vertailtiin vain jenkkejä keskenään jotka sinänsä vaikuttivat yllättävän hyviltä. Lopussa todettiin jotenkin siihen tyyliin että ne ovat parasta mitä tuohon rahaan saa. Oliskos siitä vedettävä jotakin johtopäätöksiä?


      • jamppa
        Jamppa kirjoitti:

        Hyvä että on eri mielipiteitä. Tässä oma näkemykseni koska ennen WA:n päätöstä harkitsin myös DC:tä.
        "Muovia, keinonahkaa, trendikkäitä värejä, matot lattiassa yms." Ainakin katsomassani Sea Rayssä kuten monessa muussakin jenkissä matto oli irrotettava eli sen saattoi jättää kokonaan pois. Ja niitä trendikkäitä värejä oli kyllä vähemmistössä. Eniten oli vaaleita ja hillittyjä harmaa/beige sävyjä. Joka tapauksessa maukkaamman ja tyylikkäämmän näköistä kun se ainainen tumman sininen jota ilman ei suomalaiset voi elää. Tylsyyden huippu, mielestäni. Tosiasiahan on että jenkeillä on enemmän varaa satsata ja palkata kunnon muotoilijoita ja viimeistellä veneitään. Ja siitä ajettavuudesta, niin ajamani Sea Ray oli NIIN eri maailmasta että siitä ei voi edes puhua samana päivänä myös kokeilemani Yamarin 64 DC:n kanssa. Kyllä ne suomalaisveneet siellä näyttelyhallissa ihan nätin näköisiä on mutta lähempi tutkiskelu ja etenkin koeajo kertoo sitten jo ihan toista. Näin se vaan on.

        Kuten sanoin, itseäni eivät jenkkiveneiden sisustukset miellytä ja siksi en sellaista osta ja piste. Sovitaan vaikka sitten että olen tylsä ja tavallinen ihminen, mutta minusta veneessä pitää olla tiikit kansilla ja sisustuksessa siististä kankaasta tehdyt penkit, vaikka sitten siniset, minusta ne vaan sopivat hyvin kokonaisuuteen. Kuten sanoin, tämä on vain minun mielipiteeni, jokainen ostakoon mitä haluaa ja mistä pitää. Jos saisin rakentaa ihanneveneeni, olisi se kenties yhdistelmä, jossa olisi Sea Rayn runko ja Aquadorin tai vastaavan kotimaisen veneen sisusta.

        Tuosta ajettavuudesta olen kanssasi samaa mieltä. Itsekin olen testannut monia veneitä ja jenkit ovat olleet hyviä ajettavia, parempia kuin kotimaiset. Itse käytän venettä kuitenkin pääasiassa kauniilla ilmoilla saaristo-oloissa retkeilyyn, joten esim. Yamarinit ovat omaan käyttööni riittäviä ominaisuuksiltaan.

        Yksi valintaani vaikuttava tekijä on myös se, että pidän nykyaikaista perämoottoria parempana vaihtoehtona pieneen veneeseen kuin sisäperäkonetta. Tyylillisesti sisäperä sopii paremmin, sitä en kiistä, mutta mielestäni kiistaton tosiasia on se, että perämoottorit ovat kehittyneet huimasti viime vuosina. Kun taas sisäperäkoneet ovat säilyneet viimeiset 15 vuotta enemmän tai vähemmän ennallaan. Tämä näkyy esim. taloudellisuudessa.


      • pena67
        vertailu kirjoitti:

        Uudessa Kipparissa oli asiallinen kolmen daycriserin vertailu juuri tuossa kokoluokassa. Tosin jäin tosi paljon kaipaamaan suomalaisia veneitä tuosta vertailusta. Olisi ollut mielenkiintoista jos mukana olisi ollut esim. Yamarin tai Bella. Nyt vertailtiin vain jenkkejä keskenään jotka sinänsä vaikuttivat yllättävän hyviltä. Lopussa todettiin jotenkin siihen tyyliin että ne ovat parasta mitä tuohon rahaan saa. Oliskos siitä vedettävä jotakin johtopäätöksiä?

        Kenellä on varaa ajaa noilla paateilla??? Tuntikulutukset pyöri matkavauhdilla 30-50 litran välillä. Ajaminen maksaa lähemmäs 100 euroa tunti. Halpaa kuin saippua...


      • Anteeksi kaappaus...

        Mistä ostit Trophysi? Itse olen kanssa walkaroundia kalastus/retkikäyttöön hankkimassa, ja valinta kohdistunee akselille Trophy 2302 - Seaswirl 2301 - Caravelle 230.

        Oletko ollut tyytyväinen Trophyysi? Jenkkifoorumeja kun lukee, tuntuu yleinen mielipide olevan se, että Trophyä ei soisi pahimalle vihamiehellekkään. Itse taasen kolmea mallia katsoessani ja yhtä koeajettuani en ole mitään välitöntä puutetta niissä havainnut.

        Kalastuskäyttönhän nuo ovat aivan eri planeetalta kuin yksikään suomessa, tai edes euroopassa valmistettava vene, mutta haluaisin kuulla mielipiteesi ajettavuudesta, työn jäljesta ja mahdollisista ongelmistasi?


      • suomalainenkaan
        pena67 kirjoitti:

        Kenellä on varaa ajaa noilla paateilla??? Tuntikulutukset pyöri matkavauhdilla 30-50 litran välillä. Ajaminen maksaa lähemmäs 100 euroa tunti. Halpaa kuin saippua...

        vene kulje ilman bensaa.

        Noissa jenkkiveneissä kulutukset pyörivät noin 1,5 litraa/mpk.

        Jos matkavauhtina pitää 30 solmua, niin kulutus nousee lähelle 50 litraa tunnissa mutta ei suomalainenkaan 6,5 metrinen vene kulje ilmaiseksi.

        Suomessa on paljon henkilöitä jotka pystyvät polttoaineesta maksamaan 3000€ kaudessa.


      • pena67
        suomalainenkaan kirjoitti:

        vene kulje ilman bensaa.

        Noissa jenkkiveneissä kulutukset pyörivät noin 1,5 litraa/mpk.

        Jos matkavauhtina pitää 30 solmua, niin kulutus nousee lähelle 50 litraa tunnissa mutta ei suomalainenkaan 6,5 metrinen vene kulje ilmaiseksi.

        Suomessa on paljon henkilöitä jotka pystyvät polttoaineesta maksamaan 3000€ kaudessa.

        Mutta esim. 200 hevosvoimainen perämoottori kuluttaa kuusimetrisessä veneessä noin litran maililla. Ero on aika iso minusta.


    • tietoa

      Vertailin ko veneitä 05 kesällä ja koeajojen jälkeen päädyin finnmasteriin 150:llä yamahalla.Avotila hulppeampi,hyttitiloihin kulku huomattavasti helpompaa,samoin veneen sivut leveämmät finnmasterissa.Ajettavuus 6600:ssa omaa luokkaa,johtuneeko pituudesta?Takana oleva käännettävä penkki rämisi mutta laitoin siihen lukituksen.Yamarin oli auttamattomasti tiloiltaan häiritsevän paljon pienempi.Jenkkejä en edes ajatellut johtuen askeettisuudesta kokolattiamattoineen ja kernijäljitelmineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe